15. březen 2004

Bílá........(střela) :-)

Rubrika: Přestavby a renovace, Přečteno: 17327×, Komentářů: 38, Líbí se Autor: KDB

K Bílé jsem přišel po týdnu ježdění s máminým Žluťákem, kdy se mi zastesklo po pravidelném sedlání tohoto okouzlujícího vozu. Cena nebyla mých obligátních 10.000,-, ale dostal jsem slevu na téměř upadlé z. rameno, a chybějící baterii 1.500,- .

koní je dost....

Proboha, TYGR !!

Během 6 týdnů jsem auto přelakoval z červené na bílou,

vyvařil několik drobností,zakomponoval nápravy ,posilovač,5q převodovku z „rodiné“ Š 125 L a Fa 135. Chlazení jsem ponechal původní, jen ventilátor nahradil elektrický, Vejde se to vše, pravda je, že o mm.

Vejde se původní chladič ?....vejde !(Na fotce tam ještě není)

Po složení a nazdobení lištami, nápisy, apod ( které jsem léta sušil nové na „horší“ časy),

jsem odpoledne jel auto projet a ukázat kamarádce do nedaleké Unhošťě. Ti co již četli má některá povídání tuší , co následovalo. Ano, je to tady. Při pohodovém návratu, kdy jsem jen tak šolíchal 5. při 80km , mi přímo před auto, z vysokého porostu, vběhla srna.Ani nohu s plynu jsem nedal… Kde skončila, nevím, byl jsem rád ,že jsem v pořádku zastavil, protože čelní okno bylo neprůhledné od barvy (srnčí L) Čelo provalené, nešla otevřít ani kapota, lehká deformace podběhů lišta, nápis v pr… , no nic. Vše jsem nahrubo vyrovnal, a jezdil, protože už byl rozdělaný Žluťák a nešel odložit.Na podzim se do motoru nastěhovala vačka 280 a o 0,95 mm snížená hlava a bezkontakt. Po té jsem nové orig tlumiče vyměnil za repasované a upravené od člověka, který tvrdil, že je staví i na historiky. Je fakt, že jsem spokojen, téměř se nedá poznat, že na autě je kyvadlová náprava. Zakrátko ještě přibyl stabilizátor 19mm a vládla spokojenost.

...i jako s boudou...

Až na nainstalovaný motor Fa. Ani ne na motor, ale na okolnosti vyplývající z faktu, že mám chladič vzadu. Vše se musí upravit, tak aby to fungovalo a vypadalo k mé spokojenosti, což je nemálo práce a na víc ve mně zesiloval pocit, ten motor tam jaksi nepatří. Nezapadá tam, přijde mi „nový““, vzhledem k době vzniku auta. A tak šel ven, a jeho místo zaujala „klasická“ 130 po GO . Ten je zcela bez úprav, ale svezení je svižné. Poslední laborace jsem konal s výfukem. Na motoru je erkové výfukové potrubí, probral jsem tedy zásoby a vylovil originální tlumič, ale vyráběný fy. Walker a vylisovaný z al. plechu. Zní jako klasické erko, ale „drsněji“, A i motor s ním „šel“ nejlépe.

Teď stojí Bílá již několik měsíců zbavena př. blatníků a dna kufru

a čeká, až na ní budu mít čas. Po havarii spojky jsem se totiž rozhodl, že erko projde řádnou repasí skeletu, řádně se spasují plechy,lak, vrátí se šnekové řízení …., ale termín byl v neurčitu. Až teď po mnou nechťěné úpravě zadní partie Rapida,jsem se rozhodoval, co opravím, abych měl čím jezdit… Bílá sice potrvá delší dobu, ale protože u mne se opět začaly projevovat abstinenční příznaky z nedostatku jízdy eRkem, opravím ji. Hned po tomto rozhodnutí, jsem začal dělat prostor (odvezeny 2 vleky šrotu), a rozebíral jsem hromadu náprav, na díly potřebné k složení nápravy . Z vrozené šetrnosti se rozhoduji, že eRkové prahy schovám na horší časy, a použiji prahy ze Š 100. Pokud je někdo nepotřebujete, hlásím se o ně. Mohou být i orezlé. Ne, že bych je neměl, ale dobře jsem je uklidil… J

INFO

Š 110R r.v. říjen 1980

Karoserie:

  • serie

Podvozek:

  • komplet Š125L (posilovač, hřeben...)
  • tlumiče serie upravená ( nikoliv vazelinou :-)
  • 19 mm stabilizátor

Motor:

  • Š 130 po GO

Chlazení:

  • vodní pumpa Š120 (do r. 83)
  • chladič Š110L-R
  • ventilátor BMW (2l) na původní sahaře
  • spínání termospínačem (spíná 92°, vypíná 87°)
  • termostat Fa

Konečný stav:

  • GO karoserie a lak
  • maticové řízení
  • brzdy uvidím ( nic převratného, ale doladění... vahadlo,chlazení,obložení....
  • motor 1,4 v bloku 130
  • klasické chlazení řemenem
  • zbytek zatím zůstane...

28.2.-7.3.2004 – Pokračuje rozborka náprav, čištění a třídění. Obroušení vlaštovčích hnízd (vlaštovky promiňte) dna kufru po předchozí montáži, hledání prahů na stovku, úklid věcí ve stodole.

8.3.2004 Odvezení nápravy a pružin na opískování ( -500,-) Hledám jiného pískaře ! Rozborka motoru Š 105 na prvočinitele.

9-19.3.04 Stále to samé.. úklid,rozborky,vyztužení přední nápravy. Do toho jsem sháněl novou lahev CO2 a flexu.

20.3.2004 Dovařil jsem konečně nápravu, stříknul základem a již začalo na autě něco přibývat:kousek předního podběhu a vrátil jsem na nísto původní pedálovou konzoli...

21.3.2004 Vzhledem k častým dotazům ohledně chlazení, něco málo k problematice....

Je odskoušeno z soutěžního provozu, že min. 100-110 koní se uchladí se standartním chlazením. Dopředu se přesunulo hlavně z důvodu rozložrní hmotnosti, většího prostoru kolem motoru a určité úspory výkonu až u 120S.Kvůli chlazení to nutné není.

Jednotlivé okruhy problémů:

VENTILÁTOR

Obtíže nastanou,při použití el. ventilátoru. Já osobně jsem měl naposledy ventilátor z benz. dvoulitru BMW a max. trvalá rychlost byla v létě cca 110km.

Tyto ventilátory jsou počítány pouze pro chlazení při pomalé jízdě, kdy náporové není funkční. Objem vzduchu prohnaného mým posledním je přibližně takový, jako u klasiky při cca 3000ot.

Standartně je montována řemenice o prům. 112,5 mm (1966-80) a 9 listá vrtule.

U pohonu řemenem můžete tedy výkon chlazení ovlivnit velikostí řemenice (vyrobit menší a to až o prům. 84 mm), a montáží 10 listé vrtule.

CHLADIČ.

Jsou tři základní provedení:

  • 1000 MB - zátka uprostřed
  • 100- zátka vpravo, ocelové lamely
  • 110L,LS,R - zátka vpravo, měděné lamely

V průběhu výroby se ještě zvětšil počet lamel u všech provedení Š100-110.

Absolutní čistota chladiče je nezbytností. Používat jen destilovanou vodu, již při 1-2 naplnění vodou z kohoutku to v něm vypadá jak v kamenolomu :-) - stačí se podívat do varné konvice....

ČERPADLO

  • jsou dvě provedení řemenice : větší(100mm) do r.1978, od 1978 menší(86mm).
  • tři provedení lopatek :Š 100 , Š 120(77-83) - 9 mm, 84-90 - 20 (nejdou do bloků do r.83 !) mm výška.
  • Stává se , že ukorodují...

MOTOR

- čistota vodních kanálů , platí to samé co u chladiče.

TERMOSTAT

- BEZVADNÁ funkce podmínkou. Demontáží klesne telota pouze o cca tři stupně ( míněno při plném otevření).

ZÁVĚR

Pokud toto všechno máte v pořádku, i standartní osazení je dostačující. Jediné, co doporučím je čerpadlo Š 120 (77-83). Rozdíl v , podotýkám , že maximálním výkonu 110R a FA,FE,FO není tak velký.

A příklad na konec.Kamarád s tímto autem

(vlevo:-)

motor na brzdě 58 kw, chladič vzadu,přídavný v tunelu (topení 120), najeto již cca 14.000 km, v létě při cestě na dovolenou po dálnici v Rakousích 180 km za 80 min..... a chladí....

P.S.. Moje zkušenosti z provozu:při teplotách nad 30 byla hranice cca 110km/h (5q-4,22), to byl termostat už naplno otevřen (cca 97`} a při zrychlení teplota stoupá....

22.3 - 18.4.2004 - Nebyl čas na aktualizaci, ale práce pokročily;

je vyvařená podlaha

přední podběhy, nové dno kufru

nový pravý práh + dovyztužení

Započaty nátěry spodní části skeletu. Zjistil jsem také, že všechny podběhy a prahy byly měněny.....;. Vyměnil jsem provozní auto za Š 105 v technicky ucházejícím stavu (jen výměna starteru a rozdělovače), u Garde se doslova rozpadl skelet způsobem, který překvapil i mne. Myslím, že tomuto přírodnímu úkazu věnuji samostatný článeček. Pokročilo i čištění dvora, po naplněni 9kubíkového kontejneru sutí, je hned více místa… Plánuji do 10 dnů dovařit skelet, antikorozně ho ošetřit, spasovat plechy a začít tmelit..... uvidíme, člověk míní, škodivka mění :-)

15.8.2005

Nezemřel jsem, a jako důkaz něco málo dokumentace.....

16.8.2005

Včera jsem konečně rozvrčel motor...ověřil jsem, že erko už můžu skládat poslepu...elektriku jsem z ní vytahal před dvěmi lety, dával jsem bezkontakt, a nebýt zaseklého plováku, bafla hned.Celé to kazilo jen to, že jsem zkusil 8 starterů z půdy, pak i z kabria, Jindřicha a Pampelišky + k tomu 6 baterií. Důvod byl prostý, když jsem si minulý týden objednával věci na přestavbu reduktoru, nebyly na skladě.Včera je dostali, a dnes je mám já...

Jinak firmu E.V.V. doporučuju, přímý zástupce Magnetonu a spolehlivá.

Motor běží parádně, radost mě po 10 minutách zkazila prasklá trubka k tlakoměru, a tudíž zase práce + nový olej na zemi...

A abych to zakončil pozitivně, tak trocha radosti.....

17.8.2005

Tak motor opět vrčí, tlakoměr tlakoměruje, nový starter startí a Modrá se rozpadá....

19.9.2005

...vzal jsem si dovolenou, neboť u Modré mě opět praskla poloosa (na té samé straně:-)...a 5.9.2005 jsem z Bílou opět vyjel. Chybí spousta dodělávek, ale už musela.....tak jen pár fotek, jak jí to sluší...

KONTAKTY:

Elektropříslušensství:

E.V.V.s.r.o.

Kotojedská 2358

Kroměříž 76101

tel. 573/332290--kl.108 pí Stloukalová.


Rubrika: Přestavby a renovace, Přečteno: 17327×, Komentářů: 38, Líbí se Autor: KDB
Mam jedno ero na prodej,jestli maš zájem pošlu ti foto
...bílá je krásná, elegantní a sportovní 🙂
Odpověď na příspěvek [ zpět ]
Zrušit
Nádhera, jsem rád, že se rozšiřují bílé škodověnky 🙂
Barva je odstín používaný na feliciích. Aut mám celkem 10, z toho polovina jsou erka 🙂
Pěkný Karle.Kolik těch aut vlastně máš?Jaká je tohle bílá barva?Když si to představim se starým blaťákem a dvouokým čelem tak asi takhle moh vypadat červenáček před 35 lety 🙂.
Pěknej kousek, pěkný číslo na SPZ °😉
Od loňského května najela 25.000km, odvozila stavbu....ale přiznávám, že poslední 3 měsíce s ní jezdím hoooodně opatrně.
Teda, ty tu Modrou používáš pro běžný provoz? To chce odvahu a nebo vysokou životní pojistku. 🙂 Ale bílá vypadá fakt pěkně, to jo, poctivá práce.
.....bude opět BÍLÁ 🙂


Chladič..líp než o několik komentářů níž to neumím....🙂


Dlouho tady bylo mrtvo.....Loni jsem nakonec 105 vyměnil za..............................erko, vyloženě provozní, a pak se pustil do rekonstrukce bydlení...do Bílé jsem se pustil zas až letos v dubnu. Teď se dolakovává a začnu strojit. Neskutečně se těším na svezení.
prosim tě jak má ten tvůj kámoš udělanej tan přídavnej chladič v tunelu?????(nedokážu si to nějak představit...)
Nechcem nikoho ovlivňovať, ale si myslím, že tá červená farba na tom erku bola krajšia, čo sa týka vzhľadu.
Miličín
V Praze, nebo v Miličíně ?
Jsme sousedi.
10 let.. Ty znáš Davida ? 🙂
ty znáš Davida??
Zapoměl jsem, ten kamarád má el. ventilátor, ne klasiský řemen. Myslím, že v tunelu, bez VÝKONNÉHO ventilátoru, žádný chladič nemá velký význam. Zkoušel jsem tam i chladič ze 120, ale efekt neveliký. U \"nasávacích\" otvorů je spíš podtlak, tak co tam nedostane ventilátor, to tam není.. 🙂


RST: A já myslel, že to nejduležitější jsem napsal 🙂 Ono je to už jen o aerodynamice: a) vzduch se obstará ventilátorem


b) vzduch se obstará v místě aerodynamického přetlaku


c) vzduch se obstará ejektorovým efektem


Zvyšovat výkon např. čerpadla má své možnosti, při použití čerp. mod 84-90, už při vyšších otáčkách dochází ke vzniku menších bublin, díky velmi prudkému oběhu.
Džon: Asi vzniklo nedorozumění, myslím tunel, kde je normálně olejový chladič. Výměník je umístěný před původní chladič a zapojený paralelně k němu. Loni udělal v kapotě nad chladičem nasavač cca 20cm široký a o třetinu až polovinu se prodloužila doba , kdy je ventilátor v klidu...názorné využití přetlaku 🙂
Ondra....konecne nejaka zpriznena duse ktera vi o co de. Napis mi na majl at vim kdo si.
to Larry... čau, hele, že vy stavíte tu bílou stovku se šestnáctkou z Toyoty? 🙂 Máte hezkou novou dílnu, tak proč ne, žejo 🙂
Jak to je s tim pridavnym chladicem v tunelu ? Ja mam taky pripravene topeni ze 120 zamyslene jako pridavny chladic a nechce se mi to tahat az dopredu. Kam to do toho tunelu dal ? a jak to napojil ?
to KDB: nechceš o tom chlazení sepsat nějakej samostatnej článek? Myslím, že spousta lidí by to ocenila, protože chlazení je věčné téma diskuzí o 110R.
Arisoteles...hm \"dik za poklonu\" Toci to prej asi 7 nebo 7 500 rpm. Prevodovka je tam 5 kvalt z Rapida. Do plnyho na dvojku sme to tocily jenom trikrat. Na jednicku ani na ctvrt plynu radsi dokud se nezpevnej napravy. Taky muze promerovat tachac ze jo?...ale jede jako cubka. Za dalsi: je mi jedno jestli mu prevodovka vydrzi nebo ne..on si mysli ze jo. Ja mu radil jinou. Jinak kdyz jinymu kamosovy vydrzela prevodvka seriova ve Facku ktery melo 110k hrabat i na trojku a ted ma motor 1.9 TDi taktez 110k a drzi tak na ty hundrdce rapidacka snad chvili vydrzi kdyz to nebude tahat uplne do plnejch.
Největší hloupost je diskutovat o hlouposti s hloupými.
Já to věděl, že sem nemám nic psát. Ach jo.....příště si radši dám pár facek..
To Larry: Pokud motor z toyoty 1,6 16V točí 10 000 otáček za minutu, proč ne🙂 Ale pochybuji, že i upravený motor z toyoty bude točit takové otáčky... A i kdyby nedejbůh opravdu letěl až do takových otáček, dovolím si tvrdit, že škodovácká převodovka rozhodně vydrží tak první takové vytočení...





OT: Já jedu se seriovým motorem v oplu astra na 2 tak 95 km/h a pak zakročí omezovač otáček v 6500 rpm. Je to seriový motor o výkonu 75 koní (55 kW), takže z tohoto je vidět, že rychlost je dána výkonem motoru, ale ne ve smyslu, že výkonnější motor pojede rychleji, ale o tom, že výkonnější motor dokáže i na vyšší převodové stupni vyvinout stejné otáčky jako na 1 a 2. Nebo jinak: i motor ze škody 105 vytočíš na 1 a 2 na cca 6-6500 rpm, ale na 3 a 4 to už prostě nedokážeš a tady je znát výkon, ale točit 10 000 za minutu, to točí tak motory motorek a pochybuji, že toyota 1,6 16V bude motor z motorky🙂 pokud ano, chci vidět fotku...
Proc ne temer 120 na dvojku. Tim motorem z \"kretena\" minim totiz motor Toyota 1.6 16V. Do mesice by s tim uz mel jezdit normalne(ne jenom testove). Takze na tuningach nebo podobnejch srazech se se mnou muzete spojit nebo vam dam kontakt na toho typa a uvidite na vlastni \"bulvy\"
No a proč by to nemohlo být možné??? Já jel 120 dokonce na neutral! 🙂
K smrti nerad komentuju tyhle mozkový průjmy, co nám tady Larry předved, ale tady se prostě neudržím. Larry, a nejenom ty, uvědom si, že i když do škodovky namontíš motor, který bude mít třeba 400 k ( Ježišmarja, to je hovadina ), tak možnosti škodovácký převodovky maj svoje hranice a převodový poměr se přidáním jakéhokoli výkonu NIKDY !! nezmění.
A já měl dobrej pocit, když mi to na 3 jede něco přes kilo...🙂)) larry, ještě tu o Karkulce, prosím. Zřejmě to bude mít zrychlení 0-100km/h kolem 5 vteřin, ne?
To Larry: pokud se podíváš na TechWeb a dáš si trochu času, najdeš tam formulář na přepočet rychlosti. Se 125 převodovkou a kolem R13 165/80 by ten motor musel točit cca 10 000 rpm...
larry:120 na 2 , tím si prošel asi každý z nás 🙂).


berni: ano, je to beruška, a v srdeční záležitosti jí můžeš vidět celou 🙂
Larry prosimte neplacej tady aspon naprosty nesmysly. Na dvojku kilo s kratkym petikvaltem 120 nikdy jet nemuze, to je proste blabol.
na těch prvních fotkách v kolně,je to felda??
Díky za upozornění 🙂, a taky Radkovi za zveřejnění....
KDB..jinak samozrjme chvalim
Silenci nebudete samy.Mnou tak basnena kamosova 100 s motorem z \"kretena\" jede na 2 do kopce ke 120 km/h a ma to v 5qaltu. Z 0-100 neni jeste testovano. Musej se jeste upravit napravi aby kone nezpretrhali oteze.
Oprav někde fotky, vypadlo číslo, je tam jen tn:, totéž u druhého nového článku. Jinak super, jen tak dál, ať nejsem sám za šílence.