9. květen 2005

Kafinovo erko (zrod a vývoj)

Rubrika: Přestavby a renovace, Přečteno: 4806×, Komentářů: 3, Líbí se Autor:
Moje první ero jsem koupil v roce 1997

Moje první ero jsem koupil v roce 1997, jako na první pohled krásný kus, ale po důkladné kontrole jsem zjistil že mi přední náprava drží silou vůle a podlaha je vlastně jen tabule pechu přibodovaná k několika málo zdravým částem kastle. Po tomto zjištění jsem uvážil, že toto není to pravé na kompletní rekonstrukci a rozhodl jsem se pro koupi nějakého jiného kousku. Po asi čtyřech letech více méně dobré služby, kdy mi skončila STK jsem toto erko poslal do šrotu. Nemá bohužel žádné fotky.

Současné erko bylo zakoupeno od prvního majitele, který měl sice garáž, ale auto používal ho jen v zimě a umyté to bylo jen deštěm. Takže podlaha tam vlastně žádná nebyla, podběhy taky ne, blatníky na tom o moc lépe taky nebyly. jediné co bylo v perfektnim stavu byl vnitřek.

Takže v době kdy jsem přišel o práci jsme se s tátou dali do celkové rekonstrukce, která nakonec trvala skoro tři roky. Snaha byla o to udělat erko jako originál, s tím že podvozek se bude postupně upravovat a časem tam přijde i jiný motor. Jediná úprava, která se prováděla hned při opravě byla montáž 5stupňové převodovky.Po konečné opravě, nalakování a dostrojení,přišlo na řadu úprava elekro instalace, což znamenalo montáž cen.zamykání s DO a samozřejmě alarmu v plné palbě.

Po úspěšném projití STK se začalo s ůpravou podvozu. Mám tu výhodu že mám kolegu který jezdil závody do kopce a podvozek si upravoval sám,takže má skušenosti, postupně sme se dostali až na 7 cm pod normální hodnotu.

Bohužel sem po zhruba půl roce potkal jednu Felici takže se konala oprava předku, naštěstí to odneslo jen čelo a pomocná světla.

Momentáně se pracuje na vyladění nového motoru ze š130, bylo upraveno sání a spalovací prostor, hlava byla upravena pro použití naturálu, snížení hlavy a úprava spalovacího prostoru přinesla lepší spalováví. Odlehčení setrvačníku se projevilo na rychlejší reakci na plyn.

Další úpravou je obutí pneu o rozměru 175/60-13, tím jsem se přiblížil k zemi ještě vic a jsem teď tak nízko, že uvažuji o vrácení delších pér, jelikož mám problém jezdit po městě. Momoentálně jezdim na otočených discích, které umožnily roztažení přední nápravy o 7cm a zadní o 5cm.

Namontavána byla anatomická skořepina od fi. motex z 70.let a čtyřbodové pásy z téže doby.

Připravené mám i elekrtrony, ale jelikož stále parkuji před panelákem tak je mám stále v záloze.

Další úpravou kterou sem právě dokončil je montáž přední náravy z škody 136rapid včetně čtyřpísků s vrtanýma kotoučema a osazení podvozkem od fi. HP, takže mam z auta motokáru, ale jinak je to super.

Nechal sem tam i hřeben a upravu sloupku řízení sem proved poměrně jednoduše a to tak že sem skrátil oriqinální tyč zároveň s koncem sloupku a naveři sem tam tisícihran ze staré převodky řízení, a po náležité úpravě kloubováho sloupku ze š120 a vložení pouzdra do spodní části slopuku došlo k úpravé brzdového pedálu a to jeho přihnutím.

Další úprava spočívala ve výrobě krytu podlahy. Velká výhoda je v tom že hřebenové řízeni má velkou manžetu takže se nemusí pracovet tak přesně.

Až budou nějaké další fota tak je určitě dám na net. Tak zatim se mějte a erkum zdar.


Rubrika: Přestavby a renovace, Přečteno: 4806×, Komentářů: 3, Líbí se Autor:
Paráda. Niet ktomu čo dodať. Snaď len to moje klasické NÁDHERNÁ ERKA.No a aby som nezabudol, veľa pekných kilometrov (a zážitkov) bez nehody.
Odpověď na příspěvek [ zpět ]
Zrušit
mas to moc pekne,vzy se rad podivam na krasne Ero,co nejake ghliniky,budou? 🙂
Další krásny kusok. Gratulujem. Z takého hrdzavého skeletu urobiť niečo také, to vyžaduje fakt trpezlivosť a pevné nervy. Veľa šťastných kilometrov ti praje Martin z Košíc.