Startér s reduktorem nebo bez

Tak lehce s sebou škubne, je lepši třeba na něm stát nebo klečet, aby se ti neotočil a nějak nevyškub a nezkratoval dráty. Stát nebo klečet píšu proto, že většinou v rukách máš dráty. Jestli ne, tak se dá samozřejmě i podržet rukou. Připojit + a - a pak jen propojit kontakt na +. Tím cvakne kotva a sepne uvnitř startér.





Jinak musím dát za pravdu těm co tvrdí, že když je dobrý starý startér, tak není důvod k výměně. Dám příklad - mám dva rapidy. V jednom je nová rychlotočka a v jednom je původní startér, který ale nezvykle dobře startuje. Měl jsem vybitou baterii a rychlotočka jen cvakala, jak se snažila sepnout kotvu. A nic. Tak jsem baterku vyndal a šel ji zkusit do druhého rapida. Tam starý startér motor nastartoval. Rychlotočka byla v rapidu 136, starý startér v rapidu 120. Každý startér tedy točil jiný motor.
Jak jsem zmínil v článku, startér je přestavěn. Naadlo mě, že by bylo dobrý ho taky vyzkoušet. Jakým způsobem kdo zkoušíte startér mimo auto? Zatím jsem to nikdy neprováděl a mám takovej divnej dojem, že by mi to mohlo nafackovat...


Propojit silný kabely na baterku a pak druhým drátem sepnout cívku jako klíčkem?
Tak díly na přešstavbu jsou na cestě, dnes by měly dorazit poštou. Tak si třeba budu hrát a v nejbližších dnech přestavím zásobní startér na použití v dalším eRku.
Mě se právě ten zvuk líbí.





Hmm, na eRekce já neplánuju. Rozhodně ne na celý sraz jako takový, když, tak jen na chvíli kouknout a zase zmizet.
Tak jsme starter namontovali a je to vážně pecka. Auto vrčí na první otočení. Sice to vydává takový pro erko hodně netipický zvuk ale to si časem zvyknu.


To RST: No možná se objevím na Jičínských Erekcích ale nechci ještě napevno slibovat .Letos je to pro mě poněkud náročnější i přez léto pracovně 🙁
A když už si tu tak trpím samomluvou, při přehrabování startérů v polici na mě vypadl jeden feldový, co kdysi někdo namontil do nějakýho auta, co jsem rozebral, rozhodl jsem se jej přestavět na použitelný v eRku aspol. a objednal příslušné díly pro přestavbu. Bude tak trochu do foroty a výhledově asi do roadstera. Bez přestavby je mi úplně k ničemu, tak bude aspoň výhledově použitelný.
Startér namontěn dnes odpoledne. Funguje naprosto skvěle.
A na kterej sraz s ním letos dorazíš? Nezdá se to, ale sezóna se nezadržitelně blíží k svému závěru.





Já budu startér montit v příštím týdnu, mám ho už doma připravený cca 2 týdny a chtěl bych se objevit v MB na oslavách 50let MB a pak o týden později v Litomyšli na eRkosraze. Tím nejspíš moje letošní "oficiální" srazová sezóna skončí.
Tak tady je jeden Starter s Reduktorem od pana Magnetona co mi bude vrčet v Erku🙂
Dneska mi dorazil startét i s reduktorem a ten co byl na autě už je u známého v navijárně kterej mi ho převine a zároveň nastříká takže bude jako nový . Schovám ho po repasu jako náhradní .


Ještě musím někde vyhrabat jinou cívku neboť ta co na něm je nějaká nemocná.
Zadání tak sice neznělo, ale všechno souvisí se vším...





Úcta k Čapounovi, že dá těch 13km pěšky. Mě by prostě bylo líto toho ztracenýho času, i když je využitej ke zlepšování kondice atd... Prostě 5h denně strávit na cestě do práce je podle mě strašně moc. Když místo toho budu dělat i za 50Kč/h, na nějaký povozidlo vcelku brzo vydělám. Je to 250Kč denně, to je v pracovní dny 5tis./měsíčně, což je v klidu splátka na nový auto. A nebo 2 startéry s reduktorem. A nebo cokoli jinýho. Je to ale jen a pouze na individuálním nastavení hodnot a priorit využití času, který mi byl dán.
To už je jiný výpočet a tak zadání neznělo.


Vzhledem k použití (montáži z čistě praktického hlediska a plánovaném potenciálním návratu k originálu) bych se určitě snažil sehnat někde nějakou starší. Nějaká vrakoviště budou určitě i na Čapounsku a většinou se to dá obtelefonovat.
Rozdíl je akorát v ceně... fungující klasiku pořídíš za pár stovek, rychlotočku novou za 2,5tis. Starší nevím, jestli se dá rozumně pořídit. A 2,5 tis., to už je klidně oplovina ceny nějakého auta na Čapounovo dojíždění do práce...
Za mě i do eRka rychlotočku. Není to nevratná úprava a přínos je určitě znát.
To Daves: Tak zas tolik času nemám ale dělám na 12cti hodinový směny ,mám zároveň i sedavý zaměstnání ,takže stejně máš den zasekaný prací.Tak po procházce domů se prostě vykoupeš a jdeš chrnět. Ráno vyrazíš o tři hodiny dřív před nástupem do práce aby sis stačil v práci dát kávičku a nějakej ten moučník a jdeš vyladěnej vytvářet hodnoty 🙂


Jako jeden z receptů jak se to dá bez ujmi celkem slušně zvládnout jsou fakt dobrý boty a začal jsem poslouchat audio knihy a to přestaneš fakt vnímat tu vzdálenost .
Kurňa, 13 km, to bych si nejdřív našetřil na kolo 🙂


Chodit to denně, respekt, ale musíš mít teda hodně volnýho času 🙂





Já osobně bych dal rychlotočku. A pro originalitu bych si schoval ten původní. Ale může to přinést i další problémy, viz to druhé vlákno. Takže těžká volba.
TO DVD76:Tak erko nepoužívám k denímu ježdení. Situace se má tak že na jaře jsem ekozlikvidoval svoji feldu jež jsem používal na ježdění do práce.Takže kromě Erka nemám momentálně žádný vlastní auto. Druhou feldu kterou máme v rodině tak tu používá k ježdění moje skorožena.Takže tu využívat nemůžu.


Tak to již tři měsíce řeším tak že do práce chodím pěšky každý den 13Km tam a 13Km zpět.Jednu cestu jsem postupně srazil z 2,hodin 40 minut na 2 ,hodiny 20 minut jenom pro představu.


Jinak se díky tomu postupně měním z prasete zase opět v něco co svími prostorovými parametry připomíná lidskou bitost 🙂


Erko vytáhnu z garáže jenom za předpokladu že si někde vyzvedávám nějakej server na servis nebo něčí PCčko(Desktop s CASEM).Zatím na tom nejsem tak fizicky dobře abych ho dokázal těch 13 KM vláčet na zádech .


No a zatím šetřím na buď malího prcka CITIGO a nebo pana ROOMstera .
Já zase nechápu,jak někdo v dnešní době může používat eRko ke každodenní spotřebě 😉
Nějak nerozumím Čapoune, proč zakládáš další téma o startéru, když o pár řádků níž je docela obsáhlá diskuze, kde bys jistě odpověď na své otázky našel.





Abych jen neremcal, tak za sebe radím do tvého originálního eRka i originální startér. Startérem s reduktorem snížíš původnost vozu.
Hoďte na něj síť a auto zabavit... 🙂





Nerozumím myšlence za každou cenu měnit nebo inovovat něco, co normálně funguje. Repasuj startér a neřeš to.
M8 díky za radu taky řešení ale to bych musel mít výřez v zadním čele a nesměl bych mít tažný 🙂
Já bych namontoval kliku...
Tak letos se ty věci na tom Eru začínaj nějak moc vysírat.Každopádně aspoň mě to donutilo na něm začít opravdu dělat. Po akci s alternátorem se objevil problém se startérem. Už se mi několikrát stalo že nevyjel ven pastorek do setrváku a nebo se nevrátil na zpět.Což naznačovalo problém s cívkou. A včera večer při cestě z práce se dotočil úplně. Takže jsem ho dneska vykuchal ven a zkoušel jestli se točí aspoň když ho napojím ven na baterku a spouštím přes šroubovák. Vypadá to že je KO.


Nicméně můj dotaz zní jelikož mám možnost volby šli by jste do novýho startéru už z reduktorem a nebo by jste sháněli nějakou starou klasiku bez .