Martinin Žabák 2004
Co se se žabákem dělo dříve najdete v článku Martinin Žabák .
Začátkem roku 2004 jsme se pustili do Žabáka znovu a provedli další větší plánované úpravy.
Od Schwejka jsem dostala lehce upravený motor z Favorita. Jenomže k němu to chtělo minimálně repasovat vykloktané nápravy a hučící převodovku.
Takže jsme se do toho na jaře pustili a celý zadní agregát za Schwejkovy vydatné pomoci vytahali ven.
Když už bylo všechno venku trošku jsme motorový prostor "zkulturnili" vystříkáním černou přelakovatelnou vrásněnkou.
K mému nemilému překvapení bylo v převodovce špatné snad všechno co mohlo být. Vypadlá matice na hnacím hřídeli (ten si cestoval jak chtěl), Uvolněný a vyběhaný čep v diferenciálu + satelit, špatná ložiska a stržený závit na výpustním šroubu.
Tohle všechno jsem tedy svěřila odborníkovi, nebylo to levné, ale doufám, že se to vyplatí.
Z generálkou zadnní nápravy mi pomohl Džon a celý postup najdete v článku o renovaci zadní nápravy . Až na samostavy jsme nakonec dali vše nové s tím, že po této generálce celého zadního agregátu přijdou ještě na řadu brzdy.
Když jsme konečně měli převodovku i nápravu připravenou, začali jsme s montáží do vozu. Probíhalo to bez větších komplikací. Motor byl již přizpůsobený do Škody 130 a cca 40.000 po GO, takže jsme s ním nic nedělali. Zpočátku se mu tedy moc nechtělo a nechtěl chytit, až tedy po správném zapojení kabelů na svíčky blafnul jako nic. Potom se zase po ohřátí neudržel v chodu ale nové svíčky to vyřešily. No a aby toho nebylo málo, tak ještě tekla pumpa, kterou jsme vyměnili a motor konečně běžel bezproblémově. Ale jak ho uchladit ?
Dalším oříškem bylo chlazení. S původním motorem a chladičem auto moc nechladilo, takže jsme vymýšleli jak co nejjednosušeji zastavit jiný chladič a hlavně jaký a kam. Nakonec padla volba na chladič z FIATa 127 MkII, který po jednoduché úpravě pasoval na místo původního chladiče a jako přídavný chladič použijeme buď upravené topení z UAZe nebo zkrácený chladič z Octavie.
Kvůli tomu abychom stihli jarní sraz v Klatovech 2004, nechali jsme zatím chlazení jen vzadu s mechanickou vrtulí. Chladí to výborně, jen při 160km/h se to začíná hřát.
Také jsme ještě stihli otočit spojovací tyč řízení (původně jsme jí dali omylem obráceně) a zkrátit o závit přední pružiny.
Finišování před srazem
První zkouška
První "ostrou" zkoušku měl Žabák na srazu v Klatovech. Bohužel nebyl čas motor a hlavně karburátor odladit, takže jsme jeli za neustálého škubání a Džon měnil trysky a vzdušníky ještě pár minut před prvními závody. Díky Schwejkově on-line lince se ale zadařilo motor seřídit aby jel plynule.
Na srazu bylo fajn
Při pátečním sprintu do vrchu jsem dostala v zatáčce smyk a i když to vypadalo, že se autíčko srovná, nakonec jsme přistáli do stromu. Náraz nebyl velký a škody také nejsou nijak velké (čelo, kapota, nárazník), ale snad to zase všechno opravíme.
Společné truchlení
Nicméně závody jsme nevzdali, ale akorát před první erzetou začalo auto jet na 3 válce. Naštěstí se nám podařilo to nějakým zázrakem a s pomocí ostatních zprovoznit. Takže další závody probíhaly bez problémů a opravdu jsme si je užívali a Žabák dostal pořádně zabrat.
Dokonce jsem v LadyCupu vyhrála několik diplomů a Džon 3. místo v jízdě zručnosti (slalom na slepo), kde jsem ho navigovala.
Cestou zpátky opět začalo jet auto na 3 válce, ale zjistili jsme, že to byla, svíčka a po její výměně jsme již bez problémů dojeli domů, kde jsme ještě zjistili, že to neustálé bouchání jsou rozdrcené kameny.
A tady je pár fotek z naší jízdy:
fotky ze serveru http://www.skodateam.cz
Další menší nehoda nás potkala na letišti u Tábora , kde se Džonovi při rozjezdu vytrhl motor i s příčkou z pravého nosníku. Takže zase bude co dělat.
1.8.2004
K tomuto datu je Žabák téměř opraven. Moc děkuji Petru Klímovi ze škoda klubu, za pomoc, sami jsme se k tomu nemohli dostat. Navařil nám nový nosník motoru a dokonce se mu podařilo vyklepat i pozinkované přední čelo, takže ho nakonec nebudeme měnit. Díky.
Haubnu ještě asi vyměníme...
Sraz v kempu Pastviny
V srpnu jsme se sešli na takový menší srázek na víkend v kempu. Jen si dobře popovídat, něco ugrilovat, vykoupat, na výlet a domu...
... a bylo to bezva.
Motor:
- Základ sériový Favorit 136
- Úpravy dílny "Schwejk Motorsport"
- Vačka 260°/260° - Krejbich
- Odlehčený setrvačník
- Závodní tranzistorové zapalování
- Příčný výfuk (bude až upravíme svody)
- Alternátor Felicie 55A
- chladič Fiat 127 Mk II.
Podvozek:
- přední náprava M
- repasované maticové řízení
- Zadní náprava M generálkovaná
- Zadní brzdy nové
Převodovka:
- 5-ti rychlostní
- stálý převod 4,22
- generálkovaná
Co plánuji:
- vyměnit všechny brzdové trubičky a hadičky
- 4-pístkové brzdy
- možná posilovač a hřebenové řízení
- dodělat přídavný náporový chladič
Poděkování
- Největší dík a pusa patří Džonovi, protože se na tom autě opravdu moc nadřel
- Vláďovi za pomoc v nouzi a prostor
- Schwejkovi za motor, rady a pomoc.
Co se dělo se Žabákem dříve a potom:
8. prosinec 2005
6. prosinec 2005
6. prosinec 2005
4. prosinec 2005
4. prosinec 2005
16. září 2004
25. květen 2004
25. květen 2004
24. květen 2004
24. květen 2004
24. květen 2004
13. květen 2004
12. květen 2004
12. květen 2004
12. květen 2004
11. květen 2004
11. květen 2004
11. květen 2004
11. prosinec 2005