12. duben 2004

Jurovo eRko 2006

Rubrika: Vaše eRka, Přečteno: 16726×, Komentářů: 59, Líbí se Autor: Jura
Už je vlastně Výskovo

cca 11. 3. 2006: Erko prodáno

Tak jsem se rozloučil s erkem, o víkendu 11. 3. odjelo k Výskovi, směr Šluknov. Po roce a půl v garáži jsem dofoukl kola a auto chytlo celkem bez problémů.

Jeho další, momentálně tak trochu pohnutý osud, můžete sledovat na Výskových stránkách http://vyska.mathaus.org/.

Přeji vám všem, abyste v životě dělali to, co vás doopravdy baví. A dělejte to na 100 %.

Všechny erkaře a hundrtisty zdraví Jura.

Starší informace:

Takže abyste si nemysleli, že se s autem nic neděje, a že tam třeba ještě nemám ani nárazníky, přináším vám pár fotek po tom, co jsem konečně obul kýžené loukotě. Změna oproti dřívějšku je o 100% k lepšímu, jen dozadu ještě přijdou erkové pružiny, jak vidíte, je to moc vysoko a nevypadá to moc dobře. Výměna šteftů se samozřejmě neobešla bez komplikací, přičemž při každém kole se vyskytla komplikace jiná. Začínal jsem pravým předním. Po zkusmém nasazení následovalo nemilé překvapení. Loukoť dře o brzdiče. A to nehorázně. Proto musely dopředu přijít 1cm distanční podložky a delší z delších šteftů. U druhého předního kola se prozměnu ukázalo, že jeden ze šteftů se protáčí. Takže znova všechno dolů, štefty byly přibodovány pro jistotu dva. Bohužel nedokonale, jeden se zase urval. Picmoch (švagr)) je tedy znovu přibodoval, tentokráte však přes brzdiče nepřošly sváry. Takže zbrousit a bylo to ok. Po nasazení kola se ukázalo, že ani 1cm podložky nejsou dost, protože o brzdič tentokrát drhlo závažíčko. To nakonec upadlo a kolo se bude muset znova vyvážit a závaží nalepit zvnějšku:o( Výměna zadních šteftů se zdála jako hračka. Hydraulický stahovák skutečně fungoval, buben jsem sundal, vyklepal staré štefty, naklepal nové, buben hurá na auto a jeden ze šteftů (poslední co jsem dotahoval) se opět protáčel. Takže znovu dolů, štefty navařit, zabrousit, a ztratili jsme klínek. Po desetiminutovém hledání, kdy jsme ho hledali opravdu všude možně, jsme se rozhodli klínek vzít z náhradní emkové poloosy. Táta k tomu poznamenal, že až ho vyndáme, tak určitě najdeme ten hledaný. Neměl pravdu. Hledaný klínek jsem našel pod hadrem vedle auta, až když jsem nandaval kolo. Před poslední výměnou jsem se sám sebe ptal, co se asi podělá teď. Kupodivu šlo všechno hladce. Štefty rovnou přibodovat, obrousit, klínek hlídat, šups na auto, nasadím loukoť a ... Nějak si nechce sednout. Pokud hádáte, že buben měl široký lem, který nedovoloval kolu dosednout dosedací plochou, hádáte správně. Takže to táta osoustružil. Flexou a bez milosti. Dokonce mu chytla košile. Ale nakonec, po pěti hodinách usilovné práce, jsme se mohli pokochat pohledem na krásná litá kola na krásném červeném erku. Opravdu mu sluší. Levé kolo sice trochu hází a mnohokrát spravovaný větrák opět chrčí, ale na svoje erko prostě nedám dopustit. Tátovi už se taky líbí, loukotě mu dodaly ten správný vzhled. V garáži už pracuje na svém erku naprosto stejné barvy. Bude mít 4oké čelo a kvasioňácké lízo, už tam narval vlečku a motor z favorita, dozadu dal kulaté lemy ze stodvacítky a připravené má na to otvíráky. Jen ho ještě musím přesvědčit, aby tam nedával to ošklivé křídlo... No a na závěr jeden Murphyho zákon: Když se něco může podělat, tak se to podělá.

Informace k 29.7.2004:

Takže: Udělal jsem komplet novou elektriku, k mému milému překvapení vše plně funkční. Zkompletoval jsem palubovku.

Společně se švagrem jsme dozadu dali erkové pružiny, výsledkem je pohodlnější svezení a lepší vzhled. Taky se zasekl lanovod ruční brzdy a bylo potřeba ho vyměnit.

No a jedna špatná zpráva: Zřejmě se mi podařilo zadřít motor. Čekal jsem až mi švagr přiveze nový olej v domnění, že když je to maličko pod rysku, tak to stačí. Užuž jsem si ho vezl v autě a cca 5 km od garáže, když jsem motor točil okolo 5,5 tis. otáček, najednou pokles výkonu, tři rány od motoru, a konec. Samotíží jsem dojel na výjezd na pole, večer jsme auto odtáhli s tátou do garáže. Při startování motor točí, předběžná diagnóza tedy zní buď zničené rozvody nebo zadřená vačka. Ještě se uvidí, až se mi podaří proniknout hlouběji do motoru - nemám klíč na povolení řemenice.


Rubrika: Vaše eRka, Přečteno: 16726×, Komentářů: 59, Líbí se Autor: Jura
Pokud si matně pamatuji, tohle erko už snad ani neexistuje...





Po příjezdu domů s ním Výska druhý den vyrazil na výlet a kousek od domova prošlo pravé zadní péro domečkem... Po zpřístupnění tlumiče čekalo nepříjemné překvapení... zbastlená oprava uložení pružiny...





Pak auto nějakou dobu stálo Výskovi v garáži, nakonec ho (myslím bez motoru) prodal, ale kupující si pro něj nepřijel... a mám dojem, že nakonec skončilo v hutích...





Víc asi vysvětlí Výska...
Tedy co to čtu.. sice s "mírným" zpožděním ale i tak. Ty jsi to prodal??? Proboha proč??
Já si myslím, že stim motorem pěkně kecáš, a že ti jenom došel benzín, HAHAHA, tvůj velectěný bratr 🙂)
No já si myslím že to není tak jednoduché udělat to v tom Photoshopu. Ono to sice vypadá hezky ale udělat to není sranda. Taky jsem ti to nejdřív sežral s těma Mangelsama i s tím zadním blatníkem 🙂) Ale hezký..
Jasně, stačí ti tak rok a půl praxe😉
No asi si photoshop budu muset sehnat taky, abych si udělal fotku jak by mělo vypadat moje Erko. Ale fakt sem to nepoznal že to je fotomontáž🙂
Dejvid: Ve photoshopu🙂 Ideální nástroj.
Ale vypadá docela pěkně. Taky sem to poznal až když sem si to přečet🙂 V čems to dělal?
Dobrá fikce, málem jsem Ti to zbaštil i s Mangelsama.
Dakos: Jojo, to jsem já.





hbt: Nevím, nemám zdání, výfuk je koupenej.
ahoj. Stavim S120SR. nemas nahodo planek na stavbu zavodniho tlumice vyfuku?
Tak jsi to ty, co jsme se viděli na Pragointerieru?
Tak ještě jeden pokus...
To je jen pokus, jestli mi fungujou ty smsky...
Martin: Pružiny jsou erkové origo🙂





Láďa Ladič: Ale kdepak, s volantem jsem nic nedělal, to je ještě práce předchozího majitele. Bohužel na volantové tyči je navařený ten kus co na něm sedí volant - není tam tisícihran a jde tam tudíž jen tenhle volant. Plánuju trošku jiný volant, ale nejdřív musím vyměnit tu řídící tyč. S tím zakrytím tyče máš pravdu, ale přes ten navařený kus nic na zakrytí nedostanu🙂
To víš, že máš tu palubku pěknou a ty chromové obroučky budíků! Nepochopil jsem úplně, cos to provedl s tim volantem, proč jsi počalounil i ty jinak sympaticky sportovně se tvářící žbrdliny, ale asi jsi prostě neodolal učinit něco, co nikdo jinej nemá, cóóó? Budešli s nim ještě něco dělat, vymysli si nějaké kompaktnější zakrytí volantové tyče pod volantem, můj soused někde sehnal dokonce červenou vrapovanou hadici, ale uvidíš co Tě nakonec nadchne.
A až teraz som si všimol že ty tam máš aj strešné okno.
Jura, A koľko si tie zadné pružiny skrátil ?
Co palubovka, líbí? Čekal jsem tu nadšené komentáře🙂
Týý jo to je kára!!!!!
Asi tak.
Trošku pesimistické vyhlídky pro tak sympatickou káru, ale jestli jí důsledně na zakonzervuješ, tak je to furt lepší budoucnost, než jí střelit nějakýmu pubertálnímu tunerovi na huntování.
Díky. Mohl bys z toho mít celkem kšeft😉
Dobre, ja tých štítkov urobím viac.
Jura:ano ja viem že sú tie límce širšie a užšie.Ale ja mám na svojích loukotiach vnútornú šírku medzi límcami 5,5palcov a tak isto ako ty som musel dávať podložky.To potom boli fakt viac druhov tých elektronov.
Jezevec: Gratuluji, tu loukoť na trubkový matky bych být tebou nechal jako rezervu, dělávalo se, že se to odvrtalo, aby se nemusely dávat delší štefty.


Martin: Poznáš je bezpečně podle límce. Mně se po přeměření zdály taky jako 5 a 1/2 palcové, ale když jsem je srovnal s Dakosovo loukotěma, měly ty moje takový užší ten vnějí límec.
Jura: No takže ja mám také loukoťe, že vnútorná šírka toho disku má okolo 14cm aj dajaké milimetre. A jeden palec by mal mať 2,54cm.To znamená že sú to 5 a pol palcové.Ale podložky som musel dávať tak ako aj ty. Tak ja to potom je?
Odpověď na příspěvek [ zpět ]
Zrušit
Juro) - tak je mám od Štilce doma, Mají to být 5,5 a je jich pět, ale než se svezu bude asi chvíli trvat protože nejsou nic moc. Jo a jedna perlička na závěr - čtyři jsou na normální matky a jedno kolo je udělaný na trubkové matky !!! To se prý dělalo aby nemusely být dlouhé štefty. Samozdřejmě je to na nejlepším ráfku... No uvidíme, už tahám rozumy z RST a spol co s nimi udělat a atd. ..
No ja som kupil loukote a su 5.5 R13 ale mam 2 druhy. dopredu starsi typ so stredom viac von pod nich potrebujem podlozky.Dozadu stred je viac dnu a netreba tam podlozky ani ked ich montujes dopredu. To ze tie co dam dopredu su starsie mi prezradil jeden tipek od nas ktory kedisi jazdil.
Martin: Nene, vážně jsou to 4 1/2 palcové. Za a) by se tam 5 1/2 vešly bez podložek a za b) mi to na sraze v Klatovech říkali Dakos a RST🙂 Cvičené oko je pozná na první pohled, mají užší límec.





Jezevec: Sakra září, to je dlouhá doba🙂 Ale těš se, stojí to za to.
Ahoj Juro ! Dík za odpověď.


Už se nemůžu dočkat až je budu mít doma !!! Budou to 5 1/2, protože 5 1/2 mám v TP.. takže jiný nechci !!! A s těma matkama jsi mi udělal radost. Bál jsem se, že by tam měly být nějaké speciální.... Jen doufám že se něco nezvrtne ! Na koupi jsme s prodávajím domluveni, jen doufám že dodrží slovo a neprodá je někomu jinému ... Musím vydržet do září a připadá mi to jako věčnost...
Jura: to sa určite mýliš, že máš tam loukote 4 1/2. Máš tam také ako mám ja a to 5 1/2 palcové. Či nie ?
Ahoj Jezevče,


tak 1) loukotě jsem dával 4 1/2, proto jsou potřeba ty podložky vpředu, na 5 1/2 podložky potřebovat nebudeš. Dozadu plánuju podložky taky, i když nějaké negativní vlastnosti nepociťuju, ale spíš kvůli vzhledu.


2) Štefty jsem neměřil, koupil jsem kola i se štefty i s podložkami, odhadovat to raději nebudu, spíš se zeptej v diskuzi nebo jmenovitě RST, na Shadowu jsou 5 1/2.


3) jsem už odpověděl


4) Matky jsem dával origoš, dokonce v mototechně jsem koupil nové klasické škodovácké s pěknou povrchovou úpravou (jako chrom)


5) Podložky jak říkám potřebovat nebudeš, ale kdyby to náhodou byly 41/2, tak by mělo stačit cca 1 - 1,5 cm. Taky jsem to neměřil, odhadem mám těch 1,5 a je to akorát.


Jinak jsou to supr kolečka a auto s nima skvěle sedí. Přeji dobrý kup.
Ahoj Juro, mám v plánu také osadit loukotě a tak mám nějaké dotazy.


Za 1) jaké jsi tam dával 4 1/2 nebo 5 1/2, za 2) jak dlouhé jsou ty delší z dlouhých štěftů - měřil jsi je ? Já je totiž budu muset teprve koupit, tak abych věděl jak dlouhé.. Za 3) neměly by ty podložky přijít i na zadek ? Nebude mít to rozšíření jenom vepředu vliv na jízdní vlastnosti ?...


Za 4) dával jsi origoš matky nebo jiné ?... Jo a ještě za 5) kolik by asi musely být ty podložky ve předu aby se to tam vešlo i se závažíma ?


PS. Chci tam nechat origoš nápravy a lemy blatníků... Dík za odpověď, kola ještě sice nemám doma, ale mám je slíbené - měly by to být 5 1/2 a rád bych si připravil všechno potřebné, abych je mohl hned nazout neb dle tvých fotek erku moc sluší ...
Zavolej na číslo 606802595, posílají na dobírku.
kde si presne kupil to predne lizatko
Poděbrady jedeš nebo se na tebe příště s tim uploadovánim fotek vyprdnu. 🙂)))
Tak jsem autíčku o víkendu preťal žily. Vykuchal jsem veškerou elektriku a mám pocit, že už to asi nedám dohromady. Jinak ještě předtím jsem stihnul vyzkoušet novej karbec a jede to jako střela - přitom jsou to oba naprosto shodný (pár detailů) sedry, mají stejný difuzory, tak nevím...
Oni vypadají hodně vysoko, ale to je jen kvůli těm zadním emkovým pružinám. Jinak mi taky nějak vysoko nepřijdou. S tim že se jinak dát nedají máš recht.





Štefty napevno vpodstatě nevadí, ale pár lidí by ti asi řeklo že je to prasárna. Ale mně to jako prasárna nepřijde a hlavní pro mě je, že mám loukoťáčky. Však by ti Petr s Radkem mohli vyprávět, jak jsem skučel, že je nemůžu sehnat. Za dobu co jsem je sháněl jsem moh mít snad patery otvíráky, z toho jedny fakt výhodně. Ale já chtěl loukotě, i když nejsou v nic moc stavu, i když jsem za ně dal takový prachy, i když na jejich vyvážení padlo 9 plátků závaží.





Dál ten příběh znáte, dál jej prožíváte, prý se tomu říká láska🙂)))
Co se tyce zadnich lemu, tak ja je mam zhruba stejne a prijde mi to tak akorat.


Pokud menis za predni tak se ani jinak dat nedaji, proste to vyjde samo.





Co se tyce steftu tak zadne zkusenosti nemam, ale proc by melo vadit jejich privareni napevno??
Taky možný. Já jsem koupil štefty i s loukotěma, takže ani nemám komu za to nadávat🙂
Hm, to spíš asi někdo neumí udělat pořádně tisícihran.
Jo, přesně tak. Většinou je to vina nekvalitního materiálu šteftů, když sou víckrát měněný tak se ty hrany trochu ožvejkají. Proto je podle mě lepší je přivařit a pak měnit celý bubny popř. to vepředu, nevím jak to pojmenovat.
Jak se Vám můžou protáčet štefty u kol? To na nich máte strženej tisícihran nebo co, ale jak k tomu může dojít?
Lemy jsou dobrý. Co já bych za ně dal když jsem skládal první auto. Točící se štefty jsem si taky odtrpěl, ale s tím rozdílem, že jsem tam na zimu dával plechy s podložkou a při jarním přehazování se začaly točit dva štefty. Zaboha jsem nemohl povolit matku, po dlouhém páčení, rozheverování, sekání se to nakonec povedlo až jeden šteft zařval. Ale loukotě jsou na autě.
Zadní lemy se vám nezdají? No mě přijdou celkem dobrý, spíš mě štve to čelo. Je trochu křivý. Ale jak říkám, pořád je co vylepšovat. Lak taky není úplně dokonalej. Všechno to přijde na řadu při další přestavbě. Ještě jsem auto nerozebral úplně komplet a do šroubku. Takže jednou, až na to budou finance, místo i vercajk, tak to všechno udělám úplně dokonale. Zatím to dávám dohromady jak nejlíp umím, z úspor prostého studenta. Jinak ty přivařený štefty jsou halt daň za loukotě a za úsporu peněz. Ale jestli mám volit mezi loukotěma, který potřebujou přivařený štefty a vepředu podložky a čímkoliv jiným, volím jednoznačně loukotě.
Jo až na ty zadní lemy mooc pěkný. Jsou moc nahoře a ven, takže akorát nabírají vzduch. Holt méně je někdy více, a ty přibodovaný štefty to taky neni nic dobrýho.......
Proč potřebuješ v pozadí modrý nebe? To je to takovej problém osekat ve photoshopu, nebo to chceš vyloženě dělat do celýho obrázku?


Ty hrany zároveň, to by snad šlo, jinak ten obrázek je trochu vyseklej z původního, aby co nejvíc zabíralo auto. Původně jsem to fotil v rozlišení 1600x1200, to by stačilo? Jo a pán by to chtěl bez nárazníků a v pěkným počasí... No ještě uvidím co se dá dělat, kdyžtak napiš na mail, co přesně chceš, protože to teďka moc nechápu, ale vynasnažím se🙂
Neni... potřeboval bych aby v pozadi bylo jen něco jako modré nebe a hlavně aby ještě byly zároveň horní hrany dveří (dolní hrany skel) a střední sloupky (ty vypadaj, že jsou). A ještě by to chtělo trošku prosluněnější počasí a na foťáku cca 3x přiblížení. Taky bych potřeboval nějakou fotku bez nárazníků 🙂 Já vim, jsem náročnej.
Jo, vzadu je široká náprava, jen blatníky jsou trochu vypouklejší než by měly být, protože ten kdo to měl přede mnou navařil zadní podběhy tak o 1 cm dopředu. Ty fotky trochu zkreslujou, v reálu to nevypadá nějak špatně. Je ta druhá fotka to co jsi chtěl?