13. květen 2004

Jirkova (EX) bílá krysa 100 RS

Rubrika: Hundrtky a Litrovky, Přečteno: 25434×, Komentářů: 100, Líbí se Autor: larry
tuningová hundrtka která už je prodaná

Tak jak se Jirka dostal ke své bílé kryse? Má rád motorky a tuningovaná auta. Pomalu ale jistě mu vlézalo do hlavy, ze si sežene MBargo a nebo hundrtku a bude z ní letadlo. Od kamaráda sehnal kilárnu doslova za pár korun. Koupil ji v červenci a teď po pátých Mimoňských válkách (kde byl) v Květnu ještě není všem pracím konec. První úpravy nastaly v zavaření klik a nádechů v zadních blatnících.Byl namontován odskakovací zámek.Pak prišly na řadu opravdu dlouhé hodiny kitování které jsme Jirkovi zpříjemňovali svým zíráním, jak se s tím p(s)ere. Další přisel na řadu motor Favorit s utočeným setrvákem který nahradil dosavadní 120. Pak přišla řada na palubku, která byla nakonec asi 3x předělávaná, než dostala nějaký ten jiný vzhled. Pak Jirka udělal převařované disky z origo Škodováckých. Na tom nechal 165 gumy, takže vzhled docela zajímavý. Prišlo i na tlumiče kterým byly upýchnuty pružiny. V iteriéru byly zkoušeny kombinace sedaček, které nakonec zkončily u dvou skořepin. Polstrování je taky Jirkovo originální. Volant je od MOMO. Úchopku na qaltovce si Jirka dělal ve vzhledu pístu. Teploměr a hodiny jsou od VDO. Jirku v autě chrání (snad) jeho vlastní vymontovatelný rám. Prahy jsou po menší úpravě, protože byly určeny pro 105-Rapid. Na přední kapotu jsme vymysleli výdech tepla pro náporový chladič z (tuším TDi) Octavie. Za přepážkou se ukrývá topení z Favorita. Úpravama podstoupila i světla. Zadní i přední byla překopána na čirá. Zadní čirá však nahradila světla z Opla, která tam jsou hezčí než ta čirá. V lízátku jsou namontované i čiré blinkry. V zadu bylo upraveno místo pro SPZ. Nárazníky nejsou, seč by to bylo lepší, ale Jirka si starosti nedělá. Vepředu je udělané oko pro odtah. Převařovaná kola byla nahrazena okruhovými elektrony Ford s obutím Toyo 175/60. Bylo taky přidané hřebenové řízení z Favorita. Favoriťácký motor nahradil řádný karburátorový sériový agregát Toyota 1.6 16V, který má k dispozici 5q z Rapida.

Jezdí to okolo 200 a z 0-100 údajně za 6 vteřin. K tomu všemu musel být přidělán posilovač brzd ze Škody 1203. Kára je to povedená.

Doplněk z roku 2008 - tak 200km/h asi těžko :) možná ke 180km/h a ta stovka....lze dnes řešit pouhým odhadem. Nikdy nebylo objektivně změřeno, ale zrychlení to mělo úctyhodné.

Do úprav jsem připsal pár věcí, na které jsem si vzpoměl a možná byly montovány někdy později. Připomínám jen, že už je několik let prodaná a možná to auto už ani neexistuje.

Tady je shrnutí úprav:

  • Volant MOMO
  • Teploměr a hodiny VDO
  • Motor Toyota 1.6 16V
  • zadní náprava z Rapida
  • 5q z Rapida
  • sklokeramická spojka
  • Okruhové Ford elektrony s obutím Toyo 175/60
  • Rám
  • Chladič Octavia
  • Topení Favorit
  • Světla: přední čirá, zadní Opel, stroboskop
  • Prahy pro 105-Rapid
  • Posilovač brzd z Š1203
  • Hřebenové řízení z Favorita.
  • Odskoky na dálku zapojené na alarm
  • RS blatníky pro 110r
  • autoalarm
  • hudba o výkonu 1500 W (no spíše součet max. zatížení jednotlivých zařízení :) )
  • vzduchové klaksony z Tatry (nákladní)

Kontakt na Jirku: již není třeba

5.8.2004

Tady přináším nové fotky s RS blatníky pro 110R a srovnání se Škodou 110R.

Další nové úpravy: klaksony z Tatry, alarm, hudba 1500 W, dálkový odksok spojený s alarmem.

15.6.2005 Tak do fotogalerie přidávám asi poslední fotky Bílé Krysy, jak šla k novému majitely z Berounska až někam za Brno.


Rubrika: Hundrtky a Litrovky, Přečteno: 25434×, Komentářů: 100, Líbí se Autor: larry
Tak to jsem zvědavej, kdy a kde (jestli) se objeví. Jinak jsem si vzpoměl, že tam snad byly už od Jirky vzadu udělaný kotouče a nějak laboroval i se sklokeramickou spojkou. Samozřejmě u brzd tam nebyl jen posilovač z Š1203 ale i 4pístky.
No v tý červený barvě to taky nevypadá špatně.Rozhodně to musí bejt slušný svezení.Mít takovou stovku kolem roku 75 tak si myslím že by člověk o nové slečny neměl nouzi🙂
Ahoj lidi jen chci říct že ji mam teď doma v garáži a chtěl bych ji dat opět trochu do caiku jak je tu už několikrát zmíněno tak je docela ve smutnym stavu ale snad se podaří ji dat do stavu jako je tady na fotkách a kdo by chtěl tak už v létě by se mohla ukázat opět na mimoních 😀
ahoj larry chcel by som ta popytat ci by si mi nemohol poslat par fotiek na meil tomo227@azet.sk vdaka 🙂 lebo je to fakt podarene kilko 🙂
chtěl bych se zeptat jak máte udělaný vzuchový systém pro ty fanfáry.. ?
To bych ani neřekl...je to jedna z nejlíp upravenejch stovek který jsem kdy viděl...jen ty dveře mohly bejt lepší...
Pánové, to je tragédie.
zdar az ted sem se dostal k tomu abych ti poslal ty fotky tak je tam mas aaale naky se mi vratily ze mas prej plnou schranku tak si to nak vokoucuj caoooo
No takze ji nekdo koupil na hniti co? Mno lak je delanej po domacku,,,,ze by to opravdu tak rezlo uz....kdyztak posli naky foto na muj mail. dik
mnoo ja sem ten plot vobesel a trochu si ji i pofotil (doufam ze to moc nikoho nenasere) ale byl sem dost zklamanej .... na fotkach tady (odkud sem ji znal) vypada ouzasne ale ta realita ..... at uz sou to popraskany a vorezly svary zavaronejch vokapnicek, fuky mezi tema kitovejma blatnikama a zbytkem kastle, popraskana palubka ...atd atd mnoo a jedny fotky co sem blejsknul jen tak naslepo ze spoda sem se skoro i lek ... teda spis toho rezu 🙁 ... a mam pocit ze ten motor z toyoty je taky pryc .... k tomu ten smutnej pohled za plotem ve vetru desti hmmmm smutnyyyy
Cuz kámo,náhodou jsem zajel na stránky Skoda 110R-tuning a našel jsem tuhle tvojí stovečku.Musim přiznat že je to dost vymazlená hundrtka a v úpravě RS jí to vážně sekne.Tak že co dodat je fakt super doufám jí někdy potkám na silnici,určitě se ohlídnu čuz.
no,nevim jestli mám psát kde přesně,možná by se to majiteli nelíbylo,ale určitě za Brnem,dál za Brnem:c))), todle autíko vídám už přes dva týdny,ale škoda že stojí za plotem (asi nepotěším bejvalýho když nepíšu pod střechou:c( ) a nemůžu si ho tudíž prohlídnout trochu z bližej. ale i tak od silnice skrz oka v plotě vypadá dost dobře, akorát se mě zdá že má jiný kola než jsou na fotkách,nebo jsou stříklí na zlato...už se těším až s ní majitel vyjede na silnici a uslyším a uvidím \"in vivo\"
Já si pořád myslím, že pružina zkrácením neztvrdne. Teda jo, ale jenom málo. Tuhost je dána průměrem drátu, průměrem pružiny a tepelnou úpravou(modul pružnosti G) ale taky stoupáním závitů (ačkoliv to v tom vzorečku nemůžu najít). Ale na základě jiného (proměnného) stoupání fungují progresivní pružiny. Pokud ufiknu na normální pružině oba konce, tak jí trochu přitvrdim protože odstraním závity s malým stoupáním (měkké). Jinak podle mě zůstane stejná.
Ještě jeden trik z pružinkou z propisky. Seřízněte pružinku o 25% a menší část roztáhněte cca na velikost zbylé \"tříštvrteční\" části a nyní zkuste která je tvrdší... Takže když rozpůlim původní pružinu a roztáhnu obě poloviny do velikosti původních pružin (nebo míň), tak to bude tvrdší, žáno? Minule se to na diskusi s pozitivnim ohlasem nesetkalo, takže, je to už lepší?
No všechno vyplývá z toho vzorce, čím máš větší prúměr drátu a lepší materiál, nebo čím máš míň závitů nebo menší průměr pružiny, tak tím je větší její tuhost. Vzdálenost mezi závity je vícečiméně dána tím, že při plném stlačení musí mezi nimi zůstat vůle min. 0,1 průměru drátu. Takže podle síly se volí průměr drátu, počet závitů(celkový a činný). Jinak pro představu u přední pružina LA se počítá s klidovou silou 2915 N, tj. ekv. 291 kg a pro plné stlačení se silou 4526 N, tj. ekv. 452 kg, klidové stlačení váhou vozu 65 mm, při plném zatížení 36 mm. Počet činných závitů 5,25, celkový 7,25, takže když někdo uřízne ten první závit, tak v podstatě akorát zmenší světlou výšku vozu a s tuhostí pružiny se toho moc nestane. (Čerpáno z přílohy zpravodaje motoristů-Š130 L/A 1988).
Čeština ja proplém,pardon proBlém
Navrhuju přesunout se s proplémem pružin do rubriky diskuze
Pro Lukyho - pružiny byly i tvrdší a byly dvoje pro rally a pro okruhy.


Pro RST - Radku stavěl jsem závodní auto na papírech,takže jsem sním musel před


TK na váhu a k mému překvapení po základním odlehčení a domontování všech


poviných i nepoviných doplňků/Lyžiny,rám,hasičáky,olejový systěm,58L nádrž Vyztužení náprav a pod./bylo auto těžší než před přestavbou.


Takže tvrdost podvozku nebyla určitě způsobena lehčím autem ale tvrdými


pružinami./Zkoušeli jsme je stlačit na hydraulickém lisu s tlakoměrem,což je


přesnější než simulace s pružinou s propisovačky.Láďovi - Ladisovi dík za návod


zkusil jsem to,nepoznal jsem bohužel rozdíl akorát jsem si tím ustřiženým koncem


propíchl palec a teď mám krvavou klávesnici!Ale to bude mou příslovečnou šikovností/


Napadá mi jestli na tvrdost pružin nemá vliv také strmost vinutí,vzdálenost


závitů mezi sebou,co o tom píše Svatopluk Čech ?
Je to tak, zmenšením počtu závitů pružina ztuhne, Hombre, Černoch ani Ladis nekecají. Závodní pružiny byly nižší, při stejném počtu závitů byly stejně tuhé jako sériové, jenže na ně působila menší síla lehčího závodního auta! Tím bylo auto celkově tvrdší. Je tudíž kardinální kravina auto přitížit metrákem subwooferů, dát 130L/A pružiny a myslet si, že jsem king na závodních tvrdých pružinách. L/A dokonce mají myslím slabší drát, takže pružina je sama o sobě měkkčí, ale působí na ní menší síla.


Totéž ještě např. když někdo postaví tuningovýho favorita o 100kg těžšího (imitace rámu, Al slzičkový plechy, muzika) než séri a dá na něj podvozek tvrdýho okruháku, nikdy to nebude okruhák, bude to jen k zemi připláclej houpavej kočárek, pokud nebude jezdit na dorazech. Rozdíl 200-300kg je prostě na podvozku docela znát.
Jednoduchý návod na to jak zjstit co se stane z pružinou když se zkrátí...vemte nepotřebnou přužinku z propisky, zkuste palcem a prostředníčkem(nebo ukazováčkem) pravé ruky (leváci-levé ruky) sílu potřebnou pro stlačení, po té ji zkraťte o 3 závity a znovu zkuste sílu potřebnou ke ztlačení...jak jednoduché 😉 Selský rozum je někdy k nezaplacení 🙂
Jo, a ještě k Ondrovu tátovomechanikovu (hu, to se ale těžko skloňuje 🙂 příspěvku o továrnich pružinach - ty pružiny byly i tvrdší, nebo jenom nižší?
Podle mě zkrácenim ztvrdnou. Představ si že každý závit pruží o řekněme 5 mm (to číslo jsem si vymyslel), a čim víc je tam závitů, tim víckrát je tam těch 5 mm, takže pruží (resp. je stlačitelná) víc, nebo ne? Podotýkám že tuto teorii jsem teď vymyslel, takže je to možná kravina 🙂 Ale já myslim že to tak je
UPS !! Dle předloženého soudím, že tedy žiju v omylu, ale nejsem strojař a o těchto poučkách nemám pražádné znalosti. Moje doměnka vychází z praktických zkušeností, kdy po uříznutí pružin jsem žádné zlepšení ve smyslu zvýšení tuhosti pérování nezaznamenal. Spíše naopak a taky z toho, jak píše Ondrův tátomechanik, továrně vyráběné tvrdší pružiny měly skutečně stejný počet závitů, jen byly více \"utažené\". Podle vzorce však vidím, že tuhost pružiny byla ovlivněna jinými faktory. Hmmmmm..... díky za osvětu.
Vaše závěry pánové jsou špatné. Tuhost pružiny k (N/mm) je dána dle vztahu k=(d4.G)/(8.n.D3) Pozn.: trojka a čtyřka jsou umocnění. Tzn. že je přímo úměrná d(průměr drátu), G(modulu pružnosti) a nepřímo úměrná n(počet činných závitů) a D(střední průměr závitu). Čili čím méně závitů, tím větší tuhost a naopak. Tak to tvrdím já a Svatopluk Černoch ve strojně technické příručce na str.979.
Tvoje doměnka je správná. Sice se najde asi spousta oponentů, ale seříznutím pružiny a odstraněním jednoho, či více závitu dojde opravdu jen ke snížení a pružina ve skutečnosti změkne
Moc pěkné.Podle mne o tomhle je tunning.Ortodoxní zástánce stylu \"vše původní: uznávám ale to není tunning,to je vetertánismus.Slovo tunning je nakonec i v názvu těchto stránek.





Stovkový podvozek lze skutečně vhodně upravit /pera, tlumiče,výztuhy ramen,stabilizátory vzpěry mezi tlumiči a pod.samozřejmě vše sladěné!/aby rychlost kolem 200 km/hod byla únosná a uřiditelná.Jde taky o ten mezičlánek mezi


volantem a autem.Nemuže to pilotovat kdejaký začátečník!


Seriová 110 LS/A1 mi při Rallye v 7O letech chodila 160km/hod.Samozřejmě nesmí být kastle shnilá aby se nekroutila,geometrie nastavená s ohledem na změněnou


váhu a její rozložení.Sebevražda to nebyla.


Š 120 Rallye mi šla 196km/hod a taky to šlo dovézt do cíle !


A nakonec dotaz na hlavy pomazané : Je zkrácení pružin o kus závitu skutečně


přitvrzením podvozku nebo jenom jeho snížením a naopak pero změkne jak se domnívám já ?Pružina je přeci vypočítaná ve vztahu váze vozidla a jejím


uříznutím se musí tento poměr naopak zhoršit.


Čerpám svůj názor z toho,že krátké pružiny A/2 které kdysi prodávala Škodovka


měly stejný počet závitů jako seriové ala byly navinuty blíž k sobě.Jestli byly


z jiného materiálu nevím.
Hmm, hodně práce ale ztratilo to identitu... motor z toyoty...světla z opla... To je ten \"tuning\" kterej se mi nelibi.
No neviem. Mne sa to vôbec nepáči.
Je to překrasny kilo!!!tohle kdybych měl tak to neprodam.muselo to dat hodně prace.ja bych trochu si pohral ještě se zadkem,ale jinak smekam.


Chtěl jsem se zeptat na kolik ty laminaty přijdou???
Dis.02: Tak to se pleteš, RSa měla na podvozku společný s kilem akorát to, že to bylo Made by Skoda (a to ještě jenom částečně). Zadní náprava UPLNĚ jiná (trochu podobná rapidu) a přední taky dost předělaná
Vim ze uz je to trapny ale majitel Jirka to prej proda za 35 000,- Myslim ze se shodnem ze jo to dost pod cenou ale snad uz sem neco podobnyho o koupi pisu naposled
No drepi to. Napravy a loziska to nevim. Zatim Jirka asi problemi nemel. Taky se s tim zase moc nejezdi.
No, dobová stovka na soutěže sice nejezdila 200, ale 130 RS už jo, a podvozek to je stejný (po rally upravách). Mě by spíš zajímalo, co na to rozšíření říkají ložiska a nápravy a kastle vůbec...když s tím řežeš zatáčky.
Ale zase nejazdila 200km/h, tak preto to vydržalo.
Odpověď na příspěvek [ zpět ]
Zrušit
Hele turbo. Reknu ti to takhle. Stovka ma od vnejsku kola k vnejsku kola 145 cm a tahle ma 175 cm. To znamena ze na kazdy strane ma 15 cisel navic coz je docileno napravama typu \"M\" plus doslova otoceny elektronovy kola z forda. Ma to urizli pruziny coz se rovna nizsi a tvrdsi podvozek. Dalsi veci jsou sportovni pneu Toyo 175 mm sirky. Co na tom vsichni nechapete to zase ja nechapu. Vzdyt dobova obycejnejsi stovka na rally mela by se dalo rict relativne docela horsi podvozek a taky to slo.
Som síce toho názoru, že tá stovka musí byť s tým motorom z TOYOTY poriadne \"žihadlo\", ale na druhej strane som aj toho názoru, že stovka svojim podvozkom neni stavaná na také rýchlosti, ako 200 km/h. Stovka by ešte mohla zniesť tých 150 km/h, ale už by to aj tak bolo o život. Darmo. Stvky nie sú stavané na také vysoké rýchlosti.
Kdyz sectes maximalni moznej vykon reproduktoru vcetne subwooferu tak tohle je vysledny cislo. Nebud detailista.
Auto pěkný ale kde si vzal výkon 1500 W? To je sinus? Snad ne, Nepochopim proč všichni blbci píšou takovýhle kraviny. Zkus si to spočítat. 1500 W děleno 12 V je 125 Ampér. A to mi nebudeš tvrdit že ti autorádio a zesiky berou 125 A. To byr musel mít alternátor jako kráva a 2 kapacitory.
tak toto je asi najkrajsi 100vec aky som kedy videl
Vzdyt tady ta fotka je. Asi si ji prehlid. Ach jo. Prevodovka se tady mam pocit uz taky resila. Udelas akorat prirubu. Proste mezikus, zadnej velkej problem.
Chtelo by to foto toho motoru z toyi🙂 Bylo to tezky napasovat ho na prevodku?
ja to tady asi balim. Jirka si to zase rozmyslel takze to prodavat zase nechce. Nebudu tady ze sebe delat saska az si to zase rozmysli. Nechci mit nic spolecnyho s prodejem tohodle auta. Realita bude asi takova ze 2 mesice to na prodej bude a 2 ne. Jinak novinky sou zalaminovany podlahy a urizly okapnicky pricemz chtla strecha vzletet takze byla prace.
Fajn. Tak díky moc vobušci.
Jasne kucííííí. Vzdyt je to tady napsany ze to sou blatniky na 130 RS. Jsou zkraceny a normalne vymeneny. Zadni kapota to je libovka. U jeji vyroby sem nebyl avsak s tim si prej Jirka docela vyhral. Tu sem mu teda hodne chvalil. No a predni?...ta je normalne proflexovana a ma ty zídky mezi trojúhelníkama udelany z kitu.
Vlada - řek bych, že je to výroba koupením RS blatníků a potom zkrácení na 100...
Je to pěkný. Jak jste vyráběli ty zadní blatníky a kapotu? Měly jste nejaký kopita, nebo je to nalaminovaný přímo na blatníku přes PU pěnu? Je ta výroba hodně složitá?
neeeee a neeeeeeee a neni to moje. Je to kamose. Vzdyt to musi kazdej z clanku pochopit. Sem rad ze si nasel to cislo.
Heh uz jsem nasel tl. cislo 🙂
Hele larry napis mi prosimte na e-mail za kolik by ta krysa byla!?odkud jsi? prodavas to ty?