25. únor 2004

Aleš ve stromě.

Rubrika: Nehody, Přečteno: 38426×, Komentářů: 161, Líbí se Autor: Džon
Jak to na Silvestra klouzalo... až doklouzalo.

ÚVOD

Dovolím si tvrdit, že si myslím, že se k majetku a materiálním věcem příliš neupínám, nicméně na své éRečko jsem byl opravdu hrdý, uvažoval sem, že se začnu na srazech stýkat s eRkařskou komunitou, dojímalo mě, když jsme na sebe na silnici s ostatními eRkaři mávali a pomalu jsem je začínal považovat za součást prezentace své osobnosti. O tom svědčí i to, že si přesně pamatuji datum jeho koupi - 7.8.2002. Stálo v bazaru pod Libeňským mostem na Praze 7, což znamená, že jsem jej zachránil od jisté smrti (bohužel později se ukázalo, že ne na dlouho), kterou by mu za týden přinesla vedle protékající Vltava v rámci slavných povodní tisíciletí. I na to sem byl pyšný. Původně jsem byl smířen s tím, že si ve svých 20ti letech koupím jako svůj první vůz nějakou trapnou Š105-120, přestože takovýto vůz nikdy nikdo v našem příbuzenstvu nevlastnil a pociťoval sem vůči němu lehkou averzi. Naštěstí v momentě, kdy jsem přes plot bazaru zahlédl červené eRko za 13 000 Kč (myslím, že to v daném období bylo jediné éRo ve všech pražských bazarech) a kamarád mi nabídl půjčku hotovosti, bylo rozhodnuto, že ani já nebudu vlastníkem obyčejné škodovky. Vlastní koupě eRka by stála za samostatné vyprávění, nicméně ani dost kuriózní technický stav mě již nemohl od vlastnictví nejkrásnější škodovky odradit.

Přestože jsem nakonec vlastnil eRko pouze 5 měsíců, připadalo mi to jako bych ho měl odjakživa a například pod vánoční stromeček ode mě dostalo suverénně nejvíce dárků ze všech členů rodiny. Už si jich nestihlo příliš užít...

KONEC ÉRA

Stalo se to osudového černého Silvestra 31.12.2002.

Když jsem se toho rána probudil, za oknem byl všude rozpliznutý bílý kůň a čerstvá sněhová pokrývka pokryla krajinu.Okamžitě jsem vyskočil ze spacáku a vyběhl ven z chaty u Třtic u

Nového Strašecího, kde jsme se chystali oslavit příchod třetího roku tisíciletí. Co nejrychleji jsem vyprostil éRečko z pod sněhové přikrývky, abych mohl co nejdříve vyjet na panensky bílé silnice slibující krásné smykové zážitky ještě předtím, než sníh ujezdí ostatní auta a nebo ho dokonce znehodnotí nějaký šílený silničář. Opravdu jsem se těšil - byla to moje první zima, kdy jsem měl k dispozici automobil a na sněhu jsem jel teprve podruhé v životě (už při té první jízdě ve vojenském prostoru v Bělé pod Bezdězem jsem zažil mimo jiné skok do příkopu - mělo mě to varovat).

Byla to skutečně nádhera, hned při výjezdu na silnici jsem na svých téměř dokonalých slickách (suchý sníh=suché pneumatiky - teoreticky to mělo fungovat) vytočil krásné polohodiny. Tak jsem se na vrcholu blaha klouzal a smýkal kolem polí a vesnic, až jsem jízdní vlastnosti lehkého a tedy velmi skromně zatáčejícího předku eRka před jedním klesajícím esíčkem lehce přecenil a sjel do poměrně hlubokého příkopu. Popošel jsem se tedy přeptat pár kroků do vesnice po nějakém odtahu, kde jsem ihned narazil na borce se 120kou kteří byli do vytahování jako diví. Ještě než jsme ale stačili škodovku pořádně zapřáhnout, jeli kolem na pařbu nějací zálesáci s pohonem 4x4, takže éRečko bylo nakonec vytaženo jimi. Beztak škodovce právě došel benzín. Nakonec se všichni podivili, že jsem na těchto gumách vůbec dojel až sem. Vysvětlil sem jim, že když jsem vůz koupil, měl obuty všechny možné pneu od 175/60 R13 až po 155/80 R14 a byl jsem vůbec rád, že jsem sehnal alespoň pneumatiky stejného rozměru, natož abych se ještě zabýval vzorkem (jednu jsem dokonce získal tak, že jsme ji našel v křoví za vesnicí - a nebyla to ta nejhorší).

Pokračoval jsem v krasojízdě, až jsem se zase vrátil k naší chatě. Viděl jsem, že na zahradě stojí kamarádi, tak jsem jim chtěl předvést krásný smyk v pravoúhlém odbočení na polní cestě před chatou. To se sice podařilo, avšak na cestě, kam se auto vejde jen taktak i za normální situace, jsem na výjezdu podcenil kontra-smyk zadku a téměř pod plynem to narval do plotu chaty. ÉRu se vůbec nic nestalo, ale plot to trochu nevydýchal a přerazil se dokonce i jeden betonový sloupek. Moje červené peklo zůstalo zaklíněné napříč cesty a již podruhé muselo být vytahováno jiným vozem. Později jsem zjistili, že dotyční náhodní druzí "tahouni" jeli pařit do té samé chaty jako ti první, takže se o hrdost z toho, že táhli eRko mohli navzájem podělit.

I nadále mě svrběly prsty a navíc jsem zjistil, že jsem při prvním tahání zapomněl v příkopu takovou šikovnou železnou tyčku od heveru, což byla výborná záminka k tomu jet se ještě jednou projet. Po ujištění, že pojedem opravdu pomalu, se vedle mě posadil ještě spolujezdec, jehož identitu mám v rámci možností lehce tajit, aby jí náhodou nezjistli nepovolaní členové jeho příbuzenstva - říkejme mu tedy třeba David Cooperfield (protože to bez úhony přežil). Slib pomalé jízdy se dařilo celkem plnit, jelikož už při rychlostech nad 100 km/h bylo citelné, že se éRečku ani v mírných zatáčkách nechce příliš zůstat na silnici, nyní se sám sobě divím, že mě nenapadlo zpomalit. Ve vesnici jsem v jednom sjezdu navštívili asi při rychlosti 15km/h trávník a navíc začalo trochu více posněhávat a přes namrzající stěrače nebylo příliš vidět na cestu. I Cooperfield začal důrazně doporučovat abychom zpomalili. I mě se začalo zdát, že už to stačilo. Ve víceméně výletním tempu jsme se tedy vraceli přímo k domovu a věnovali se lehké konverzaci. Díky tomu jsme do osudné zatáčky najížděli rychlostí pouze 60-70 km/h. Už jsem zde jel podruhé, poprvé to bylo ještě před první návštěvou příkopu a jel jsem tehdy zcela určitě rychleji. Povrch zatáčky byl bohužel vlivem průjezdů ostatních vozů patrně již hladší, než při prvním průjezdu a patrně jsem si i hůře najel, protože jsem nepovažoval za nutné se na jízdu v tomto pozvolném tempu nějak výrazněji soustředit. Kdo čeká napínavé popisování mého zápasu s vozem před osudným nárazem, čeká marně. Prostě jsem zatočil volantem a ono to jelo stále rovně a předek se nechytl ani po ubrání plynu. No a pak už sem jenom viděl, jak skáčeme do pole a řítíme se přímo na strom, široko daleko jediný na této straně silnice. Ještě jsem stačil na Cooperfielda vykřiknou "Honzo drž se!", dát před něj instinktivně ruku. Celkem se divím, jaké jsem udělal altruistické gesto, sám bych řekl, že v podobné situaci spíše budu spíše sobecky myslet sám na sebe a držet se všeho možného. No a pak už se předek složil o strom. Ještě předtím se eRko trochu zbrzdilo skokem do pole, nárazovou rychlost si netroufám odhadovat, ale vzhledem k tomu že jsme přežili a vzhledem ke stupni zkorodovanosti karoserie bych to tipoval tak na 30-40 km/h. Jediné co možná trochu šlo dělat bylo pokusit se točit volantem rychle doleva, aby auto vylétlo ze zatáčky jakoby více rovně, ale to by se již dělo v letu nad příkopem, takže pochybuji, že by to vůbec mělo nějaký efekt, a pakliže ano, tak možná pouze takový, že by to šlo na strom více rohem nebo dokonce bokem, což by pak odnesl Cooperfield. O případném zatáčení ruční brzdy si myslím to samé, s tím rozdílem, že pak bych to zase odnesl já, a že by stejně asi moc nefungovala. Takhle to dopadlo úplně ideálně, dokonce šel hlavní náraz i mimo tyč řízení, takže se neposunula. Kdyby se ten předek tak nesložil, tak bych si skoro ani nevšiml, že jsme nabourali. Já jsem neměl ani žádnou otlačeninu od pásů, naprosto nic, a přestože jsem se držel volantu jenom jednou rukou, žádný náraz jsem v podstatě nevnímal. U Cooperfielda se posunula přístrojovka a podběh cca o 10 cm dovnitř, naštěstí prokázal velký talent na spolujezdcování a patrně měl nohy složené tak šikovně, že se pouze škrábl do kolena a bouchnul do kotníku, jinak také nic. Když na dotaz "Dobrý?" odpověděl cosi kladného, pocítil jsem k němu silnou vděčnost. Vypnul jsem tedy zapalování a světla a vyskočili jsme ven z auta - dveře jsme otvírat nemuseli, ty se při nárazu otevřely sami. Vybourat se na biku je podstatně horší, ale zase se tam lépe vyhýbá stromům. Pochopitelně je pravda, že pokud bychom jeli trochu rychleji a skládalo se to stejně ochotně (jako že určitě ano), už by to bylo podstatně horší. Začal být cítit benzín, jelikož vytékal z velmi poctivě zdeformované nádrže do pole. Neměli jsme nic, do čeho by se dal chytat, naštěstí díky prohnutí nádrže nevytekl všechen a nedošlo tak k výraznějším ekologickým škodám.

Při následné obhlídce vraku jsme k velkému překvapení zjistili, že se u spolujezdce přetrhl pás ve švu u uchycení u sloupku, kde je zdvojen - naštěstí až po splnění svého zádržného poslání. Šáhl jsem si tedy pro jistotu na Cooperfielda ještě jednou, abych zjistil, že opravdu přežil, a poděkoval tkanině, že to měla takto přesně spočítáno. U řidiče bylo zase celkem zajímavé, jak byly všechny pedály zarvané až na pření stěně tak, že vůbec nešly zmáčknout.

No a pak už bylo postaráno o zábavu na celý den, každý kdo projížděl kolem se u nás zastavil, dobře jsem s každým pohovořil, vyslechl jsem si různé radostné i smutné životní příběhy od kolem projíždějících traktoristů, automobilistů i autobusáka, a též různé rady, převážně zcestné, jako například "zavolej hned policajty" - taky sem je zavolal, a když sem si uvědomil, že je to blbost, a volal jim zpátky jestli bych to nemohl odvolat, byli celý nadšení, jelikož toho prý měli moc a stejně by přijeli až někdy k večeru - tedy zhruba v době, kdy nakonec dorazila odtahovka (prý bylo kolem Prahy, odkud jela, slušné náledí).

Alespoň jsem tak byli vděčnou atrakcí pro obyvatelstvo z přilehlých vesnic. Zejména ti škodovkáři, co mě ráno tahali z příkopu a nyní lyžovali na silnici zapřažení za autem, sebou málem flákli o zem, když viděli éRečko ve stromě. Jediné, co mě vytáčelo, byla neuvěřitelně pomalá jízda všech kolem na široký dohled projíždějících aut - nechápu, na co si lidé pořizují drahá moderní auta, neřkuli specielně čtyřkolky, když s tím pak v těchto ideálních podmínkách jezdí jako na sraz maturantů po sto letech. Časem přijely z okolí i další dvě eRka rozloučit se se svým sourozencem, s jedním jsme navázali poměrně přátelský vztah. Pár hodin přišla u éRa strávit i jedna pohledná domorodkyně, avšak mojí nabídku na soulož v exklusivním prostředí nepoškozené zadní části eRkového interiéru odmítla s argumentem, že je věrná, a ani když jsem jí naznačil, že v eRku je to něco úplně jiného a nepočítá se to, nepřipadalo jí to jako dobrý nápad. Opravdu nechápu, kam se ten svět řítí, když už ani romanticky umírající eRko nezabralo. Naproti tomu nakládání éRa na odtahovku bylo poměrně veselé a zaměstnalo spoustu přihlížejících. Dokonce jsem ho při té příležitosti i bez problémů nastartoval, nicméně stejně nebylo kam sešlápnout spojku a nešlo zařadit.

Teprve když jsme se díval za Avií odnášející mé éRečko do vzdáleného šera, došlo mi, jakou citovou újmu jsem s jeho ztrátou utržil.

EPILOG:

Tak exklusivní vozy jako éRa mají svou hodnotu i po smrti, za dárcovství jeho orgánů jsem nakonec obdržel celých pět tisíc, takže jsem dokonce i po zaplacení odtahovky, parkovného, telefonátů a autobusů vyšel se ziskem. Ale hlavní je především to, že ve skutečnosti eRko nezemřelo. Papíry s motorem jsou prodány bývalému závodníkovi a jeho synovi, (teprve při setkání jsme zjistili, že se už vlastně známe z bikových závodů - nyní staví eRko a 130RS). Zbořený zbytek karoserie si odvezl člen známého Fastback Rally Teamu účastnícího se ČM Poháru Rally, na což jsem obzvláště pyšný, a dle posledních informací jsou pravé dveře na jejich krásné Š130RS právě z mého mazlíka! :o)

ÉRo je tedy mrtvo - ať žije éRo !!!

No, a nakonec mi ještě večer volal můj kamarád, který se svou půjčkou výrazně přičinil o mé vlastnictví éRa, abych ho přijel odtáhnout od Jičína, kde se mu u jeho Volva přetrhl rozvodový řemen a díky utajené speciální úpravě se mu tak zničil prakticky celý motor.

Byl to opravdu motoristicky vydařený Silvesr. Už se těším na ten další. Hlavně, aby bylo dost sněhu. :o)

AlesGute (holako@seznam.cz)


Rubrika: Nehody, Přečteno: 38426×, Komentářů: 161, Líbí se Autor: Džon
Ty vole Aleši, ty jsi jako Pat a Mat.
Pěkný hovado, ale když skončí na tom stromě sám, tak proč ne.
Je milé že po pěti letech stále někdo komentuje tak starý článek. Přestože souhlasím s negativníma ohlasama musíme vzít v potaz, že se každý vyvíjí a musíme doufat že "pilot" - autor článku již dozrál nebo se někde zabil.
když jsem si to celý přečetl tak ti můžu akorát říct že si opravdu PABLB, s tebe bych mel opravdu radost potkat te na silnici....muzu se zeptat jak dlouho mas ridicak? moc dlouho asi ne, co??? bud rad ze to dopadlo takhle, mohlo bejt o dost hůř...
To DVD: NO,nenech se tím zmást..první škoda 110LS,kterou jsem si přivezl na ND kvůli motoru měla taky výfukové potrubí z erka,ale motor byla obč. stodvacka..🙁 kdybyste viděli co jsem všechno riskoval abych ji dostal domů a pak takové zjištění..opravdu jsem tenkrát chytl nerva 😀DD.Naštestí jsem o prazdninách dovezl domů zelenou LS,takže motor už mám.Toho erka je každopádně škoda,ani mě tak neštve,že se s ním někdo vyboural (stane se i zkušenému) ale SERE mě přístup těch zhulených spratků!!Já bych měl pro ně trest..pěkně je nahnat ke komuliv kdo se zabývá autama,zabavit hulení a pojdte tvrdě makat na auta..pak by je cipovinky přešly a třeba by z nich časem i něco bylo..to je vidět,že dnešní mládež je opravdu málo zaměstnaná a nemají co dělat!
...ale podle výfukového se svody podél motoru,tedy stodesítkového bych to tipoval na origo motor.Tak či tak je toto Cupe typickým příkladem toho,jak končí tato auta v rukou mladých tuzerů.Tedy levně nabyl,rychle pozbyl.Brní mě pravačka,když vidím toho floutka s tím hárošem a black-death mikinou.Takovou jednu výchovnou bych mu plácnul...🙂
Hmm,podle šikmo vzadu umístěného chladiče bych tipoval,že tam bylo sací potrubí Favo motoru.
Všiml jsem si ještě jedné zajímavé věci.Ten motor měl jednokomorový karburátor,jsou tam jen dva štefty..
No tak alespoň vzkaz pro Martyho - jestli jsem správně rozluštil čísla ze štítku, tak to bylo r.v. 1980, karoserie A5058791, motor 263366, kdyžtak na to mérkni sám 😉
Ahoj Kubaembečko,





Plně s tebou souhlasim.Tady to je vysloveně demence lidí kteří si to ještě natočí.A myslej si jak nejsou tím zajímaví.Ještě ten výmluvný nadpis Tuning Škoda 11Or.To je fakt Hardcore.No co dodat maj holt v hlavě nasráno.
Nechápu jak může někdo něco takového udělat.Jěště spousta dílů by z tama šla sebrat..autoři byli fakt debilové.Neříkám to proto,že jsem škodovkář,sám si jdu s chutí zařádit na polnačky s nějakým vrakem..ale jen zařádit!Pak rozebrat a zbytek vyhodit.Ale tohle je vrchol..erko někdo rozsekal a spratci ze sídliště z toho maj ještě radost a chlubí se s tím,jak hustě do toho kopou a tak..jestli byl účel tohoto videa nasrat ostatní,tak se to povedlo!!!Kruci..zrovna před obědem..🙂
🙂)) tak ty seš, vole, hustej! 😀
Jen doufam, ze to nebude v kategorii nehody. Tenkrat se pri vyrobe nejak nemyslelo na bezpecnost. Ale jinak jsou pro me Skodovky a Citroeny (mam XM 2.5TD) nej auta na svete!!!
Umře..to nesmi s tak brat,auto neni člověk.Každopádně je ho škoda.Hodně štěstí při koupi nějakeho erečka,at tu mame brzo zase nějake počteni😉
Ahoj, dneska jsem poprvy na vasich strankach a normalne jsem se nakazil! Ja chci erko!!! Nebo aspon Rapida... Skodovku mam uz 3 roky, rekl bych exkluzivni stav kastle, bohuzel novy lak se trochu loupe, ale pristi sezonu bude novy. Je to me druhe auti, ktery jsem si puvodne poridil jako nahradni, kdyby nahodou. Ale ted spinka uz rok v garazi. Do pristi sezony bych z ni chtel udelat VB, kamos mi sezene vse vcetne uniformy. Ale ted k tomu debilovi, co zkurvil Erko. Nejradsi bych mu ruce zlamal! Doufam, ze uz nikdy nebude mit kupatko od Skody, protoze je to pro nej fakt skoda. Kdyz umre takovy auto, je mi z toho smutno.
v podstate si myslim, ze tie komentare ma dotycny na haku takisto ako tuto stranku. Ktovie kedy tu naposledy bol. Tak uz to sakra necitajte nech sa medzi najcitanejsie clanky dostane nejaka sikovna vyzrela osobnost🙂
Tom s:Tak jak sis určitě všiml, jsi na stránkách, které shromažďují příznivce Škody 100/110R..Tyhle auta jsou pro nás třeba nejlepší jako pro tebe to může být jiný auto..Tihle lidi si to auto většinou dávají hrozně dlouho dohromady a nechají v tom spoustu času a peněz(sám můžu potvrdit) a pak je to tedy i o citové vazbě mezi majitelem a tímto (podle mě) skvělým autem. Ale pravdou je, že v tomhle případě jde víc o zdraví a život, než o auto..Je jedno co měl za auto-i kdyby měl trabanta (a to je zase pro trabantisty nejlepší auto na světě🙂), tak to nic nemění na tom že za volantem si nesmíme hrát na frajery a borce..Je to prostě vůl, kterej si myslí, že je zajímavej..Já bejt na jeho místě, tak tohle ani ze srandy takhle nepublikuju...Teď se nikomu nic nestalo, ale příšte to už tak bejt nemusí...
Autor tohodle článku je nezodpovědý vůl, který ohrozil spolujezdce...





Ale ti, kteří mu tady přejí smrt nebo vyhrožují zmlácením, jsou možná leší řidiči, ale lidsky jsou stejní a spíš horší... Co to děláte, hrabe vám???





PS: Trochu mě rozesmívá, že se tady všichni tváří jakoby erko bylo nejlepší auto světa... Ok, je to designově povedený auto, je zážitek v něm jet, ale to neznamená, že musíte nadávat všemu ostatnímu... Jako jak tu někdo psal, že za 30tis. má krásný erko nebo zahraniční "plečku", to je fakt vrchol!!! Nemůžete aspoň připustit, že existují i lepší, nebo aspoň jiná dobrá auta??? Jo - a zrovna Alfa Romeo charisma má...
Teda chlape, ty jsi ale pěkný pablb.Skoro se mi nechce věřit, že tohle může být pravda! Jak tu již někteří podotkli, tobě patří do rukou tak nasrat. Je vidět, že jsi to auto nedělal,nenechal v něm krev,pot a kus srdce.S takovým příběhem bych se já osobně radši nikde nevystavoval jenom to ukazuje,že máš fakt IQ tykve
Petkare, myslím že podobné výlevy můžeš mazat bez varování...
Chápu, že někoho může pohoršovat jak někdo jiný naložil se svým majetkem. Na druhou stranu, vyvaruj se pro příště podobných výrazů, nebo budu tvoje příspěvky mazat.
čuráku
Tommy: To máš sice pravdu, ale až někoho zabije, tak to život nikomu nevrátí..
Každý vodič aspoň 1x v živote havaruje, ale obvykle ho to na najakú dobu prelieči. Ty si mal za veľmi krátku dobu 4 kolízne situácie z čoho v 1 prípade si priamo ohrozil život onoho spolujazdca. Myslíš, že to je normálne? Z toho vyplíva jedno: sneh (suchý) ojazdené pneumatiky (každá iného vzorku) nerozvážnosť (precenenie seba samého a možností automobilu) = POLOVODIČ.Ľudia si drahé, veľké autá (občas s pohonom 4x4) kupujú preto, aby si užili pohodlného, rýchleho a bezpečného premiestňovania sa. Vieš si predstaviť, že by jazdili všetci účastníci premávky tak ako ty (po čerstvo napadanom snehu)? Našťastie si väčšina z nich uvedomuje, že tento sposob jazdy nie je vhodný (možu zabiť seba, iných a o materiálnych škodách nehovorím).Slečnu, ktorá odmietla súlože na zadných sedačkách umierajúceho R, plne chápem, auto je to síce krásne a luxusné, ale na rozmožovanie ľudského druhu neprisposobené.Do tvojej nasledujúcej kariéry vodiča (polovodiča) ti prajem veľa rozvahy, racionality, schopnosti predvídať nebezpečie a plného uvedomenia si následkov.
Odpověď na příspěvek [ zpět ]
Zrušit
Lidi, klid, muze se to stat i vam, budme radi ze se nikomu nic nestalo... jak si kdo se svym autem jezdi je jeho vec (autoskolu udelal, jak by mel jezdit vi) a jednine on za to ponese veskerou zodpovednost (kdyz pojede jinak).
....ubohý. Už jsi po těch skoro 4 letech dostal rozum???
Bavil ses??????


Ubožaku!!!
Na příštího silvestra chod raději pěšky a už si prosim tě nekupuj erko.Těch aut je po skromnu a myslim že je tady spousta dalších zájemcú který si takového auta budou vážit.
Seš ten nejhorší řidič v erku o kterym sem kdy slyšel
Já bych řekl že tady akorát ukazuješ jaký jseš Vůl a né eRkař.
No ty musíš bejt teda hovado!!Nezlob se na mě za ty silný slova,ale jet na letních gumách na tomhle povrchu!!Kdyby naproti tobě jela rodina s dvěma dětma vzadu na sedadlech v normální 120 nebo 105 a ty jsi jim jen tak z tvojí blbosti naletěl takhle na předek a zmrzačil rodiče,nebo nedej bože je zabil - tak seš na zabití - naštěstí to odnesl strom a nikomu se nic nestalo.Měl´s ty policajty zavolat aby viděli jaký pako ohrožuje bezpečnost provozu a napařit ti aspoň 2000 pokuty.Ještě vlastně jsi měl jednu kliku že toho tvýho Coperfielda jsi nepřizabil - abyš měl pořádný výčitky svědomí!!Když chceš takhle blbnout tak zajeď někam kde nikdou nejezdí na opuštěnej parkáč a tam se třeba zblázni,ale jezdit po normální silnici - jsi zralej na sebrání papírů!!
To ASokky😋roč by se s erkem nemělo jezdit po sněhu?Já se za erkaře považuji,jezdím s ním denně v létě v zimě.A ruce si zlomit nenechám...
Každý sa učí na chybách, no blbec na vlastných.
suchý sníh = suché gumy, dobrý, no. nechtěl bych tě potkat na cestě.
Sníh k eRku pasuje jak prdel na hrnec!
Je smutný, ale s erkama se po sněhu nejezdí, to se nedělá!!! Když si tohoto skvostu někdo neváží zasloužil by si usekat ruce, a každý zařeklí erkař mi to dá za pravdu..
No je to hezka napsaný ale takhle zkur... erko je zločin.Na klouzání sou jiný auta!


Ale co chybama se člověk učí, já sem svojí 1. 105 hodil na bok po 5 dnech od získání ŘP.
Kdyz je nekdo kreten, tak je kreten...nic naplat
Myslim si ze je každýho věc jak zachází se svým autem no a někdy to holt nevyjde a stane se něco co mrzí víc či míň ale určitě se z toho člověk poučí. Neřikám že je to krása ale stávají se i horší věci nebo snad né????? 🙂))
Blbnout a hazardovat jsou dva rozdílné pojmy. A jet 100 km/h po zasněženém povrchu na sjetých pneumatikách považuju za hazard...
Jasně , že taky kravím, ale držím to na hraně, za kterou bych ublížil někomu jinému, sobě, nebo autu. Aleš ale vědomě šel za tuhle hranici, a dokonce opakovaně, proto o něm řeknu , že jednal jako nezodpovědný debil.


Je dost možností, jak se vyblbnout, aniž bych někoho, nebo něco omezil, či ohrozil.
Juro a Karle, Vaše názory mají něco do sebe, ale takhle někdy blbneme všichni (alespoň já jsem při čerstvě napadaném sněhu k neudržení 🙂, a tady se to Alešovi zrovna moc nepovedlo, no. Nechci se ho nějak fanaticky zastávat, ale dožralo mě že drtivá většina komentářů tady dole je ve stylu \"rozbil jsi eRko = jseš debil\"
Dokud člověk není nebezpečný ostatním, je to jeho věc a může si dělat v podstatě co chce. V zásadě Alešovi neupírám jeho svobodu ničit vůz, ke kterému má náhodou většina místních silný citový vztah, ale taky mu na sedadle spolujezdce nemusel sedět Copperfield. Asi tak.
To , že někdo rozfláká erko , mě mrzí...ale s**e mě lehkomyslnost a nezodpovědnost řidiče, a z toho, že někoho podobného potkám na silnici, mám strach a vztek. Karel
Souhlasim z LUKYM.


Napsat ze v tom mel chcipnout muze jen jedinec s velmi omezenym IQ.Vetsinu lidi asi zamrzi ze je o jeden exemplar S110R min ale takovehle komentare si strcte ......za klobouk
Pokaždé když k tomuhle článku někdo napíše do komentářů takový výlev, říkám si že se udržím, ale tentokrát už fakt ne - CO SI O SOBĚ SAKRA VŠICHNI MYSLÍTE?? BYLO TO JEN AUTO, NAVÍC NE VAŠE, TAK TO NEŘEŠTE. SCHVÁLNĚ SI PROJEĎTE I OSTATNÍ ČLÁNKY V RUBRICE \"NEHODY\" - VŠUDE VŠICHNI FANDÍ, NABÍZÍ NÁHRADNÍ DÍLY, A TADY VŠICHNI JENOM NADÁVAJÍ, ČASTUJÍ ALEŠE VÝROKY ŽE I DĚTI V ŠESTÝ TŘÍDĚ BY SE ČERVENALY - PROČ? PROTO ŽE ČLÁNEK POJAL S HUMOREM? PROTO ŽE VYPAD DVAKRÁT BĚHEM ODPOLEDNE? PROTO ŽE NEMĚL SPRÁVNĚ OBUTO? PROČ SAKRA, CO VÁS K TOMU VEDE? VŠICHNI SE TU SCHOVÁVÁTE ZA PŘEZDÍVKY A MYSLÍTE SI JAKÝ JSTE SILNÝ KDYŽ PÍŠETE ŽE V NĚM MĚL CHCÍPNOUT, ATP. ZAMYSLETE SE NAD SEBOU...





Možná se to někoho dotkne, ale jen těch o kterých jsem napsal, a u těch mi to vůbec nevadí.


Tak, a teď do mě, má někdo stejný názor jako já?
Jsi s odpuštěním debil. Každej rozumnej člověk, kterej má tokovýhle auto tak si ho váží a v zimě s nim nejezdí vůbec a ty si s nim lítal jak č v zimě po sněhu a pak se chlubiš jak si ho rozstřelil a rozprodal ho na díli. Jsi opravdu ubohej.
Hele, ses vazne blb takhle si rozflakat auto a jeste se tim chlubit, takovým debilum jako ses ty by nemeli vubec davat ridicaky, tot muj nazor...


Skode zdar!
to už nevím kdo: Nidky jsem nic neopravil, umím věco jenom ničit. Akorát když jsem byl malý, ta jsem lepil krásné papírové modely autíček z \"ábíčka\" a vždycky když jsem je konečně dodělal, tak jsem s nima naboural do nohy od stolu a díval jsem se jak jsou krásně realisticky zmuchlané. Obvykle jsme se je snažil nabourart tak, aby to připomínal vrak po nějaké slavné bouračce ze závodů (Bychlovo BMW a tak).Občas se je kvůli tomu musel i zapálit.