24. červen 2010

Moje éro

Rubrika: Vaše eRka, Přečteno: 7977×, Komentářů: 20, Líbí se Autor: pepa110r

Zdravím všechny „Erkaře“!

Tohle erko sem si koupil v 19 letech, abych měl nějaký přibližovadlo do školy a po okolí.

Nějakou dobu sem s ním jen tak jezdil.Pak skončila škola a přišli prázdniny.Hned první prázdninový den sem se pustil do větších oprav a zároveň i přestavby.

Při demontáži byli zjištěny tyto věci:

  • motor byl složen ze tří pístů ze 110 a jednoho 120kového a navíc byl úplně po smrti
  • převodovka byla originál erková ale na 13“kolech
  • poloosy byli „M“kové
  • přední náprava „M“ková
  • přední část automobilu byla implementována ze Škody 1000mb
  • na zadním čele byl přimontovám chladič ze 120ky a byl připojen na stávající originální chladič.
  • topení bylo originální a samozřejmě teklo
  • tekl i originální olejový chladič

Bohužel se dochovalo jen těchto pár fotografií.

Jako mladý sem se vydal cestu tuningu čehož teď velice lituji.Takže je v autě namontovaný motor z Favoritu s 5q převodovkou s.p.3.9 na mokré poloosy. Z motorového prostoru sem vyřezal příčku a upravil tunel pro 5q převodovku. Poloosy zůstali „M“kové. Zadní pružiny se zkrátily.

Přední část vozu sem poopravil a namontoval přední erkové blatníky a dvouoké čelo s výřezem na náporové chlazení,které sem svedl dírou v zavazadlovém prostoru pod auto.Byla namontována přední náprava s hřebenem a čtyřpístky.Přibyla konzola s posilovačem brzd.

Dále byli vytaženy zadní lemy blatníků,použity gumy na skla bez drážek pro Al.lišty a největší chybou, které lituji, že byli uřezány a zavařeny okapničky.

S autem sem nějakou dobu jezdil asi dva roky. Poté přišlo nové auto a erko se odebralo nejprve do garáže a poté pod plachtu na zahradu, kde strávilo poslední dva roky.

No a teď sem se rozhodl že ho zrenovuji plus - mínus do originálního stavu.Už mám sehnáno spoustu věcí na opravu, ale bohužel co chybí je čas a peníze.Zatím sem se dostal do fáze rozborky.

Takhle auto vypadalo před rozborkou

Stav k 1.6.2010

stav 7.7.2010

malý dobový doplněk

21.11.2010

Na autě se moc nedělá protože není čas.

Pokračovat se bude asi až na jaře

Ale aspoň v mezičase probíhá leštění nekterých hliníkových dílů


Rubrika: Vaše eRka, Přečteno: 7977×, Komentářů: 20, Líbí se Autor: pepa110r
Vrtuli sem usel vzít lehce smirkem jelikož tam byly otřepi


Nevím zda bude házet ale myslím si že vyvážená nebyla ani před tím
Jo Pepo, vrtačku mám jen na leštění, bo s ní už bych toho moc nevyvrtal, taky už pěkně hází. Momentálně mám ve výstavbě univerzálu z malého soustruhu, na které budu leštit kola a také do ní upínat kotouče. Vrtačku už jen na nepřístupná místa a zákoutí.
Přitom leštění tý vrtule bych se trochu bál jestli potom nezačne házet.Ikdyž na druhou stranu nedělám si iluze že by z výroby byla nějak exkluzivně vyvážená.Tu vrtuli si vzál jenom leštící pastou nebo bylo nutný ji vzít taky smirkem?
Odpověď na příspěvek [ zpět ]
Zrušit
U lampičky je výrobce autopal jak psal afro100 jen ta moje se dochovala z bráchové 100vky a patřila jestly se nepletu k výbavě auta
No MATY víceméně postup co uvádíš ty. Napřed nahrubo obrousit,pak asi 120tko smirkem,pak asi 240 nebo víš,poté sem použil střední leštící pastu no a poté finiš pastu obě na hadrových kotoučích.Fotky dost zkreslujou a zblíska to nevypadá až tak leskle.


Jen bych chtěl dodat že vrtačka se mi při leštění moc nevyplatila jelikož sem dvě odrovnal.Lepší je elektromotor a na něm přidělanej hadrák


Finiš pastu sem koupil zde (http://www.chromtechnik.cz) jinak obyčejnou(střední nabo hrubou)sem kupoval i s hadráky v železářství
Aleši proti naprosto původním vozům nic nemám je to krása vydět na silnici vůz tak jak vyjel z fabriky ale na druhou stranu si myslím že leštění hliníkových dílů v motoru autu vizuálně rozhodně prospěje a pokud nestavíš veterána dle atestace a stavíš si vůz pro radost tak proč ne 🙂


Jinak proč by motorový prostor nemohl vypadat třeba takto:


http://www.skoda110r.com/archiv/foto_katalog/37631/37631_03.jpg
Proč dělat 110R individuálním pohledem? Škoda 110R je nejhezčí v původním stavu, bez vyleštěných hliníkových dílů 🙁 Nedávno jsem viděl Rko v jížních čechách - přijel s ním starý děda a Rko bez jedinné úpravy! - to byl skvost! Všechno origo, jen tlumiče už nefungovali tak se za jízdy trochu houpalo...
Čapoune mám ju tiež, výrobca AUTOPAL, dá sa kúpiř v OB-čkách http://www.obautodily.cz/s_120_fantasticka_montazni_lampicka_do_auta-205040
Pepo: Koukal jsem na tu tvoji stylovou dobovou lampičku nevýš kdo je výrobcem a zda to má nějaký prodejní méno.Něco podobnýho měl kdysi děda k Žigulíku a dělal to Kovozávody Semily.
Super práce. Prozradil bys nám, jaký postup při leštění si použil, popř. jaké brusné pasty? Ještě jednou klobouk dolů 😀
No vypadá to že tu máme kokurenci Leštiče Matyho🙂


Ta vyleštěná vrtule je fantastická spolu stou nohou.To by se mi taky v Eru líbilo.
jojo samodomo je to kopie tohodle:http://www.jh6.cz/Web/produkty.php?nazev=autolift&detail=navod_k_pouziti&action=Autolift


ale torchu větší a masivnější a zdvih je hydraulikou
ta houpačka,na který to máš posazený je samovýroba? už jsem to někde viděl a vypadá to dost šikovně.......
Však ono to nějak půjde,větší strach mám z okapniček to bude masakr
hodne stesti a pevny nervy 🙂 ja uz mam za sebou aspon navrat chladicove steny......hezky puzzle....
drzim palce to iste caka aj mna
Držím palce ať neztratíš chuť to dodělat. Návrat do originálu bude velice náročný vzhledem k provedeným úpravám🙁
dík za podporu samozřejmě rád přijmu jakoukoliv radu nebo nápad co se renovace týče od zkušenějších
Vůbec ničeho nelituj. Zachránil jsi eRko a to je hlavní. Také přeji hodně štěstí při renovaci.
Tak držím palce 🙂