2. červen 2004

Týniště 2004

Rubrika: Reportáže ze srazů, Přečteno: 7028×, Komentářů: 24, Líbí se Autor: Petkar
Reportáž z 4. ročníku pravidelného srazu Škoda 110 R Coupé

Vzhledem k tomu, že jsem byl nucen vypustit sraz v Klatovech, tak jsem se těšil na další, podle mně významný, sraz vozů Škoda 110R Coupé.

Bohužel vzhledem ke stavu mého eRíka jsme nakonec do Týniště jeli s Mikem pouze na čumendu, ale za to na celý víkend:-).

Byl jsem na sraze v Týništi již v roce 2002, kdy se konal 2. ročník a tak jsem se docela těšil. Odjížděli jsme z Prahy v pátek po práci...

Pátek

Po zkušenostech z 2. ročníku, kdy byly po celém Týništi připraveny cedule, které účastníky navedly do kempu, jsme byli s Mikem dost překvapeni, neboť jsme nenašli ani jednu:-(

Po krátkém bloudění jsme však do kempu nakonec v 21:00 dorazili.

Další překvapení na nás čekalo u vstupu, zatímco v roce 2002 měli pořadatelé pokladnu hned u vstupní brány na koupaliště, teď nic nenasvědčovalo, že zde vůbec nějaký sraz bude... Až teprve u bufetu jsem objevil kempingový stoleček s nápisem Pokladna.

Norbert mi nabízel, zdali se nechci sobotních závodů zúčastnit s autem, kterým jsme přijeli, ale to jsem s díky odmítl, protože:

  • to nebyla ani škodovka,
  • odhadoval jsem, že většina škodovek bude mít větší výkon:-(,
  • v případě "zrušení" rodinného auta by pak manželka zrušila mně (a to nadobro:-)).

Ačkoliv jsme původně chtěli spát ve stanu, nakonec jsme s Mikem vzali za vděk chatičkou (poslední), holt už nějak starneme a "fotřikovatíme", v roce 2002 jsme spali ve stanech:-)) (nutno ovšem říct, že tenkrát byla teplota v noci o nějakých 10-15 st. vyšší...).

Ubytovali jsme se a zašli na jedno "pětipivo" (no ve skutečnosti byly jenom tři). Další věc, která nás zarazila byly sformované hloučky lidí, kteří seděli pospolu, znali se a povídali si jenom mezi sebou. Chápu, že každý si rád pokecá, ale v roce 2002 to bylo jaksi více bezprostřednější a nebyl takový problém s kýmkoliv navázat hovor - holt rodinná atmosféra tohoto srazu se pomalu vytrácí...:-(

Ale možná to bylo jenom zimou a promítaným filmem (proti Želarům nic nemám, ale myslím si, že záběry z rally promítané v roce 2002 byly, minimálně pro mužskou polovinu osazenstva, zajímavější:-)). Kolem půlnoci jsme šli spát s tím, že zítra snad dorazí více posádek...

Sobota

Ráno jsem už nemohl dospat a probudil jsem celé osazenstvo chatičky - spát můžou doma... Uvítali jsme se se známými (tímto ještě jednou zdravím p. Kuříka, Rampu McKvaka, Waciho, Martina z Košic a ostatní:-)) a jal jsem se okukovat zúčastněné vozy.

Spočátku jich bylo pár a ty opravdu pěkné se daly spočítat na prstech jedné ruky. No nic říkal jsem si, snad v průběhu dopoledne přijedou další, tak se alespoň podíváme na burzu náhradních dílů.

Bohužel ani tady to nebylo o moc lepší - p. Ledr a ještě jeden prodejce to nemohli zachránit. Ceny vyšší až vysoké (asi se inspirovali na srazech FCC) - 4 ks loukotí za 8 000 Kč (povrchově neupravené a bez obutí) je přece jenom síla....

No tak jsme ještě před oběděm s Mikem prošli parkoviště před koupalištěm, ale ani tady nic moc nebylo k vidění.

Po obědě začali závody. Nejprve se jel sprint do vrchu (2x) a následně 2x slalom. Co se týče organizace závodu byla profesionálně zvládnutá, včetně automatické časomíry a a dorozumívání se pořadatelů. Po celou dobu závod komentoval komentátor, který hlásil startujícího a následně zajetý čas. O výsledcích tady nebudu referovat, až budou k dispozici, tak je sem vložím.

Trošku mně zarazilo, když do sprintu startoval i jeden majitel vozu Honda CRX (a to mezi škodovkami), nakonec byl ale stejně rychlejší Norbert Šimon se škodovkou 130RS:-)) Ve slalomu už tento dotyčný nejel, neboť už i při sprintu bylo vidět, že jsou určité problémy s autem, zejména v součástce mezi plynovým pedálem, volantem a sedačkou....

Po závodech následovaly soutěže v hodu klikovkou z motoru škoda 110 a tahání auta do svahu, ale těch jsme se nezúčastnili, neboť jsme strávili čas se Zazaou u kafe. Paradoxně jeho nenápadné garde budilo největší zájem neboť takhle zabudovaný 118 koňový motor z alfy romeo se ve škodovce jenom tak nevidí:-))

K tahání auta bych měl jenom jednu malou připomínku - stylovější by bylo místo BMW tahat škodu 110R Coupé, ale chápu, že škodovka je pro tento účel moc lehké auto:-) (možná by stačilo jí zatížit 4 hezkými děvčaty:-))

Večer proběhlo vyhlášení vítězů soutěží v hodu klikovkou a tahání auta a byl na velké plátno promítnut videozáznam z celého dne. Vzhledem k chladu jsme pak šli o půlnoci opět spát.

Neděle

V neděli byla naplánovaná spanilá jízda do Orlických hor, vyhlášení výsledku ve sprintu a slalomu a odpoledne ukončení srazu. Ani jednoho jsme se již nezúčastnili, neboť jsme v průběhu dopoledne odjeli domů.

Chápu, že zorganizovat sraz není jednoduché a ještě náročnější je zorganizovat sraz (včetně programu) na celý víkend a organizátorům (až na pár drobností) patří pochvala, ale vzhledem k poměrně malé účasti je otázka, jestli jet do Týniště i příštím rokem, protože tento sraz nebyl ani z 50% tak zajímavý jako sraz v roce 2002. Doufejme, že účast na příštím ročníku bude početnější, protože jinak....

Pár fotek aut, které byly na srazu celý víkend:

A zde jsou ještě fotky od Chrobáka Sáčka:


Rubrika: Reportáže ze srazů, Přečteno: 7028×, Komentářů: 24, Líbí se Autor: Petkar
Každý máme nějakej vkus s tím se hold nedá nic dělat. Kopírovat Škodu 130 RS to umí s dopuštěním každej \"debil\" ale vymyslet si svůj vzhled auta a nikde to nekopírovat to už hold chce trochu představivosti.





Ps. Když hold nemáš bohatýho tatíčka kterej ti dá půl mega na úpravu auta tak to jde trošku hůř a musí se to upravovat postupně. No to je zatím tak všechno co jsem asi chtěl.





Jinak závidět je lidské, ale kvuli tomu ještě nemusím pomlouvat zpracování a lak, což ještě není tak docela úplnej konec.





Ps II. Jo a ještě něco auto se NEJMENUJE BRKO je to název Tuningové firmy která ho vytvořila (Bratři Kopečtí), to si chce holt přečíst ty písmenka na bočním okénku až do konce !!!!
ALE JÁ OSOBNĚ BYCH HO NECHTĚL ANI ZADARMO !!!!!! -J).
Je to prostě domácí tuningové \" brko \" se svými klady ale i zápory. Je to spousta práce, peněz a předtavivosti a pokud bude majitel s jejím výsledkem po jejím dokončení spokojen, není co řešit ....J)





P.S. Pro majitele : Toto ber prosím jako moji omluvu za moji první reakci na tomto webu..
Odpověď na příspěvek [ zpět ]
Zrušit
Zravim všechny erkaře (nebo prznitele? jak kdosi říkal) konečně mam doma net a koukam jako blázen co si tu píšete o mém brku. Jen aby bylo jasno jak jsem už nekolikrát říkal, že všechno nejde na jednou a tak je to i s tim mým brkem!!. Okno prasklo už při řezání a zrovna jsem neměl další na skladě abyh ho uřízl znovu. A jak nekdo prohlásil o laku zě je hroznej tak je to jen pro to že já tomu laku říkám plnič!!!!! Časem až si všechen ten laminát co tam je posedá tak to přijde celé přelakovat!!!!!!!
Zdravim vsetkych priaznivcov SKODY 110 R. Pohybujem sa na tychto strankach zhruba mesiac. S velkym zaujmom sledujem dianie okolo 110 R-iek. Sam som majitelom takehoto vozu. Ked som si prezrel galeriu k tomuto clanku na prvych dvoch fotkach, ktore som si pozrel bola cervena R-ka s kosickou SPZ. Ak by jej majitel prezeral komentare k clanku a mal chut sa ozvat nech odpise na driver01@azet.sk rad by som prehodil zopar slov s podobnym nadsencom ako som ja. Inac zdravim vsetkych majitelov, priaznivcov a tunerov SKODY 110 R. Som rad, ze takato stranka existuje. Drzim palce do dalsej prace!
Jura, hej. Pán Kuřík má tie fanfáry stále, ale má ich už vpredu v kufri a nie v motorovom priestote.
Abych taky přidal názor k modrému \"BRKU\", je to dost zajímavě zpracované, je na tom vidět opravdu hodně práce a peněz. Bohužel mě však výsledek neoslovil tolik, jako například Jardovo eRko http://www.skoda110r.networx.cz/auta/jarda/jarda.htm , které má taky sníženou střechu, uříznuté čelní okno (které nepraská)
Koukám, že pan Kuřík už to dal zase dohromady. Ještě láká lidi fanfárkami? 🙂
\"Modré Brko\" a jak tuning na erkách nemusím, tak se mi líbilo. Opravdu extrém. Můj názor.
To modrý \"brko\"je bezesporu zajímavý,majitel-zzuba?-je fakt machr.A má prachy


a nářadí-narozdíl ode mě.Bohužel se mi zdá,že výsledek neodpovídá vynaloženému


úsilí ani investicím.Přední sklo velikosti poštovní známky a výhled jako s tanku asi není nejlepší důsledek tunningu.Nemluvě o tom,že se s takovým autem


dá jezdit akorát tak na srazy,a to ještě jenom v koloně.Při jakékoliv jiné cestě se stim dá dojet akorát k prvním policajtům.Pokud to má majitel schválené,tak se samozřejmě omlouvám.Ale vsadil bych boty,že nemá...


Jak už sem řekl-méně je někdy více.....
for Zzuba😀očti si i druhej řádek mojho komentáře.Ano bylo to nejfotografovanejší auto protože na první pohled je to zajímavý, ale na druhej je to divný.Když nám někdo něco zkritizuje(na 110R.CZ), tak máme vždy dost prostoru si obhájit svoje.Ať se přihlásí a my mu tu možnost dáme.ERkum zdar a málo rzi
Unregistred: Samozřejmě s tebou souhlasím, že Norbertova škoda 130RS není originál🙂. Něchtěl jsem to zbytečně komplikovat, ale pokud chceš, za svůj život jsem na vlastní oki viděl 2 originál škody 130RS, jednu v muzeu v MB a druhou minulý rok na srazu FCC, kde s ní jel, myslím, p. Blahna, ale to je vedlejší. Všechno ostatní jsou více či méně zdařilé předělávky.





Na druhou stranu, pokud rozeberu označení škoda 130RS, tak škodovka to je, motor objemu 1300 ccm tam je taky (teda alespoň původně to vzniklo z 1300🙂) a má to RS blatníky a tvary, takže si to auto zaslouží označení škoda 130RS.





Pokud bych se měl striktně držet označení škoda 130RS, tak bych na těchto stránkách žádné auto nemohl takto označit, neboť si nejsem vědom toho, že by v některém ze zde prezentovaných vozů \"bublal\" originál motor (se suchou skříní) a mělo to zadní nápravu ze škody 130RS...





A co se týče toho, že to snížené modré \"BRKO\" je zde nejfotografovanější, je to proto, že toto auto bylo nové a opravdu něčím výjimečné, tím, že nikoho nenapadlo ho snížit a ještě více sklopit čelní sklo. Už tato samotná úprava musela dát hromadu práce a následné napasování okna... To taky nikdo nekritizoval, spíš jsem pronesl kritiku k dodělávkám na tomto autě, ale snad je majitel \"dotáhne\". Co se týče toho, jestli je auto dodělané nebo ne, na něm to napsané nebylo a majitel byl dost nekomunikační typ (nebo se mi to možná jenom zdálo)....





Výraz sprzněnec od wlada nebyl zvolen dobře, neboť při pohledu ortodoxního erkaře (kamarádi a všichni, kdo zde máte upravené auto, prosím o prominutí a omlouvám se) jsou všechny (téměř všechny) zde prezentované auta sprzněnci. Jedině originál erko v originálním stavu není sprzněnec. Všechno je dáno pouze optikou pohledu.





Rozhodně ale tomu modrému \"BRKU\" nelze upřít totální naplnění základní poučky tuningu - odlišit se....
no neviem, neviem... mozno je najfotografovabejsie, ale ja byt policajt, tak technicak nemas...
Pro wlad😀odatek


Podívej se na fotky a uvidíš, že je to v této reportáži nejvíc fotografováné auto...???!!!Tak nevím nevím..... Cau Petr
Tá Norbertová 130RS je fakt super. Mal som možnosť sa v nej zviesť,a veru na to nezabudnem.
Pro wlad:


Vždy, když pročítám diskuze k různým článků a někdo se o Vašich škodovkách vyjádří hanlivě, jste dost pobouřeni !!! Tak proč tady urážíš něčí práci, proč o jiném autu říkáš, když ještě není dodělané, že je to \"sprzněnec“?! Tvoje erko taky nikdo neuráží a určitě není bez chyb.Zamysli se..!! Jo a abych nezapomněl. Sedačky jsou skoro na zemi a dopředu ten člověk vidí !!!





Pro Petkar a Chrobák Sáček:


Pánové nazívejme věci pravými jmény, když už jste znalci škodovek. Ta Norbertova údajná Š 130RS je pouze předělaná Š110R( a je to poznat i z fotky), i když je to povedené.To musím uznat!!





Škodovkám a erkům zdar !!! Přeju Vám všem hodně kilometrů bez nehody a sluníčko na cesty !!


Petr
Tak presne tu jsem myslel. Alespon ze mel nej. cas. 🙂
Chrobák Sáček: Pokud myslíš škodu 130RS Norberta Šimona, tak tě zklamu, ale ta jela mimo soutěž...
Pokud si mám taky rejpnout tak jsem si vsimnul uříznutých šavlý ve dveřích. Uříznout byla nutnost, ale děsným způsobem udělané ukončení. Proste zapatlaný svářečko a nepoznalo ani pilník natož snad nějakou vzhledovou úpravu jako leštění. CO se týče toho okna tak si myslím že prasklo až při provozu neboť i tako kasle se kroutí a uplně jinak něžli orig.





Nejvíc mě těší že i přes svoji image sprint vyhrála klasická 130RS.
Upřimně řečeno, to snížené erko vypadá zajímavě na fotkách, ale v reálu to bylo dost tragické. Přední okno nepasovalo v rohách a bylo asi na 3x prasknuté, je fakt, že uříznout přední okno tak, aby neprasklo a navíc ho napasovat do úplně jiného otvoru pod jiným uhlem, není sranda. Lak byl taky takový dost nijaký...
Jo,všiml.Musim nechat,že ten zadek má něco do sebe,ale předek je fakt fujtajbl.


A to snížení vzhledově ujde,ale prakticky je na ho....Méně je občas více...
Všimli jste si, že v tom tmavě modrým sprzněnci musí sedět na zemi a pravděpodobně ani nevidí přez volant....Věřim v jeho velkou manualní zručnost. Měl by ji asi využít někde jinde.
Souhlasím se zde uvedeným já zde byl zase loni a vcelku sem se těšil ale opravdu nebylo proč jezdim těch 200 km. Já to zase spojil s návštěvou Ob autodíly tak aspon tak mam taky par fotek tak jestli chcete muzu poskytnout...
V podstate s tebou souhlasim. Ja jsem spojil sraz s navstevou kamose a mensi kulturni vloskou, takze mi to u drahe plovicky lepe proslo. Auta celkem nic moc ( tedy az na par vyjimek )