12. leden 2004

Řadící páka

Rubrika: Karoserie a interiér, Přečteno: 7798×, Komentářů: 8, Líbí se Autor: Džon
Možné závady a opravy

Stane se, že vám v eRku řadicí páka tak nějak divně plandá. Příčiny mohou být dvě:

Buď je zničená kulička na konci páky, která by měla zapadat do táhla řazení

Nebo je prasklá pružina, která přidržuje páku ve svislé poloze

Kulička bývá buď z umělé hmoty, nebo z nějakého obdobného, ale méně odolného materiálu (korku?). Tak se může stát, že kulička odejde. Vyměnit asi nepůjde, protože je v páce zalisovaná, takže musíte vyměnit celou páku. Někde na vrakovišti jí vyndáte z jakékoliv škodovky 1000MB -120M (páka z 1000 MB je kratší). Akorát dejte pozor aby závit na konci páky byl stejný jako váš původní a šla vám na něj našroubovat hlavice.

Páka Š110R

Páku vyndáte jednoduše. Nejdříve odendejte prachovku a koberečky. Ty jdou odendat s některými typy sloupků jen tak, že povolíte a posunete nebo sundáte i sloupky. Uvolněte tři šrouby a páku tahem k sobě vyndejte při zařazeném neutrálu..

Zpátky to jde obdobně. Kuličku musíte protlačit přes dvě pružiny (pomožte si tím, že ji nakloníte, kousek zasunete a zase narovnáte i s pružinou) a dosadit do táhla řazení. Důležité je mít zařazený neutrál, jinak se to bude dělat špatně. Přišroubujte objímku třemi šrouby, ale pozor, musí být v původní poloze, jinak nepůjdou řadit některé rychlosti, nebo budou vypadávat.

Pokud je závada v pružině musíte vyndat celou konzolu řazení (v celku i s pákou). Ta je přidělaná k tunelu 4-mi šrouby a k táhlu řazení maticemi (přístup ke spoji je po sundání krytu pod ruční brzdou) Konzolu buď celou vyměníme (je záměnná od Š 1000 MB až do Š 105-120) nebo pouze koupíme a vyměníme pružinu. Ta je volně nasazená na čepu a zajštěná segrovkou.

Při zpětné montáži konzoly se snažte aby konzola byla v původní poloze. V jiné poloze mohou jít špatně řadit některé rychlosti, nebo mohou vypadávat.


Rubrika: Karoserie a interiér, Přečteno: 7798×, Komentářů: 8, Líbí se Autor: Džon
Prosim poradte.Mam rapid 136 a ked preradzujem tak sa ozyva odporne vrzganie gumy a na radenie treba o dost viac sily ako na tiez mojej 105. Dik
Odpověď na příspěvek [ zpět ]
Zrušit
Tento clanok ma motivoval aby som si tiez opravil radiacu paku. Gulicku som normalne kupil za 20Sk a tiez strunku. Vybral som kulisu, zo starej gulicky som nasiel zopar ulomkov a ocistil som to. Nasadil som novu gulicku, strunu, vsetko som premazal a nahodil. Uplne pohodova robota, a vysledok velmi presvedcivy.
díky


mrknu se na to, snad najdu převodovku (kámoš říkal, že je někde vzadu). Kdyžtak si nechám ještě poradit
Pokud se celá šaltpáka chvěje, může to být způsobeno vymačkanými silentbloky na motoru. Motor si sedne, změní se úhel mezi převodovkou a táhlem a začnou se přenášet vibrace od motoru až k páce. Je to vysvětleno někde na Andrewově stránce. http://bigandrew.webzdarma.cz/
To zvonění je určitě způsobeno tím domečkem se silentbloky, který je na řadící tyči před převodovkou. Je to tam jenom tak blbě zahnuté (chycení silenbloků) a ono se to časem lehce rozšklebí a ty plíšky potom drnčí.Nejlepší je to bud znovu zahnout, a nebo bodnout svářečkou.
ta kulička jde normálně vyměnit, starou sundáš tím, že jí zničíš a novou tam prostě naklepneš, ten plast je pružnej, v mototechně ta kulička stojí 5,-
Není to jako když tam trpaslík zvoní zvonečkem?





Jestli jo, odebrat trpaslíkovi zvoneček.
Při zařazení rychlosi mi řadicí páka podivně \"zvoní\". Když do ní trochu drcnu, tak to přestane. Děje se to většinou na 3 a taky 4. O co může jít?