Nápravy typ M
Pro rozšíření rozchodu kol je velmi dobré použít nápravy ze škodovky typ M. Její rozchod je větší celkem o 7 cm a to už je znát i vidět. V zásadě jsou zde dva způsoby přestavby předku. Buď pouze rozšíříte stávající nápravu, nebo ji komplet vyměníte za nápravu s hřebenovým řízením, což s sebou nese předělání volantové tyče, výměna pedálové konzoly a nabízí se i přidání posilovače brzd. Druhá varianta je daleko náročnější a skrývá mnoho úskalí. U zadní nápravy stačí vyměnit kompletní poloosy (pokud nechcete vlečená ramena).
Zároveň je velmi dobré podívat se, vyčistit, popřípadě rozhýbat brzdy (já jsem je měl zrezlé tak že na každém kole brzdila jenom jedna destička) a vyměnit na nich pryžové těsnění a manžety (viz. Opravy - Renovace brzd)
1. Rozšíření stávající přední nápravy
Materiál: Delší ramena nápravy, vhodné jsou nové svislé čepy, kulové čepy.
Nápravu je nutné sundat z auta. Když máte nápravu položenou odděláte z ní ramena a nasadíte širší eMková. Tuto práci jsem nedělal, ale myslím, že je na to potřeba lis k nalisování pryžových pouzder a není to jednoduchá práce... více vám řekne odborná literatura.
Montáž do vozu je obráceným postupem demontáže. S širší pření nápravou musíte použít delší eMkové brzdové hadičky. Kola sednou pěkně, jenom při větším propérování hrozí, že zavadí vepředu o blatník. Dobré je také použití pneumatik s nižším profilem, např. 165/70 - 13 nebo 175/70 -13 a zaklepat dovnitř vyhnutý okraj lemu více nahoru. Přední zástěrky se musí použít jiné nebo upravit, aby byly účinné.
2. Výměna přední nápravy za širokou nápravu s maticovým řízením
Předělávání nápravy nebo složité montáži hřebenového řízení se můžete vyhnout tím, že už seženete širokou nápravu s maticovým řízením, která jde do eRka naprosto bez problémů.
2. Výměna přední nápravy za širokou nápravu s hřebenovým řízením
Demontujeme nápravu, sundáme z podlahy u řidiče celou krytku volantu a přiděláme širokou nápravu s hřebenovým řízením. Dále postupujte podle článku "Hřebenové řízení".
3. Výměna zadních poloos
Před výměnou zadních poloos si musíte uvědomit jak budete upravovat zadní blatníky. Kola se do nich totiž po rozšíření nápravy nevejdou (někdo tvrdí že vejdou - je to asi individuální). Můžete buď lemy vytáhnout do boku - možná bude stačit jen pořádně zatáhnout rukou, ale možná budete muset do servisu. Nebo si můžete nechat navařit na zadní blatníky kulaté lemy (většinou ze starých předních blatníků)
Auto zvedněte a poloosy vyměňte podle odborné literatury (V. Baťa, J. Andrt, M.R. Cedrych ap.) Pokud budete blatníky jen vytahovat můžete je nechat na autě a vytáhnete je podle potřeby po montáži při spouštění auta na kola. V opačném případě je musíte sundat.
Pokud by nějaký fajnšmekr chtěl zadní úhlová ramena z Rapida nebo Š 130, muselo by se už zasahovat do karoserie a měnit (nebo předělávat), převodovku. Výhodou je, že auto sedí na silnici jako přibité, nevýhodou velmi náročná montáž.
20. duben 2012
11. červenec 2007
11. červenec 2007
11. červenec 2007
30. září 2005
30. září 2005
30. září 2005
23. září 2005
23. září 2005
23. září 2005
21. říjen 2004
21. červen 2004
21. červen 2004
19. červen 2004
18. červen 2004
18. červen 2004
18. červen 2004
18. červen 2004
18. červen 2004
23. duben 2012