Jičínské eRekce 2012
Jičínské eRekce 2012
Sraz všech přátel vozů škoda s motorem na tom "pravém" místě.
Oficiální leták srazu...
Ke stažení zde: http://www.skoda110r.cz/file_download.php?fid=84 a http://www.skoda110r.cz/file_download.php?fid=85
Kdy
8.9.2012 v 9:00h
Kde
Parkoviště na vrchu Zvičina (Loc: 50°27'16.492"N, 15°41'42.803"E) cca 18km od Nové Paky, cca 16km od Hořic.
Co
1) Příjezd, uvítání, poplácání se po ramenech se vzájemným ujištěním, jak se rádi vidíme, potlachání o všem co je třeba.
2) Přesun do místního restauračního zařízení spojený s občerstvením ( http://www.raisovachata.cz ), rozhovor s účastníky, organizační připomínky, 12:00 Start.
4)Orientační jízda cca 90-100km po krásách okolí. Na trase bude opět čekat na účastníky řada soutěžních úkolů.
5) Dojezd do "cíle", volná zábava spojená s naplněním hladových žaludků, vyhodnocení orientační jízdy, pokračování tlachání započatého ráno na parkovišti.
V kolik
- 9:00 - 9:44 sraz na parkovišti na vrchu Zvičina, registrace posádek
- 9:45 - 11:30 výroba tukových zásob na dobu orientačního bloudění
- 11:30 - 11:59 rozprava s účastníky, příprava na start
- 12:00 - ??:?? start orientační soutěže (startovat se bude po cca 5min)
- 17:00 - ??:?? dojezd posádek do cíle, dle počasí další program, stravování + volná zábava
- ??:?? - ??:20 vyhodnocení orientačního klání, předání cen, pokračování volné zábavy
Kam
Dojezd do autokempu Rumcajs v Jičíně. (Loc: 50°26'39.4"N, 15°20'16.573"E)
Uzavřený areál s místem pro splnění zadaných úkolů, ukončení organizovaného chaosu a zaparkování aut. V přilehlém restauračním zařízení bude konzumace pokrmů. Občerstvení bude formou hromadně předobjednaného jídla a možností dalších individuálních přání. V areálu bude možno strávit noc.
Ubytování
Ubytování si každý rezervuje a hradí sám, ubytovat se lze buď v chatkách na tel. 725 299 990 ( http://www.camprumcajs.cz ) a nebo v Motelu na tel. 725 299 988.
S kým
Se spolujezdcem, který zvládne alespoň základy počtů, čtení a psaní.
S autem, které bude schopné absolvovat orientační jízdu za běžného provozu, s platnou STK a dokladem o povinném ručení (může být před startem kontrolováno) a dotankovanou nádrží tak, aby na ni auto bylo schopno ujet přes 100km. Po trase nejsou čerpací stanice!
S kýmkoliv kdo podpoří dobrou náladu a pohodovou atmosféru.
Do kdy
Dokud bude zájem. Jedná se uzavřenou oblast bez rodinných domů kde normální humbukem snad rušit nikoho nebudeme a měření hlučnosti výfuku po 22h večerní zatím není v plánu.
Za kolik
Za účastnický poplatek 100 kreditů na osobu, určený k pokrytí nejnutnějších nákladů spojených s organizací a zajištěním akce. Účastníci nedosahující výšky přední kapoty vozu Škoda 110R jsou od poplatku osvobozeni.
PHM, úplatky policistům, odtahovou službu, servisní práce, stravné a ubytování není zahrnuto v ceně a každý si ho hradí sám dle možností vlastní kapsy.
Co z toho
Pro vítěze samozřejmě "hodnotné" ceny, pro ostatní alespoň malá připomínka účasti.
Pro všechny dlouhotrvající zážitek v podobě zajímavě stráveného víkendu.
Pro ekology chmury a černé svědomí nad zbytečně propálenou nádrží PHM.
Kdo
Prosím o osvědčený model přihlašování se prostřednictvím komentářů. Průběžně budu seznam posádek aktualizovat. Do počtu 25 soutěžních posádek je možná registrace i na místě startu.
Kontakt
https://www.facebook.com/jicinske.erekce/timeline
E-mail Chrobak.sacek@seznam.cz
ICQ 212462756
Mobil 734 795 603
Jak probíhala loňská taškařice se můžete podívat zde.
Seznam přihlášených posádek:
- Petkar, Š110R
- m8rinek + 1, Š110R
- Jacheck + 1, Š100
- Myschak, Š110R
- Dragon + 1, Š120L
- Láďa + 1, Š125L
- Banán, Š110R
- Slávek + ?, Š110R
- Alda + 1, Š130GL
- Caimani + ?, ?
- Ivan Lev + 1, Š110R
- Jikra + 2, Š110R
- Misakk + 1, Š110R
- Tue Pol Halvorsen, Š110L
- Hurdis + 1, Rapid 136
- Martin Knap + 1, Š120L
- Šáca + 1, Š120L
- Honza +2, Š110R
- Voňka Lubomír +2, Š130 Rapid
- Martin Sajdl +1, Š100
24.8.2012
Většina erkařů odjela a nebo odjíždí směrem do České skalice, organizační team Jičínských eRekcí zatím dodělává poslední přípravy.
Orienťák je hotový, mohu vám tedy prozradit, že vás čeká hromada úkolů a otázek, ještě větší kopec položek v IT a pořádná porce km.
Ochutnávka toho co na vás čeká
Módní kolekce 2012
Grafické studio Monsieur Lardon vytvořilo pro letošní eRekce módní kolekci oblečení (s holínkama se zatím nepočítá, ale dle zákulisních informací jsou v plánu slušivé montérky).
Trička jsou v obvyklé Lardonovské kvalitě, cena jednoho kousku je stanovena na 389,-Kč. Zájemci je mohou objednávat na mailu Info@lardon.cz, případně osobně na srazu.
**********************************************************************************
Po srazovka
Za všechny organizátory bych rád poděkoval účastníkům ze jejich chování a přístup k celé akci, neboť pořadatelé nemuseli řešit žádné zásadní prů....
Všechny posádky, které se nezjištně vzdali pokračování AOS a pomohli kolegovi Škovákovi v nouzi, za slouží zvláštní ocenění za Fair Play přístup (dořešíme v příštím ročníku).
Orientační soutež
Itinerář orientační soutěže
Vzdálenosti v IT byly tentokrát převedeny na čas jízdy při průměrné rychlosti 38km/h. Vypořádat se s tímto úkolem šlo libovolným způsobem (někdo počítal a převáděl na km, někdo se snažil dodržovat uvedenou rychlost). Nejjednodušší (a v podstatě předpokládaný) byl způsob odhadu. To co bylo za 1-3s bylo "okamžitě", co za 10s bylo na dohled (cca 100m), co za 1 min cca 600m atd.
Do křižovatek jste nepřijížděli ze spodní části, nýbrž z pozice označené puntíkem.
Úkoly písmenkové (A-D) vůbec nebyly v IT zapsány, neboť na jejich splnění jste měli prostor po celé délce AOS.
Úkoly římské (I-XV) se plnily v prostoru vymezeném propojenými řádky v IT.
Úkoly latinské (1-12)se plnily v místě uvedeného řádku.
Morseovka
Převodová tabulka na morseovku
Jako vždy byli v registrační igelitce přibaleny mezi nedůležitými věcmi i ty důležité. Byť dala morseovka někomu pořádně zabrat, tato tabulka je naprosto jednoduchá. Při luštění se postupuje z levé strany. Bílá políčka znamenají čárky, zelená tečky. Pokud tedy mám písmenko "L" jdu z levé strany: zelené políčko (*), bílé políčko (-), zelené políčko (*), zelené políčko (*) => "L" = *-** .
Kontrola I.
Zadání úkolu
Cucání "benzínu". Škoda 110R má výrobcem uváděnou spotřebu 9l/100km (i tak valná většina z vás tvrdila, že 7l). Výpočtem 9*1,5 se dostanete na spotřebu 13,5l/100km. Na 4,5km tedy potřebujete cca 0,6l. Lahev kterou jste měli k dispozici měla 2l, takže bylo úkolem ji naplnit cca do 1/4.
Na celý úkol včetně seznámení se situací jste měli 90s. Samotné "čepování" není problém zvládnout pod 30s. Času tudíž bylo dosti. I tak pouze jediná posádka předvedla vzornou spolupráci, když jeden ze dvojice šel rovnou čepovat a druhý se mezi tím zabýval přesným výpočtem.
V sudu byla samozřejmě pouze obarvená voda. Ta příchuť kterou jste si někteří tak užívali, byla desinfekce konce hadičky, kterou jsme prováděli za pomoci Alpy mezi každým čepováním.
Vyhodnocení
Vyplněný jízdní výkaz
Čas
První etapa (do pol. 90) se jela na přesnost dojezdu. Pouze jediná posádka získala plný počet bodů (500), když dorazila za předepsaných 2,5 hodiny (tento čas neměl vůbec nic společného s časem spočítaným dle vzdálenosti).
Velká většina tento čas o něco málo překročila, ale nijak zásadně (pár posádek se ale nevešlo ani do bodového hodnocení a obdrželi 0b.)
Bylo důležité si na začátku spočítat zda se vám vyplatí hledat nějaký úkol či fotku za 10b. až 30b. a nabírat ztrátu 10b./1min. a nebo zda je lepší pro vás úkol vynechat a hlídat si čas.
Obce
Až na jedinou posádku (a vítězní Caimani to nebyli) všechny posádky nezvládli pořadí obcí. Chybně jste zapisovali na druhou pozici obec "Třebihošť". Do této obce jste však dle IT vůbec nevjeli - u silnice nebyla žádná cedule s začátkem obce a ani jste ji neměli předepsanou v IT. Název jste patrně zjistili při výjezdu, ale to se obce nezapisují (viz. pokyny v IT).
Pokud jste zabloudili, sestavuje se pořadí špatně, ale s použitím IT to není nemožné. Začátky obcí máte předepsané a jich počet se schoduje s počtem kolonek ve výkazu. Pokud si za jízdy píšete jména obcí přímo k položkám do IT, je možné v cíli před odevzdáním výkazu vše srovnat a dopsat.
Pokud jste měli obce o jeden řádek posunuté ať nahoru či dolu, dávali jsme vám za ně 1/2 počet bodů (5b.).
Počet zatáček Hořického závodního okruhu
Je jich 26 (11 levých, 15 pravých). Objížděli jste ho 1,5x tudíž nebyl problém je počítat od startu do cíle.
Při rozhodování v další části - kolik okruhů se musí objet, aby byl naplněn název závodu (300 zatáček Gustava Havla), jste na to mohli jít krapánek logicky.
AOS se pokud možno netahají po hlavních silnicích, tudíž jste mohli předpokládat pouze 2 možnosti. Pokud jste se při počítání sekli o 1 či 2 zatáčky, nebyl problém to poznat a určit podle zpětného vydělení.
Beránek a Peterka
Většina z vás již zná obec Vesec lépe nežli její obyvatelé. Rekord asi vytvořila poslední dojíždějící posádka, které u beránka strávila více jak hodinu.
Když se sestavuje IT a úkoly, musí pořadatelé počítat s "proměnou" situace. Z těchto důvodů vám nikdy nemohou zadat něco, co by se mohlo v průběhu závodu měnit. Není proto možné, orientovat vás dle zvířat vypuštěných na zahradu, které tam v den soutěže vůbec být nemusí.
Lehce jsem na to narážel při předstartovní rozmluvě, když jsem vám říkal, že počítat krávy máte pouze ty sedící.
Další indícií byla vzdálenost za vjezdem do obce. Křižovatka u níž se pásly ovce byla pouze 3s za vjezdem, kdežto ta kde jste měli odbočovat podstatně dál (navíc to byla jediná v celé obci)
Ivan Peterka - zapeklitá to postava, kterou se většina snažila po celém Vesci dohledat. Netuším, zda tam někdo takový bydlí či tam uvádí své telefonní číslo, ale jak jste po různých nenápadných nápovědách zjistili, čtení pokynů na počátku IT je někdy dost důležité.
Výsledky
Ti kteří jste si rozebrali po vyhlášení výsledků své výkazy, máte zapsáno pořadí v levém horním rohu v kolečku. Ty kteří již na vyhlášení nebyli, zde postupně uvedeme (fakt nestíháme :-) )
- 1. místo - st.číslo 1
- 2. místo - st.číslo 8
- 3. místo - st.číslo 10
- 4. místo - st.číslo 9
- 10.místo - st.číslo 7
- 11.místo - st.číslo 22
- 13.místo - st.číslo 18
Trocha statistiky
- Odstartovalo celkem 22 posádek.
- V cíli jsme jich hodnotili celkem 14.
- 2 posádky odpadly pro technické potíže.
- 3 posádky kterém pomáhaly s opravami ukončili AOS po I. etapě (bereme to spíše jako jejich oběť pro jiného, nežli vzdání soutěže)
- 1 posádka nedorazila ani na kontrolu I. (cca 2,5 km)
- 2 posádky vzdali v průběhu (Jičínské eRekce se bez navigátora dají tak maximálně projet, na úkoly můžete zapomenout).
- Délka dle IT byla cca 95km. Většina soutěžící najela kolem 120-130km, jedná posádka co vím kolem 150km. (pokud někdo víc klidně se pochlubte).
- Pouze 1 posádka pochopila úkol otočení lodě za lavorem se sušenkama jako pokyn k provedení eskymáka
- Poslední posádka dorazila do cíle v kempu v cca 20:30. (celkově skončili v první desítce)
- První a druhou posádku dělilo ve výsledcích cca 300b. Zdá se to hodně, ale je to vlastně pouze 10%. (a to neměli ani jeden úkol za 50b).
- Téměř všechny hodnocené posádky získali více jak 50% možných bodů.
Reportáž účastníků na spřáteleném serveru
http://www.skoda110r.eu/?page=erekce12
Trocha mediální publicity v místním plátku
Nové Noviny č.36/2012, str.:2;9
Fotky
Odkazy na vaše alba na různých místech uvádějte prosím v komentářích (případně je budeme doplňovat do článku).
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.352033551546131.82838.100002184672200&type=1
Fotografie od pořadatelů najdete na adrese:
http://chrobak-sacek.rajce.idnes.cz/2012-09-08_Jicinske_eRekce_2012/
Pohyblivé obrázky
http://www.facebook.com/media/set/?set=vb.116454961793962&type=2
20. září 2012
19. září 2012
19. září 2012
18. září 2012
18. září 2012
18. září 2012
18. září 2012
18. září 2012
17. září 2012
17. září 2012
17. září 2012
17. září 2012
17. září 2012
12. září 2012
11. září 2012
11. září 2012
11. září 2012
11. září 2012
11. září 2012
11. září 2012
11. září 2012
10. září 2012
10. září 2012
10. září 2012
9. září 2012
7. září 2012
7. září 2012
7. září 2012
7. září 2012
7. září 2012
7. září 2012
7. září 2012
7. září 2012
6. září 2012
5. září 2012
5. září 2012
4. září 2012
3. září 2012
3. září 2012
3. září 2012
3. září 2012
2. září 2012
2. září 2012
2. září 2012
2. září 2012
1. září 2012
1. září 2012
30. srpen 2012
29. srpen 2012
6. říjen 2012