Řadící páka
Stane se, že vám v eRku řadicí páka tak nějak divně plandá. Příčiny mohou být dvě:
Buď je zničená kulička na konci páky, která by měla zapadat do táhla řazení
Nebo je prasklá pružina, která přidržuje páku ve svislé poloze
Kulička bývá buď z umělé hmoty, nebo z nějakého obdobného, ale méně odolného materiálu (korku?). Tak se může stát, že kulička odejde. Vyměnit asi nepůjde, protože je v páce zalisovaná, takže musíte vyměnit celou páku. Někde na vrakovišti jí vyndáte z jakékoliv škodovky 1000MB -120M (páka z 1000 MB je kratší). Akorát dejte pozor aby závit na konci páky byl stejný jako váš původní a šla vám na něj našroubovat hlavice.
Páka Š110R
Páku vyndáte jednoduše. Nejdříve odendejte prachovku a koberečky. Ty jdou odendat s některými typy sloupků jen tak, že povolíte a posunete nebo sundáte i sloupky. Uvolněte tři šrouby a páku tahem k sobě vyndejte při zařazeném neutrálu..
Zpátky to jde obdobně. Kuličku musíte protlačit přes dvě pružiny (pomožte si tím, že ji nakloníte, kousek zasunete a zase narovnáte i s pružinou) a dosadit do táhla řazení. Důležité je mít zařazený neutrál, jinak se to bude dělat špatně. Přišroubujte objímku třemi šrouby, ale pozor, musí být v původní poloze, jinak nepůjdou řadit některé rychlosti, nebo budou vypadávat.
Pokud je závada v pružině musíte vyndat celou konzolu řazení (v celku i s pákou). Ta je přidělaná k tunelu 4-mi šrouby a k táhlu řazení maticemi (přístup ke spoji je po sundání krytu pod ruční brzdou) Konzolu buď celou vyměníme (je záměnná od Š 1000 MB až do Š 105-120) nebo pouze koupíme a vyměníme pružinu. Ta je volně nasazená na čepu a zajštěná segrovkou.
Při zpětné montáži konzoly se snažte aby konzola byla v původní poloze. V jiné poloze mohou jít špatně řadit některé rychlosti, nebo mohou vypadávat.
8. leden 2005
5. říjen 2004
5. říjen 2004
5. říjen 2004
4. říjen 2004
4. říjen 2004
4. říjen 2004
2. červen 2005