6. prosinec 2009

Tátovo Erko v rekonstrukci :)

Rubrika: Vaše eRka, Přečteno: 14804×, Komentářů: 40, Líbí se Autor: Panocha
renovace jednoho Era

V naší rodině jsou erka vlastně dvě. Jedno mám já svýho Červenýho draka a druhý Erko má můj táta. Rozhodl jsem se tedy napsat pro tátovo Ero samostatný článek o tom jak ho pomalu u nás v Třebušíně dáváme dohromady. Tátův stroj je rok výroby 1972. Údajně dle dokladů k vozu bylo vyrobený v prosinci, takže je to v podstatě model 1973. Jsme jeho třetí majitelé. Když k nám přišlo, tak mělo najeto nějakých bratru 160 tisíc kilometrů a jeho stav byl hodně podobnej tomu, než jsme začli dělat na Drakovi. V podstatě komplet shnilá podlaha, prahy pryč, vanička v kufru šavle . . . prostě takovej ten klasickej nálezovej stav. Jedinou výhodou tohodle auta bylo oproti drakovi, že současně s nákupem vozu jsme dostali mraky úplně novejch dílů od původního majitele. Takže karoserie a skelet bylo z čeho opravit.

Plán na letošní rok byl dát dohromady karoserii, tedy aspoň ji vyvařit.

Od jara 2009 jsme na autě začali docela slušně dělat. Shnilé části kastle se vyřezaly a udělala se komplet nová podlaha originál Škoda 110R. U Draka jsme byli nuceni použít díly podlahy ze stodvacítky. No nesehnali jsme na něj holt tenkrát díly. Pak přišla na řadu přední část. Táta sehnal novou nádrž. Přišly na řadu nový podběhy, blatníky a čelo. Největší peklo bylo s těma podběhama. Všechno dopasovat aby to sedělo a auto mělo ještě pořád slušnou geometrii.

Na autě už jsou zase nápravy, takže se sním dá už zase hejbat po dvoře.

7.8.2009

Tak dneska sem dávám pár fotek z práce na tátově erku. Řešili jsme zámky na voze a snažili se dopasovat dveře a kapotu. No docela to byla fuška. Nakonec jsme na auto naiplantovali zámky ze stodvacítky a fungujou docela slušně. V pondělí půjde vůz ke klempířovi, který dá dohromady ještě střechu, neboť na dost místech u okapniček je sežraná a to radši přenecháme odborníkům. Takže jsme zvědaví, jaký bude výsledek. Dělat nám to budou u Háši v Budyni nad Ohří.

Panocha


Rubrika: Vaše eRka, Přečteno: 14804×, Komentářů: 40, Líbí se Autor: Panocha
Jardo.r :





Jakou máš tedy barvičku v hlavě.Pochlub se a nesoukromniči.
To je sice pravda, ale já mám v hlavě jinou barvičku🙂
Žlutá je dobrá.Aspoň se trošku vyrovná ta převa těch červenejch Erek.
Tak abych zamezil spekulacím ohledně barvy.Tak na tátově erku bude sluneční žluť.
Myscháku růžový by bylo fakt vostrý ale to fakt nedaj.Ikdyž taková fosforově zelená by taky bylo docela stylová🙂


Hlavně by autí bylo fakt k nepřehlédnutí.
Já bych si vsadil, že bude růžový 🙂
Davide jednou to bude pěkný Erko.Jsem zvědavej jakou to bude mít vlastně Barvu až to bude nastříkaný.Máte vůbec představu jakou barvu ,jakej odstín použijte.Jestli auto bude taky červený jako Drak nebo bude tátovo Auto žlutý?
Jo přesně tak Třebušín u Litoměřic.


http://www.trebusin.cz
....to Panocha - ten Třebušín - u Litoměřic? H
Tak to komplet pozinkuju a přijde na to barva 🙂Jsem už rozhodnut.
Ono to Máchalovo erko je nějaké celé odfláknuté, ale pšššš😀
Já s tím komaxitem jezdil asi 3 měsíce a nic mi to neudělalo. Uvidíme, erkovou saharu mam taky v komaxitu, ale při nejhorším to snad půjde opravit. Ten plech pod karbecem je teplejsi nez sahara a komaxit se roztekl jen v miste pod tesnenim, tam se to speklo.





Chybama se člověk učí🙂
Stavím se do řady zastánců syntetiky. Když je to pod ní odrbané na kov nebo opískované, pořádně nazákladované a na vrch dáš pěknou vrstvu barvy, je to pak nesmrtelné. Mám takhle udělán podvozek na Borůvce a po 3 letech žádný náznak poškození.





Jardo: Jen se zeptej druhýho Michala, co mu udělal komaxit na sahaře. Má tam teď z toho krásnou mozajku 🙂
Nechci nikomu nic vnucovat, ať každý dělá, jak je jeho ctěná libost. Na erku jsem díly nápravy po očištění natřel základovkou ( formexem ) a na to černý tlumex ve dvou vrstvách. Po 6 letech provozu, a že to někdy na závodech dostalo čočku, jsou pořád černé. Nic se neloupe, nic nerezne.





A na stovce jsou ozákladované a navrchu je obyčejná syntetika. Opět bez problému.
Takže Jardo když už komaxit tak aby byli věci pozinkovaný 🙂


No Jestli se to loupe tak to asi nemá smysl řešit tím komaxitem.Ale vymyslet teda něco jiného.Třeba jak tady říká Petr nějakou barvou.
My třeba máme na feldě držák koule tažnýho v komaxitu. Rezne a loupe se to. A je tam asi ctyri nebo pet let, ted si nevzpomenu.
Petře doma to jde asi sundat blbě, ale jinak je na všechno chemie a umi to sundat, Dan potvrdí.
Dnes se to používá všude, asi by to chtělo někoho znalejšího problematiky. Já teď pasoval držáky nárazníku v komaxitu, stačilo ho trochu ohnout nebo poklepat a oloupal se. Já mám ale vše pod komaxitem pozinkované, takže když se to oloupe tak to tolik nevadí. Ramena chci ale stříknout syntetikou, stejně jako nápravnici. Nerad bych po oloupání rozebíral nápravu.


V komaxitu mám různé držáky, saharu, víko ventilů.. jen plech pod karbecem se trochu roztekl kolem tesneni, alespon to lepe tesni. Tak tady zadny problem, neloupe se. Na disky ho dam taky, tam to snad nevadí. Myslim že je i odolnější vůči otěru.
Já se s dovolením přidám na Jardovu stranu. Nevím, co všichni mají s komaxitem. Přijde mi to jako ohromná módní vlna, všechno do komaxitu.





Jako jo, ono je to bezva nechat to opískovat, poprášit, upéct a mít to v podstatě bez práce,ale jak psal Jarda, je to po vypálení tvrdé a nepružné. Kamínky to otlučou až na kov. Barva je oproti tomu přeci jen pružnější a v případě poškození nátěru / nástřiku není problém to opravit. A krom toho, kdyby to jednou chtěl někdo sundávat, je to o mnoho pracnější, než odstranit barvu.
Ahoj Jardo.r no stěma nápravama v komaxitu si mě trochu zvyklal.Prosímtě ale vždyť do komaxitu se přece dávaj stříkat celý disky kol a ty přece trpěj jako sviňa a vydrří to bezproblémů.Jako nápravy jsou na spodku tam to dost trpí ale když se to používá na disky tak by v tom přece neměl být problém?
Tak to pak jó🙂 A díky za pochvalu,budu se těšit na další aktualitky.Držím ti palce s renovací!
Nápravy bych asi do komaxitu nedaval, jeden kaminek a oloupe se to jak mandarinka.
Máš Davide pravdu.Ale ty nápravy se tam budem stejně dávat komplet nový.Nastříkaný v komaxitu.Musej se ale ještě složit.Tohle tam je jenom aby se stím Autem dalo hejbat mezi stodolou a dílnou.Ty fotky jsou focený tejden předtím než to šlo k Hášovi kvůli tý střeše těm okapničkám.Aby sme to mohli natáhnout na podval.


Jinak koukal ksem na ty tvý fotky a to je taky precizní práce.
Díky za odpověď Davide (mimichodem,jsem také David🙂.Já nechci být netaktní,ale není to škoda,když už to auto takhle stavíte z novejch plechů,trochu více si s tím pohrát? Myslím,že třeba ten podvozek by chtělo odstrojit,pořádně ošetřit a pak na tam namontit zrenovovaný nápravy,atd.(Třeba takhle nějak: https://www.skoda110r.cz/article.php?aid=947&olimage=26647).Ono zapatlat gumáčem orezlou nápravu jí asi moc neprospěje,spíše naopak.
Ahoj DVD76:





Tak podlaha je natřená Tlumexem a potom Gumoasvaltem.Dík za rady ohledně těch dveří no skusíme to doufám že ty dveře ne...úplně 🙂
len bacha aby sa neutrhli panty vo dverach, najmä tie spodne, ako sa to podarilo mojmu klampiarovi pred 10-mi rokmi a mam s tym problem dodnes.Asi budem musiet dvere jemne rozparat a pant poriadne privarit
K těm dveřím: kdysi jsem na erku ladil dveře tak, že je chytneš nahoře a dole a zkroutíš si je dle potřeby. ERko dveře nemají žádné větrování, které by tomu bránilo. Jen trochu síly a jde to.
Smím se zeptat? Čím černým jste natřeli ten podvozek? Díky.
Martin z K:


Já sem zažil největší rozčarování při výměně plíšku pod výčkem nádrže a následně zavíracích dvířek.Objednal jsem si tyhle plíšky na jednom eschopu pod dojmem fantastických fotek které vyseli na prezentaci výrobků jsem podlehl a objednal a to co přišlo tak to sem fakt čuměl🙂


Nebejt Lukáše Petiry tak jsem to vzal a vyhodil.Všechno křivý jako prase.Myslím si že líp by to udělal i žák základní školy.
Musím dať za pravdu Michalovi, že aj ked sú nové plechy k dispozícii, tak to môže byť problém dopasovať. Samozrejme je to dobré ked sú. Čo som robil svoje eRky a skladal som ich vždy s nových dielov, tak som sa stále zapotil. Napríklad teraz pri skladaní 71tky my z 3 nových pravých zadných blatníkov iba jeden sedel. Aj to som z neho musel odbrúsiť predné čielko, a nanovo navariť, aby som dosiahol rádius s dverami. A pri predchádzajucej eRke mi asi zo štyroch predných tiež pravých blatníkov sedel tiež iba jeden. Podotýkam, že s prednými blatníkmi som mal vždy oveľa viac roboty ako zo zadnými. Toľko moje skúsenosti.
Michale tak doufám že to dopasovat nějak půjde 🙂


Nejsem taky zastánce měnění dílů za každou cenu .Hlavně kvůli financím🙂Ale pokud není jiná možnost nebráním se tomu.
No Michale to máš recht.Když jsem koupil superstroj tak měl nabořenej celej bok.Respektivě rozpáranej vod předního blatníku přes dveře až po zadní.Jak konzervu rybiček🙂 A když jsem si sehnal údajne předrevoluční nový blátník a začli jsme ho s Lukášem Petirou impantovat na Ero zjistli jsme že je vo cenťák nižší a vo půl kratší nemluvě vo vnitřnim rádiusu na vazující na otevírání dveří.A dohonit to bylo fakt slušný psycho aby to vypadalo trochu normálně.Ale bylo to jediný možný řešení.Blatník byl neopravitelnej.


A výsledek je tu: http://www.skoda110r.com/archiv/foto_katalog/39434/39434_01.jpg


dopadlo to celkem slušně.
Ono záleží jak se to podá, pokud by jsi napsal, že nemáš jinou možnost, díly byly KO, pak bych nereagoval, ale pak je spousta renovátorů, kteří se mylně domnívají, že ten novej díl bude přece lepší..., jistě bude s ním míň práce, jen je občas problém ho napasovat, vlastní zkušenost.


Ona ta "socialistická" výroba nebyla žádná sláva, do oběhu jako díl šli často věci, které prostě nepasovaly, díl se nepoved při výrobě dobře vylisovat, svařit, postupným opotřebením formy věci strácely svůj přesný tvar atd... a tohle všechno stále koluje mezi lidma. Repliky tu hodnotit nebudu, ostatně okomentoval jsi je sám.





Uvidíte sami až to budete pasovat, občas je opravdu zajmavý zakoupený " nový" díl porovnat s originálem.
M kupe :nemůžu s tebou souhlasit.Neboť si myslím že je furt lepší když máš možnost vyměnit celej díl kterej je totálně v prdeli za úlně novej pokud možno ještě ze socialistickejch zásob než to nějakým způsobem lepit. Máš pravdu v jedný věci že třeba blatníky přední např polské výroby jsou znatelně horší kvality než originály.Ale pokud vým tak tohle není náš případ.Vesměs je to všecko ještě socialstická výroba.A když to srovnám z Drakem tak tohle auto by mělo být lepší.
https://www.skoda110r.cz/article.php?aid=1156&olimage=28238


Těm dveřím jde domluvit, jen se nebát za ně vzít a točit kam je potřeba, pak jen doklopit sklo společně se sloupkem a zámek ve dveřích, možná i spodní pant a společně se spodkem přeního blatníku zatlačit dovnitř.¨


A tvrzení, že "nový plechy sou nový plechy" je promiň pěkná blbost, dovolim si tvrdit, že jsou z většiny v horší kvalitě, co se týče vylisování nebo svaření v případě dveří než ty původní.
Ale auto to bude jednou moc pěkný.hlavně ty noví plechy to je fakt pecka.Taky by se mi líbily na superstroji noví dveře na pravý straně.
Odpověď na příspěvek [ zpět ]
Zrušit
Petře my se polepšíme🙂
Teda panstvo, že vás to samotný nežere, koukat na ty fotky z mobilu. To nejse ochotni vyvinout aspoň trochu snahy ? Vždyť spousta lidí ten digitál má a i tím nejobyčejnějším kompaktem jdou udělat lepší fotky, než to, co vidím tady. A nevěřím, že by se někdo nedal přemluvit k tomu, aby fotky do článku nafotil, když už ten foťák sám nemám. Vždyť jde o vaši prezentaci !





Jak jsem nedávno pochválil článek Davidovi - DVD76, tak tady dávám bohužel za vizualizaci palec dolů.
Ahoj Martine z K





Za tu novou plechařinu jsme fakt rádi.Protože je s tím fakt míň práce a výsledek by měl být úplně nekde jinde.Vono když vezmu v potaz jak jsme s tátou dávali dohromady třeba na drakovi dveře kdy se museli komplet rozpertlovat a schnilí plechy nahradily novejma pak se snažily různě dohonit radiusi a stejně i když se snažíš je to na tom vydět.Dveře jsou pak do vrtule viz: https://www.skoda110r.cz/article.php?aid=1156&olimage=28238 A neuděláš nic.No holt nejsme profíci🙂


Nový plechy jsou nový plechy.
Super. Držím palce. To je radosť, ked sa stavia auto z nových dielov.