18. leden 2004

Turbo z Bratislavy

Rubrika: Dobové články, Přečteno: 12744×, Komentářů: 7, Líbí se Autor:
Převzato z časopisu "MOTOR", leden 1983.

Zajímavý sportovní automobil postavil kolektiv pracovníků Bratislavských automobilových závodů pod vedením konstruktéra ing. Josefa Hrivnáka a jezdce Josefa Viskupa. Je to vůz Škoda 130 RS Turbo Skupiny 5/81 podle FIA, poháněný přeplňovaným motorem.

Sériový čtyřválcový motor Škoda 130 RS o objemu 1290 ccm dostal přeplňovací turbodmychadlo KKK K-26 ve spojení s dvojitým karburátorem Weber 40-DCOE-2. Na motoru nebylo třeba provádět velké úpravy, snížil se pouze stupeň komprese na 7. Motor má výkon 110 kW (150 k) při 6000 ot/min k křivka točivého momentu vrcholí hodnotou 177 Nm v rozsahu otáček 4000 - 6000 za minutu.

Nový automobil startoval poprvé v závodě do vrchu Baba u Bratislavy v roce 1981. Dosáhl nejlepšího času v první jízdě, ve druhé však jezdec Viskup odpadl pro poruchu. O rok později na Babě nasál motor cizí částici a došlo k poškození turbodmychadla. Na Ecce Homo se však již Viskup opět objevil s opraveným "turbem", se kterým úspěšně startuje v mistrovství SSR v závodech do vrchu.

-PM-

foto autor

Převzato z časopisu MOTOR, leden 1983.

Materiály sehnal a zaslal Laďa.


Rubrika: Dobové články, Přečteno: 12744×, Komentářů: 7, Líbí se Autor:
Re: Pepino


Já vím jak je to normálně uspořádaný, mě jenom připadala ta bandaska nějaká divná.
To Tom to je to provedeni jak jsme resily na virtu ou normalnich aut s karbecem to mas usporadany takhle : turbo, chladi, karbec, motor, kdyzto u tohodle to je ze je karbec, turbo, ustalovaci komora a motor ! tohle usporadani je vic poruchovy, ale zase tam nejsou kladeny takovy naroky na karbec !
to:Tom kam to pokračuje je snad jasný z té fotky ...jen do rozdělovací komory a k potom do hlavy
Pěkný, ale není mi jasný do čeho to z toho turba pokračuje. Nemá někdo podrobnější info o tomto provedení?
to by si byl moc hodnej!!!!Sice malej tlak,ale dokázali to doladit na 150ps
Odpověď na příspěvek [ zpět ]
Zrušit
to turbo dava malej tlak, mnel jsem kolem toho doma naky veci muzu se po tom kouknout a dodat ti to !
hmm,bylo použito turbo KKK K-26. Už přez rok sháním nějaké bližší informace o tomto td a nic sem nevypátral. Nevíte někdo něco podrobnějšího? třeba jaký nejvyšší tlak dodává?Velice rád bych ho zkusil sehnat.