24. květen 2009

Doksy - jaro 2009

Rubrika: Reportáže ze srazů, Přečteno: 12123×, Komentářů: 51, Líbí se Autor: Láďa Ladič

- ERKA -

- KILA -

- LITŘI -

- A NĚCO Z JINÝCH SOUDKŮ -

- KOLA -

* * *

Z Doks pro čtenáře 110r.cz Láďa Ladič , Maty , Pavel P. a Vojtičee

* * *

Na Doksy před rokem, tedy jaro 2008, se můžete mrknout zde >>>


Rubrika: Reportáže ze srazů, Přečteno: 12123×, Komentářů: 51, Líbí se Autor: Láďa Ladič
Ahoj Davide,





Jo v Angliji se vyráběj vopravdu moc pěkný kolečka.Stačí juknout třeba na stránky http://www.autum.cz.Tady maj moc pěkný kousky.Ale ty ceny no.Nechaj si to holt zaplatit.Ale je to pastva pro oči.
LLáďo právě, že se snima budu dělat až moc.Protože jsou to kola o kterých jsem snil, ještě když jsem neměl erko 🙂
Martine jak Tě znám, tak na dlouho u těchto "neškodováckých" neskončíš, tak se s nima nedělej až moc poctivě ;oD
Stejná kola co jsou v první řadě druhé z prava mi za nedlouho budou říkat pane 🙂 Jsou to BBS mahle. Už se na ně těším a erečku budou jistě slušet 🙂
Tak tak v Anglii se vyrábí fůra zajímavejch kol 4*130 v 13cti palcích dodnes. Případně česká produkce pro sport je taky bohatá...
Myslím,že to tak je,protože na jupiterech i meteorech mám made in england🙂.Jupitery jsem v roce 2006 pořdil za 5000 a krásné Apolla letos za 1000Kc🙂.
Opravte mne, jestli se mýlím, ale mám za to, že Apolla, Jupitery i Mateory jsou kola anglické produkce. U nás se vyráběly jen Otvíráky v Metezu a Loukotě a pak už jen soutěžácké produkce MTX a ARC.
No ládiku máš recht to jsem zaváhal.Hlavně sem neměl chechtáky.Faktem je že můj sen ale myslím si že to v mím případě zůstane jenom u toho snu jsou klasický anglický dráťěný kola s křídlovejma matkama s roztečí 4x130.Kdysi jsem je viděl na jedněch anglickejch stránkách o broucích.A byla to vážně pecka.Ale když vezmu v potaz cenu cca 1400 Euro za sadu no nevím asi nepohrdnu českejma Jupiterama.
Petře, srandisto, se žlutym blatníčkem tam jsou černě probarvený Apolla a když tu byli před dvěma týdny v Ústí k mání cca za čtyřku, tak jsi je nechtěl 😉
Odpověď na příspěvek [ zpět ]
Zrušit
Ahoj Jardo.R





Tak s těma Včkovejma SPZtkama na tom kilu máš pravdu.Faktem je že na voze s Véčkovejma SPZKAma nemá tuning kromě dobovího co dělat.Faktem je že na našich silnicích jsem už na Včkách viděl lecos.Vím že když se knim snažíš dostat legálně tak je to hodně velkej výkon a jde se fakt po detailech jako jsou zrcátka zástěrky lišty prolisy na plechách dle jednotlivích modelovích roků apodobně.Spekulovat o tom jak se k nim totyčný dostal nemá podle mě vůbec smysl.Prostě je má a hotovo.Je to všechno o kontaktech.A víme že v tom našem státě jde opravdu vše když jsou peníze nasměrovány tím správným směrem.A pro nás ostatní zbívá jen trpělivě schánět díly a snažit se přiblížit originálu a modlit se k tomu nahoře a nemyslím tím Vaška Klausů aby vše před hodnotící komisí dopadlo dobře.
Ahoj Ládiku,





Tak co se týče těch koleček na Superstroj tak já bych to viděl na ty kola co jsou na obrázku spolu se žlutým blatníčkem.Nebo druhá varianta ještě zajímavější je oranžový blatník v duhý řadě vod shora.Ty by ostatně taky nebyli k zahození. DO HG 2009 bych to chtěl konečně s těma kolečkama rozlousknout.No ještě uvidíme jestli nás nezasáhne všudy přítomná kryze finanční.
Edis nejde o kola, ale o veteránský značky. Kdo se někdy pokoušel bez protekce získat testaci, tak ví, že to neni sranda, a řeší se každá odchylka.
Musím se přidat k Půovi .Tak úvodní grafika je fakt zajímavá.Láďo slušnej nápad z velkym N.Něco podobnýho už jsem kdysi vyděl když zapojim moskovnu tak mi to něco silně připomíná ale za i mrtvýho gotta si nemůžu vzpomenout kde jsem to viděl.Ale vErko podání je to fak gut.
Čau všichni,nějak nechápu zbytečný komentář ke zmiňovanému bílemu kilu.Kdo mne zná,tak ví,že nejsem velkým nadšencem tuningu na starších modelech od Škodovky.Ale tvrdit tady o někom,že je magor,když si dá ne zrovna originální,přesto vkusná kola na auto,tak si myslím,že by měl hlavně začít u sebe.
Ten majitel kila na "V" je fakt magor, tunit auto na veteránských číslech není normální. Je to jak si dát triatlonový řídítka na sjezdový kolo 😀 Prostě to NEJDE k sobě!
To LL: Ano,přesně ten stovák,to je on,meho srdce šampioon😀DProstě je vidět,že tohle kilo nestojí v garage ale žije!!🙂


Samozřejmě za to můžou zážitky z dob dřívějších,protože přesně s takovouhle stovkou (i stejně vybledlou🙂 ) jsme s kámošem začínali,učil jsem se s ní jezdit smykem a tak🙂..dodnes lituju,že jsme ji prodali,protože skončila ve šrotu🙁(.
No konečně taky někdo pochválil mojí euRo-éRo upoutávku 🙂 Teda abych nekecal, kluci na chatu už mi jí chválili, když jsem je k tomu vysloveně vyzval 😀DD





No popravdě to naše ojro-předsednictví, nedá se říct, že by ten rejpálek Sarkozy byl úplně vedle, když vyjádřil zprvu jisté obavy nad našimi politickými poměry. To že si ty naši blbečkové nedokázali dát na půl roku klid zbraní maj u mě fakt dobře schovaný!!!





http://www.stream.cz/video/14/201000-gumaci-sarkozy-zapalil-klause
No mě se velmi líbí udělaný popisek na Doksy a hlavně koncovka .er je fakt boží, autora Chválím 😉 zbytek nemá smysl komentovat čus Honza
Petkare, ale ty lobuješ za ,,čestnost,, získání Vček, ale získání TK, jak popisuje Radek vesele pošlapáváš.





- chci potuněné kilo? OK, postavím ho na běžné RZ
Kubíne myslíš tu stovečku, jak na ní náš Toník ukazuje prstíčkem? Takevejch pěknejch aut a Tobě se nejvíce líbí taková krásně neotesaná paštička 😀DD





Petře a jaká kola by sis vybral?





Jinak s loňskym srazem těžko srovnávat, ten byl podobně v mých očích rozpačitý. Ale když se mrkneš třeba na Doksy před třemi lety >>> http://www.skoda110r.cz/article.php?aid=585 tak už je vidět znatelně, že úřední restrikce prostě zabraly a že ač dobrodruzi asi nevymřeli, tak nikdo nemá na to vyrábět si zbytečné potíže s orgány a bojovat stále ten věčný nevyhratelný boj. Stále víc se to blíží do té zde již dávno popisované situace na vyspělém západě, že tuner je člověk, co nasadí koncovku výfuku, nalepí v sáčku zakoupené homologované plastové lemy, přezuje kola, xenony za bixenony s ledkama, volume doprava a hotovo. Letos bylo vidět, že to byl spíš už sraz veteránů a retro-úprav, jakoby najednou úcta k původním tvarům, už žádný barový pulty na zadní kapotě a přibývá spousta pěkných kol. Pro někoho dobrý směr, pro jiné konec jedné generace šikovných a hravých.
Mě se zas moc líbí ta světlemodrá čtyřoká stovečka..sice má odlišnosti v laku,kvuli meneným předním blatníkům,ale má to patinu správného kila,které jen nestojí ale jezdí🙂.
Ahoj Láďo,





Tak jsem koukal na tu fotodokumentaci ze srazu.Docela jsem byl překvapen tím počtem zajímavejch vozů.Nemám srovnání s minulým rokem ale není to vůbec špatný. Trošku jsem se pokochal pohledem na vytuněná erka a stovky nejvíce mě však zaujala sekce kolečka. Vzhledem k tomu mímu pátrání co dát Superstroji místo plecháčů .Což bych chtěl pořešit do mé účasti na HG.Je rozhodně z čeho výbírat.
Pochopil jsem to.


A záměrně jsem napsal, že většina z nás devalvuje hodnotu STK. I to je za nějakým účelem zřízená instituce. Kdyby všichni byli dokonalí a dodržovali všechna pravidla, žádná STK není potřeba.


Veteránisté se možná můžou dočkat až zrušení Véček, a nebo stejně jako i my všichni ostatní razantí zpřísnění pravidel STK / přidělení V.


Někdo prostě nějak získá STK, někdo si umí zařídit V. Někdo to získává pracně. Je to o tom, jak kdo dokáže se systémem vyjebat, a to na obou stranách. Na jedné straně je snaha někoho něco získat, na druhé musí být někdo, kdo to poskytne. A howg. Opravdu nehodlám zasekávat diskuzi ke srazu pitváním, že tam přijel někdo s něčím, co se někomu nelíbí. Předpokládám, že všechna tuningová auta na srazu měla platnou STK, namontovány jen schválené doplňky, rozměr pneu dle TP a jakékoli odchylky od série řádně zapsané v TP. Co je proti tomu jeden ne-V-eteranista?
M8rinku, ono to právě moc k smíchu není...





Véčka jsou právě pro případy, kdy auto již bylo vyřazeno z provozu, a majitel nechce z nějakých důvodů auto stavět na značky z jiného veterána.





Véčka samozřejmě mají určitá omezení (jako ostatně všechny auta, na které je udělaná veteránská testace) např. ho nesmíš používat ke každodenní dopravě, právě proto totiž tyto auta mají výraznou slevu na povinném ručení. Nebo si myslíš, že pojišťovny budou dávat slevu 75% i více procent autu, které každý den jezdí? Ale to jsem odbočil...





Pokud pár jedinců bude využívat systém (což se ovšem děje dnes a denně i mimo probíraný problém) stane se brzy to, že někomu dojde trpělivost a udělá to co se v ČR celkem běžně děje - jak se říká "vyleje dítě i s vaničkou" a zruší Véčkové značky bez náhrady... nebo vymyslí takové řešení, že bude prakticky nepoužitelné...





Přiznám se, že sám zneužívám určitým způsobem systém, protože nemám jinou možnost (resp. teoreticky mám jinou možnost, ale prakticky je neschůdná), na druhou stranu je to přesně o tom co chci:





- chci pěkného veterána? OK, postavím ho klidně na Véčka


- chci potuněné kilo? OK, postavím ho na běžné RZ





ale neměl bych to míchat... Ještě jsem ochoten přivřít oči nad tím, když to kilo bude postaveno na Véčkách jako Škoda 120 S nebo např. Škoda 110LS Rallye, ale z dobových komponent a podle dobové specifikace, ale tohle, co předvedl onen majitel se mi fakt nelíbí...





Teď tedy vypadám jako svatý za vesnicí a hlásám svou víru, už se k tomu nebudu víc vyjadřovat neb nemám, co bych dalšího dodal...
Nějak mi nejde do hlavy tohle pitvání, má Véčka a jak k nim přišel, jak s nima nakládá je věc majitele, ale to že kvuli němu budou rušit možnost veteránských značek? To je k smíchu🙂))
Na to se dá říct jen když ji miluješ,není co řešit😉.


Nic víc už se na to říct nedá,je v tom hrozný bordel.Iluze jsem ztratil,když jsem byl ve vojenském autoklubu,kde na véčka postavili vejtřasku,která byla stříknutá elektrickou pistolí a uplně otřesně..opravená.Prej když máš známý..je to nespravedlnost,ale co už,tak to u nás chodí🙁.
V-čkové značky jsou vůbec legrační záležitost; co já vím, platí i určité (leč těžko prokazatelné) omezení provozu na přepravu na srazy apod. Vyplývá to i z logiky věci, zrenovovaný veterán si každý šetří... jenomže za posledních 14 dnů jsem zaznamenal v Teplicích z autobusu blankytně modrý Ford Mustang 1965-68, který se pohybuje po stejné trase přibližně před 8.hodinou. Evidentně v něm někdo dojíždí do práce. Je na Včkách. Co potom říct na tohle?
To RST: Nepochopils to... Že se na auto jako je moje nebo jiná upravená udělá nějak STK a jezdí se s nimi je jedna věc. Druhá věc je, že "V" značky mají určitý význam a nebylo úplně easy se k nim dopracovat, co si tedy pamatuji a potvrzuje to i Jarda, proto mi přijde nefér devalvovat její význam provedenými úpravami...





Zvlášť když není problém sehnat "kilové"značky a postavit auto na ně... Ono totiž toto je cesta do pekla, i v Práglu jsem několikrát viděl Brouka sníženého ve střeše o 30 cm na véčkách, jenže, pokud sami veteránisté dovolí takovéto vozy na specifických značkách, za chvíli dojde ke zrušení Véčkových značek a pak již nebude žádná možnost dostat staré auto na značky, leda k tomu použít značky z jiného potencionálního veterána...





BTW: Co si pamatuji Véčka byly určené pro vozy, které byly vyřazené z provozu a musela se udělat klubová testace, krajská testace a pak teprve MD rozhodlo o přidělení Véček...





Samozřejmě, že vím o případech, kdy závodní auto sloužilo i jako rodinný vůz...
No já se ani nechci pouštět do hlubších polemik, protože neznám podrobnosti k provozu aut na Véčkách. Jen třeba ze sporu okolo přitvrzování podmínek provozu veteránů před několika lety vyplinulo, že mnozí sběratelé mají vícero vozů než značek k nim a používají nějaké tak jakoby univerzálně pro několik aut. Samozřejmě, že mi to u tohoto vozu taky nesedí, ale zase opravdu ty z venčí viditelné úpravy nejsou ani závažné ani nevratné. Víc mě překvapuje fakt, že na zadních SPZ nejsou vylepené známky z STK a EM, proto mi to auto připadá postavené spíš na jakých´s "převozkách" než že by bylo doopravdy plnohodnotně Véčkatý. Prostě těžko soudit a už vůbec nemám chuť tu někomu zatápět. Prostě Doksy jsou tunerskej sraz. 90% aut tam má v sobě něco, co dle regulí pravidel není akceptovatelné a přesto s tím dokážeme bruslit uličkami Kocourkova, tak proč se trápit zrovna nad timhle?
Láďo,líbí se mi tvé diplomaticky decentně taktní "přitvrzování" v rámci prosazení svého názoru.Ale to bys nesměl znát Jardu...😀


Souhlasím tak nějak s vámi oběma,jen se nevyjadřuji.Rozebíráte to totiž tak brilantně,že bych to lépe ani nenapsal.Nicméně musím podotknout,že každé V-vozidlo má svůj "průkaz totožnosti" a stav vozidla musí být identický se stavem na foto ve výše uvedených podkladech.Zajímala by mě skutečnost,z toho by se dalo vyvodit,kde je váš zakopaný pes.


Jinak to zelené eRko je každoroční vlaštovkou Doksy-srazů v nezměněné podobě min. od roku 2005.Dříve jsme do Doks jezdívali často,ale během posledních let ubývalo té "pohodové ŠKODA klasiky",až jsme tam přestali jezdit už nadobro.Přesto díky za report ze srazu.
Právě mi dorazilo ještě pár fotek od Pavla P. z virtu, jenž zachytil pár eRek a jednu stovečku, které přijížděli až při našem odjezdu. Zvláště to neokoukané zelené éRečko by se mohlo líbit všem zfackovanejm 😀
A místo hodnocení srazu budem zas diskutovat o originalismu, veteránismu a jinejch v tomto článku nepodstatnejch detailech.


To vás kilo s jinejma kolama, výfukem a samolepkama na V tak irituje?


Na V může jezdit i dobový závodní speciál a do tohoto pojmu se vejde mnohé. Znám nejednoho dobového závodníka, který měl jedno auto pro rodinu i na závody. Kdybych dnes jeho auto měl na V, budu také pranýřován?
Ukaž Jardo? No jo, fakt, máš jí tam, rudou a né a né vyblednout. To ale musela bejt ďaha! 😀DD
Testaci musíš ale každý rok obnovovat, každý rok musíš ukázat že to auto je veterán a každý rok to někdo musí zkouknout. Takže to že ukázal originál bych netvrdil.


Je to velká facka veteránistům.
Karle můžeš se na to dívat z mnoha úhlů. Teď to vidíš jako výsměch veteranismu. Já zas vidím to stádo politiků, jimž se splnil "uklizečský" sen, že stará auta vyženou z registru do šmelcu nebo na véčka a něco mi říká, že už na přesrok tohohle uvidíme mnohem víc, protože s těmito vozy už se prostě neobchoduje s přepisem papírů, ale bez "nákladného" papírování. Pak jsou véčka jediné logické řešení, jak zas dostat vůz zpět na silnici.
Se divím, že jedno auto na Véčkách vzbuzuje tolik kritiky a emocí a většina našich vytuněných aut s platnou STK nikoho nerozhodí...


No tak si to holt někdo uměl zařídit.


Podle fotek to vypadá, že na srazu bylo pár docela pěknejch kárek, ať v relativně původním stavu, tak i aut upravenejch.





A vůbec. Myslím si, že kdyby naši otcové měli možnosti tuningu jako máme my teď, těch dobově upravenejch aut by bylo mnohem víc. Většina majitelů stejně v rámci možností svoje auta upravovala a tak historicky zachovalých kusů je skutečně minimum.
Já teda nevím, beru to jako pořádnou facku veteránistům. Byť to bílé kilo může být jako základ pro veterána dobrý kousek, už od pohledu je vidět, že to není jenom o sundání kol... Minimálně tam nemá co hledat přední spojler, příčňák, kola a samolepky...





Teď ze mně nemluví závist, ale tohle fakt ne... Nicméně, do svědomí by si měli sáhnout hlavně lidi, co takovémuto vozu Večko vydali... Byť chápu, že na testaci asi přivezl originál kilo a pak ho přestavěl, já bych se bál s tím na silnici...
Když už je tu řeč o srazu SKODAHOME: to červený eRko bylo moc krásný. Mluvili jsme s majitelem. Od renovace jsou to 3 roky. Lak je nádherný, Majitel si vůz stříkal sám včetně klempířiny. A vůbec celé auto je precizně uděláno (ikdyž nejsem odborník na eRka, tak možná jsou nějaké odlišnosti). Ta bílá š100 na véčkách ve mě budí trochu rozpor. Prý jen sundá kola. Motor jsem neviděl, loni měl hliníkovou vanu. Ještě majitel protestoval, že nezískal v originálech žádnou cenu.


Letos jsem Doksy vynechal a dal přednost jarnímu setkání klubu, jak naznačuje níže odkaz na galerii
To Jarda😋říčnák ještě neznamená,že by tam byl nepůvodní motor😉.My jsme to kdysi s kámošem taky měli na stodvacce a byl tam origo motor,takže jsme pouze chtěli honit vodu aspon s tím,že to bude mít zvuk😀..říká se tomu z nouze ctnost😀DD
No Jardo nechci nikoho omlouvat ani soudit. Na takovém tuningovém srazu by sis mohl zařádit s výtkami co všechno není reálně legálně možné a přece se točí 😉
No, nemyslím si že by to bylo kvůli penězům. Na technickou asi opravdu musíš každý rok, podplatit testovače, podplatit technika stk, aby přehlédl ty úpravy... Navíc tam má příčňák, takže pochybuju o původním motoru, což je u veterána docela zásadní.
JJ Jardo, bylo to něco jako o získání titulu "drzoun srazu" přivézt takhle olepenou káru na véčkách, ale co my víme? Třeba chtěl autor poukázat na nesmyslnost tuz-úprav a když se na to mrkneš - po přezutí na něco škodováčtějšího a hoďce loupání samolepek by z toho ten veteránek zase skorem byl, tak netřeba hned pranýřovat. Navíc víš jak to dnes je. Přece nepůjdeš koupit kilo a nenacpeš úřadu do chřtánu z bůhdarma deset litrů? Vyřadíš ho tedy z evidence, koupíš a pěkně poprosíš nějakého testovače, aby Ti ho v ještě neolepeném stavu uznal na véčka. Ani nevim, jestli dopadlo to, že na technickou by měl chodit každý rok. Ale z části tuhle pakárnu zařídili političtí bratři zelení a tam bych směroval hněv. Tohle je jen klasická ukázka bloudění uličkama Kocourkova.
Já musím konstatovat, že to v některých případech jsou šílené zběsilosti, a smutné počiny, jinak na vcelku vydařeném autě.


Nechápu, jak může mít veteránskou značku auto, které má vytažené blatníky, polepené samolepkama... no, kam to spěje🙂
No když jsem teď prolejzal fotogalerie srazů, tak mě oslovila tato >>> http://skoda-virt.cz/cz/fotogalerie/srazy-skodovek/125-skodahome-cz-jaro-2009/ , resp. ty dvě kila s vypulírovanými motory a červené eRko po renovaci, to je fakt mazec.





Romane neozdobil jsi sraz včera, navštívíš ho jindy. Na tohle je naštěstí život dlouhej 😉 Já se těšim, až jednou budu mít tak hotovo a doděláno, že už budu jezdit jenom po srazech a pronášet zasvěcená moudra 😀DD
Ahoj Láďo.





Dávám Ti za pravdu,že ta auta jsou, jenom jaksi nedorazili.


Já to mám do Doks 30km, mám dva pěkné kousky,Š120GLS a Erko.


Ale postě nemám TIME (čas) Snad na podzim. Ahoj všem Romam.
Jenom hodím odkaz na virt, ten Láďovo je nějak moc posunutej do historie, ale to je detail http://skoda-virt.cz/cz/forum/akce-a-srazy/105258-doksy-2009/





jinak eRka byly k vidění taky na setkání Felicia coupé klubu, které se konalo ve stejný den. http://skoda-virt.cz/cz/fotogalerie/srazy-skodovek/126-jarni-setkani-felicia-coupe-klubu/
Vzhledem k tomu, že jsem byl v Doksech poprvé, tak nemohu s jinými ročníky porovnávat. Jen jsem čekal trochu více autíček té naší kategorie. A vzhledem k tomu, že jsme sraz s rodinkou spojili s výletem lodí po "Mácháči" a poté vejšlapem na Bezděz, tak ten den byl velice vydařený 🙂
Petře obecně lze tento sraz k kontextu s jeho ostatními ročníky považovat za slabší, co do účasti. Ono asi prostě jak se odehrává taková rozpačitá, zákazy už řádně svázaná a ne zrovna rozívená doba, tak se to podepisuje i na tomto dění. No ale zase když vim odsud či od mnoha přátel, že se stále někde připravují fakt pěkná auta a náročné vychytané a precizní renovace, tak asi hysterie, že eRkaření je odzvoníno, neni na místě. Proste jen sem nedorazili. Třeba je to náznak nějaké generační obměny. Bylo tam k vidění mnoho a mnoho novějších škodovek, ale to nechť mapuje někdo jiný. Zas na druhou stranu ubylo i vyložených paštik. Nevšiml jsem si tam letos už žádného křídla z dřevotřísky atd. 😀





Jinak třeba tady už krměj fotkama fórum hoši z virtu >>> http://skoda-virt.cz/cz/forum/akce-a-srazy/105258-doksy-2009/?poffset=400
Díky LLáďo za zprostředkování zrakových vjemů. Ovšem při pohledu na nabízené obrázky musím s lítostí konstatovat, že těch opravdu pěkných kousků až na několik vyjímek nějak ubývá. Ať již jde o původní provedení, či v rozmanitých úpravách.