17. září 2004

Jardův "Kupáč"

Rubrika: Vaše eRka, Přečteno: 15178×, Komentářů: 62, Líbí se Autor: Jarda
aneb renovovaný originál

Kupáče přivezl děda zbrusu nového z Mototechny na podzim roku 1979 a mě tenkrát byly dva roky. Od té doby je v naší rodině. Po dědovi, který vůz garážoval a opečovával, se erkem vozil táta, a když mi bylo osmnáct, dostal jsem ho za maturitu. Asi pět let jsem ho používal k dennímu ježdění, jednou mu rozbil předek a nakonec pražská sůl definitivně rozežrala karoserii. Když hrozilo, že z auta vypadne zadní náprava, zavřel jsem Kupáče na chatě do garáže, kde dva roky stál a čekal na potřebné náhradní díly a finance ke kompletní renovaci. Ta nakonec začala na jaře 2003 a v podstatě stále trvá.

Do současného stavu se auto dostalo před několika týdny. Protože nejsem mechanik a nemám ani potřebné vybavení, většinu generálky za mě udělali odborníci. Podařilo se mi najít a přesvědčit skutečné fachmany, což má bezesporu výhodu v perfektní kvalitě práce, ale na druhou stranu mě renovace stála přes sto tisíc. Nemohu ale říci, že bych si sám neužil. Kvůli dílům jsem objezdil celou republiku a poznal mnoho erkařů :) Auto taky pořádně vyzkoušelo mou trpělivost, protože se všem doslova rozpadalo pod rukama a stále bylo třeba shánět nové a nové věci. Jen motor s převodovkou se vyndaval čtyřikrát (voda ve voleji, hučení pětikvaltu atd..) a zadní náprava stále není dodělaná. Dolaďování není zřejmě nikdy konec.

I když jsem v osmnácti snil o upraveném a nadupaném éru, časem převládlo rozhodnutí pro originální stav. Když doplňky, tak jen takové, které bylo možné sehnat i v sedmdesátých letech. Zásadu jsem porušil zabudováním pětikvaltu, abych mohl jezdit delší tratě a neohluchnul :) Do interiéru taky nepatří hodiny, škodovácký znak nebo "rychlé pedály", ale mě se tam prostě líbí. Jinak je vše snad původní. Také proběhla GO motoru, takže teď má najeto asi patnáct set kilometrů. Kiláčky budou přibývat pomalu, protože dnes už Kupáč rozhodně není vůz na cesty do práce...

Renovace:

  • Nové veškeré plechy, včetně podlahy, prahů a předních i zadních podběhů, na opravu zůstaly pouze dveře, zadní blatníky a zadní čelo.
  • Nový lak - původně oranžová 7845 - dnes akrylát 7845/2 je trochu víc do červena
  • Nové brzdy, péra, tlumiče - vše originál
  • Čalouníkem opravené přední sedačky, nové oranžové koberce
  • Nové přední sklo, všechny okenní těsnící gumy
  • GO původního motoru, nový výfuk
  • Mnoho dalších drobností

Klempířina

Nový lak

Strojení

Úpravy:

  • pětikvalt
  • 13 - kola, obuto 165/70
  • chromové kapky a drobné zásahy do interiéru

Léto 2004

Plány:

  • loukotě - budou příští jaro, již jsou koupené
  • GO zadní nápravy
  • originální chromované stěrače

Poděkování:

  • Autoklempíř Kudrna, Holešovice
  • Lakovna a karosárna Kano Car, Šestajovice
  • Motory Velendrorf, Říčany
  • Automechanik Pavel Drahota, Červený Hrádek

Leto 2005:

Ahoj všem,

konečně jsou na autě loukotě, zadní náprava má nová ložiska, ale stále je hlučná. Práce stále dost...

Léto 2005

Leto 2006:

Mala aktualizace z lonska, inspirovana dobovymi katalogy

Leto 2006

2. 6. 2007

Loni mě Kupáč odvezl i na svatbu..:)

11. 11. 2009

Ahoj všem. Přidávám pár obrázků z focení pro Svět motorů. Do silvestrovského čísla chystají takový sranda test - socialistický vs. kapitalistický sporťák. Kupáč posloužil pro srovnání s 911..:) škoda, že nesehnali nejstarší model porsche, to by mohlo být i zajímavé.


Rubrika: Vaše eRka, Přečteno: 15178×, Komentářů: 62, Líbí se Autor: Jarda
Myslím, že to byl 1990. moc se v tom nevyznám, ale porschisté to označují za nějaký poslední skutečný model porsche.. vzduchem chlazené, klasická maska atd..
Aspon nema starost kam s vyjetym olejem😀 Takže jako škodovka🙂 Jaký to je ročník ten poršák na fotkách? To je něco kolem 80tého roku ne?
Společné obou autum bylo, že z nich tekl olej.. a abych potesil nas erkaře, tak z porsche blil podstatne vice.. pretesneni motoru pry stoji sto tisic, tak tam radeji borec leje 1,5 litru oleje na tisic kilometru, coz vyjde pry levneji..🙂
Ale no tak,berte to trochu s nadsázkou😉..Trabiho jsem měl a je to super kára,Porsche je taky povedený a neříkám že bych ho nechtěl..ale erko je erko a v souboji s Porschem na nem musíme najit nejake ty klady,at si dederoni nemyslej😀D..
No Jardo.r





Asi bych to taky tak viděl🙂
V tom případě se kilo vyrábělo od roku 64, jen mu na kapotu házeli pytle cementu😀
Jojo Ero je moc pěkný.Když člověk vezme v potaz v jakých podmínkách vznikalo a všechny ty souvislosti kolem.Ale tvrdit o porscháku že vypadá jako trabant když mu přistane na kapotě metrák cemntu je fakt drsný.
ERKa je o stokrát krajšia ako to porsche. O tisíckrát.
No a ještě ktomu Trabantovi.Nevím jak si na to přišel kubo ale tvary porscháku jsou fakt geniální.Vemsi že základní designové linie vozy porsche drží už 50 let.A moc se na nich nezměnilo.
Ahoj Jardo.r





Koukal jsem na ten targa porsche stroj .A je to moc hezký autíčko.Líbila by se mi v garáží samozřejmně v odstínu sluneční žluť tak aby iluze byla dokonalá.Nebylo by špatný mít v garáži k superstroji kapitalistického bratříčka.I když to je spíše scifi.Asi si zajdu podat sportku.
Kubo, když srovnám trabanta s jinými vozy své třídy, tak je to velice pěkné autíčko, trochu laciné, ale to mu dodává trochu poetiky...


Nevím jestli bych vyměnil erko za porsche, ale rozhodně bych tu targu z roku 71 bral všema deseti.
Může nás aspon těšit,že když porschák éro ve všem porazí tak na erko porsche nemá designove😀..Porsche je sice taky pěkné ale zepředu vypadá jako Trabant kterému na kapotu spadl kubík sněhu ze střechy😀D
Odpověď na příspěvek [ zpět ]
Zrušit
No tady je ten rozdíl vskutku brutální 😀
jo moc děkuji zaradu s 5q,no dám tomu čas a uvidím.Ještě jsem se chtěl zeptat kde ti dávali do kupy ty loukotě?
Když se podíváš na tabulku převodů pro 4q a pro 5q, např tady - http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=115 - tak při zachování stálého převodu 4,22 zjistíš, že se zas tolik nic nezmění. Až do trojky jsou u obou převodovek převody stejné, čtyřka je oproti 4q dokonce kratší a jen je přidaná pětka, která je samozřejmě do rychla.





Takže při motoru v solidní kondici a s dobrým seřízením to bude jedině přínosem směrem k lepšímu. Mluvím z vlastní praxe. Mám to vyzkoušeno ...
Ondřej.130rs to jo,ale ty nižší kvalty prej moc netáhnou,prej to poleví,já právě nevím a tak žádám o radu skušenější
Já mám origo motor 1107 5g převod 4.22 a vubec to nebilo utahaný,vytáčý se to celkem na krátko a na 5ku 5000ot.m 150khm
chtěl jsem se zeptat jak tahne originální erkový motor když na něj dáš 5kvalt,mám to totiž v plánu,ale vymlouvali mit o že prý je motor pak utahanej
moc pěkný erko je to tak trochu muj vzor
co já bych dal za to aby až to dodělam mi taky takle "neseděli" dveře 😀 jinak se přidávam je to krásný auto..
jééé, příběh jak z pohádky 🙂)


Máš to opravdu pěkný. A jestli ještě sháníš ten karburátor, tak se mi ozvi na mail. Něco by tu bylo 🙂
Cau mas to paradni.Ja to mam skoro stejne jako ty.Jen ted davam do kupy loukote a chtel sem se zeptat co si pozil za barvu tu jemne zlatou a jestli tam drzi a jaky zaklad?
Ahoj, kdybyste někdo věděl o nových brzdových hadicích (mezi nádobkou a brzdovým válcem), dejte prosím vědět. Taky by se hodily zánovní chromované kliky dveří a karburator..🙂 dik JM
Diky za pochvalu, ale je pravda, ze auto vypada lepe na fotkach nez ve 3D..moc nesedi dvere, uz zacal vykvetat stresni zlabek, nedavno mi prasknul brzdovy valec..stale co delat. Jarda
K tomuhle autu není co dodat,je to opravdu nádhera.Můj názor je,že v tomto stavu a vzhledu je erko opravdu krásný auto,které není třeba "vylepšovat" všemožnýma spoilerama a jinýma blbostma,který na tohle auto prostě nepatří.Jak se říká - V jednoduchosti je síla.Zde je jasný důkaz.
Tahle aktualizace z léta 2005 mi úplně unikla. Máš to erko Jardo v opravdu luxusním stavu, moc moc pěkný!!!
Je to nejhezčí erko jaké jsem kdy viděl. Na těch fotkách to vypadá lépe, než nové. Také bych takové hned koupil.
Je to nejhezčí erko jaké jsem kdy viděl. Na těch fotkách to vypadá lépe, než nové. Také bych takové hned koupil.
Ty poslední fotky jsou fakt super. Erko v originálu a s loukotěma kam se na to hrabe nějaká oktávka nebo něco podobnýho. Krása, nádhera... 🙂
Jarda: super si pokročil, nádhera len tak dalej. Už aby som mal hotové to svoje.
Tu Jarda) Doufám, že se nezlobíš za to, jak jsme zneužili Tvůj článek..





Auto máš,jak jsem už jednou psal moc pěkné a jen závistivě doufám, že to moje (r.v 78) bude až ho dodělám ještě hezčí - smích !!!! No to asi upřímně řečeno těžko - neb nemám zrovna moc peněz na odborné práce jako lak apod., ale přesto se Tě pokusím trumfnout... Tak ať ti to pěkně jezdí !!!
Tu Martin ) Nenech se moc honit a v klidu pracuj !!! Myslím si, že všichni rádi počkáme, až to v pohodě doděláš ....
Krásný erko!Když vidím takovouhle nádheru,mrzí mne,že jsem to svoje nenechal v originále....No nic.


To Martin:Jeden štítek na zadní kapotu by se mi taky móóóc hodil....
auto je super





Martin: štítek bych taky bral 🙂
Ano na štítkoch už pracujem. Z plexiskla, čo som zohnal som vyrobil 19 kusov.Hned ja ich budem mať hotové tak sa ozvem.
Jinak jak jste řešily ten štítek zadní kapoty scháněl jsem ho taky a sehnal jsem jeden jedinej na kladně na burze-byl teda uplně novej, ale ten člověk za něj chtel 1000korun 🙂, samozřejmě jsem ho nekoupil, ale mluvil jsem s Lodrem a řikal, že má plastický nálepky a že to ze 2 metrů nepoznáte od originálu-ta stoji asi 75,- nebo kilo.
Čau až budeš dávat na auto loukotě, měl bych zájem o ty hlinikový puklice-pokud je teda budeš ochoten prodat-nemužu je nikde sehnat. Dík
Tu RST) Martin se o ceně zatím nebavil, ale nemyslím že by chtěl za cca 1 hodinu práce a materiál míň než píšeš ty...


P.S. To jsem zvědavej kolik dušiček se ozve ... Když jsem to scháněl, tak mi připadalo že jsem jediný kdo ho nemá, ale opak bude pravdou že ????
Móóóc pěkné autíčko.


Ale píšu hlavně kvůli těm štítkům, o kterých tu byla řeč - uvažuju o výrobě repliky orig. štítku a vy jste mi tu dodali odvahu to zkusit. Jen potřebuju vědět, kolik jste za to ochotni dát? Musí se na to vyrobit nová forma, původní je už zlikvidovaná, to jsem už ověřoval. Orientačně cena vychází zatím na cca 150-200 Kč, samozřejmě při věším počtu vyrobených kusů cena klesá.
Mas to fakt velmi pekne. Original je predsa len original a loukote pozitivne prispeju k tej krase. Prajem vela uspechov.





K tomu stitku: Martin ak ti nahodou jeden ostane navyse, tak mi daj vediet. Velmi rad si ho aj ja pripnem na kapotu.
Martin: Ten štítek beru taky! Bohatě se ti odměním!
jsem moc rád že né každý musí při restaurování erka za každou cenu postavit 130rs. Tvým autíčkem jsem nadšen a při prohlídce těch fotek se mnou rozlévá naděje, že to moje bude jednou taky takové. A těch 100tis. jsem si už hrubě vykalkuloval ještě před tím než jsem svou \'růženu\' koupil, tak mě překvapuje spíš to že jsem se s odhadem strefil. jen jsem si myslel že střecha erka je v originálu pouze matně černá... jsem holt \'erkař začátečník\' a mám ještě jisté mezery v škodováckém vzdělání. 🙂


ps: ten štítek na zadní čelo bych taky rád koupil...
Jsem nadšenej. Už delší dobu uvažuju že vedle mého poladěného eRka postavím ještě jedno naprostej originál. Až budou peníze určitě do toho pujdu!
Mně fascinuje ten lak. To provedení je perfektní!!!!
Jardo, jses dabel, jako jsi vzdycky byl. Kam se hrabe Bittner, to se neda srovnavat!
Taky bych jeden bral.. urči cenu a pošli mi ho na dobírku.


Díky!!
Začínám mít slabost pro oranžovou.Jedným slovem pěkný.
Dobre idem ich robiť.