13. prosinec 2004

Tomovo RS

Rubrika: Přestavby a renovace, Přečteno: 14979×, Komentářů: 46, Líbí se Autor: st.thomas
Přestavba RS

Tohle erko jsem koupil 8/2003 za 5000kč, bylo vyrobeno v roce 1974. První majitel byl důchodce z Prahy a pak se dostalo na Moravu. Já jsem třetí majitel. Když jsem ho koupil mělo propadlou STK shnilé prahy a okraj podlahy. Hned jsem měl jasno, že tohle erko přestavím na RS. Začal jsem tím že jsem udělal evidenčku, auto přepsal na sebe a značky odnesl na deponaci. Pak jsem začal odstrojovat narazníky, blatníky, kapoty. Elektro instalaci jsem ze začátku odpojoval a popisoval ale pak jsem uznal že to nemá cenu a elektriku jsem vystříhal. Připravil jsem auto na navaření prahů, sháněl jsem autoklempíře, ale nikdo neměl čas a když jsem viděl jejich předchozí práce, tak jsem si řekl, že to musím zvládnout taky a možná líp. Domluvil jsem se s kamarádem Martinem a den po štědrém dnu jsme začali. Do Silvestra byly prahy hotové, i vrchní část předního podběhu. Pak jsem auto odvezl domů a opálil a vybrousil celý spodek až na plech, následoval nástřik základem. Pak jsem namontoval přední širokou nápravu, upravil volantovou tyč ze Škody 130, namontoval posilovač s pedály a předek byl hotov. Podařilo se mi koupit nové čtyřpístky a dvě zadní vlečné nápravy i s pětikvaltem. Vlečku jsem nechal opískovat a pak jsem ji nastříkal na černo, pětikvalt se přetěsnil a dostal červenou barvu. Z jedné staré 120jsem vysekal uchycení převodovky a upravil ho pro svou potřebu všebylo nachystáno na zástavbu vlečné nápravy. Mezitím jsem koupil sadu RS - okruhovou verzi.

O letních prázdninách jsme se konečně dostali na zadní nápravu. Vymontovali jsme původní nápravu, uřezali staré držáky rozšířili tunel. Potom jme navařili nové držáky a namontovali vlečku. Nastříkal jsem spodek a vnitřek auta. A jen tak jsem vyskoušel blatníky.

V Září jsem začal pasovat blatníky. Přední nebyly problém trvalo to asi den. Zadní a zadní kapota to bylo o dost horší, ale myslím že to dopadlo dobře. Známý mi dovezl mřížku z autobusu, tak jsem si udělal přední kapotu.

V Říjnu jsem natahal brzdové trubičky a hadičky a objednal jsem si kola MTX. Mělo to trvat asi měsíc, ale kola jsem měl za 2 týdny doma. Nakoupil jsem leštící kolečka, papír pod vodu, leštící filc a leštící pastu na hliník. Na fotkách nejsou kola ještě vyleštěny .

V Listopadu jsem dělal na dalším erku které jsem si kopil do rezervy - Tomovo erko - naštěstí je už skoro hotové a bude čas na RS .

Prosinec můžu mít motor Felicie 1,6MPI asi ho vyndám a zkusím jak půjde přizpůsobit do erka a pak uvidím jestli ho tam dám. Měl jsem v plánu že na jaře vyjedu ale budu rád když to bude na podzim, ale spíš si počkám až na příští jaro. Nic se nemá uspěchat, o víkendech se toho moc stíhat nedá .

Leden 2005 namontoval jsem motor 1.6 mpi,natahal jsem hadice na vodu a na benzín udělal jsem taky nalévací hrdlo v předním kufru a chladičovou stěnu.Chybí mi ještě dodělat výfuk kompletní.

Únor a Březen koupil jsem sedačky z P205 gti za 300kč na přečalounění a navařil jejich uchycení .Pak jsem ještě stihl zapojit vrchní díl palubní desky bude připojena přes konektory a nasadit ji do auta a připravuji spodní díl s vypínačema ale ještě nemám vymyšlenej konečne vzhled .

Duben koupil jsem pláště Dunlop sport 2000 205/50 R13 a 20/5 r13 a nasadil je na kola ted řeším ještě štefty a doufám že příští týden už budou kola na autě a začnu dělat kompletní elektriku.


Rubrika: Přestavby a renovace, Přečteno: 14979×, Komentářů: 46, Líbí se Autor: st.thomas
dík,jdu do toho,takže jediná úprava je tohle to stočit tu hřídel
přesně tak převodovku rozebírat nemusíš jen sundáš spojkovej válec a vytáhneš závlačku na hřídely a tyčku vyndáš a pak ji dáš zpátky.
Sada na Š 110R - každé erko je co se týče výroby originál,kdo se o to opravdu zajímá,tak ví,že je to poslední model,který se vyráběl ručně a ne na lince.Proto se všechny díly musí na auto dopasovat,na některé méně a na některé více.Co se týče kvality,tak se před koupí můžete sami přesvědčit na prodejně v České Lípě - máme mnoho spokojených zákazníků a to i na Slovensku.
takže si stočil hřídel z převodovky na menší průměr abys tam dostal ložisko co jde do kliky?a musel si rozebírat převodovku?
Mám tam na hřídeli jehlový ložisko a nebo jsem tam vyděl pozdro myslým mosazný ale nejsem si jistej zatím to šlape dobře a nechtělo se mi vyndávat kliku a frezovat otvor na ložisko .
čau je to super,chtěl sem se tě zeptat z čeho máš to pouzdro v klikovce a když si nechával stáčet hřídel z převodovky jestli jsi ji musel rozebírat,ja nevim jak bych to udělal,převodovku rozebírat nechci a nevim jak udělat větší do kliky aby tam šlo ložisko ze 120,nevim jestli by to někdo udělal
Neboj tahle převodovka a poloosy, snesou i mnohem větší výkon než 55kw.
Dobrá práce!!!!! Chtěl jsem se tě zeptat kde jsi sehnal ty kola. dík rumm
ja chcem tiez tae elektrony kde to vsetci beriete ja nie a nie ich zohnat
nejezdí ale už vrčí ted ve sněhu to zkoušet nechci uvydíme co převodovka ale myslým v poho.
no a jak to vlastne jazdi-ak to uz jazdi?zaujimalo by ma co na to prevodovka,poloosi?znesu to?
AHOJ musíš si udělat držáky motoru a pak mít motor i s přírubou na převodovku palivový čerpadlo a dodělat elektriku natáhnout vodu a upravit tyčku převodovky a lamelu použít bud obyč.škoda 190 nebo kovokeramiku.
cau.chcel by som sa spytat,ci bolo moc roboty s tym motorom.ako si to uchytil o priecku,a co spojka?mam totiz moznost zohnat taky motor
Nazdarek Chcem se opytat odkial si zohnal zadne okruhove blatniky ....odpis ak mozes na mail...
moc pekna prace!!!!!moc ti zavidim.
Ahoj!Chcel by som sa opytat odkial sa da zohnat optika 130RS. Som zo Slovenska a tu som este nenasiel kde sa da kupit. Vedel by si mne pomoct? Dakujem
Zástavba 1.6 do erka.Musíš udělat držáky na motor přispůsobit mezistěnu do které zasahuje rozdělovač a přívod s vývodem vody.Uchycení převodovky pasuje, akorát jsem musel upravit tyčku z převodovky, 1,6 nemá v klice ložisko bud jde vyndat kliku a vyfrézovat tam otvor na ložisko nebo zmenšit hřídel z převodovky a dát na něj ložisko co se vejde do kliky pak zbývá zapojit elektriku to je asi 7 drátů od řídící jednotky a vymyslet si nový výfuk.


zatím jsem jěště motor nezkoušel snad tento týden chybí mi jěště vysokotlaké čerpadlo na benzín.
ahoj muzes mi ric jake jsi mel problemy se zastavbou 1,6 do erka?
S Lamináty KS motorsport jsem nebyl zrovna nadšený, nesedí a musí se posouvat sloupky. Doporučuji Krajanského.
Jasne, tatínek ti dá peníze, ty to nekam odvezes, peníze odevzdás, oni ti to udelaj a ty pak budes vsude machrovat jakej ses bájecnej tuner. Takovýhle lidi sou fakt nejlepsí.
No koukam amici ze tady to jede ale popravde nejsem toho nazoru ze tam musi byt origos motor. Jo kdo ce do puntiku origas at si do toho investuje proc ne!!! Ale za 100 tisic si do toho naslapu naky hovado ktery pod 200 koni nepude!!!(za cenu ze to nebude skodovackej motor) se zapojenim atd. Tak klidnete hormony dodelam stredni a bude!! Ero me stoji doma je jako novy!!!Po dedkoj 🙂)))))))))) heh takze no problemo!! a pak si poime co to je naslap!!! a motor 100% pude na zadni sedacky!!!! Tak se mejte vy \'\'tuneri\'\' cest zdravy karlos
Diky za radu.
Hosi ja mam od KS-motorsportu .Netrebalo ich rezat ani nic podobne len na jednej strane sme trocha preklepali stredny stlpik tam kde ide zamok od hora az dole . Su trocha tenke. Najlepsie by bolo sa trebalo na to pozret vo vyrobe.
p.Krajanský je bejvelej zaměstnancec p.Práška!


Takym mě ty blatniky nepasovali zrovne nejlip ale to jsme s Tomem kdysi řešili...


Spousta lidí ty lamináty taky nabízí, ale nejspiš to budou jen kševtaři a překupnici...


Měl jsem doma jeste jedny a ten laminat byl sice pekne pružnej, ale taky tenkej, což taky asi nebuded to pravý.
Číslo na práška je0602 757 260 ale moc je nedoporučuju špatná spasovatelnost atd.V Kinicích je ještě p.Krajánsky 0607 661 986 ale stím nemám zkušenost nebo zkus http://www.ks-motorsport.cz/ hlavně na té sadě nešetři je lepší dát víc než se s tím pak pasovat několik měsíců.
Drsné auto.Taky si chci postavit takove RS,ale nevim odkud mam sehnat ty okruhove laminaty.Kazdy napise od p.Práška a to mi je na 2 veci...Nemas jeho web. straku nebo nejaky kontak.Dík za odpoved.
No čo dodať. Tak nech sa ti s nou dobre jazdí a samozrejme čo najviac kilometrov bez NEHODY.
No čo dodať. Tak nech sa ti s nou dobre jazdí a samozrejme čo najviac kilometrov bez NEHODY.
Odpověď na příspěvek [ zpět ]
Zrušit
No čo dodať. Tak nech sa ti s nou dobre jazdí a samozrejme čo najviac kilometrov bez NEHODY.
Ahoj, jen chci rict ze to vypada moc dobre. Super super
Chladič mám z 1,6 eskorta i s ventilátorem nebo mám ještě v rezervě 1,6 z felicie.
Zdravim chcem sa opytat ze aky chladic budes davat ako naporovy.
Tomu říkám štěstí za ty prachy bych ho taky bral držím palce hlavně neváhej.Tím že jsem zaváhal jsem přišel už o moc dobrejch nákupů.zdar.
jAKO JÁ ZNÁM BĚŽNÉ CENY TOHOTO MOTORU.JÁ SEM PRÁVĚ DOSTAL NABÍDKU ZA 7TIS A NECHTĚL SEM TOMU VĚŘIT,ANI ŽE JE TO UPRAVENÝ PODOMÁCKU.ALE JAK SEM SE STIM SVEZ A VIDĚL TU SUCHOU SKŘÍŇ.JE TAM 280 VAČKA A OKRUHOVÁ PŘEVODOVKA. TEN KLUK MĚL CELOU 130,ALE KASTLY I S NÁPRAVAMA A BLATNÍKAMA PRODAL NĚJÁKÝMU PRATONDOVY CO DO TOHO BUDE CPÁT 1.9tdi(130PS).Zřejmě za to dostal dost a ten motor už mu prostě zbyl🙂Zítra budu vědět jestli mi ho prodá, nebo ne. Už ho slíbíl bratrancoj a já mu dal nabídku 15tis. a říkal že se musí rozhodnut.
Samozřejmě ho nebudu tahat v zimě myslel jsem prostě sem tam se v létě projet na ježdění mám jiné auto tohle je moje hobby .A ten motor jsem vyděl u p.Práška cena je asi kolem 80 tis.
Ale já ten motor už viděl a projel ho. Ručička tachometru se ve 1/80 zapíchla ale motor točil dál. Má to jeden pratonda co neví co má!!!Jeslti mi to dopadne tak okamžitě pošlu foto!!!!
Hmm za sedm tisic si koupis mozna motor se suchou skrini, protoze v ni nebyla zadnej olej 🙂





Na RSovej motor si priprav tak kolem 80ti taců a jestli neveris napis si treba Kabrtovy do Mari design ten za ten udajnej motor z RSa chce 140.000,- ale to je extrem
Aha,no do normálního provozu,hmm tím di mě fakt dostal. Takovýho krasavce tahat deně i v zimě. Jinka co se týče motoru, tak sem teď dostal nabídku originál motor 130rs se suchou skříní včetně svodů,parohů i převodovky za 7tis. Vše provozuschopné! bohužel jsem se to dozveděl dost dlouho,tak nevím jestli mi to klapne.
Já jsem nepsal že chci mít originál RS dal jsem tam vlečku protože je lepší než origo náprava z erka. Original RS je pro mě finančně nedostupná ani jsem nikdy neuvažoval o originálním motoru myslím že pro normální provoz je to zbytečný ,nákladný a to nemluvím o životnosti atd.Stavím si ho proto že mě to baví ne na závody.
to Dejv:


Pokud vim, tak RSy neměly vlečku z Rapida 😀


Takze bavit se o replice je bezpredmetny i kdyz to bude nejspsi pěkny auto.


Jinak k tomu motoru...mas vubez predstavu co ten RSovej motor stojí???
Vypadá to welice dobře!Ty kolečka jsou taky supr,ale myslým si že to tím 1.6 motorem z felicie zkazíš(neukamenuj mě kuli tomu) Když si se do toho pustil zpusobem škoda 130rs podle originálu,tak by si podle mě měl doržet i to poslední a to je ten motor.
Ty kola mě stály skoro 18000kč jěště musím koupit štefty to je asi 1300kč.
Hele na kolko ta vysli tie MTX.
Nemáš ještě náhodou tu druhou vlečku s 5Q??
????
Hoj Tome. Zatim to vypadá velice slibně.Mám dotázek. Na kolik přišli ty kolečka MTX tak jak tam u tebe ležej.