Katalogový označení je celkem jasný, třeba zadní podběhy 110- (M😎 a 111- (kilo) se taky liší, ale zaměnit se dají, zásadní odchylka se týká jen jedinýho plechu (resp. dvou) - důležitější je, co je reálně jinak, jestli je pro R nějaká díra navíc, nebo chybí, není podstatný. Podstatný je to, co píšeš o použití stovkovýho dílu pro R (u mě pro X) - že není problém. Fotka tý partie, co jsem zaznačil, by náhodou nebyla ?
Oprava :112-díly použity poprvé v Š110R
Stačí kouknout do katalogu ND na první 3 čísla 110-díly použity poprvé v Š1000MB


111-díly použity poprvé v Š100/110


112-díly použity poprvé v Š100/110





Levý přední podběh je totožný se Š100 111-710260


Pravý přední podběh je už jiný 112-710250 jiný je vtom ze je na něm držák vzpěry kapoty


Zadní podběhy jsou též jiné než na Š100 112-710350 a 112-710361





V katalogovém čísle se tedy zadní podběhy mezi Š100 a Š110R liší, já jsem ale neměl žádné vážné problémy s výměnou a to jsem měnil všechny čtyři.
Taky si myslím, že těch asi pět zhruba svislých plechů, který trčí z podběhů vzhůru (když ND), je univerzálních a odchylky pro sedany - kupé - tudory začínají až nad nima.


Nejsem si jistej spodní partií, starší varianty mají odshora lemík na gumu, v oblasti prahu přerušení, zas kousek lemu a na konci zas část bez lemu.. u R a X mám pochybnost, jestli lem pod prahem nechali..





Fotka blbá, věnoval jsem včera v noci hledání ve svých renovacích i na síti - pokud to někdo fotí, tak zdálky, nebo se místo nachází na okraji záběru, případně je natlumexovaný nebo uhnilý - a i tak se zdá, že podběh u patky prahu každej dělá po svým.. 🙂.
Tak jsem prozkoumal Michalovy fotky, je to jedno z mála eRek, který nejsou skoro vařený a jsou tudíž původní. Jakž takž představu teda mám, na roadsteru jsem to udělal trochu dle vlastní fantazie, ale snad ne úplně blbě. Tam jsem stejně spoustu věcí tvořil trochu jinak, než je tomu u eRka jako takového, např. i předek prahu jsem stvořil ze stovkového navařením a úpravou celé přední části prahu ze stovky, takže jinak, než je tomu u eRka.





Jaký rozdíly jsi našel v těch podbězích, já je zatím považuju taky za víceméně shodný a nenapadá mě, v čem by se měly lišit. Že jsou úplně jiný C sloupky a plato, na to jsem si už přišel. (U toho plata nemyslím mřížku a lem na okno, ale vůbec, spojení s podběhem, půdorysnou šířku, přesah přes příčnou stěnu a tak...)
Nejhorší je, že člověk pak ještě zblbne z toho, jak to každej kouzlí po svým a k vidění je cokoliv.. Jsem si byl původně skoro jistej, že jako jsou stejný Z podběhy MB a MBX, tak to samý platí pro sedan a kupé u erka - už nejsem.. 😕
Právě těch rozdílů 100 - 110R jsem si taky všim a přesně jak říkáš, připadá mi to jako nedodělek. Nebyl mi jasný tvar spodku podběhu, kam by se měl ten lem pak přivařit.
Nikdy jsem 110R prahy neměnil, ale myslím, že by dilema vyřešilo přiložení R prahu k opačnýmu stovkovýmu.. Při průzkumu pro MBX prahy jsem si těch přebytečných R rovných konců všiml a přijde mi to jako (záměrný?) nedodělek.. Čili bych řekl ohnout do lemu jako je to u 100/1000 a přivařit k podběhu..
Mám dotaz na originalisty a majitele nepříliš shnilých karosérií.


Zajímalo by mě, jaké je původní, originální provedení zadní zakončení prahu v návaznosti na zadní podběh. Je to často shnilé, leckdo to nějak opraví (včetně mě), ale nějak se nemůžu dobrat, jak to vypadá, když je to původní, seskládané z nových plechů z výroby.


Trochu mi totiž nesedí zakončení náhradních eRkových prahů, jak originálních, tak i druhovýrobních, které jsou v tomto detailu téměř shodné.


U obojích mi vychází, že je potřeba je na konci trochu zakrátit, případně ohnout lem k podběhu a svařit to. Jak to má být správně?