Nedostatečně brzdící erko

Brzdy jsem samozřejmě nezkoušel naostro proti zdi🙂





Tak jsem byl až moc optimistický...věc se má tak, že auto sice brzdí (asi) líp, ale protože to není úplně 100% odvzdušněné, požadovaný brzdný účinek se dostavuje až po několikátem našlápnutí pedálu... takže ještě jednou odvzdušnit... a uvidíme...





Navíc mám podezření, že posilovač neposiluje jak by měl...





ale tohle budu řešit až po HG, zatím auto brzdí +/- stejně jako předtím...
Tak snad ty brzdy nezkoušel naostro a proti zdi 😉
No já bych právě počkal až se ozve a poreferuje 🙂
Vzhledem k faktu, že se Karel neozval?
No já bych hlavně nechválil dne před večerem 😉
Uklidněte ovace, do zprávy zasílám číslo účtu 😀.
A vítězem se stává......





M8rinek🙂





Měl pravdu s různými typy průtokáčů, na všech brzdičích (předek i zadek) jsem měl šrouby bez vybrání... Včera vše vyměněno, odvzdušněno, akorát už nezbyl čas to projet, končilo se v 21:30 a nechtěl jsem vzbudit celou ulici... takže dneska otestuji odpoledne a dám vědět... ale tohle byl nejspíš celý problém...
V Bílé jsem taky kvůli lehčí demontáži válce udělal propojku hadicema a na funkci to nemělo vliv.


Nemám ovšem čtyřpístky.
Čím více "bezvýznamných překážek",tím více hydraulickej tlumič a né brzda 😀 To je zákon hydrauliky😉
Nevím jak ta hadička,ale když je opletaná a dvoupláštová tak by se snad roztahovat neměla?
Takisto sa mi zdá že predsa menší priemer spojkovej trubky ma na funkciu spojky vplyv a druhykrat by som tam radšej dal tu 6,35. Rovnako mam pri posilovači z fava hadicky a po zime je vždycky problém so zadnými brzdami zatiaľ čo predné štvorpiesty flekuju. Teraz mi to pripada celkom logicke, že to nie je naj riešenie.
Aha, už chápu. Ty jsi prostě odmontoval HBV od posilovače, ale připojený k trubkám (hadicím) jsi ho nechal...


Ještě mě také napadá vyštelování propojovací tyčky mezi posilovačem a HBV. Obyčejně to každý dá napevno a pak brzdí stále, ale nemáš moc velikou vůli tam??
Chrobe, tos nepochopil, já ty trubky mám dost dlouhé a měl jsem to zapojené stejně jako ty, ale když jsem potřeboval sundat HBV z posilovače, bylo to tak-tak... proto jsem to připojil přes hadičky a už nebyl problém 🙂





Povolit průtokáče pak znamená to opět odvzdušnit nebo ne?
Pro Petkara:


Nevím jak máš v erku namóděný posilovač a HBV, ale pokud nějak takto (viz foto) není problém povolit průtokové šrouby a po vytáhnutí sejmout HBV. Trubičky zůstávají kde jsou a při zpětné montáži vše krásně pasuje z5 do sebe.
Dave dík za nabídku, víš jak je to se mnou🙁 těžko se doma můžu utrhnout a přijet, proto co nezařídím v Praze, to už doma odpoledne nedám.... 🙁
Karle přijeď na kafe, šoubů mam dost


http://www.skodateam.cz/Prutokovy_sroub_brzd_vcetne_medenych_tesneni-img_2708.jpg





😀





Mám i nový hadice, brzdiče, trubky... osvětelní SPZ 😀 Určitě si vybereš 😉 😋
Ještě k tomu M8rinkovu příspěvku, teď na to koukám a na HBV mám prodloužení na rozsvícení zadních brzdových světel, takže šroub s vybráním nebo bez by snad měl být vyřešen, ale je otázka, jak je to na brzdičích, zda se to nakonec neškrtí tam...
Při délce hadičky 40cm, vnitřním průměru 3mm a zvětšení o 0,1mm na průměru se "ztratí" v hadičce 0,2 cm3 kapaliny. To není zanedbatelné... V okruhu těch hadiček je několik.... Otázka je, zda se ten vnitřní průměr, resp. průřez opravdu mění... ??
Rozpoutal jsem diskuzi 🙂





Takže M8rinku dneska skočím ještě koupit správné průtokáče, mám dojem, že tam ty správné, ale nejsem si jist, ať nejsem překvapen...





A otázka, proč vymýšlím vymyšlené? Inu, potřeboval jsem často sundávat HBV z posilovače a na trubičkách jsem to měl tak akorát bez rezervy, tak jsem použil hadičku... ani ve snu by mě nenapadlo, že si tím můžu zadělat na problém... navíc to tak jezdilo od začátku...





Zapojím to na trubku a to by bylo, aby to nebrzdilo...
JJ, ta bezstrátovost je jistě v uvozovkách a nějaké rovnice tam platit budou. Průřez neovlivní tlak, ale množství "posunuté" kapaliny za nějaký rozumný čas a tím následný zdvih (ten je u spojky samozřejmě větší) u brzd jde o cca 1mm na pístku.





Hadice na konci vedení, kde je již další odpor minimální, být problém nemusí, ale na začátku, když má tlak překonávat několik metrů vedení už být problém může. Navíc není potřeba aby se hadice "nafoukla" celá, stačí její vnitřní průměr a to řádově o desetinky či setinky * celý vnitřní obvodu * délka = a to už může být právě ten rozdíl změny objemu a tím snížení tlaku který je předán dál do vedení.





Když odvzdušňuji brzdy tak vyteče na jedno sešlápnutí také min. množství (dejme tomu objem 1cm3). Pokud se mě vnitřní průřez hadičky nafoukne o 0,1mm * vnitřní průřez který nevím, * 10cm délka ... a tlak na konci hadice je rázem poloviční.





Nějaký matematický magor by to možná vypočítal (mě se do toho tedy rozhodně nechce), každopádně bych jako márinek doporučil nevymýšlet ameriku a zapojit to standardně na trubky.
Chrobáku to není tak uplně pravda, ona tam bude platit nějaká Bernoulliho rovnice, kde se ztráty na vedení taky počítají. O bezztrátovosti se hovoří pro zjednodušení, protože jsou průřezy navrženy tak aby byly dostatečné (než se do toho začne někdo vrtat 😉).





Proto má taky spojka větší průřez (velký zdvih=>hodně kapaliny).





Přesto bych řekl, že hadička, která průtok škrtí nebude problém. A stejně by neměl být problém roztahování hadičky do stran. To je problémem u motorek, kde pístek vytlačuje jen minimální množství kapaliny, které se pak ztrácí na 1,5m dlouhé hadičce k předním brzdám.





Přesto bych takový system nahradil standardním a nevymýšlel vymyšlené. Člověk co to navrhoval asi věděl proč to tak dělá...
A hele Petkare, používáš správný průtokáče?





Na válci musíš mít průtokáč s vybráním jako máš na zadních brzdách (doufám, že ho tam máš🙂) http://www.garance-slavicin.cz/fotky11666/fotos/_vyrn_1107P1290878.jpg





Pokud tam máš klasickej průtokáč, kterej je dnes běžně k dostání http://www.garance-slavicin.cz/fotky11666/fotos/_vyrn_101PC050009.jpg a dáš ho do koncovky hadice, který nemá vybrání uvnitř, tak si to normálně přiškrtíš...
Propustnost kapaliny by měla být vzhledem k "beztrátovému" hydropřenosu bezvýznamná (tlak by se měl přenést i mikrodírkou).


Spíše mě napadá jestli se ti neztrácí tlak tím, že natlakovaná kapalina hadičku "nafoukne" do stran, místo toho aby tlak poslala dál.





Tlak jde vždy cestou nejmenšího odporu a pokud je odporový tlak od "sloupce" kapaliny z brzdiče v místě brzdového válce větší nežli síla jakou drží hadička svůj tvar, je problém jasně nalezen.


Přeci jenom pevná trubička udrží určitě více.
Kusovky používané k zadním brzdám...
Karle, jaké jsi použil hadice k válci?? Nějaké nově dělané z metráže s lisovanými koncovkami nebo kusovky používané např. k zadním bubnům??
Jak jsem tady již několikrát psal, od postavení erka se potýkám s nedostatečně brzdícím erkem. Ono, ne že by to nebrzdilo, ale je to takové "nemastné-neslané", na to, jaká je tam konfigurace bych čekal víc...





Možná jsme ten problém odhalili...





V normálním provedení je od brzdového válce kapalina vedena v trubkách a až v posledním místě, těsně u kol, přechází na vedení brzdovými hadičkami k jednotlivým kolům... Sériová konfigurace je tedy:





HBV->trubka->hadička->brzdič





(pro zjednodušení vypouštím po cestě rozdvojky trubek tzv. "kostičky"😉





Já, z důvodu jednoduššího sundávání HBV z posilovače, jsem hadičky použil i u HBV, takže konfigurace vedení je u mě:





HBV->hadička->trubka->hadička->brzdič





a problém může být právě v té hadičce mezi HBV a trubkou, protože nemusí být dostatečnou propustnost kapaliny a tím pádem nedojde k požadovanému natlakování v celém brzdovém systému... Ono to sice brzdí, ale nemá to dostatečný tlak, takže celé to brzdí jako obyčejné dvoupísty bez posilovače... Zkusím ještě před HG to celé rozhodit a uvidíme...





Nějaké názory? Nápady? Je moje dedukce správná nebo je úplně mimo?