Škoda 110 R kabrio
Džon - jenom stručně:
Nevím o tomto automobilu nic. Designově si myslím, že to mohlo být provedeno daleko lépe (nápravy, kola, zbytky střechy...), ale je to první realizovaný pokus o kabriolet, který znám. Proto pokud máte jakékoliv informace o tomto autě, tak se s námi o ně podělte v komentářích, pokud máte nějaké fotky, tak mi je pošlete a já je zde zveřejním.
Fotky od Pailota:
Radkův průzkum:
Začnu trochu oklikou. Už poměrně dlouho, skoro stejně dlouho jako eRko samotné, mě láká postavit kabriolet či spíše roadster na bázi eRka. To jest zhruba 4 roky. Některé z mých návrhů jsem zveřejnil na internetu na stránce věnované eRkům. Někdy vloni se tam objevily 2 fotky realizovaného kabrioletu. Na jednu stranu mě zamrzelo, že nebudu první, ale na druhou stranu mě potěšilo, že někdo má stejné nápady jako já, jenom je dokázal uskutečnit. Přemýšlel jsem, jak toho člověka sehnat až nedávno pomohla náhoda a kontakt na něj se objevil.
Domluvil jsem si návštěvu a vypravil se k němu. Překvapilo mě, že se jedná o pána v důchodovém věku, ale s ohromným zájmem o auta a vůlí uskutečňovat své nápady. Během povídání vyšlo najevo, že o autech a zejména sportovních toho ví hodně. Nejvíc se ale řeč točila kolem toho kabrioletu a porovnávali jsme jeho skutečné dílo s mým dílem teoretickým. Ukázal mi svoje skici, podle kterých si to u svého kamaráda v autodílně nechal vyztužit a uříznout střechu. Pak auto nechal nalakovat červenou barvou a dostrojil ho podle svých představ. Shodli jsme se, že moje provedení s kapotou ze 100 je hezčí a dalo by se to dotvořit jako skutečný dvoumístný roadster. Porovnali jsme jeho a můj způsob vyztužení a dospěli k závěru, že to mám zbytečně předimenzovaný a není zapotřebí to vyztužovat tolik. On s tím nejezdí závodním způsobem, ale pro normální ježdění jeho vyztužení stačí a auto se nekroutí ani neohýbá. Má zachovány i zadní sedačky, ale přes ně je koženkový potah, který je zakrývá. Ta střecha na fotkách je jen "skladovací". Je to jen jakýsi kryt pro případ odstavení auta mimo garáž někde venku, aby do něj nenapršelo.
Podvozek i motor jsou naprosto bez úprav, originál eRko. Interiér má přečalouněné sedačky a ve dveřích doplněné dřevěné ozdobné lišty a chromované kličky.
Kola originál 14", lakované disky v barvě auta, chromované poklice s ozdobným rámečkem.
Celá úprava trvala 3 měsíce. Nákup eRka, rozhodnutí o přestavbě na kabriolet až po vyjetí na silnici.
8. říjen 2005
17. květen 2004
17. květen 2004
10. červen 2003
18. duben 2003
4. duben 2003
28. březen 2003
14. březen 2003
2. březen 2003
23. únor 2003
16. únor 2003
14. únor 2003
9. únor 2003
19. říjen 2002
19. červen 2002
19. červen 2002
13. červen 2002
24. květen 2002
22. květen 2002
21. květen 2002
29. duben 2002
26. duben 2002
22. březen 2002
5. leden 2002
4. prosinec 2001
19. listopad 2001
28. říjen 2001
18. říjen 2001
8. říjen 2001
12. prosinec 2007