7. červen 2009

Znovuzrození RedMachine

Rubrika: Přestavby a renovace, Přečteno: 17630×, Komentářů: 38, Líbí se Autor: RST
Po skoro 20 letech znovu a lépe

Konečně renovace

Novinky nahoře

7.4.2018(so) - dovezl jsem k autu jeho původní kola a vyměnil je za pracovní půjčená, která se mohou vrátit majiteli, PK díky.

2018

30.9.2017(so) - vyvařování hotovo, dnes proběhl převoz zpět do garáže:

...tyto fotky by se daly použít v porovnání s původními do hry "najdi x rozdílů...".

...no a tady pár detailů opravených věcí: nosník motoru, lem okna a levá okapnice s krajem střechy, která byla po předchozích opravách dost bídná...".

17.9.2017(ne) - další pokrok v opravě auta, postupně se to blíží k závěru, co se vyvařování týká:

...podlaha a spodek až na pár dírek hotové, vyměněný nosník motoru a opravený pravý podběh, opravená pravá část střechy. Zbývá levý kraj střechy (ten horší), přední torpédo s lemem na okno a pár drobností.

2.9.2017(so) - cestou ze srazu v Malé Skále jsem se zastavil podívat na postup prací na autě:

...hotové prahy, nová pravá kapsa, vyspravená podlaha a spodní části sloupků, vpravo i lem pod větračkou.

6.8.2017(so) - Po týdnu zase aktualizace. V pátek jsem dovezl zásobu opravných plechů-okapnice, lem podběhu, nosník motoru, kapsu ramena, stojny prahu a vnitřní práh (ten nakonec nebude potřeba, ale hodí se určitě někdy v budoucnu). Dnes jsem vše předal klempíři a zdokumentoval aktuální stav:

...opravený okraj pod oknem, odpáraný práh a opravený vnitřní práh včetně kraje podlahy i s trubkou na hever, ve střeše je díra a bude se spravovat, opravený vršek podběhu. Spokojenost stále trvá, frčí to.

30.7.2017(ne) - vezl jsem klempíři nové prahy, tak jsem zdokumentoval i postup prací. Po týdnu jsou zavařené díry po mém 120 topení, opravené díry v LP podběhu a výztuze pantu a začaly práce na PZ podběhu, kde je opravená část lemu a vyřezané rezavé kusy. Za mě zatím spokojenost.

23.7.2017(ne) - odvoz do ozdravovny.

15.7.2017(so) - Petkar mi dovezl pracovní kola, počasí nic moc na nějaký výlety, tak jsem kola umyl a vyrazil dodělat auto. Je připravené k převozu do dílny na opravu plechařiny.

...přezuto na pracovní kola, s podložkama 3cm jsou kol plný blatníky a ještě že je to odlehčený a vzadu jsou pořádný V-éčka, jinak by to dřelo o lemy. Pracovní motor a vyklizený vnitřek.

4.-6.7.2017(út-čt) - část dovolené kolem letních svátků jsem věnoval pokračování rozborky auta. Vzal jsem to nakonec víc zgruntu, než jsem původně předpokládal, ale bude to tak potřeba. Auto si to zaslouží.

Vyndal jsem motor a nahradil ho holým blokem, aby auto stále drželo pohromadě. Při tom se ukázalo, že pravý nosník motoru má dost a bude potřeba ho hodně opravit, případně nahradit spolu s opravou celého podběhu.

Doodstrojil jsem vnitřek, včetně sundání stropnice a odlepení všech tapecírů. Levý nosník střechy je shnilý, takže s opravou okapnice a kraje střechy bude potřeba opravit i ten. Ona vůbec levá část střechy a okapnice je po předchozích opravách podivně vyboulená a bude potřeba ji udělat celou nově.

Vytahal jsem elektriku, hadice, moje výtvory v podobě topení ze 120, zapojení přídavných dálkových a tak. Bude potřeba po mě zavařit díry pro to topení, holt mladická nerozvážnost a nutkání tunit.

Spodní lem okna bude potřeba taky opravit, stejně tak jako rohy palubky.

Bohužel budou potřeba asi i oba prahy, protože předchozí oprava není udělaná dobře, stejně tak i výměna levého zadního podběhu je udělaná dost kovářsky. To bude stačit snad jen zabrousit a poopravit. Nejhorší je pravá strana, kde to vypadá na nový i vnitřní práh. No uvidíme.

...motor a jeho pracovní náhrada, stav kufru s otvory pro 120 topení, celkový pohled na odstrojené auto.

10-11.6.2017(so-ne) - po dvou letech se zase něco děje a konečně snad směrem k opravdické renovaci auta. Rozhodl jsem se, že klempířskou opravu si nechám udělat a domluvil jsem si ji. Vzhledem k tomu, že čas na ni bude cca od července, donutilo mě to začít s odstrojením auta. Věnoval jsem tomu o víkendu pár hodin a je odstrojen interiér a jsou vyndaná skla. Stav skeletu je bohužel horšní než jsem čekal a s čím jsem léta žil. Uvidíme ještě, jaká se najdou překvapení po sundání blatníků a stropnice.

...postupná rozborka interiéru až po vyndání oken...

Opravu bude potřebovat pravá zadní kapsa, kus prahu a podlahy, vrch zadního podběhu, přední podběhy, levá okapnice a kus střechy, další různé drobné díry, koroze a nepovedené předchozí opravy.

2017

27.8.2015(čt) - aby se přeci jen něco dělo, rozebral jsem průběžně přední nápravu z Bílého (kterou jsem původně chtěl použít bez renovace) a nechal ji opískovat a natřel odrezovačem. Nápravnice bude potřebovat mírný zásah flexou, kusem plechu a svářečkou.

...opískovaná a odrezovačem natřená náprava...ještě že jsem ji rozebral a přeci jen podrobil renovaci...

2015

20.-21.9.2014(so-ne) - po krátké návštěvě eRekcí 2014 na Kozákově jsme dorazili do mého rodiště a během zbytku soboty a v průběhu neděle jsme zušlechtili garáž pro RedMachine. Tak se jí tam snad bude bydlet dobře.

...opravená místy odfouklá omítka a vymalováno...

22.7.2014(út) - udělal jsem si drobnou radost. Podlehl jsem svodům inzerce a pořídil si ke zrenovovaným kolům Borani i nové středové pokličky. Dnes zásilka dorazila.

...jsou snad ještě v původních pytlíčkách... A po vybalení i srovnání s původními, které byly s koly na autě. Nové matice jsem pořídil už před časem.

4.3.2014(út) - odpoledne po práci jsem zahájil přesuny. Nejdříve tažné vozidlo s vlekem k nám, naložit erko, převést, odjet s vlekem zpět a svým autem zase domů. Za odpoledne to bylo cca 230km.

...nakládka, upevnění, trasport, složení v cíli a ubytování v novém...

2014

Zahájili jsme další rok společného soužití.

2.3.2014(ne) - původní ubytování pro auto v minulém roce skončilo, po zhruba roce stráveném na dvorku se mi konečně podařilo sehnat zase střechu nad hlavou, tak jsem zahájil "přesun hmot":

...vyštrachal jsem spoustu plechařiny, část jsem dnes odvezl do nové garáže, auto jsme na tyči dovezli k nám na dvůr, kde proběhla aspoň rychlá očista, zde před...

...a zde po, nemůžu si pomoct, ale i po letech to auto není v úplně nejhorším stavu a má furt něco do sebe. Hlavně na poslední fotce se mi nějak moc líbí. Pro transport jsem sundal nárazník a namontoval vlečné oko, pro snadnější vlečení.

  • --------------------------------------------

29.7.2013(po) - podařilo se mi získat nějaký "šamon" od kolegy z práce. Mívali v rodině stovku a něco jim zbylo...

Zrcátko včetně krytky a zřejmě držáčky slunečních clon určitě na nic já potřebovat nebudu, takže pro originalisty hundertisty jsou k dispozici, ideálně výměnou za jiné maličkosti.

27.6.2013(čt) - dnes jsem nalakovaná kola nechal nazout.

Aspoň malými krůčky se posouvám vpřed.

19.6.2013(st) - nechal jsem opískovat a nalakovat "anglické plecháče", ještě je plánuju obout a zatím uložit.

S renovací kol souvisí i středové pokličky. Potřeboval bych někde vyrobit nové samolepky na středy pokliček. Má někdo nějaký námět, kdo a kde by to dokázal?

Originálně je samolepka tištěná na tenkém plechu, ale spokojil bych se asi i s tiskem na Al folii, kterou na původní nalepím. Naskenovaný originál mohu poskytnout, ale potřebuje nějaké grafické vyčištění a opravení, lepší pokličku bohužel nemám.

2013

po letech zase něco málo aktivit...

16.8.2010(po) - Jenom aktualizace článku. Odstranil jsem nabídku přebytečných věcí. A protože se na nabídku a několik inzerátů neozval vůbec nikdo, napříště se už nebudu při úklidu zdržovat s focením a nabídkou přebytků. Věci prostě přetřídím, co uznám za vhodné si ponechám, nepotřebné vyhodím rovnou.

  • -------------------------------------

30.1.2010(so) - mezi tříděnými díly jsem našel i několik párů rámečků světel. Jeden pár jsem cvičně vyčistil a nahrubo přeleštil.

Před a po:

24.1.2010(ne) - po půl roce nečinnosti v oblasti RedMachine začínám aktivity úklidem.

28.6.2009(ne) - vyndal jsem brzdové trubky, sundal LP blatník a pustil jsem se do hrubého čištění.

Trochu vaření bude potřeba, ale myslím, že to není žádná tragédie, spíše taková klasika. Opravené vršky podběhů po 10 letech vypadají skoro netknutě.

21.6.2009(ne) - s týdením zpožděním je náprava venku. Matici pístnice L tlumiče jsem musel odšroubovat flexou, jinak šlo vše v pohodě.

Stav mostu nápravy a kufru. Lemy podběhů byly dělány před 10 lety a zdá se, že jim nic není, stejně tak i navařená nová vanička kufru.

Most kolem nápravy bude potřebovat ošetřit kartáčem, odrezovačem a nějakým nátěrem. To provedu po odstranění brzdových trubek, které ovšem vypadají, že už byly v miulosti někdy měněny. Stejně tak náprava není v úplně nejhorším stavu, nápravnice je už 105/120, ramena nejsou nijak extrémně rezavá. Po repasi a výměně opotřebených dílů bude náprava bez problémů použitelná.

14.6.2009(ne) - předsevzetí vyndat přes víkend nápravu se moc nepovedlo splnit. Náprava je ale ve všech spojích uvolněná, zbývá odpojit volant a stabilizátor a pak už jen vyšroubovat horní 4 šrouby a nápravu vyndat. Fotky dokumentují stav podběhů a části podlahy.

12.6.2009(pá) - Podle uchovaných naohýbaných brzdových trubek si připravuji trubičky na výměnu. Koupené byly v rovném stavu, během asi půl hodiny se celkem podobají těm "originálním".

7.6.2009(ne) -

Zahájení renovace

  • --------------------------------------

Po dlouholetých slibech jsem konečně zahájil opakovanou renovaci RedMachine. Více o historii auta v článku Radkova RedMachine . Odložil jsem přestavbu WhiteMagica a pouštím se do opravy svého prvního eRka.

Zde je pár obrázků na zdokumentování aktuálního stavu auta:

S touto vizáží jsem jej dnes (t.j. 7.6.2009) přivezl ze stodoly k sobě na dvůr a do garáže.

Po očistě auto docela prokouklo. Pak mi s chutí zapózovalo pro "umělecké" fotky:

Poté následuje dokumentace nemocných míst, kvůli kterým se do nové opravy pouštím:

Interiér je po celá léta beze změn a v docela slušném stavu:

Při převozu byla originální palivová soustava nahrazena pomocnou nádrží v prostoru zadního kufru a přímé spojení AC pumpy hadičkou:

V motorovém prostoru po letech nic nového, jen pravý podběh signalizuje nutnost klempířské opravy. Postup prací budu dokumentovat vždy navrchu článku.

Začít se chystám v přední části, kde mě toho nečeká snad tolik. Počítám s výměnou přední nápravy, nové rozvody brzd, spojky a benzínu, výměna LP blatníku a čela za čtyřoko.

Až zase někam pokročím, provedu aktualizaci.

Radek RST


Rubrika: Přestavby a renovace, Přečteno: 17630×, Komentářů: 38, Líbí se Autor: RST
To já vím, že se dnes dávají dohromady mnohem, mnohem horší kusy a že tohle bylo vcelku slušný. Jen jsem prostě žil v přesvědčení, že je to ještě lepší. Jsem rád, že se to dalo do pohybu a že plechařina je už OK a bude se moct pokračovat. Původně jsem to chtěl dělat tak nějak po kouskách a za pochodu, ale to by nikam nevedlo. Takhle se to udělá pěkně zgruntu a pořádně.
Radku, ver mi ze ten skelet je peknej 🙂 Ja předloni pichnul do Rapida a ještě porad to není cely hotovy. Na tom aute se dělalo uplne všechno! 🙁





Stanley
Ahoj Radku, tak ti držím palce pri renovácii. To aj ja som sa pustil do svojej oranžovej eRky a teraz odstraňujem svoje hříchy z mládí.
Mě spíš překvapilo, jak to bylo špatný... ano ve finále je ten skelet docela pěknej, ale původně jsem si myslel, že je v podstatně lepší kondici. Třeba nutnost nový kapsy ramena jsem nepředpokládal. No ale je to vyspravený a bude se moct začít tvořit pěkný auto.
Radku, vypada to moc hezky. A prekvapuje mi, ze je skelet v tak hezkym stavu. Ja bych cekal ze jak se do toho pichne, tak ...





Takze gut gut gut!





Stanley
jasny Radku, ja taky jako malej lepil modely z Ábíčka 🙂
Zatím jen rozebírám, takže moc pěkný práce ještě vidět není. Ale já už to auto vidím hotový 😉
Radku neboj, ja to sleduji 🙂 hezka práce (jak je u Tebe zvykem) a tesim se na další pokracovani.





S.
Ahoj Radku, nějaká kola na popojíždění doma najdu... Když tak zavolej a domluvíme se na zapůjčení...
Sehnal jsem už blok motoru jako držák převodovky místo origo motoru, ještě bych potřeboval nějaký pracovní kola. Vše, co jsem měl jsem buď zlikvidoval nebo zrenovoval a nemám kloudně nic, na co by se to dalo postavit v dílně. Neválí se někomu sada opelichaných kol?
Kola mám zrenovovaný od loňska, matice před lety nějak zprostředkoval LL, přesný původ nevím, ale asi Ford/Mazda, 1203 nebo tak něco... Akorát jsou jen zinkovaný, origo vypadaj jako chromovaný, i když je mám už olezlý.
Matice se tváří jako Fordí klasika (nedávno jsem je kupoval na Mazdu), pokličky krásné, taky jsem o nich uvažoval i když momentálně k nim nemam kola 😀.
Taky jsem si udělal Radku radost, teď už jen zrenovovat disky 🙂





Mohl bys mi poslat na mail nějakou detailní fotku těch matic? Díky
A taky je to první erko se kterým si normálně jezdil,to bude taky důvod😉..myslim ze je to normalni,ja taky kdyz jdu kolem sveho prvniho rozpadleho hnedeho erka tak se mi stále líbí🙂 Proste erko má perfektní design který chytne každého🙂..
Trošku navážu na předchozí diskuzi. O prodeji auta jsem uvažoval už několikrát. I v článku zmiňuju, že se mi nějak zvlášt nepovedlo a tak jsem se pustil do jiného.


Jenže pak se na něj podívám nějak takto: https://www.skoda110r.cz/article.php?aid=1157&olimage=27792


a nevím proč, to auto v sobě má nějaký podivně neodolatelný kouzlo a já se ho nedokážu zbavit. Nevím, jestli je to těma sedlejma zadníma pružinama, ale sálá z něj nějaká vyzývavost, drzost a člověk má chuť ho krotit. Asi nejsem úplně v pořádku...
Miloši, ty nemáš rozum 🙂
o Radkově kupé jsme mluvili na HG, pokud by se Radek rozhodl o prodeji, byli bychom s Petrou zájemci.
Cenu má asi smysl řešit na místě, když se na to někdo přijede podívat. Nicméně moje představa je cca 20-25tis. včetně spousty ND.
A když už jsem u toho,kolik bys za to chtěl??🙂)
To JardaR:Já taky nabízím stodesítku;-D.





To RST:V tvém případě bych to s klidným svědomím prodal,tři erka je až až..já mám taky občas choutky zbavit se kila,dojezdit spotřebáka a nechat si jen erko,respektive pošetřit a KOUPIT erko a ne vrak..
Odpověď na příspěvek [ zpět ]
Zrušit
Přesně jak píše David. Auta pro rodinu, tzv. spotřebáky, máme všichni z jmenovaných. Radek dokonce dvě. No a jedno auto pro radost úplně stačí. ( v mém případě ) Ostatní stejně neužiju. Jednoduché.
Výska prodává, Radek prodává, Petr prodává... Co se to děje?
Nj,tak to udělej třeba jako já🙂 Jedno eRko pro radost a jedno auto pro rodinu,nějakýho toho moderního "spotřebáka".Neříkej,že bys to takhle neuživil?Tři veterány,hmm tak to bych taky nezvládl.Jeden je až,až...
Žádná depka. Aut moc, času málo. Zjišťuju, že mě začínaj bavit i nový auta, že i ta proklínaná elektronika má svý kouzlo, že i nový auto má šroubky, co jdou vymontovat atd...


O utržené peníze tu vůbec nejde. Na eRka nehodlám zanevřít, jen prostě 3 neužiju. Uvidíme, co bude dál.
Radku,jestli si chceš za pár let s bolestí v srdci otírat slzičku z oka otáčejíc se za jedoucím eRkem,prodej to !!! Už jsi přemýšlel,co s utrženými penězy?
Copak Radku?? Nějaká depka?? 🙂


Rozhodně neprodávat, stejně by tě to potom štvalo ... 🙂
Tak nějak nevím... Prodat? Neprodat?
Davide ??? Máš snad na mysli tu kočku, co se mi kdysi proběhla po čerstvě nastříkané kapotě ? To bych radši už nešířil, víš jak, dneska jsou ty vochránci zvířat nahusto ... 🙂)





Radku, počkej, jak umejt nápravu ? Snad všechno opískovat, pak do komaxitu nééé ? Brzdiče ... jaký čtyřpístky ty tunere ? Snad klasika originál dvoupístky a hezky do zinkochromátu. A všechny šroubky pozinkovat a paroží našopovat, karburátor vycídit ....





😀
Koukám že Petrova kočka je proslavená všude a je o ni zájem 😉
Díky Petře za tvou nabídku na pomoc. Zítra v 6:30 máš nástup a než přijedu z práce, ať je to odrezený, natřený a natažený nový trubky. Když ti to nebude stačit, tak si do stodoly sjeď pro druhou nápravu, můžeš ji umejt, vyměnit kotouče, nandat 4 písty a až dorazím domů, můžem ji tam nasadit .;D))) Aspoň mi ta renovace půjde pěkně od ruky.


Dělám si trošku prdelky, ale nabídky si opravdu vážím a předpokládám, že ji opravdu při nějaké části renovace opravdu využiju. Mám na mysli třeba to polití barvou, jak jsme se o tom bavili.
Jako obvykle, sedím v první řadě a pozorně sleduji. Vypadá to opravdu na nenáročnou renovaci. Kdybys chtěl s něčím helpnout, montérky mám v pohotovostní poloze 😉





Já využil přívětivého počasí tohoto víkendu a chtěl jsem taky něco na autech udělat, ale po důkladné prohlídce jsem zjistil, že jaksi není co. Tak jsem aspoň na Modrý promazal přední nápravu a poté jak Modrou, tak eRko podrobil důkladné očistě zvenku i zevnitř a dopřál jsem jim kvalitního vosku na lak. No a samozřejmě jsem se oběma povozil.
Jo a k té barvě. Je to zatím ještě předčasné, ale předpokládám buď červenou nebo oranžovou, pokud možno podobnou dobovému odstínu.
Noo,Myschaku vsak na tebe taky jednou dojde 😉.Je pravda ze mas suprove zazemi a to nema kazdej,tise zavidim 😀D.


Marty mas pravdu nas krouzek eRkaru ja,ty a Jarda je koukam znamej😀


Driv jem nemel cas a misto, pomalu se to meni a zacinam mit cas, ale porad neni misto 🙁.


Jinak abych nezasir.l Radku tvuj clanek, tak k veci. Obdivuji te ze mas tolik mista a koukam i casu 😉.Drzim palce at te chut do prace neopousti a dilo se dari 😉.
Radku držím palce, určitě to budeš mít krásný.





Michale, lumpe jeden, že se navážíte pořád jen do mě 🙂


Hansi i JardaR to mají rozebraný stejně dlouho a konec taky v nedohlednu 🙂
Kucí díky za podporu, vynasnažím se.


Jinak máš Láďo naprostou pravdu, že RM má kastli lepší než RS. Na Shadowovi je dost vařeno. RM má opravené lemy předních podběhů, 2 díry v plechu podlahy pod nohama vpředu.


Vím, že je třeba vyspravit podlahu nad pravou trubkou pro hever, PZ podběh a opravit levý kraj střechy, ten se minule moc nepoved. No a pak nějaký další místa, ale nepředpokládám nic zásadního.
Za dobu, co Márty jednou zrenovuje auto, to jiní stihnou několikrát 🙂





Jinak přeji Radku, ať to rychle utíká a těch nemocných míst na tebe vykoukne co nejméně. Na podzim jsem se pustil do stovky s tím, že opravím pár bolavých míst a skončil jsem s klempířinou v dubnu 🙂





P.S. Zůstane na RM červená ??
Radku takhle z fotek mi skorem připadá, že R.M. má kastli skorem v lepší kondici než R.S. ? Bude z něj zas hezké éRečko 😉