24. červen 2010

Moje éro

Rubrika: Vaše eRka, Přečteno: 7977×, Komentářů: 20, Líbí se Autor: pepa110r

Zdravím všechny „Erkaře“!

Tohle erko sem si koupil v 19 letech, abych měl nějaký přibližovadlo do školy a po okolí.

Nějakou dobu sem s ním jen tak jezdil.Pak skončila škola a přišli prázdniny.Hned první prázdninový den sem se pustil do větších oprav a zároveň i přestavby.

Při demontáži byli zjištěny tyto věci:

  • motor byl složen ze tří pístů ze 110 a jednoho 120kového a navíc byl úplně po smrti
  • převodovka byla originál erková ale na 13“kolech
  • poloosy byli „M“kové
  • přední náprava „M“ková
  • přední část automobilu byla implementována ze Škody 1000mb
  • na zadním čele byl přimontovám chladič ze 120ky a byl připojen na stávající originální chladič.
  • topení bylo originální a samozřejmě teklo
  • tekl i originální olejový chladič

Bohužel se dochovalo jen těchto pár fotografií.

Jako mladý sem se vydal cestu tuningu čehož teď velice lituji.Takže je v autě namontovaný motor z Favoritu s 5q převodovkou s.p.3.9 na mokré poloosy. Z motorového prostoru sem vyřezal příčku a upravil tunel pro 5q převodovku. Poloosy zůstali „M“kové. Zadní pružiny se zkrátily.

Přední část vozu sem poopravil a namontoval přední erkové blatníky a dvouoké čelo s výřezem na náporové chlazení,které sem svedl dírou v zavazadlovém prostoru pod auto.Byla namontována přední náprava s hřebenem a čtyřpístky.Přibyla konzola s posilovačem brzd.

Dále byli vytaženy zadní lemy blatníků,použity gumy na skla bez drážek pro Al.lišty a největší chybou, které lituji, že byli uřezány a zavařeny okapničky.

S autem sem nějakou dobu jezdil asi dva roky. Poté přišlo nové auto a erko se odebralo nejprve do garáže a poté pod plachtu na zahradu, kde strávilo poslední dva roky.

No a teď sem se rozhodl že ho zrenovuji plus - mínus do originálního stavu.Už mám sehnáno spoustu věcí na opravu, ale bohužel co chybí je čas a peníze.Zatím sem se dostal do fáze rozborky.

Takhle auto vypadalo před rozborkou

Stav k 1.6.2010

stav 7.7.2010

malý dobový doplněk

21.11.2010

Na autě se moc nedělá protože není čas.

Pokračovat se bude asi až na jaře

Ale aspoň v mezičase probíhá leštění nekterých hliníkových dílů


Rubrika: Vaše eRka, Přečteno: 7977×, Komentářů: 20, Líbí se Autor: pepa110r
Vrtuli sem usel vzít lehce smirkem jelikož tam byly otřepi


Nevím zda bude házet ale myslím si že vyvážená nebyla ani před tím
Odpověď na příspěvek [ zpět ]
Zrušit
Jo Pepo, vrtačku mám jen na leštění, bo s ní už bych toho moc nevyvrtal, taky už pěkně hází. Momentálně mám ve výstavbě univerzálu z malého soustruhu, na které budu leštit kola a také do ní upínat kotouče. Vrtačku už jen na nepřístupná místa a zákoutí.
Přitom leštění tý vrtule bych se trochu bál jestli potom nezačne házet.Ikdyž na druhou stranu nedělám si iluze že by z výroby byla nějak exkluzivně vyvážená.Tu vrtuli si vzál jenom leštící pastou nebo bylo nutný ji vzít taky smirkem?
U lampičky je výrobce autopal jak psal afro100 jen ta moje se dochovala z bráchové 100vky a patřila jestly se nepletu k výbavě auta
No MATY víceméně postup co uvádíš ty. Napřed nahrubo obrousit,pak asi 120tko smirkem,pak asi 240 nebo víš,poté sem použil střední leštící pastu no a poté finiš pastu obě na hadrových kotoučích.Fotky dost zkreslujou a zblíska to nevypadá až tak leskle.


Jen bych chtěl dodat že vrtačka se mi při leštění moc nevyplatila jelikož sem dvě odrovnal.Lepší je elektromotor a na něm přidělanej hadrák


Finiš pastu sem koupil zde (http://www.chromtechnik.cz) jinak obyčejnou(střední nabo hrubou)sem kupoval i s hadráky v železářství
Aleši proti naprosto původním vozům nic nemám je to krása vydět na silnici vůz tak jak vyjel z fabriky ale na druhou stranu si myslím že leštění hliníkových dílů v motoru autu vizuálně rozhodně prospěje a pokud nestavíš veterána dle atestace a stavíš si vůz pro radost tak proč ne 🙂


Jinak proč by motorový prostor nemohl vypadat třeba takto:


http://www.skoda110r.com/archiv/foto_katalog/37631/37631_03.jpg
Proč dělat 110R individuálním pohledem? Škoda 110R je nejhezčí v původním stavu, bez vyleštěných hliníkových dílů 🙁 Nedávno jsem viděl Rko v jížních čechách - přijel s ním starý děda a Rko bez jedinné úpravy! - to byl skvost! Všechno origo, jen tlumiče už nefungovali tak se za jízdy trochu houpalo...
Čapoune mám ju tiež, výrobca AUTOPAL, dá sa kúpiř v OB-čkách http://www.obautodily.cz/s_120_fantasticka_montazni_lampicka_do_auta-205040
Pepo: Koukal jsem na tu tvoji stylovou dobovou lampičku nevýš kdo je výrobcem a zda to má nějaký prodejní méno.Něco podobnýho měl kdysi děda k Žigulíku a dělal to Kovozávody Semily.
Super práce. Prozradil bys nám, jaký postup při leštění si použil, popř. jaké brusné pasty? Ještě jednou klobouk dolů 😀
No vypadá to že tu máme kokurenci Leštiče Matyho🙂


Ta vyleštěná vrtule je fantastická spolu stou nohou.To by se mi taky v Eru líbilo.
jojo samodomo je to kopie tohodle:http://www.jh6.cz/Web/produkty.php?nazev=autolift&detail=navod_k_pouziti&action=Autolift


ale torchu větší a masivnější a zdvih je hydraulikou
ta houpačka,na který to máš posazený je samovýroba? už jsem to někde viděl a vypadá to dost šikovně.......
Však ono to nějak půjde,větší strach mám z okapniček to bude masakr
hodne stesti a pevny nervy 🙂 ja uz mam za sebou aspon navrat chladicove steny......hezky puzzle....
drzim palce to iste caka aj mna
Držím palce ať neztratíš chuť to dodělat. Návrat do originálu bude velice náročný vzhledem k provedeným úpravám🙁
dík za podporu samozřejmě rád přijmu jakoukoliv radu nebo nápad co se renovace týče od zkušenějších
Vůbec ničeho nelituj. Zachránil jsi eRko a to je hlavní. Také přeji hodně štěstí při renovaci.
Tak držím palce 🙂