Dvojtovo eRko
Ke svýmu eRku jsem se dostal přesně před rokem a pár dny, když jsem si řekl, že by to už chtělo nějaký to auto, protože si do roka udělám řidičák. Abych si ho mohl pořádně vypiplat a vyspravit, přesně podle obrazu svého : ) . Nejdřív jsem se říkal, že by se šikl nějakej Favál. Na toho ale nebylo dost finančních prostředků (jak jinak) a tak jsem si umínil koupit Rapida 135/136. Na toho mi ale taky něco chybělo a když jsem pak uviděl ve Světě motorů test eRka, tak to bylo jasný. Jsem celkem dost maniak do aut už od mala a tak jsem se rozhodl hned z fleku, obvolal pár inzerátů a za dva týdny už stálo eRko v garáži. Za dvanáct tácků, v celkem dobrým stavu. Vezli jsme ho z Velkého Meziříčí k nám do Bošovic. Je to asi 25 km jihovýchodně od Brna. ERko je z roku 1971, take má ještě dvě oči. Co mě zprvu potěšilo bylo to, že je celý vystříkaný asfaltem.
Úpravy a výměny od 2/2004 do 3/2005:
- Komplet nově "vytapetovaný" vnitřek novými koberečky
- Nová baterka - 44Ah, 390A
- Novej alternátor
- Silnější motorek ostřikovačů
- Nový stěrače
- Komplet nový brzdový trubičky a hadičky + nový zadní prasátka
- Všude nový žárovky (v hlavních světlech jsou Philipsky 55W s o 30 procent větší svítivostí)
- Zkrácení předních pružin o 20 mm
- Nový filtry (benzínovej a olejovej)
- Nový svíčky
- Novej motorovej a převodovej olej
- Nový ložiska větráku a vodního čerpadla, guma mezi větrák a chladič
- Dřevěnej tunýlek na rádio mezi palubku a středovej tunel
- Nový těsnění mezi výfukový svody
- Nový zámky
- Druhá dvojice přidavných světel (modrá)
- Výměna nádržky brzdové kapalinky a přívodních hadiček k brzdovýmu a spojkovýmu válcu
- Novej spojkovej válec
- Autorádio Sony CDX-S2200 s MP3 a 4x50W + repro 4x180W
- Čiřý zadní lampy
- Oba nový klíňáky
- Nová spojková lamela s ložiskem
- Přetěsnění olejové vany
- Nová zadní poloosa, buben a ložisko
- Nerezová koncovka výfuku (průměr 60 mm, teď se krásně zbarvila lehce dozlatova)
- Sedačky z Mazdy 626
- Klasickej eRkovej spojler pod přední nárazník
- Zadní křidlo
- Kovovej paket (pedály, hlavice šajtrpáky, šroubovací kryty ventilků)
- Malý modrý vnitřní neonky
- Modře podsvícenej sportovní teploměr (okolní teploty)
- Cigaretová zásuvka
- Nová a silnějí anténa
- Nový potah volantu (koženka)
Co plánuji stihnout do konce léta:
- Nový lak (žlutý) + kompletní vyvaření a vykytování
- Sportovní podvozek (tužší tlumiče a nižší tužší pružiny)
- Nový gumy - 175/70 R13 + litý kola
- Do kufru plynový vzpěry (pro zvednání kapoty)
- Centrál (možná s alarmem)
- Výměna starých bílých přídavných světel za druhou dvojici modrých
Na závěr bych chtěl říct, že jsem velmi rád, že jsem se dostal mezi skupinu nadšenců zvaných eRkaři. Jsou to totiž fajn lidi, kteří jsou zapálení pro dobrou věc - zachování krásného českého kupátka s nezaměnitelným tvarem a charakterem.
8. srpen 2005
8. srpen 2005
29. březen 2005
29. březen 2005
29. březen 2005
29. březen 2005
28. březen 2005
28. březen 2005
27. březen 2005
27. březen 2005
27. březen 2005
26. březen 2005
26. březen 2005
25. březen 2005
25. březen 2005
25. březen 2005
25. březen 2005
25. březen 2005
25. březen 2005
14. únor 2008