14. leden 2004

Škoda Open Airfied Fest 2003

Rubrika: Reportáže ze srazů, Přečteno: 8407×, Komentářů: 15, Líbí se Autor: Petkar
Soukromé závody pražského Škoda klubu.

Příjezd:

V pátek večer jsme dorazili na letiště, zaparkovali vozy, rozbili stany, upekli véču na ohni a šli spát abychom byli následující den fit.

Ráno:

Budíček byl v 7:00, v 8:00 nástup, udílení instrukcí, losování startovních čísel, zaplacení startovného a posléze zahřívání motorů a pneumatik.

Dopoledne:

v 9:00 jsme vyrazili na runway a začaly první dvě disciplíny. Erkem jsme jezdili dva, tedy já (Džon) č. 3 a Martina č. 26. Nejprve sprint na 1500 metrů, kde jsme s naším sériovým eRkem měli nakonci asi 125 km/h. Podle Vláďových (Škoda 100, č. 5) slov "být to ještě o dva kilometry delší, máme tam klidně i 140". :-)

Další disciplínou byl ovál. Nikde jinde než na letišti se tohle asi uspořádat nedá. Jely se dvě kola, ovál měl asi 200 metrů dlouhé rovinky a průměr zatáček byl asi 30-40 metrů, zkrátka se jezdily na vytočenou dvojku. Tahle disciplína se mi obzvlášť líbila. Nešlo jen o to jet co nejrychleji, ale také odhadnout kdy začít před zatáčkou brzdit a zvládnou ještě k tomu pak zatáčet a ve vysokých otáčkách podřazovat.

Zajímavý duel vedli MAX s Favoritem LPG Turbo a Martin s Octavií RS. Po prvním závodě měli časy stejné. Na druhý pokus se Martin zlepšil, ale MAX se zlepšil ještě víc, takže neuvěřitelně zvítězil.

Sluníčko na rozpálené ploše nemilosrdně žhnulo a nebylo se kam schovat, takže jsme si udělali přestávku na vychladnutí, osvěžení či občerstvení.

Přestávka:

Poslednímu jezdci se v zatáčce odlil olej, motor přestal mazat a jel na tři válce, ale během přestávky to dal klubový motorář Schwejk dokupy.

Odpoledne:

Odpoledne v největším vedru jsme pokračovali. Nejprve duelovým sprintem na 400 metrů, což bylo mnohem napínavější než dlouhá osamělá jízda. Martina jela proti Vildovi s jediným dalším soutěžícím eRkem a já proti Vladovi s hundrtkou. Ostatní se také snažili vybrat si rovnocenného soupeře.

Dále se pokračovalo klasickým slalomem a poté najížděním PP kolem na pivní tácek. Martině se to výjimečně povedlo (její výsledek je vidět na předposlední fotce - 61 mm od středu), ale Martin byl nakonec ještě asi o 2 cm lepší. Já jsem měl asi 350 mm.

Po závodech to většina z nás díky horku zabalila, ale Vlado ještě zůstal a blbnul na ploše s hundrtkou. Výsledkem byl ohnutý disk a olej vytékající z poloosy. Při pokusech o 180° otočku se guma žvejkla a auto tak naklonilo, že vzal diskem o zem. No ale zajeli jsme do opuštěného hangáru, kde byl příjemný chládek a kolo jsme vyměnili.

Prasátko:

Po závodech se začalo ohřívat dovezené prasátko a vedro se kompenzovalo chlazeným sudovým gambáčem. Jak prasátko, tak pivečko byli výborné a jak je vidět na fotkách kolem prasátka se točila hlavně nejvytříbenější gurmánská společnost.

Druhé ráno:

V neděli ráno ještě proběhla soutěž elegance, která však byla pojata dost recesisticky. Poté jsme se shromáždili na vyhlášení výsledků a rozdílení cen. Vítězové jednotlivých kategorií se víceméně na stupních jen prostřídali.

Schwejk:

Kapitolou samou pro sebe je případ Schwejkův. Již v den příjezdu jel vyzkoušet jednu z disciplín - "osmičku". Ta se měla jet po užších cestách a tak při jejím testování Schwejk pozdě zahlédl odbočku, vylétl do trávy a auto šlo na "boudu". Jeli v něm čtyři osoby, ale naštěstí mají jen "lehká" avšak nepříjemná zranění. Tato disciplína tedy byla raději zrušena. Po různých úvahách co s autem (Škoda 130), kde byla spousta dobrých použitelných dílů jsme auto rozebrali a všechno dobré odvezli. Pokud by se totiž čekalo na odtahovku třeba jen do druhého dne, mohla by tam také zbýt už jen ta nepotřebná karoserie.

Ale všechno má mít svůj dobrý konec, takže se klub rozhodl, že Schwejkovi pořídí auto jiné a doufáme, že mu to dodá trochu optimismu do další práce.

Závěrem:

Závody se mi moc líbily. Protože to byly neveřejné závody nemotaly se tam davy lidí, šířka letištní plochy umožnila dovolit si s autem víc a přeci to bylo bezpečné. Takže děkujeme klubu za pozvání a budeme-li pozváni i příště, určitě přijedeme.


Rubrika: Reportáže ze srazů, Přečteno: 8407×, Komentářů: 15, Líbí se Autor: Petkar
To Honza_B: Zatím jsem motor do erá nezastavoval, ale znám lidi, kteří to už dělali, včetně těch úprav, o kterých píšeš, ale to je na dleší povídání, takže pokud chceš, napiš mi na e-mail karelpetr@seznam.cz a já ti pokud budu vědět odpovím, případně ti dám kontakty na lidi, kteří to dělali.
To Petkar: Protoze mam pocit, ze muj motor (120 LS) pomalu zacina dosluhovat a bude zraly na GO, zacinam uvazovat o zastavbe noveho motoru. A na radu zase prichazeji penize a ty urcite zase rozhodnou 🙁(


Tak se chci zeptat kolik asi stoji zastavba Favoritu (Fabie, Felicie), kolik nasledna uprava (motor pro "bezne kazdodenni jezdeni" - takze 90HP, ale at ma velkou zivotnost 🙂) a ktery motor je nejvyhodnejsi (ND, narocnost zastavby, moznost zvyseni vykonu, atd.) Moc diky.
To Honza_B: Do erka můžeš dát v podstatě cokoliv, je to jenom o penězích🙂). I ten UNO turbo motor není problem, musí se udělat mezikus na převodovku, vymyslet uchycení motor a asi 1 000 000 dalších maličkostí. Otázkou ovšem je, jestli ti takto upravený motor o zhruba 100-110 koních stojí za to. Ty peníze, které do toho utopíš, aby jsi tam ten motor vůbec dostal asi budou docela dost a stále tam máš seriový (i když turbo) motor, který se ti může kdykoliv vysypat... Jednodušší (a podle mně i levnější) alternativa je tam dat motor z favority (fabie, felicie) a zbytek peněz použít na kompletní postavení motoru. Dostaneš se zhruba na +/- stejný výkon jako má to turbo z Una (+/- 100 koní), akorát že máš doma v podstatě nový motor, ale to je každého věc...
Když už je tu řeč o tom turbu. Objevily se tady nazory, že se da do erka narvat skoro každý motor. Nenapadlo někoho dát tam motor s turbem z FIATA UNO? Kdysi jsem v jednom jel a švihalo to pěkně. A určitě to nebude ani moc velké ani těžké. Nebo nějaký jiný maloobjemový turbo motor. Super by byl PEUGEOT 205 GTI. Jel jsem v upravené 1,9 GTI cca 180 HP a byla to vážně střela. Ale to by už bylo moc i co do váhy a velikosti. Ale zaslechl jsem i o někom kdo nacpal do hundrtky 1,6 z Golfu II. A taky prý super, ale není to úplně ověřené.
Odpověď na příspěvek [ zpět ]
Zrušit
To Pepino: Jak myslíš, že funguje turbo? Od nějakého počtu otáček to spíná a pak to stojí za to, jinak je to obyč motor🙂. Proto taky rallyový soutěžáci brzdí levou nohou... No a s tou klikou máš pravdu, ale to se asi u tohoto motoru nedá nic dělat...
Co ti je platny u favorita turbo kdyz to nevydrzi klika a zere to jako krava ! Znamej ma turbicko v Rapidu (136) a do +-3500 tam to turbicko neni vubec znat ale pak je to kolup jako prase, ale 40l na 100 to jisti ! A klika par tisic KM a jde pod kytky ! Ale sehnat kliku na peti ulozenich by bylo uplne vo jynm kafy!
Jo chlapci v L P G to je síla. To turbo tam opravdu má a věřte, že mu to fakt jede. Martin RS
Favorit LPG turbo - necítím se oprávněn sdělovat detaily, ale řeknu jen tolik, že to turbo tam opravdu je a je to béžový favorit na P1010111.JPG. Hojně se objevuje na srazech.
Krásná žena v objetí s výkoným motorem... Jak kýčovité... ;0) Ale nutno říct že někomu to holt sluší i v montérkách... 80)))
ahoj. Co je zas ten prazsky skoda klub?? Da se do nej vstoupit, za jakych podminek, co obnasi clenxtvi, co se da clenstvim ziskat? Diky moc za odpoved - asi bude jednodussi na email michal.ajm@allenovery.com Michal
Tak od té pěkné holčiny, co objímá ten motor ruce pryč. To je Džonova Martina🙂. (Teda, pokud lze o někom napsat, že patří někomu jinému🙂)
Dzon: Ahoj, prosim Te, co to bylo za motor Favorit LPG Turbo? Fakt tam mel turbo? Podle srovnani casu s Octavia RS asi jo. Parkrat jsem o tom cetl, ale nikde nic blizsiho. Neslo by to? Dik Honza B.
ci ze je ta pekna holcina co objima ten motor ???
Chtěl bych také poděkovat Džonovi za pomoc a podporu a hlavně za perfektní zdokumentování .Kotoulům zdar ahoj


Schwejk
Chci ti Johne moc podekovat za veskerou pomoc na nasem srazu, je videt, jsi opravdovy skodovak. predseda klubu