29. červen 2004

Petrův eRoplán

Rubrika: Vaše eRka, Přečteno: 6083×, Komentářů: 14, Líbí se Autor: PetrH
Další eRko v původním stavu

Z historie mého eRka

Erka se mi líbila již od dětství, a tak jsem asi před třemi lety začal prohledávat inzeráty a poohlížet se po nějakém zachovalém exempláři, pokud možno v slušném a také původním stavu. Velmi mě potěšilo, když jsem zjistil, že přítel mé kolegyně z práce Tomáš jedno takové vlastní a že uvažuje o jeho prodeji. Trvalo mi sice víc než rok, než se Tomáš odhodlal k prodeji, ale nakonec jsem ho přemluvil a v květnu 2003 jsem si pro auto přijel do Pardubic, kam se s ním přišla rozloučit i Tomášova teta, která byla úplně původní majitelkou tohoto eRka. V techničáku eRka figuruje kromě Tomáše a jeho tety i Tomášův otec, takže auto, dokud jsem jej nekoupil já bylo stále ve vlastnictví jediné rodiny. Již na začátku jsem se rozhodl erko neupravovat a mým cílem je dostat ho co nejblíže stavu, v jakém sjelo roku 1979 z výrobní linky (s tím rozdílem, že nebudu šetřit na antikorozní ochraně). Velmi mě potěšilo, že k autu jsem dostal kromě náhradních dílů i původní servisní knížku, katalog náhradních dílů a nezbytnou "bibli" všech erkařů od pana Bati. Kromě toho mi dal Tomáš i seznam veškerých oprav a výměn dílů, které kdy byly na autě provedeny včetně dobových cen a to dokonce v přehledné excelové tabulce.

Autu bohužel chybělo pár drobností, které jsem ale již všechny koupil a nainstaloval. Musel jsem dokoupit chybějící puklice Sprint 14", vzpěru víka zavazadlového prostoru, lampičku osvětlení zavazadlového prostoru a hlavní spojkový válec, který byl ze Š105, takže jsem ho v rámci snahy o co nejpůvodnější stav vyměnil za originál 100/110. Na výměnu čekají všechny blatníky, pod těmi zadními je bohužel nutno zavařit dírky v prazích. Jinak je ale auto ve velmi slušném stavu.

Svému eRku říkám eroplán, což je trochu parafráze na aerodynamický tatraplán, který považuji zároveň s eRkem za jedno z nejhezčích aut vyrobených v ČR (resp. v Československu).

Údaje o autu:

  • Rok výroby 1979 (listopad)
  • Motor : originál 110R, najeto : při koupi 60400 Km, nyní cca 63000
  • Karosérie : bez úprav, barva oranžová 7845
  • Podvozek : bez úprav, částečná repase přední nápravy, nové všechny tlumiče
  • Kola : původní 4,5J14 obuté pneu Barum 155 R14"; OR 6, alternativně otvíráky (nový komaxit)165/80R13

Plány do budoucna

Uvést auto do co možná nejlepšího stavu, ale bez jakýchkoli úprav. Jediná úprava, kterou si dopřeju je alternativní montáž 13“ kol – otvíráků s pneu 165/80R 13 (disky už mám opískované a v komaxitu).

Čeká mě výměna všech blatníků (jsou původní a jsou na nich už puchýřky, v zadních v místě prahů už jsou dokonce dírky), bude nutno vyvařit to co se objeví pod blatníky. Jinak při prohlídce na korozi "choulostivých" míst skeletu jsem byl docela potěšen, že auto je poměrně v dobrém stavu. Pak půjde auto samozřejmě na lak, přičemž dostane opět původní odstín.

Petr Hampl

hamplpetr@seznam.cz


Rubrika: Vaše eRka, Přečteno: 6083×, Komentářů: 14, Líbí se Autor: PetrH
Ahoj, mám podobně krásné eRko a nechal jsem ho v origo stavu. Vůbec nic bych s tím nedělal. Škodovky jsou nejhezčí originální. Akorát jsem se dal na zástavbu 5q. Tuto úpravu mohu jenom doporučit a nic se nepozná. Jinak mám všechno původní a nic se s tím nebude dělat.
Honzo, to je komentář jak noha...





Doporučuji si trošku počíst o převodech, o točení motoru, o spotřebě atd... Než napíšu nějakou blbost, trošku přemýšlím... Jinak budou samé perly...





BTW: snížením profilu gumy zmenšíš její obvod a taky se sjede rychleji😀
Kola bych nevymenoval, na puvodni prevodovku je Erko s trinactkama znacne predimenzovane, s mensimi koly otacky pri 109 km/h jsou jako pri 140 km/h se ctrnactkama (coz ukazuje i tachak), jeste naroste uz tak vysoka spotreba. Lidi delaj ruzne hlouposti, ale menit i treba u uzovek 14 za 13 bez jinych uprav prevodu je asi nejvetsi hloupost. Kdyz uz, tak snizit profil gumy


(165/65/R14 a dozadu 165/70/R14), ale ctrnactky 🙂.


Jinak se trinactkama neda ani usetrit, o co byvaji levnejsi o to se diky mensimu obvodu rychleji sjedou...
Máš opravdu moc pěkný, zubem času nedotčený a ničim nezmršený erko, Petře.


To s těma kolama zabolí.
Odpověď na příspěvek [ zpět ]
Zrušit
Tak jsem zažil v pátek pořádnej šok, když mi vykradli sklep a z něj 4 kola na erko, ještě teď je mi z toho do breku🙁 Byly to kopretiny (otvíráky) v krásném novém stříbrném komaxitu s úplně novými Matadorkami MP 12 (165/80R13) vyvážené nalepovacími závažíčky. Už jsem se těšil, že je teď o víkendu nasadím na Erko a jsou v p... Fakt bych ty hajzly, co je vzali vraždil. Úplně mi to vzalo chuť z práce na autě. Takže kdyby vám někdo nabízel kopretiny jako nové s novými pneu Matador MP 12 nebo, kdybyste viděli, že je někdo prodává na inzerát, tak to jsou určitě ty moje ukradené, tak mi prosím dejte vědět na 608045746 nebo volejte rovnou policajty.


Petr🙁(((
Hodně pěkný, hodně původní, takovejch je už málo, tak ať ti dlouho vydrží. apropo, z Dobřichovic jsem měl spolužáka ve škole, nějakej Standa Š..


Radek S.
Je to krása, podle mě mnohem lepší než různý ospojlerovaný zrůdy co sou občas k vidění na srazech. Good luck!
To Dan


Tak to nebude to moje, mám sice pražskou SPZ, ale bydlím v Dobřichovicích, což je asi 20 km za Prahou.


Petr
Proc mam takovej pocit ze toto erko vidim jezdit u nas na Zahradaku v Praze?
drzim palce, tiez mam rad muzealne kusy v povodnom stave, len si dovolim opravit malu chybicku v clanku tatraplan - je tatra 600, nie 87,
Nádhera vyzerá ako bráška aj toho môjho. Skutočne krása. A k tým gumám 155/SR 14 sa pripojujem.Že stoja za hovno. Ja som na svojej eRke ich tiež vyhodil a dal som tam loukote a gumy 175/65 13 a rozdiel je asi o 300%.
Jsem rád, že se vám líbí. Musím dodat nové fotky, ty co tu jsou jsem pořídil hned po koupi. Teď mám na kolech už origo puklice Sprint a vypadají hned líp. Otvíráky nemám ještě obuté, jakmile koupím nové pneu, tak je nasadím.
jééé, vypadá jako bráška toho mýho (Stanleyho Beruška)!!! Krása... Ale asi bych natrvalo přezul na otvíráky, protože zmijovky OR6 jsou hooodně o ústa... A byla by škoda tak krásný erko rozbít...
Autíčko je to hezké. Taky se mi líbí auta v originálu. Já sice tu svoji hundertku nebudu v origu nechávat, ale to neznamená, že by se mi nelíbila tahle prima auta i nezměněná. Držím palce, ať všechno vyjde a těším se, až uvidíme auto po laku a s těma úžasnejma kolama 😉


Eiffel