Projekt Fiona
9. prosince 2016
Tak po 14 dnech přidávám pár dalších řádek...
V minulém týdnu jsme zasypali a zabetonovali montážní jámu (pokud chtěl někdo ukrýt mrtvolu, již to nebude možné:-)). Beton jsme jakž-takž nechali vytvrdnout a v pátek pokračovali na autě. Fotky z betonování a zasypávání jámy nejsou:-)
V pátek jsme z auta vyndali zbytek věcí - táhlo řazení, ruční brzdu, přední nápravu a auto otočili na bok... Po počáteční euforii (v roce 2010:-D) a až po paniku minulý týden, musím konstatovat, že na podlaze bude celkem dost práce, ale není to zas tak strašné jak to na první pohled vypadalo...
Podvozek
Na prach je okolí levé trubky heveru, okolí levého domečku zadní nápravy, spodek prahu vypadá (zatím) na povrchovou rez, na výměnu je přední vanička komplet (vršek i spodek), zbytek uvidíme až po kompletním očištění až na plech. Snad to nebude tak hrozné, aby se musela měnit celá podlaha, zatím mi stále ještě připadá jednodušší vyvařit stávající, která (mimo výše uvedené místa) vypadá celkem v pohodě a zdravě... ale máme očištěno tak 30%...
Pár foteček progresu:
18. listopadu 2016
Den "D" :-) po dlouhých 6 letech se konečně začalo pracovat na Fioně...
ShRek momentálně jezdí celkem bez problémů a než bude nový výfuk a proběhne příprava na novou sezónu, vrhli jsme se s Lukášem na Fionu.
Bohužel, šestileté stání, i když v garáži, se na skeletu dost podepsalo:-( pod autem byl jeden z hříchů mládí - neizolovaná montážní jáma, takže skoro celý spodek je okyslý a plesnivý... uvidíme, co půjde zachránit...
V průběhu pátku jsme z auta sundali všechny vnější plechy a vyndali zadní nápravu a převodovku. Při tom jsme zjistili, že převodovka je chycena z vrchu, ale jsou zachované i původní držáky převodovky. Důvodem uchycení vrchem je nejspíš atypický tvar předního víka, na které nešlo přidělat původní držák... musím to ještě přesně prověřit
Fiona dojezdila právě včas, protože horní držák převodovky byl z nějaké dvojky plechu bez výztuhy a silný výkon motoru utrhl celou jeho levou část...
Co nás čeká v nejbližší době?
Ze všeho nejdříve zasypat montážní jámu a udělat provizorní izolaci proti vlhkosti - plánováno na 3.12.2016. Bohužel nemůžu nechat auta stát venku, takže zalití betonem bude až za půlroku...
Hned po provizorní izolaci garáže, odstrojit komplet Fionu a vytahat z ní vše, co tam nemá co dělat (ruční brzdu, zbytky rozvodů brzd, přední nápravu...) a otočit jí na bok a začít škrábat a čistit podlahy, abychom zjistili rozsah škod. Toto bychom rádi stihli s Lukášem do vánoc (letošních)...
A pak se rozhodne jak dál...
Už dnes, ale vím, že udělám minimálně jeden ústupek původnímu rozhodnutí - zachovám pětistupňovou převodovku. Prostě, když už tam je to rozšíření:-) a je i uděláno celkem pěkně a šikovně...
tak a teď mě kamenujte:-)
A pár fotek na závěr hlášení :-)
Čím začít?
Asi krátkým exkurzem do minulosti, v roce 2001 si můj nejlepší kamarád, na můj popud, koupil erko. Jízda tímto vozem mě natolik uchvátila, že jsem si pak pořídil své a dál to znáte...
Mezitím Mike své erko rozebral a několik let chodil a pln nadšení po každém spolu absolvovaném sraze říkal, už začnu... Bohužel, jeho nadšení postupně definitivně vyprchalo a na srazu v Kvasinách pronesl kacířsky, že se chce zbavit erka... a protože u toho byla i má milovaná manželka, jako u všech "mých" šílených nápadů (plně se potvrzuje pravidlo "za vším hledej ženu"), dohodla se Mikem, že jeho erko převezmu.
V podstatě jsem ani nijak neuvažoval o dalším erku (zvlášť, když mi v garáži čeká na renovaci kilo), ale k tomuto auto mě vážou citové vazby, a vím přesně v jakém je stavu...
12. září 2010
Problém trošku nastal, jak toto auto dostat z Dýšiny do Horoušan, aby to nestálo moc a aby to všem časově vyhovovalo... Dopravu za 10-15 Kč/km jsem odmítl hned, neboť je to cca 250 km a stejně bych do Dýšiny musel kvůli naložení ostatních dílů...
Nakonec jsem si půjčil přívěs a jel pro erko:-D.
Stav
V podstatě opískovaný skelet na nápravách, drobné tuningové úpravy (rozšířený tunel na pětikvalt, horní závěs převodovky a upravený levý podběh kvůli chladiči), koroze vaničky kufru, horních lemů předních podběhů a podlahy za předními sedačkami, drobná koroze torpéda a střechy.
K autu jsou původní všechny plechy (plus několik dveří navíc, kompletní skla (několik moc bočních skel navíc), některé díly dvojmo i trojmo, ale mělo by toho být na celé auto...
Plán
Přece nebudu jezdit sériovkou...
Tak pánové (a dámy), nic takového:-), pokusím se maximálně držet specifikace roku výroby (1974) a tento krát postavit, pokud to bude trošku možné originál... Barvy světle zelené (jako tady to erko: http://www.skoda110r.cz/gallery.php?aid=1211&pid=126)
Zahájení stavby a renovace: rok 2011...
Náklady:
600 Kč půjčovné přívěs
650 Kč nafta na převoz
Poznámka:
Jméno dostalo auto podle postavy z filmu Shrek, nicméně zkuste najít to auto tady na webu:-) Indicií je, myslím, víc než dost:-).
15. leden 2017
26. listopad 2016
22. listopad 2016
22. listopad 2016
2. říjen 2010
2. říjen 2010
21. září 2010
21. září 2010
21. září 2010
20. září 2010
20. září 2010
20. září 2010
20. září 2010
20. září 2010
19. září 2010
18. září 2010
17. září 2010
16. září 2010
16. září 2010
15. září 2010
15. září 2010
15. září 2010
15. září 2010
14. září 2010
14. září 2010
14. září 2010
13. září 2010
13. září 2010
13. září 2010
13. září 2010
13. září 2010
13. září 2010
13. září 2010
13. září 2010
13. září 2010
13. září 2010
13. září 2010
18. leden 2017