15. leden 2004

Škoda 110 R kabrio

Rubrika: Přestavby a renovace, Přečteno: 10200×, Komentářů: 30, Líbí se Autor: RST
protože je to kousek "průkopnický" rozhodl jsem se uveřejnít fotky ačkoliv o tom autě vlastně nic nevíme.

Džon - jenom stručně:

Nevím o tomto automobilu nic. Designově si myslím, že to mohlo být provedeno daleko lépe (nápravy, kola, zbytky střechy...), ale je to první realizovaný pokus o kabriolet, který znám. Proto pokud máte jakékoliv informace o tomto autě, tak se s námi o ně podělte v komentářích, pokud máte nějaké fotky, tak mi je pošlete a já je zde zveřejním.

Fotky od Pailota:

Radkův průzkum:

Začnu trochu oklikou. Už poměrně dlouho, skoro stejně dlouho jako eRko samotné, mě láká postavit kabriolet či spíše roadster na bázi eRka. To jest zhruba 4 roky. Některé z mých návrhů jsem zveřejnil na internetu na stránce věnované eRkům. Někdy vloni se tam objevily 2 fotky realizovaného kabrioletu. Na jednu stranu mě zamrzelo, že nebudu první, ale na druhou stranu mě potěšilo, že někdo má stejné nápady jako já, jenom je dokázal uskutečnit. Přemýšlel jsem, jak toho člověka sehnat až nedávno pomohla náhoda a kontakt na něj se objevil.

Domluvil jsem si návštěvu a vypravil se k němu. Překvapilo mě, že se jedná o pána v důchodovém věku, ale s ohromným zájmem o auta a vůlí uskutečňovat své nápady. Během povídání vyšlo najevo, že o autech a zejména sportovních toho ví hodně. Nejvíc se ale řeč točila kolem toho kabrioletu a porovnávali jsme jeho skutečné dílo s mým dílem teoretickým. Ukázal mi svoje skici, podle kterých si to u svého kamaráda v autodílně nechal vyztužit a uříznout střechu. Pak auto nechal nalakovat červenou barvou a dostrojil ho podle svých představ. Shodli jsme se, že moje provedení s kapotou ze 100 je hezčí a dalo by se to dotvořit jako skutečný dvoumístný roadster. Porovnali jsme jeho a můj způsob vyztužení a dospěli k závěru, že to mám zbytečně předimenzovaný a není zapotřebí to vyztužovat tolik. On s tím nejezdí závodním způsobem, ale pro normální ježdění jeho vyztužení stačí a auto se nekroutí ani neohýbá. Má zachovány i zadní sedačky, ale přes ně je koženkový potah, který je zakrývá. Ta střecha na fotkách je jen "skladovací". Je to jen jakýsi kryt pro případ odstavení auta mimo garáž někde venku, aby do něj nenapršelo.

Podvozek i motor jsou naprosto bez úprav, originál eRko. Interiér má přečalouněné sedačky a ve dveřích doplněné dřevěné ozdobné lišty a chromované kličky.

Kola originál 14", lakované disky v barvě auta, chromované poklice s ozdobným rámečkem.

Celá úprava trvala 3 měsíce. Nákup eRka, rozhodnutí o přestavbě na kabriolet až po vyjetí na silnici.

[Fotogalerie]


Rubrika: Přestavby a renovace, Přečteno: 10200×, Komentářů: 30, Líbí se Autor: RST
Promin ale tohle ja nepotporuju takhle zmrvit eRko to opravdu nejni pekny
Zajimavy pocin. Mam ale informaci z verohodneho zdroje (pribuzny toho cloveka delal v Kvasinach), ze cca v roce 74 vyjelo z Kvasin 70ks eRek Cabrio. celkem by mne zajimalo, kam se podely. v Cechah totiz neni registrovane ani jedno (nebo mozna je, ale pouze jako eRko - mozna podobny pripad jako vetsina Rapidu cabrio - jezdi na normalnich rapidich papirech).
Jestli jsi dobře čet článek, tak auto není moje, jen jsem se na něj byl podívat. Můj je ten článek tady na stránkách a chystám se to konečně realizovat. Tohle auto má vyztužený prahy a přední sloupky a prej to stačí. Tem zadek ze 100 jsem s ním konzultoval a líbí se mu to taky víc...
Hmm jsem takhle take udelal z jednim erkem a otevrel dvere a rozpadlo se. Jak jsi upevnil podlahu? Jo a co bych natom udelal to je ze bych skusil hodit zadni cast ze S100 ze to nepujde z kopce dolu ale bylo by to rovnejsi a jeste dodelal celou strechu atd... Nejak tak jak je : http://www.skoda110r.cz/article.php?aid=150 bych udelal 😉 No ale zase ti dotoho nebudu kecat ze to je tve auto 🙂
Co na tuto kombinaci strážci silniční dopravy? Je to někým schváleno?
Zvolil bych teda na erko spis upravu targa. Tohle vzhledem ktomu ze erko je strasne dlouhy neni moc pekny. Jeste by me docela zajimalo, jak to provedl, ze se mu to nerozpadlo na dve casti?
machre radsi me mejlni ty pako cos psal pode mne
Moc s tím nemachruj stejnak se ti přelomí vejpůl až tě vezmu s tou mou Omegou. Zavolej pokecáme o těch šrotech erkách 604/181096
Libovka ale chtelo by to naky elektrony!
Tak ho prodava, nasel jsem inzerat v oldtimeru..
Radek:když mi to pošleš mejlem budu ti vděčen moje adresa je vlkodlak99@seznam.cz ja jsem asi slepej a k ministerstvům nemám dobrej vztah takže když mi to pošůeš budu ti vděčen.
Zajímalo by mě, jak bude řešit další STK? Asi zpátky navaří střechu. Jinak se připojuji k Davovi - nechtěl bych to mít doma.
To Winklbauer: ten zákon není špatně, teď jsem se na něj díval, je z 10.ledna 2001. Jestli chceš, pošlu ti ho mailem. Dostal jsem ho přímo z min. dopravy.
Ten zakon je špatně dival jsem se na sbírku zakonů a je to naky usnesení ministerstva zahraničnich věcí
Vypadá to fakt zajímavě, máš perfektní interiér.
A kde se dá vidět lepší? Docela bych se chtěl ještě poinspirovat. Začnu to určitě stavět, tak se každá nspirace hodí, i když mám už celkem jasno.
No, neni to podle meho gusta.Nic moc. videl jsem lepsi. cus
Vypadá to dobře,nicméně se mi vzadu v mozku stejně ozývá myšlenka-jak by to asi vypadalo s předkem z tisícovky???Nechceš to dokreslit do tý svý studie,Radku?Já si myslím,že to už by byl opravdu unikát a mít na to prostor,nelituju peněz ani času......
Hoši já chcu tež kabriolet,ale ze 100,poraďte mě někdo jak to mám udělat aby sa to nezlomilo a ještě jak mám udělat tu stahovací střechu?Napište mě na OldtimerMan@seznam.cz
Ten dotyčný to neřešil. Udělal STK na eRko a pak ho zbavil střechy. Dalo by se to vyřešit jako individuální stavba jednotlivého vozidla, ne jako přestavba. Záleží na DI (na kraji nebo kdo vlastně dneska registruje vozidla), co všechno budou chtít pro povolení stavby a jaký zkoušky potom pro vystavení techničáku. Podrobně to řeší zákon 56/2001.
Coz o to-napad je to zajimavy...Ale jak to vyresit s policajtama?To je zasah do konstrukce jako bejk!Jak to provedl ten dotycny nadsenec????
Včera jsem tohle autíčko viděl na vlastní oči a shodli jsme se s majitelem, že můj design se zadní kapotou ze 100 je hezčí. Přiznal, že jeho to nenapadlo a samotnému se ten zadek takhle moc nelíbí. Já to chci stavět už dost dlouho, ale zatím jsem nenašel dostatek odvahy do toho jít. Nejspíš to budu dělat ze stovky, ale zasadil bych do ní i rám předního okna z erka. Mám boky i ten rám i stovku. Jestli se najde někdo, kdo do toho se mnou půjde, není co řešit.
Myslim že je škoda ničit erko, stovka má podle mně na kabrio lepší náběh vzadu a více strmé kratší přední sklo bude asi také hezčí (viz felicia x octavia). stačilo by pak naroubovat eRkovej zadní blatník a dveře i s torzem sloupku.
Odpověď na příspěvek [ zpět ]
Zrušit
Souhlasím, na zadku by měla být haubna ze 100/110... a vypadalo by to super.
Myslím si, že aby to bylo hezký, by musel bejt ten zadek jinej, připadá mi, jakoby tam nepatřil, nebo je to nezvyk, nevím, ale úkos tý zadní haubny je dělanej na kupé, ale na cabrio by měl bejt dle mého rovnej. Jakoby to auto mělo jezdit obráceně 🙂
No.Mohlo to bejt lepši.
No já sem tohle auto viděl naživo, a řek bych, že ten maník má doma akorát flexu s řeznym kotoučem...
PEKNééééééééééééééé
Kdokoli, cokoli vite o tomto, nebo podobnem aute, ozvete se!!!Zde nebo na radek@synventive.cz. Diky.
Tak jsem Vám poslal ještě 2 fotky éRa...