13. únor 2004

Romanův Oskar

Rubrika: Vaše eRka, Přečteno: 5259×, Komentářů: 10, Líbí se Autor: Petkar

Jméno mého eRka se postupem času měnilo, až jsem (asi ovlivněn jedním mobilním operátorem) zvolil jméno OSKAR.

Ale od začátku.

Už jako dítě jsem záviděl bratrovi žluté autíčko na dálkové ovládání (v rámci možností počátku osmdesátých let - kabel dlouhý asi 110 cm, dva čudlíky a malý volant), kterým byl model legendárního vozu Škoda 110R coupé. I to byl možná počátek mé vášně k tomuto autíčku. Asi tak po 10-ti letech se mi nabídla možnost koupě v autobazaru Brtník černého vozu s červenou střechou, s autobaterií s prošlou životností, motorem s najetýma 73 800 mílema a 20-ti litry benzínu SUPER.

Ani na chvíli jsem nezaváhal, i když jsme ho museli roztlačit, hlavně když byly přidány prahy a sedm pneumatik (z toho tři zcela pro jiný automobil). Takže 17.9.1993 jsem si za 11.500,- Kč pořídil vysněné coupé. Cesta do Soběslavi (asi 120 km) proběhla poměrně dobře, když uvážím, že jsme vezli těch sedm pneumatik (posádka byla tvořena jednou ženou a dvěma muži).

Oprava trvala asi pět chladných měsíců, ale díky mému tátovi který mi poskytl nejenom azyl v teplé garáži a hlavně pomoc, čímž bych mu chtěl tímto poděkovat. Bohužel s této doby nemám žádnou fotodokumentaci, abych Vám ukázal jak se nechá eRko rozebrat (pro mnohé by to bylo nošení dříví do lesa).

Teprve tato rekonstrukce ukázala, co vlastně mám za poklad.

Vůz byl původně pravostranný, určený na vývoz do Anglie. Kvůli důkladné opravě to dnes už není poznat (výměna stěračů, plechu pod předním sklem, tachometru ....). Výsledek této práce můžete posoudit sami podle přiložených snímků.

Jediná věc, kterou chci ještě udělat je pořízení hliníkových kol - loukotí. Technické parametry byli zachovány mimo 13" plechových kol, otevírání dveří, střešního okna a plastových nárazníků a úzké 120-ové přední nápravy. V roce 1993 a 1994, kdy jsem prováděl opravu šlo sehnat dost věcí poměrně dobře i v Mototechnách.

22.6.2005

Současný vzhled Oskara:

6.8.2007

Roman zaslal nové fotky svého Oskara a myslím, že je na co koukat... P.S.: Motor je škoda 130...


Rubrika: Vaše eRka, Přečteno: 5259×, Komentářů: 10, Líbí se Autor: Petkar
Máte to hezký pane🙂
Tak jednak je dobrá zpráva už jen to, že erko nadále žije!





Druhak motůrek vypadá fakt moc pěkně 😉
Není to auto na prodej?Sháním auto už delší dobu ale.......nebo alespon nějaké doporučení.Předem dík Roman 777004876
Zdar eRkaři.To erko s pravostraným řízením je fakt super rarita.Kámoš ho má a jel jsem v něm a byl to super zážitek.Kdyby jste o něm někdo věděli tak můžu doporučit je super.Já mám eRko normální a mám ho rozdělané do šroubku a stavim 130RS ale pravostrané bych si udělal jako veterána.eRkum a eReSum ZDAR!!!
Petr: To madlo a otevirání dveří je předělávka z renaulta (pokud se nepletu). Když tak ti to můžu zjistit, pokud chceš.
Petr: Roman to auto již koupil předělané.... Jinak by ho asi zachoval v původním stavu.
Odpověď na příspěvek [ zpět ]
Zrušit
Jo a zaujalo mně to madlo a otevírání na dveřích. To bylo takhle originál, nebo to je již nějaká předělávka ?
Taky se mi dostalo do rukou auto z Anglie ( stodváca ) a taky byla předělaná na levostranné řízení. U eRka je to trochu škoda. Kdybych narazil na takové eRko, tak bych jej zrenovoval do naprosto originálního stavu s volantem a pedály vpravo. Byla by to super rarita. Myslím, že jich moc nejezdí. Jinak OSKAR vypadá dost zachovale a udržovaně.
Jura: Vzhledem k tomu, že Roman sem moc nechodí, odpovím za něj. Loukotě již jsou a jsou i nasazené. Dále má auto nově očalouněné sedačky, stejným materiálem jakým se čalouní porsche🙂
Pěkné erko. Když už chceš dávat loukotě, slušely by mu i chromované nárazníky. Ale jinak přeju hodně štěstí při shánení těch loukotí.