22. březen 2006

Karfiho eR

Rubrika: Vaše eRka, Přečteno: 13886×, Komentářů: 31, Líbí se Autor:
Tak už jsem s eRkem zase někde jinde

Moje první eRko bylo bez větších úprav:

Ale jelikož se o něj předchozí majitel hezky staral, tak vypadalo po rozebrání takhle.

BEZ KOMENTÁŘE:

Tak jsem se rozhodnul sehnat zdravou kastli, něco jsem objezdil, většinou to byly samé šroty a pak se konečně povedlo najít 26.7.2003 pěknou kastli. Stála mě 6500 ale bylo k ní mraky dílů, skoro dvě rozebraný eRka,plechy,skla,dveře apod. A ještě pár dílů na budoucí úpravy jako sedačky z Golfa,chladič,trubky v mědi. Starý eRko už bylo rozebraný a z eRka, který jsem kdy si koupil na ND toho bylo taky hodně,tak že se v garáži nedalo skoro hnout.

Začaly opravy a úpravy, něco jsem si nechal povařit,ale moc toho nebylo.Postupně se to začalo rýsovat pěkně den ode dne.Časem připíši víc.

Omluvte kvalitu některých fotek, jsou focené mobilem.

s vysekanými zadními podběhy a po navaření nových

laďáček AMK a ten zvuk :-)

starý motor a stavba nového

přípravy na lak

poslední testování před zimou

Úpravy:

  • motor Favorit 136X po GO (v základu má mít 50kW)
  • snížená hlava
  • leštěné kanály
  • karburátor přetryskovaný SEDR 130(převařené sací potrubí)
  • upravený vzduchový filtr,saje studený vzduch tam kde byl původně ventilátor topení
  • příčný výfuk AMK(parádní zvuk)
  • pětistupňová převodovka rapid 130
  • startér Felicia rychloběžný(super startování)
  • náporové chlazení
  • radiátor topení Š1203,ventilátor Citroen AX
  • Mkové nápravy
  • snížený předek
  • hřebenové řízení
  • sportovní tlumiče Reddriver(nic moc)
  • posilovač brzd
  • kola 13tky kopretiny
  • Mkové nárazníky v laku
  • přední laminátový spojler
  • laminátové prahy
  • přítlačné křídlo Mazda
  • zrcátka chrom. kapky
  • přídavné dálkové světlomety
  • zadní světla uprevená + dvouvlákna
  • boční blinkry Felicia čiré
  • úchyty kapot 130RS
  • sportovní volant
  • hliníkové pedály
  • upravený středový panel 110R
  • bílé potisky budíků od Džona(jsou super,každý mi je chválí)
  • sedačky Audi nebo Golf(měl jsem je k tomu)
  • samonavíjecí pásy
  • audio 8repro + bassbox
  • digitální otáčkoměr + voltmetr
  • podsvícená řaď. páka
  • central
  • el. okna

Aktualizace 10.5.2006:

Snad už brzy čas a finance dovolí tyto další úpravy a opravy:

  • vystužení kastle
  • vlečka-už je doma
  • čtyřpístky-taky už je mám
  • tvrdší tlumiče (od pana Kůrky)
  • vačka 280-ta čerstvě v motoru
  • svody jednotlivé od hlavy
  • příčný výfuk komplet nerez
  • GO převodovky
  • nový lak+nějaké "válečné" zbarvení,asi polepy
  • zadní blatníky laminát 1150
  • zadní kapota laminát 1150
  • přední kapota laminát 130RS

Jestli by někdo chtěl stávající blatníky a obě kapoty budou na prodej. Jinak tady mám na eRka ještě spousty dílů, kdyžtak se ptejte na mail.

Aktualizace 26.10.2006:

Vyvařil jsem podlahu a pár dalších drobností, hlavně jsem udělal celý nový tunel a celkově ho zapustil víc do podlahy, trubky na vodu už jsou docela přijatelně nad terénem.

Tlumiče od pana Kůrky jsou už namontované,nově vzpěry mezi tlumiči obou náprav, převodovka je po GO, má stálý převod 4,22 a taky už je zpět na svém místě a origo eRkový motor se už těší na první start.

Pomalu se chystám na STK, snad to vyjde.

pár starších fotek a něco i z vyvařování tunelu

Aktualizace 4.2.2007:

Tak jsem konečně dodělal motor a už se nemůžu dočkat, až bude svatba. Ty barvy vypadají ve skutečnosti trochu jinak.

Taky jsem koupil dobový soutěžní bez podtlakový rozdělovač a brzy snad už budou lamináty.

Aktualizace 10.9.2007:

A je skoro hotovo, už zbývá jen pár drobností.

Aktualizace 2.9.2008:

Pár ukázek současného stavu, na první fotce jsou i nové prahy, jinak jsem zajel pár sprintů, někdy úspěšně, někdy ne a teď se chystám na Škodateam.

Aktualizace 8.3.2014:

Tak po letech opět aktualizace, se trošku stydím...

No všechno už je tak trochu jinak...

Když už jsme se přestali jen tak vozit a začali trochu závodit, podařilo se nám vyhrát podzimní závod Škodateamu 2011 a to jsme s mitfárou řekli dost, bez rámu už ne.

Od té doby začala kompletní přestavba,přišly další a další nápady a nakonec to trvalo až do podzimu 2013 než jsme opět vyjeli na závodní tratě.

Náš první závod, Běšiny Podzim 2008, na horkém sedadle navigátora seděl Jiří Maršík.

Druhý závod, Rally Humpolec jaro 2009, konečně opravdová velká rallye a naše první zkušenosti s RZ dlouhou 17km, bohužel nás v druhé RZ zradil motor a museli jsme odstoupit. Jako navigátor tentokrát usedl David Maršík.

Hned další víkend po nedokončeném Humpolci jsme měli jet závod v Běšinách, jelikož ale motor nebylo možné za týden opravit, nastal velký problém z kterého nám pomohl jeden hodný kamarád a zapůjčil nám motor svůj :-) Byl to taky úplně první Honzův závod.

Druhý závod s Honzou, Běšiny Podzim 2009 a konečně s nově postaveným motorem, Honza už si dobře počíná s diktováním a tempo se pomalu zvyšuje. Na první fotce je pěkně zachycena menší krizovka při dobržďování před nepříjemným vracákem.

Poslední závod v roce 2009 byla velmi povedená akce s názvem Amater Rallye Milovice, kterou už nějaký ten rok pro radost svou i svých kamarádů pořádá bývalý závodník pan Blahout, organizace závodu za jedna, ale podzimní trať byla hodně kluzká, rozbitá a opravdu připomínala tankodrom včetně kvalitní vložky lesem, kde některé díry se daly projet sotva krokem, tam se nám povedla i lehká kosmetická úprava předního lízátka.

Naše první závody Rally Humpolec jaro 2010, s anatomickými sedáky, čtyřbodovými pásy a trochu lepším podvozkem. Co bylo ale horší, od půlky se nám přicpávalo palivové potrubí a bylo to horší a horší, málem jsme poslední rychlostní zkoušku ani nedojeli. Velký krizový okamžik byl hned v první RZ, kdy jsme skočili do lesní velmi rozbahněné cesty moc rychle a opět si tak poladili lízátko nedávno opravené po závodě v Milovicích :-(, tentokrát ale už bylo definitivně po něm.

Rallyshow v bývalém vojenském prostoru Pístov kousek od Jihlavy, byla to povedená akce, navíc jsme si zkusili jízdu po řádně zmáčených asfaltových i zrádných betonových površích, zase nám ale začala zlobit doprava paliva, naštěstí to nebylo tak strašné a dojeli jsme do cíle všech rychlostních zkoušek.

Po delší době jsme navštívili Škoda sraz v Běšinách, tentokrát slavnostní v pořadí už 20. a s tím samozřejmě spojený závod, který byl také pojat ve duchu oslav, slavnostní start na klatovském náměstí, rychlostní zkouška na legendárním čínovském okruhu, parádní svezení... vše fungovalo jak má, nedopustili jsme se žádné větší chyby a výsledkem bylo 1. místo ve třídě a celkově 11. :-)

A tady už je pár fotek z přestavby:


Rubrika: Vaše eRka, Přečteno: 13886×, Komentářů: 31, Líbí se Autor:
všude se dočítám že na hundrtu (moje 110L) jde udělat centrál já ani za boha nemůžu přijít jak na to nemáte někdo ňákou radu nejlip třeba i foto?
ahoj Karfi, jsem kámarád Jirky s 130 LR, pěkný auto chlape to se musí nechat, určitě na tom bylo hodně práce, stejně jako Jirkova přestavba z 125 na 130
Jj vyfotím, tak o víkendu snad.
Hernajs,kdybych to byl věděl,tak jsem to p.Krajanskému řekl,aby mi to také tak udělal.No líná huba hotový neštěstí.Tak holt to budu muset zmáknout sám.Bylo by možné udělat detailní foto,jak to máš na té zadní kapotě zalaminované?kdyžtak na mail: maty.bass@seznam.cz .Tak ať ti nadále fouká vítr do plachet.
Moc dík. No mám jak v zadní tak v přední kapotě udělané originální zavírání, Pan Krajanský mi to na přání upravil. V přední kapotě je to úplně stejné jako u plechové, je tam ten pohyblivý kus se závitem a v zadní je nalaminovaný třmen do kterého se šroub prostrčí a z druhé strany se dá velké podložka a matice.
Máš to mooooc pěkné.Mám na tebe dotaz:Zajímalo by mě jak máš jištěnou tu zadní kapotu,nevidím tam nikde žádné zámky.Zajímá mě to protože jí budu na érečko dávat také.Přemýšlím že do kapoty zalaminuji origo provedení,páč mám strach,že když tam dám zámky zvenčí,jako to mají závodní auta,tak mi do motoru může lést kdokoliv.
Moc pekny erko....taky doufam jednou takovy poridim......🙂
Já si žádné iluze nedělém, vím že to je jen na parádu. U toho RS to už nějaký smysl má.
Ono vtip je právě v tom proudění vzduchu... Aby to mělo odpovídající efekt, mělo by se auto ofukovat v aerodynamickém tunelu a to asi žádný z výrobců doplňků (na škodovky) nedělá, takže bych si nedělal žádné iluze o nějakém smyslu spojlerů na erkách...
No třebas vem si takovyho escorta RS cosworth...žeo obrovsky křidlo diky kterymu mu zadek sedi jak přibitej...jinak ja mam na eru tlumiče HP-sporting,ale bohužel ještě nebyla možnost je vyzkoušet ptz auti ještě nejede....schanim karburatory a přiruby na motor z fačka
mam kamarata co na mercedes 123 kombi dal male kridelko na piate dvere nad okno... vysledok uz nikdy nemal na tom okne bordel... proste zmenil odtrhovu hranu.. a vzduch sa vyril niekde dalej nie na okne... ono to kridelko vyzera skor ako clonitko proti slnku...))) vysledok.. myslim ze kazde kridlo, spoiler narusi nejako prudenie vzduchu, zvatsi odpor a prida na vahe... ale ci sa dosiahne to co clovek chcel...??? myslim ze pritlacne kridla u seriovych vozov nemaju opodstatnenie, skor ide o vyzualny efekt.. a to hlavne u motorov co ledva tahaju kasnu... ine to je u vozov gt, gtr... kde i rychlosti sa dosahuju o niecom inom, a cele auto ma i inu konstrukcnu rychlost a charakteristiku...ň))
Karfi, záleží na tom jak jsou udělaná, ale za normálních okolností je to skoro bych řekl u těchto aut k ničemu, ale pokud máš například vyvedený náporák pod auto, počítej s tím, že při rychlostech nad 100 km/h už bude přední spojler znát... ale zadní křídlo je fakt zbytečnost...
Docela by mě zajímalo, myslíte si, že křídla a spojlery můžou měnit zásedně aerodynamiku i při tak malých rychlostech, jakými běžně jezdíme. Já se domnívám, že třeba přítlak, který by byl znatelný, vzniká až tak od 150km/h. Navíc ta plocha je dost malá.
Krasna masinka!!!!
tady http://www.skoda110r.cz/forum.php?thread=2603 je zrovna diskuze o tlumičích...
Jediný co bude na technický problém (podle mě) je ten favo motor. Mě to taky čeká, v srpnu, ale doufám že trefim na člověka s kterym se pujde dat nějak domluvit 😕 Jinak tlumiče - třeba já mám Koni, ale ty se dosti špatně sháněj, tuším že firma Motex, v Praze tlumiče repasuje a dava do nich hustší náplň (přitvrzuje je), nevim jak to s nima jezdi, ale ja osobně bych to zkusil... btw já jsem od Pacova 🙂
Najhorší bude pri STK ten motor. Favo 136 od 110 R odlíši aj slepec. Ale mnohí to riešia tak, že majú Favo motor a na ňom vyrazené číslo pôvodného motora 110 R a teda sa aj motor Favo tvári papierovo ako 110 R. Z náprav strach asi nemusíš mať. Je síce pravda, že na eRku sú M-nápravy legálne iba ak majú maticové riadenie, ale nevidím dôvod, prečo by si mali všimnúť že tam máš hrebeňové riadenie.
Rozhodne to je ale pekny eRko 🙂
Jo máte všichni pravdu, s křídlem se chystám něco udělat a ty malý svěla pod nárazníkem se mi taky moc nezamlovaji. Snad to bude časem hezčí. Poraďte mi někdo, jaký dát sportovní tlumiče? A taky by mě zajímalo, jak to někteří děláte s STK? Mě to za pár měsíců čeká a nevim jek to vyřeším. Když jsem tam byl poprvé, tak tam byl ještě 120 motor a široký nápravy nějak přehlídli, ale teď? 🙁 Tak se mějte a přeju taky hodně pohodových kilometrů. Jo a jsem z Humpolce.
Zdravím, koukám že máš pelhřimovskou spzku, tak jsem se chtěl zeptat odkuď přesně jsi?
Chválim originálně udělanej pruduch prední masky. Je v tom kupa práce, ale není to muj vkus. Uzij ho ve zdravi.
Tak to vypada na kus slusne odvedeny prace. At auto slouzi k tve spokojenosti a libi se.


Ne vsechno je podle meho vkusu, ale je to tve auto a mas ho udelany podle sebe a tak to ma byt.


At se s nim vse dari a dlouho jezdi.
Dobrá práce,ať slouží bez poruch a nehod.Moc se mi líbí ty fotky jedoucího auta-vypadají velmi dynamicky...
Hele nenech se rozhodit, fakt supr auto, menil bych 🙂 BTW ja mam taky kridlo a vetsi🙂 Hodne stastnych km bez nehody a poruch!!!!
Hele nenech se rozhodit, fakt supr auto, menil bych 🙂 BTW ja mam taky kridlo a vetsi🙂 Hodne stastnych km bez nehody a poruch!!!!
A...veľa šťastných kilometrov a BEZ NEHODY!!!
Nebyť toho strašiaka na zadnej haubne, tak docela pekné eRko. A ten interiér..."není to můj šálek". Ale tak zamakal si si na tom pekne. Lak je tiež pekný.
Jak bylo receno vcelku pekna eRka, jen s mooc velkym mnozstvim doplku. Primlouvam se k odlehceni 🙂
Odpověď na příspěvek [ zpět ]
Zrušit
na mna je toho moc navesaneho na tomto erku... vela svetielok, spojlerov... potom to posobi tak rusivo (subjektivne)... skus ubrat nejake spateckove svetla z predu nejaky ten spominany zadny spojler... a pristrojovka sa tiez na moj vkus moc ligoce...))) ale pekna praca... vela km...)))
Moc hezky udelane erko, srdecko jen poskoci radosti. Je videt, zes na tom nechal furu prace. Udelat erko k obrazu svemu je dobrej pocin, take bych osobne mel jinou predstavu o zadnim kridle, totiz zadne kridlo, ale je to tvoje vec a dobre udelana. Presto by mne zajimalo, jestli mas nejakou vizi, co to kridlo udela s aerodyamikou vozu. Ciste intuitivne bych ja osobne odhadl, ze predevsim zvysi odpor. Myslis, ze ma vliv na pritlak zade?
nebudu asi jediny kdo napise ze to kridlo hyzdi velmi pekne eRko.Ovsem proti gustu zadny disputat.Preju hodne kilometru bez nehod.MAX