Tak to auto co jsem s ním jel tak mělo plechový 13"cky.Ok nebudu spekulovat nechám to tak jak to je a tu převodovku jenom přetěsníme.
Na otáčkoměr nespoléhej, ten v nejběžnějším provozním režimu ukazuje až o 1 tis. víc.





Já mám také, 1977 stálý převod 4:44 na třináctkách + pneu 165/80 a neměnil bych.
Vy díš M8 to jsem si vůbec neuvědomil.Já mám na autě 13cky ale na tom druhým nevím co jsou za plecháče jestli 14 nebo 13cky .
A nebude dán rozdíl třeba jen kolama? Jedno auto se 14" a druhé na 13" s nižším profilem a rozdíl je na světě...
Nejjistější a nejrychlejší zjištění typu převodovky je dát neutrál,sundat spojkový váleček a otvorem pod ním sečíst zuby na diferenciálu.(40.zubů=4.44;38.zubů=4.22.)
Měl bych možná infantilní dotaz.Dá se nějak jenom na základě pohledu z venku určit co je na autě ve skutečnosti namontovaný za převodovku z hlediska odstupňování.Jinak převodovka je původní tak jak šla z výroby na autě z roku 1977 .Měl jsem možnost se svést v jednom Teplickém Erku se čtyřkvaltem a musím uznat že při stejných rychlostech motor netočil takový brutální točky jako moje erko.A komfort jízdy po rovinkách byl tím pádem díky menší zvukové kulise mnohem lepší.


Je to jenom dotaz jak řešíme teď to přetěsnění té původní zda by nestálo za to tam šoupnout úplně jinou. Každopádně ta stará kromě netěsnosti funguje naprosto OK.Akorát při vších otáčkách na čtyřku dost významně hučí. Ale kvalty tam jdou sázet naprosto perfektně.