Vrátit se dá leccos, je to akorát chvílema pakárna. Souhlas, že podobně zdravou kastli asi dnes těžko shánět. Dá se na druhou stranu poshánět dost plechů, origo i druho výrobní a kastli téměř postavit (cenu ponechávám stranou).


Dá se to udělat jako spousta z nás, kdy jedno eRko nestačí a mít originál i nějakou tu úpravu... To už je ale trochu prostorově, finančně a tolerančně náročnější.


Já jsem pro svou stavbu kabria pořídil na první pohled relativně OK skelet, ze kterýho byla paradoxně nejzdravější střecha, která ovšem byla navařená při opravě nějaké dávné bouračky. Na spodku auta bylo potřeba skoro všechno udělat znova, hlavně díky dávným nekvalitním opravám koroze a bouračky. Taky jsem použil dost záplat ze stovky, ale bohužel slušnejch stovek na rozřezání taky moc není... nakonec jsem použil části z různých aut a i ty jsem musel mnohdy ještě značně opravovat.
Jo,jo,chladičová stěna tam už neni,vepředu je v kufru už navařená,taky jsem přemejšlel,to dodělat,prodat a koupit jiný a začít od znova,ale když tady je kastle tak zdravá,:v roce 78 si jeden koupil erko,jezdil asi půl roku a naboural,odnesl to levej práh a střecha(bokem do sloupu),auto bylo pojištěné a tak mu v servisu vyměnili karoserii i se všema plechama(čtyřčelo,zadek,předek atd...) a nabouraná kastle se vším všudy šla do stodoly,kde jsem ji asi 2005 vyčmuchal,ukecal a za 1200kč odvezl domu.Šla na stolici,jiná střecha a práh,takže takovou bych už asi nesehnal. Takže teď mě nekamenujte,že jsem ji tak zkurvyl,zkusim ji dát do pův.stavu(asi to bude jednodušší,než vyvářet nějakej šrot),stěnu bych mohl použít ze stovky atd...
Když to tak vidím, že je to RS docela daleko, nebylo by lepší ji dodělat a postavit eRko z jinýho skeletu? V inzerci zrovna nějaká nabídka je... Jestli už to má vyřízlou i chladičovou stěnu a další úpravy, skoro bych to do origa už nevracel. Ale stále je to jen můj názor a pohled na věc. Valnou hodnotu takový auto bohužel mít nebude, ale bude pěkný a pro tvou radost z něj.





Mě se originál líbí, ale taky se mě líbí mírná úprava podobně jak to mám, má m8 nebo staví Dejvid.
Dejvid: no vidíš. presne pred desiatimi rokmi som takto uvažoval. Z vonku originál,akurát dobový tuning: loukote,bezkydy, a motor 1300 na webroch. Akurát podvozok nebol lepší🙂. A tiež to išlo ako utržený. A dnes to idem dávať nazad do originálu. Proste som si tým tiež prešiel, a nakoniec som zistil, že nieje nad originál,tak ako som si to myslel pred rokmi,ked som začínal.
Já osobně bych se v dnešní době vydal cestou jako m8rinek, lepší podvozek, brzdy, 1300 motor na weberech a na povrch je to takřka serie 😉 jede to jak utržený a když by tě to omrzelo, tak udělat z toho originál nedá moc práce...😉 viz.: http://skoda110r.eu/?page=110r
Asi z rs sejde,takže blatníky,zadní podběhy zůžit atd...,a já tydýt měl tenkrát vše nové:čryřčelo,blatníky,úzké nápravy a vše jsem prodal a koupil novou rs sadu,která se mě vždy líbila,chybama se člověk učí,jen jestli tu rs sadu někdo koupí?
Jde o to, jestli to dělám pro hodnotu nebo pro vlastní radost. Do RS bych se já taky nepouštěl, ale spíš jen z vlastní lenosti, protože to s sebou nese dost úprav nejen skeletu, ale blatníky je potřeba naplnit pořádnejma kolama atd... a to už leze do peněz. Já mám v plánu znovu udělat auto tak jak ho mám, jen líp a kvalitněji. To ale nemění nic na tom, že jedno auto si chci zrenovovat do stavu blízko originálu. Akorát nevím, jestli to do důchodu všechno stihnu.
Za mě bych se do nějakejch pokusů o RS vůbec nepokoušel. Už podle popisu to nebude mít s opravdovou RS skoro nic společnýho a za pár let se budeš drbat na hlavě, že máš zbastlený erko nevalný hodnoty. Vzhledem k penězům, který to celý stojí bych dnes dělal jen auto v originálním stavu, nebo jemu velmi blízkém s nenápadnýma úpravama ( třeba ten motor 130, lepší tlumiče, atd )
Náporák to má,vepředu čtyřpíst,vzadu buben a loukotě
Náporák zatím nikdy nikomu na STK nevadil...


Za mě asi takhle:


Upravený eRko valnou hodnotu nemá, je to jen a jen o tvé radosti z něj. Ocení jej pár kamarádů při pokecu a to je tak vše. Pěkně přestavěná RS je na tom sice podobně, ale vzbudí rozruch i u širší laické veřejnosti.





Srovnej si, co od auta chceš, podle toho se dá řešit, co dál. STK aspol. je řešitelné pomocí individuální přestavby a legalizace všeho v TP. Pokud vím,institut přestavby z legislativy stále ještě nevymizel. Je to sice boj s úředním šimlem a něco to stojí, ale výsledek rozhodně stojí za to.





Nemusíme mít ke všemu klasický český přístup, že co nejde jednoduše očůrat, tak nejde...





PS: sám mám eRko nevalné hodnoty, nic moc kvality, ale dělá mi radost a jedno si dost individuálně přestavuju. (RedShadow - nápravy M, náporák, motor 110r v bloku 120, loukotě, 4písty vpředu, příčnej vejfuk. A to druhý - přestavba na kabrio s úředním povolením, uvidím, kdy to dostavím a dokončím legalizaci.)
Je to jednoduchý ty musíš vědět, kde chceš jezdit zda po polích či na silnici.Více-méně vše krom blatníků ti jinak celkem projde STK neb se v tom už lidi moc nevyznaj...teda pokud nemáš náporák, kotouče vzádu atd...
Zdravím,mám problém:léta předělávám ER na RS a po x letech si řikám,zda to má cenu,při stále vetším prudění na STK.Karoserie byla pouze rok v provozu(takže je nová z roku 77),nápravy EM 120,motor 130L,blatníky a kapoty rs a spasovaný,tak si řikám,zda to nedat na origo blatníky kvůly STK atd...,takže asi sadu rs prodat a koupit 110r,zda jdou ještě sehnat,tak nevím.A váš názor??