12. duben 2012

Život s Kočkolapem

Rubrika: Vaše eRka, Přečteno: 5622×, Komentářů: 5, Líbí se Autor: Chrobak.SACEK
v roce 2012

Kontakt

MSN Chrobak_sacek@hotmail.com

ICQ 212462756

Mobil 734 795 603

Popisovat neustále dokola auto postavené před 10ti lety je poměrně bezvýznamné. Změny probíhají také minimální, proto budou následující články postavené především na zážitcích a událostech které jsou s eRkem spojené. Konečně jsem se také dokopal ke změně struktury článků, takže novinky budete mít konečně nahoře ihned k dispozici.

*******************************************************

Duben 2012

PČR uspořádala propagační akci nové metody k bu.erace řidičů motorových vozidel. I když jsme měl jasno, jak ve cvičném souboji Kočkolap dopadne, vyslal jsem ho na steč. Konečně jsem se alespoň dozvěděl, jak na tom propustností skel jsem.

Přední sklo (min 75%) - Kočkolap cca 55%

Boční skla (min 70%) - Kočkolap cca 25%

Přesklívat auto kvůli tomu nebudu. Pokud někdy narazím na pomahače v akci, začnu se ohánět argumentem o zápisu tónovaných skel do TP, homologací a Fším co v tu chvilku vymyslím. Jak to dopadne se uvidí.

6.Zimní slet

Článek o celé akci naleznete ZDE . V rozhodování mezi níže uvedeným projektem a srazem, jsem udělal kompromis a pod Kokořín dorazil až ve chvíli, kdy byla pečená kolena nošena na stůl.

Lucinka mě předala knížku i s věnováním a od pořadatelů jsem převzal Zlatého pacoše za rok 2011 v kategorii "Aktivista roku".

Za obojí veliké díky a důvěru tím ve mě svěřenou se pokusím nezklamat. Hlavním zážitkem srazu i tak byla především atmosféra celého večera stráveného s báječnými lidmi, které rád považuji za své přátele. Děkuji vám všem.

Březen 2012

K plánovaným opravám a úpravám auta jsme se za celou zimu nedostal. Momentálně hniju u PC a makám na projektu s tradičním názvem škola. Udělal jsem si tedy alespoň malou radost.

Ještě že Jikra nemá k téhle fotce copyright. To už bych se asi nedoplatil.

Minulost

je sice minulostí, ale více či méně ovlivňuje současný stav. Předcházející události naleznete zde:

Kočkolap - léto 2011

Kočkolap - z5 v provozu

Kočkolap - používání

Renovace Kočkolapa


Rubrika: Vaše eRka, Přečteno: 5622×, Komentářů: 5, Líbí se Autor: Chrobak.SACEK
Odpověď na příspěvek [ zpět ]
Zrušit
To je zajímavé zjištění. Já když jsem kupoval motor, byl údajně po generálce cca 10tis. Já najel asi 5 a nutno říct, že tak úplně zle nejede. Jediná potíž je právě v tom tlaku prohřátého oleje na volnoběh.





Zkusím se na to podívat a uvidíme.


Jinak od sepsání toho seznamu závad, jsem na auto ještě ani nešáhnul.. prostě nějak nebyl čas 🙂
Ahoj, v minulém článku píšeš ve výčtu závad že Ti po řádném prohřání oleje klesá tlak oleje při volnoběhu a kontrolka svítí a svítí, a taky se zmiňuješ že tuto vadu máš v podstatě od počátku.


Mě dělal zgenerálkovaný motor totéž a myslím si že jsem kápnul na problém.





měl jsem v merku čtyři možné příčiny








a)vyběhané šály - nesmysl na právě zgenerálkovaném motoru





b)nové šály na přebroušené klice si musí sednout - nestalo se ani po ujetých 150km





c)nečistota v redukčním ventilu tlaku oleje (kulička s pružinkou) - zkontrolováno čisté





d)pokud tedy olej nikudy neutíká zbývala logicky poslední varianta - zubové olejové čerpadlo tlačí při prohřátí(zřídnutí) oleje menším tlakem.





V příručce od Bati opravy Š100/110 se píše že pod koš olejového čerpadla patří papírové těsnění, které má za úkol vymezit axiální vůli ozubených koleček na 0,1mm. To jsem samozřejmě při skládání motoru dodržela a více jsem to neřešil





Když jsem tedy řešil proč nemaže začal jsem studovat olejovou soustavu důkladně.V knížce opravy Š105/120 od andrta se píše že se má změřit axiální vůle koleček a pokud je 0,1mm tak už se nemá používat papírové těsnění.Začalo mi to vrtat hlavou.


Rozebral jsem tedy olej čerpadlo a změřil axiální vůli s původním těsněním - a bingo bylo tam 0,35mm. potom jsem změřil vůli bez těsnění a nebyla žádná. Při probíráním mých zásob těsnení jsem zjistil že co těsnění to jiná tloušťka papíru a že ty rozdíly byly patrné jen co jsem je vzal mezi prsty. Namontoval sem tedy nejtenčí co jsem našel. (takový tenký pečící papír oproti původnímu tlustému kartonu)





Nechal jsem motor řádně prohřát na volnoběh 50 minut a stále byl tlak 0,8 na tlakoměru.A motor maže, a maže, a maže .....
To Jikra: Za auto i posádku odpovídá velitel vozu 😉
Za toho panáka zelený v kokořínském kempu máš písemný souhlas k produkci fotky v libovolném rozsahu..... 🙂 BTW to jsem nefotil já ale Jíťa 🙂
Tak ať sa daří minimálně dalších 10 let.A to nejen autu ale aj tobě 🙂