12. leden 2004

Odmlžení budíků

Rubrika: Karoserie a interiér, Přečteno: 6799×, Komentářů: 10, Líbí se Autor: Džon
pokud máte budíky stále zamlžené, nebo zašpiněné zevnitř, je načase s tím něco udělat

Mnoho z majitelů starších vozů Škoda má zamlžené budíky na palubní desce. Obzvláště v noci je to nepříjemné, ba co víc, nevypadá to hezky. Pomoc je celkem jednoduchá.

  • Vyndejte opatrně horní kryt palubky, abyste nevytahli i vývody ofuků předního skla
  • Uvolněte zezadu příslušný budík. Tachometr a otáčkoměr drží dvě vzpěry, které vyndáme uvolněním matek, a kontakty. U tachometru ještě musíme odpojit lanko.
  • Budík vyndejte, přičemž si zapamatujte, nebo napište jaký drát jde na který kontakt, a pokud to jde vyndejte celé objímky se žárovkami (není třeba pamatovat si kontakty).
  • Sklo budíku je pod nalisovanou objímkou, kterou musíte opatrně "rozlisovat" šroubovákem. Postupujete opatrně, obdobně jako při otevírání zavařovacích sklenic. Snažte se roztáhnout objímku co nejméně a co nejméně ji poškodit.
  • Jakmile ji sundáte, vyndáte sklo a vyleštíte ho co to půjde. Myslím, že by bylo vhodné potřít ho glycerínem, protože se jím potírají potápěčské brýle aby se nezamlžily. Je to jenom doměnka, ale rozhodně tomu neublížíte. Pokud potápěč nemá zrovna glycerín, postači sliny.
  • Potom stačí už jenom nandat sklo s objímkou zpět a znovu "zalisovat". Jde to pochopitelně dost špatně a tak jak to bylo z výroby to už nebude, ale stačí když to bude držet. Já jsem to dělal tak, že jsem palcem tlačil objímku k tělu tachometru a ostatními prsty jsem ji šroubovákem postupně zase "zavíral". Nebo smáčknout přes hadr kleštěmi.
  • Nakonec pokud je na viditelném místě poškozená černá barva, musíte ji opravit a je hotovo.
  • Budík zasadíte zpět, přiděláte úchyty a žárovky.
  • Nandáte horní kryt palubky... opět pozor na vývody ofuku čelního skla.
  • Kdo nemá nervy tohle podstupovat, nebo si nechce budík poškodit, může zkusit následující možnost. Slyšel jsem, že v PALu Kbely to udělají, a zřejmě lépe, než vy nebo já.


Rubrika: Karoserie a interiér, Přečteno: 6799×, Komentářů: 10, Líbí se Autor: Džon
ASoky: Rozhodně jsi ho zřadil dobře....





Pod článek, který pojednává o odmlžení budíků... Když nevím, tak to jde dát například do Diskuze nebo napsat samostatný článek...
Nazdar erkaři, nevim jak jste na tom s volanty, ale já mam tip na to jak napasovat 4ramený volant s felicie do erka, bez přechodky která se nedá takřka vůbec sehnat. Plusi toho volantu jsou, že dobře vypadá dobře se drží a nikdo ho v erku nemá, ale jeden zápor to má, ještě jsem nevimyslel ovládání klaksonu na volantě. Pokud chcete tip na montáž, tak vám poštu návod, Ps: nevim kam zařadit tento příspěvek 🙂)
Odpověď na příspěvek [ zpět ]
Zrušit
Ja som použil tú svoju metódu (predtým som bol eRman) teraz ju NEDOPORUČUJEM. Ja som si vtedy myslel, že keď vybrúsim ten povrch úplne, že to bude lepšie svietiť. Neni tomu tak. Asi 40% svetla mi to pohltilo a teda to svietilo ešte slabšie, než keď je vnútro biele. A navyše mi to po cca 3 týždňoch začalo hrdzavieť. Takže som sa vrátil ku starej metóde.
no já to zkusil jinak, na testovacím budíku jsem vnitřek vylepil alobalem, s tím, že to bude super, ale ouha, bylo to horší. Sice to svítilo líp, ale házelo to všelijak odlesky, na sklíčku to zvýraznilo prach, takže na tom bylo vidět všechno. Takže touhle cestou nepudem 🙂
No, ja som ten budík \"zavrel\" kladivkom. Treba to veľmi opatrne, aby ste budík náhodou nevyčistili viac než treba🙂 Postupoval som podľa tohoto návodu, akurát to zavieranie som urobil podľa seba. Ten prstenec, v ktorom je sklíčko som nasadil na budík a potom kladivkom(tou zúženou stranou) som opatrne klepal po prstenci, až kým to nedržalo pevne. A drží mi to ešte lepšie než od výroby. Akurát som tým kladivkom dosť oklepal budík, ale našťastie to nebude vidno, lebo to je zastrčené v palubke.





Ďalej sa mi podarilo jednoducho zlepšiť intenzitu podsvietenia budíka. Vnútro budíka je biele aby sa tam svetlo od žiarovky lepšie rozptýlilo. Ja som tú farbu opatrne brúsnym papierom (najprv 30 a potom 200) vybrúsil úplne do hliníku. Ešte som to v aute v noci neskúšal, ale myslím si, že by to mohlo svietiť trochu silnejšie. Možno ešte by bolo lepšie, keby sa vnútro budíku nechalo pochrómovať, čo by to odrážalo svetlo ako od zrkadla. No a pre tých, ktorím sa nechce \"pitvať\" budík existuje ešte jedna možnosť. Stačí dať silnejšiu žiarovku.
Navštivte optiku a zakupte si prostředek proti zamlžování brýlí. Funguje to trvale a 100% - již rok a půl.
Tak jsem zjistil zajímavou věc. Používám kontaktní čočky, a ten roztok, kde se uchovávají, má zajímavé vlastnosti. Při potření skla zanechává jakýsi film, takže se sklo vůbec nezamlžuje. Přišel jsem na to náhodou, když mi to káplo na sklo, setřel jsem to, dýchnu na to a... co jee... ono se to nemlží! Tak jsem to zkusil všude možně a fakt, nemlží se to. A zůstane to tam i po dalším setření. Jinak je to roztok Alcon Optifree. Na budíky to je určitě super, v zimním období na skla jsem to ještě nezkoušel, páš se blíží teprv léto.
rzehzhtegz
Jo. Toto očištění budíku sme udělali na Jawě 21. Hneď je to sklíčko čistější.
Presne tak, V PaLu mne ta sranda stala asi 80 korun. (nechal jsem to delat spolecne s upravou rozdelovace)