24. únor 2004

Rsa

Rubrika: Přestavby a renovace, Přečteno: 8673×, Komentářů: 16, Líbí se Autor:

Když sem poprvé viděl tuhle webovou stránku věnovanou těmhle skvělým kárkám , ještě jsem netušil že tu jednou budu taky moci ukázat jedno skvělé Erko . Začalo to jedním lehce bouraným Erkem , jinak ve slušném stavu ( bez koroze ) které se naskytlo k prodeji za 5 000kč . Protože ta škoda kterou Erko utrpělo bouračkou nebyla tak závažná , byla v něm vidina opraveného , možná i lehce upraveného autíčka pro přepravování se z bodu A do bodu B celoročně za jakéhokoliv počasí . Asi tak měsíc po koupi , když už bylo autíčko téměř před dílnou a čekalo na opravu která měla přijít velmi brzy se paměť mého otce rozvzpomněla že kdysi existovala nějaká Rsa , která měla laminátové vypouklé blatníky , a že když musí auto stejně do laku , nebylo by na škodu si je pořídit . Což nebyl až tak velký problém . A s blatníky vzrostla takřka závislost a touha mít to nejlepší Rko hodně podobné původnímu RSu , v okolí . A tím to začalo .

Blatníky později doplnil přední spoiler , přední víko kufru a zadní víko motoru . To už Erko stálo na dílně a pilně se pracovalo na jeho opravách , později i úpravách . Nejprve se demontovali všechny „zbytečné věci“ pro následnou úpravu . Některá místa kastle se opravila a ochránila postřikem . Vidina byla jasná , autíčko bude vypadat jako původní okruhová verze Rka ale bude plně fungovat jako běžné „výletní“ vozítko . To znamená že interiér bude naprosto k pohodlí cestujících , žádný rám apod. Hned vedle samotné kastle se začalo pečovat i o nové (novější) komponenty které měly vůz obohatit . Přední Mková náprava , Zadní polonápravy , Vlečná Náprava , Jednooké čelo apod. To vše se postupně stalo neoddělitelnou součástí auta , a to bylo schopné konečně stát na všech svých čtyřech . Jako hnací síla bylo původně počítáno s lehce upraveným motorem Favorit . Ale snad díky osudu , nebo náhodě se naskytla mnohem lepší příležitost Motor Felicia 1,6 Mpi .

Po drobných strastech se motor podařilo do auta vsadit a rozhodně mu moc sluší . O drobných úpravách které mezitím ještě následovaly , bych se taky mohl zmínit , i když to není nic moc neobvyklého . Přední dvoupístové brzdy , Zkrácené pružiny na předku , Tažné očko z felicie které se šroubuje pod SPZkou ( vlastně Registrační značkou ) . Náporový chladič ke kterému je voda tažená měděným trubkami vnitřkem tunelu . Palivová čerpadla , Ochranný rám , a leštěný krycí plech pod přední částí vozu , Centrální stěrač , Výztuhy v prostoru za zadními sedačkami a v prostoru motoru , 5q . Většina částí byla koupená jako nová .

Ještě je v plánu spousta vychytávek , na kterých se pracuje , v první řadě se pracuje na věcech které se nedají udělat po laku , kam má jít auto asi za měsíc . Jen ještě nikdo neví jaký mu obléknout kabát , jestli tmavě modrou Metalízu , nebo hodně tmavě zelenou metalízu .Auto už má připravená i nová „ kolečka“ od Metalexu .

To je zatím vše , o dalším vývoji určitě podám zprávu a zdokumentuji fotkami :-))


Rubrika: Přestavby a renovace, Přečteno: 8673×, Komentářů: 16, Líbí se Autor:
Dobrá kára.Jak dlouho si na tom pracoval a tu klec si delal sam nebo sis ji nechal delat?
Da se tohle auto koupit uz vcelku(okruhova verze)?
...
Čuss, mám takový dotaz??? Kde a za kolik si sehnal ty vypouklé blatníky??? Díky moc...
Čau hele mam takovej problem taky stavim RS, mam okruhovou sadu od p.Práška, ale když dám zadní blatniky, a dám prez ne zámky, vubec to nesedí....jak si to resil, pokud si mel podobny problemy.Je mi jasný, ze se musej blůatniky uspusobit, ale s timhle si fakt nevim rady a nerad bych je nejak ponicil...
Nad těmi pruhy Ala RS sme fakt moc nepřemíšlely , chtěly bysme to mít jen v jedné barvě . Co se týká motoru , tak tam je ta sériová 1,6ka ale je přečipovaná , takže to bude mít zase o pár koní víc . Pak si myslím že vzhledem k lehkosti auta , které je o hodně lehčí než Felicie by ten motor mohl taky podávat vědší výkony 🙂) Myslím že volba byla správná 🙂 Dát tam silnější motor je taky řešení , ale myslím že to není o závodění na silnicích , spíš jen \"občas\" ukázat že to jede . Rvát do silnějšího motoru zase spousty peněz už by nemělo smysl když máme tohle .
Odpověď na příspěvek [ zpět ]
Zrušit
Teď sem koukal na ten motor, mam v plánu taky něco podobnýho jenom s motorem z octavie RS (180 PS a cca 230Nm), no uvidíme jak to dopadně. Každopádně seš na dobrý cestě i když s výběrem motoru - no nevim, jestli to je felina 1.6, tak to má \"jenom 55 kW\" a krouťák taky nic moc. Ale ostatní máš fakt moc hezký. Držim palce a doufám že se někdy potkáme na nějakym srazu.
Zdarec! Vypadá to velice povedeně, chváím. Ohledně barvy, nepřemýšlels nad bílou a pruhy? Když má vypadat jako okruhová RSka tak by jí to fakt moc slušelo...
No celkom to vyyera dobre!!! Ked bude komplet po laku a pekne kola...perfekt!!!Dufam ze aj moja bude raz tak vyzerat🙂!!Maj sa
Příště se zkusím i přihlásit 🙂)
Ty budíky jsou dělané pomocí průhledných polepů , které mi udělal Tuneman . A podklad je stříknutý stříbrnou metlou , bohužel z těch obrázků to není moc vidět , ale jinak to vypadá skvěle . Autíčko by mělo jít do laku hned jak bude hotové všechno co se nedá udělat po laku , teť se řežou žlábky z boku nad okny a pak ještě pár drobností . A hodně broušení , myslím že koncem března nebo začátkem dubna by se mělo auto dostat do lakovny . Asi to bude ta zelená , myslím že taky vypadá moc dobře , ale 100% to ještě není 🙂
paradicka....tak nieco xcem aj ja...len problem tu na slovensku je zohnat blatniky....newie niekto ked sa daju zohnat...ak nahodou hey...tak mi napisete....a drzim palce....🙂
Ten styl budíků je mi \"nějakej povědomej\" 🙂 RSo vypadá pěkně, kdy jde na lak ? Pokud váháš mezi modrou a zelenou, osobně bych byl radši pro zelenou - moc se mi líbila na \"Martinově Mazánkovi\" (http://www.skoda110r.cz/article.php?aid=55)
Zatim to vypada velice slibne, preji pevne nervy a hodne zdaru.


Co se tyce te varvy tak bych spise uvazoval o nejakem \"klasikem\" zbarveni.


Myslim ze bila s pruhama by vubec nic neskazila.
Díky moc 🙂 O bílé jsem moc nepřemíšlel , vlastně vůbec . Nevím jestli by to byla vhodná barva , možná by auto opticky příliš zvědšovala . A už je dáno že kabátek musí být rozhodně v metalíze 🙂 Bílá by byla fajn v případě že by k tomu ještě přibyly pruhy a nálepky jaké měla originál RSa , jak je to vidět někde ve fotogalerii , ale samotná by na autíčku asi moc neslušela . Nevím .
Máš to hezký, držim palce a ohledně tvého výběru barvy - nepřemýšlel si o bílé?