13. červen 2001

Danův "Red Devil"

Rubrika: Vaše eRka, Přečteno: 8616×, Komentářů: 20, Líbí se Autor: RST
jak Dan postavil svého Red Devila

Technický popis:

Škoda 110R, rok výroby 1970, barva červená.

Motor:

Motor Š 120LS v erkovém bloku, vačka Š 110R (247°/247°), leštěné kanály, sací potrubí orig. z eRka , klika přebroušená, válce+písty nové, pístní kroužky Göetze, karburátor SEDR 2933 přetryskovaný, svíčky Champion L82YC, alternátor Bosch 12V/120A.

Karosérie:

Čtyřdírové čelo, kastle model 1980, zatím černé nárazníky a ozdobné lišty, interiér laděn do modra, nově čalouněné sedačky (vlastní práce).

Nápravy:

Š 120 úzký typ, pětistupňová převodovka ze Š 130, stálý převod 3,9 , nové tlumiče

Kola:

Anglická kola METEOR II - 5Jx13", pneu 175/70 R13 Michelin Energy

Jízdní výkony:

Maximálka ani zrychlení zatím neměřeno - (kvůli čerstvému motoru), zatím jsem jel 140 km/h.

Historie:

Auto zakoupeno v roce 1999 za 5000,-Kč. Byla to totální vražda. Bez podlah, podběhů, kapoty shnilé, motor nešel ani nastartovat a kompresní tlaky měl - (7,7,8,6) . Skoro vše bylo původní ale totálně zdevastované. Musím tímto poděkovat svému tátovi, bez jehož vydatné pomoci by auto určitě už nikdy nejelo. Tak jsme se pustili do práce. Rozdělávat šlo vše dobře, protože se 90% všech šroubů ukroutilo. Auto bylo během pár dnů úplně odstrojené. Holý skelet pak dostal komplet nové podlahy, podběhy, př. blatníky a zadní čelo, zánovní kapoty a dokonce i kousek střechy. Už jsem si myslel, že to nikdy nedáme dohromady. Po dlouhém období vyvařování přišlo období nátěrů.

Při vyvařování kastle se našla chvíle na zabudování pětikvaltu. Muselo se sice trochu řezat ale výsledek je suprový. Převodovka je ze Š 130, takže jsem ji musel rozpůlit a vyměnit diferenciál. Ten původní je totiž přizpůsoben na hnací hřídele typu Löbro. Talířové kolo zůstalo původní, takže převodovka nehlučí.

Nápravy byly shnilé jako liška. Přední náprava dostala nová spodní ramena a tlumiče. Zadní poloosy jsem našel v kovošrotě nové!! (Prý je jim tam přivezli cigáni)

Motor jsem převezl do sklepa a pustil se do něj. Kupodivu neměl klikový hřídel ještě tak strašné vůle, ale byl stejně vyměněn za hřídel ze Š 120.(Kvůli zdvihu 72mm) Po změření časování jsem k mé radosti přišel na to, že vačka je z eRka. Nejdříve byl udělán spodek motoru. Pak přišla na řadu hlava. Ventily se přebrousily a následně důkladně zabrousily. Největší fuška byla vyleštit kanály. Dělal jsem to stopovými bruskami a vrtačkou. Ve finále přišla ke slovu vzduchová bruska a gumové kotoučky(25000 tis. otáček). Kanály se lesknou jako zrcadlo. Karburátor SEDR jsem koupil nový ale dostal hlavní trysku o 5 setin větší. Erková vačka to potřebuje. Uvažoval jsem o zkráceném sání, ale nejsem si jist. Podle mne bude motor sát hodně teplej vzduch a tudíž bude malá objemová účinnost sání motoru. (Možná se mýlím)

Komplet zrenovovaná byla elektrická instalace. Kvůli žárovkám 100/80W v hlavních a 100W v pomocných světlometech. Ještě se chystám na dodatečnou montáž dalšího páru po 100W. Změny se též dožádal i alternátor. S plnou zátěží (i plánovanými světly) je odebírán proud o hodnotě bezmála 70 Ampér. Na to by původní alternátor 12V/35A asi nestačil. Pro jsem si sehnal alternátor z vozu Chrysler Voyager, který se pyšní hodnotami 12V/120A. Se zvýšeným přenosem výkonu si náš řemen Rubena neporadil.proto jsem jej nahradil řemenem Contitech, který je výborný.

Na konec bych chtěl říci, že má renovace není 100% a auto má mnoho malých nedostatků. Taky jej nevystavuji, abych se chlubil nebo tak, ale protože jej mám rád a chci se podělit o zkušenostmi s Vámi ostatními. Dle mého názoru je eRko nejdokonalejší vůz v naší galaxii a žádné jiné auto se mu nemůže rovnat. Na eRku se mi líbí design, motor interiér, zkrátka vše. Nemám rád lidi, kteří berou eRko jako "věc". U mne je to plnohodnotný člen rodiny, kterému chodím každý večer do garáže přát "Dobrou noc".

Fotky:

PS: Nikdy na své auto nekřičte, protože pak přestane jet. (To je fakt!!!)


Rubrika: Vaše eRka, Přečteno: 8616×, Komentářů: 20, Líbí se Autor: RST
Náááádherné autíčko a ještě krásněji se v něm jezdí!!!🙂)) No prostě je to Beruška!!!🙂 Zdravím🙂
Chudaku... . Zas jeden co jezdi na koni a zavidi🙂)))
S takovýma kecama se běž vycpat ty debile!!!!!!!!!! Kdyby ti otec nepomohl tak by si neudělal vůbec nic, tak aspoň tady nemachruj Šuline. Debílku jak se ti daří na VOŠ Zábřeh???
Skutočne nádherná eRka. Nie, že by sa mi ostatné eRky na tejto stránke nepáčili, ale táto sa mi snáď najviac páči preto, lebo nemá tuning. Ja tuning na škodovkách nazývam spotvorenie auta.
Skutočne nádherná eRka. Nie, že by sa mi ostatné eRky na tejto stránke nepáčili, ale táto sa mi snáď najviac páči preto, lebo nemá tuning. Ja tuning na škodovkách nazývam spotvorenie auta.
Kontaktuj mě prosím kvůli případnému zapůjčení eRka pro filmové účely... díky
Čus!máš moc hustý fáro.Já si je taky stavím a na éro nedám dopustit.Mám ale problém se zadními blatníky a prahy.Bohužel jsou k nesehnání.Mám doma sadu zadních pozinkovaných blatníků a prahů.Klidně bych je s doplatkem s někým vyměnil.Máš to fakt dobrý doufám že se něčeho takového taky dočkám.Čau a ŠKODĚ R ZDAR.
To Eiffelxxx. Bohuzel, v Praze jsem ted delsi dobu nebyl, ale ta slecna by me zajimala🙂)
je možný, že bych tvoje auto viděl parkovat v praze u bílé labutě? - florenc - byl tam jeden kluk a slečna - díky
Ten xixao je pořádný vůl.
Ten xixao je pořádný vůl.
xixao je pako nejspíš jezdí v nějaký rejži ja sem desátym rokem na osmi hrncích ale todle respekt
Odpověď na příspěvek [ zpět ]
Zrušit
Pre xixao:Lutujem ten deň, ked také hovno ako si ti, tvoja mama vysrala.
Čus bambus jsem z džunglus!!Tu už u nás v divočině jezdí lepší auta,než to tvoje posraně vyjebané éééééééro!!!!


Moc s tím nemachruj,s takovým 50 roků starým šrotem .)))
Nadherna eRka! Obycajne tvrdim ze ku tomuto autu patri chrom ale na tvojom vinikne cierna farba perfektne.


Ale nepisal si aky tam mas rozdelovac. Cau
Teda na upřesněnou - v těch 11ti letech to bylo na jedničku okolo baráku a vedle mě seděl děda a přidržoval mi volant🙂
S tim křičením máš naprostej recht, to samý velice přesně platí i o mojí Š 100L. Je jí 28 let, drží pohromadě silou vůle (ikdyž zasvěcení říkali, že to tak strašný není), ale mám k ní citový vztah. Je to typ 722, r.v.1974 a děda ji koupil v r.1975. Poprvé jsem v ní jel když mi bylo 5 dní, poprvé jí řídil v 11ti letech a v 18ti jsem ji převzal a jezdím s ní. Je to hustý, chci komplet renovaci. Jinak Tvoje kára je fakt hustá. Čau Dan
Super, neco podobnyho prave prozivam, je to tzragedie, koupil sem peknej srot.
Fakt nádhernej kousek asi jedno z nejhezčích kupátek co sem kdy viděl!!!
nieco nadherne taku R chcem zohnat.Zatial som len pri 100.