23. prosinec 2010

Palivové čerpadlá

Rubrika: Motor a převodovka, Přečteno: 6839×, Komentářů: 7, Líbí se Autor: afro100
trošku toho rozprávania o čerpadielkach, rozdiely, repas ...

Tento článok by mal ozrejmiť rozdiely medzi jednotlivými typmi.

Stretol som sa so štyrmi typmi. V zemi kutila je ale možné všetko, diely sa dajú voľne kombinovať.

š100-110r

Vrchný diel bez odkalovacej nádobky, sitko je pod krytkou, vymeniteľné ventilky, spodný diel s dvojdierovou prírubou. Kratší palec je uchytený na oske prechádzajúcej spodným dielom.

"užovka" (cca 76´-84´)

Spodný diel rovnaký ako pri predchádzajúcom type, vrchný diel nemá sitko pod krytkou, ale má odkalovaciu nádobku v kt. je sitko. Taktiež vymeniteľné ventilky. Druhý vývod (ku karburátoru) smeruje hore a nie rovno ako u predch. typu.

"eMko" (cca 84´- 87´)

Vrchný diel rovnaký ako pri predchádzajúcom type, spodný diel s trojdierovou prírubou, dlhší palec, oska palca skrytá vo vnútri spodného dielu.

posledné eM, prvé Favority

Spodný diel takmer rovnaký (menšie vybratia, vidno na foto), vrchný diel pozmenený, vývod ku karburátoru smeruje opäť rovno. Ventilky sa nedajú vymeniť, takže pri poruche je potrebné vymeniť celý vrchný diel.

Všetky typy idú použit na akýkoľvek motor š1000mb-favorit. Pri trojdierových prírubách je potrebná hrubšia podložka a dlhšie štefty.

Repas

Repas sa troška líši podľa typu čerpadielka.

Ja som sa rozhodol repasovať originálne čerpadlo.

Čerpadlo rozoberieme na prvočinitele. Pri rozoberaní nás snáď neprekvapia žiadne záludnosti.

Treba skontrolovať rovnosť príruby aj plôch u membrány jednotlivých dielov. Nevhodným doťahovaním sa totiž materiál ľahko ohýba, čo spôsobuje netesnosti a úniky kvapalín. Taktiež treba skontrolovať, či vstupná a výstupná trubička držia pevno v dieli. Pokiaľ zistíme nedostatky, treba ich odstrániť - prírubu zrovnať prebrúsením na rovnej ploche, pri vypadnutej/hýbajúcej sa trubičke by som siahol po inom dieli. Pri staršom type, čo som ja repasoval, je tiež dobré skontrolovať hriadeľku palca. Často sa vyderie a následne uniká olej ...

Diely, kt. sme vybrali, následnedne očistíme a začneme skladať.


Rubrika: Motor a převodovka, Přečteno: 6839×, Komentářů: 7, Líbí se Autor: afro100
Pro mě informace - oživení paměti právě včas, původní provedení čerpadla už je skoro na řadě ve frontě u ponku.. Mě se osvědčilo ty nátrubky lehce šikmo narýhovat a naklepnout zpět, podruhý už žádný nevypadl (no, ono i jednou bylo dost).


Divím se těm "O" kroužkům, ale taky je zkusím poptat a vyměnit, když tvrdíte, že to pomůže - zatím jsem se řídil radou zkušených a když začal spodní díl kolem hřídele výrazněji prosakovat, šel do kouta..
"O" kroužky jsou celkem dobře vidět na první fotce u odstavce "Repas"
"O" kroužky jsou celkem dobře vidět na první fotce z u odstavce "Repas"
Odpověď na příspěvek [ zpět ]
Zrušit
Co se týká úniku oleje okolo hřídelky čerpadla, většinou jsou na vině vadné "O" kroužky na hřídelce páčky ručního čerpání paliva.


Jsou tam dva 10x6x2 a většinou jsou již za zenitem.
Dobrý a chválím za tech. osvětu. Trochu méně chválím za zpracování fotek. Čerapadla jsou sice nafocená dobře a srozumitelně, ale chtělo by to na nějakém vhodnějším pozadí, neutrálním pozadí. Me každého zajímá i bordel v dílně... Přitom stačí kus kartonu, prohnout a o něco opřít a hned to vypadá líp.


Jinak info o čerpadlech možno čerpat např. v Cedrychovi Aby jezdily... nebo i v mojí knížce o erkách. Sice povětšinou bez fotek, ale zato i s čísly dílů a od kdy do kdy a kde.
Dík za ohlas, ono to celé vzniklo tak, že keď som išiel repasovať to čerpadielko, hrabol som do krabice kam som ho dávnejšie dal a vytiahol som asi 8 rôznych kúskov (od niekoľkých typov viac ks). Tak som začal bádať nad tým, kde som jednotlivé kusy získal a nikde som nenašiel tie detaily nejak pokope...





O voľných vst./výst. trubičkách by som sa tiež mohol rozpísať a nielen na čerpadle ale aj na karbci ...





Plastový odkalovač bol dobový tuning, mal som to vo svojom aute keď som sa k nemu dostal a neskôr som jeden ešte vyhrabal v regáli ...
Afro zajímaví článek 😀, s těma uvolněnýma trubičkama na výtlaku mohu vyprávět málem mi shořelo auto. A koukám na tu plastovou nasazovací odkalovačku to jsem ještě neviděl .