Shodnost?sacích a výfukových ventilů eR

Ahoj, no ide hlavne aký rozmer máš vo vedení pre ventily. Či starši pre ventily 7,5mm alebo novši 7,94.




Ked máš starši,tak môžeš použiť ventily aj z motoru 110L.




Ked máš novšiu tak ventily zo 120tky. Pokiaľ si pametám, tak ja som dával na novšiu hlavu sacie ventily zo Š120LS. Ide o to, aby sa dosadacia plocha na sedle v hlave dotýkala pekne na stred plôšky tanieriku ventilu.




Čo som teraz pozeral do katalogu ND pre Š110L a 110R pre rok 1970,1971,tak ventily sú pre obe motory zhodné. V novšiom z roku 1974 už sú pre 110R iné. Myslím si že je tam použitý iný materiál. Ventily zo 100vky budú podľa mňa menšie. Ale nemám to overené.




Sacie ventily pre 120LS boli iné,zrejme tiež iný materiál kvôli vyšším tlakom a kedže tie motory (120LS a 110R) sú si najviac podobné,tak ja som tam dával ventily z toho. Ale ked by si použil ventily z motoru 120 a ked ti pekne sadnú určite budú dobré. Možno to nevydrží 100tisíc ale 90tisíc km. To ťažko povedať.
Čaute kluci,





poprosil bych prosím o radu ohledně sacích a výfukových ventilů hlavy. Otázka zní, jaké jsou rozdíly rozměrů ventilů Š100,110,105,120(LS) oproti Š110R.


Jde mi o to jestli jsou zaměnitelné nějaké ventily do origo eR hlavy bez úpravy 😉?


Mám někde originál z původního motoru z mýho eRka, ale ze 100-120 atd. nemám.


Nejdříve jsem měl v upraveném motoru Š130 a teď Fel. takže tady mi rozdíly talířků, klínků atd. jsou jasný oproti eR, ale zbytek bohužel ne, tudíž budu rád za každou radu 😉





Předem díky za rady.