19. červenec 2005

dobové fotky Škodovek+prototypy škoda 100

Rubrika: Nostalgie ze 70.let, Přečteno: 19060×, Komentářů: 29, Líbí se Autor:

Rozhodl jsem se prohledat různé staré časopisy, knížky a brožůrky a podělit se s vámi o pár dobových fotek Škodovek a taky pár prototypů Škody 100-110, najdete je?:-)

20.7.2005 menší aktualizace:2x škoda 1000 combi+ jedna lahůdka "1000MB" cabrio, je krásná co? ale nejsem si jist že to jsou opravdu prototypy nebo jen blbosti - bylo to v aprílovém výtisku : napadlo mě to po "důkledném" prozkoumání škody "1000MB" combi na obrázku kde je vidět přesně z boku ..., podívejte se na škvíru mezi předními a zadními dveřmi ......(obestřeno rouškou tajemna):-D

22.7.2005 Tajemství je vyřešeno (1000MB combi) respektive ho vyřešil KDB :není to blbost je to fakt prototyp. Škoda že se nedostal do výroby...

23.5.2005 Měl bych na vás všechny dotaz, prosbu chcete-li :jestli někdo má nějaké dobové fotky Škoda let 50ých až 80ých a chce se s námi o ně podělit může mi je poslat na e-mail a já je zde zveřejním. obrázek může být doplněn i popisem či kraťoučkým textem .Díky za případné příspěvky. Petřík

16.12.2005 koupil jsem si knížku Škoda 1000MB od Jana Tučka a našel jsem v ní nějaké informace o Škodě "1000MB kombi" tady jsou:

V únoru 1963 se objevila pátá karosářská varianta Š 990,pětidvéřové kombi. Geneze tohoto automobilu, který vznikl přestavbou sedanu s pořadovým číslem 34 ze série 50 NOV, jenž měl v té době najeto přes 31 tisíc kilometrů, není tak docela jasná. Zlé jazyky tvrdí, že hlavní motovací přestavby bylo zamaskování následkůhavárie původního vozu, k níž ůdajně došlo při neschválené jízdě.

Ať tak či onak, ze zprávyz června 1963 vyplývá, že karoserie kobmi čekala od února do konce hvětna 1963 na zabudování motoru. Litrový čtyřválec byl k tomuto účelu překonstruován na ležatý, ve vodorovné poloze byl umístěn pod podlahou zavazadlového prostoru, hlavou válců směrem doleva.

jednodílné páté dveře v zádi se vyklápěly vzhůru a otevíraly přístup k zavazadlovému prostoru, jehož vnitřní výška po strop se pohybovala od 550mm vzadu po 650mm za opěradly zadních sedadel. Nákladní prostor se dal samozřejmě zvětšit sklopením zadních sedadel. Takto vzniká 1,6 m dlouhá ložná plocha která však neměla rovnou podlahu, kryt motoru vytvářel výrazný schod. Kombi dlouhé 41550 mm, široké 1620 mm a vysoké 1400 mm mělo užitečnou hmotnost 380kg, z níž po 150kg připadalo na cestující a po 40 kg na na náklad v předním a zadním zavazadlovém prostoru. Vůz poháněný litrovým motorem o vákon 42 k SAE (31 kW) jezdil na čtrnáctipalcových kolech s pneumatikami 6,00-14 rychlostí až 115 km/h a průměrně spotřeboval 7,6 l benzinu na 100 km.

Vůz se do výroby nedostal kvůli problémům s chlazením a obtížným přístupem k motoru.


Rubrika: Nostalgie ze 70.let, Přečteno: 19060×, Komentářů: 29, Líbí se Autor:
dík už mi to Michal B. naskenoval 🙂)
je to z knížky z roku 1972 od cedricha a štilce. a nic tam o tom nepíšou jen "zavazadlový prostor osobního automobilu škoda 110r - kupé"
Ahoj, prosím tě zajímal by mě ten časopis sze kterého máš totky toho eRka s tyčovou (netuším jak to jinak nazvat) vzpěrou kufru. Mohl bys mi prosím naskenovat a poslat CELÝ ten článek co k těm obrázkům patří?? a čelní stranu časopisu. Díky
Odpověď na příspěvek [ zpět ]
Zrušit
0 je navíc ,sorry.
teď jsem si fšim, že ta MB kombi byla dlouhá dle popisu 41metrů 🙂 hihi, menší překlep 🙂
ahojte, jen jsem chtel napsat, ze do MB do depozitare pristup je, jen si musite rict, dokonce se vevnitr smi i fotit a le pristupny je jen 1 depozitar, (teda v srpnu byl) a zrovna tam byla ta 1000 MB kombik, tridverovej favorit, nejaka RSka, 120ka predohrab...neco jsem nafotil, nadhera...
Luky,čeho ty si nevšimneš ! Já si na to pomalu musel vzít lupu.


Máš pravdu,pod klikou je prohlubeň pro ruku u tohodle provedení vlastně klika nebylani ven ani \"dovnitř\" ale klika byla jakoby zároveň s kastlí a podstrčila se


ruka tou prohlubní.Poměrně časté provedení 50/60 let.
to joska ,varnis: ahoj, tak jestli chcete nafoťte to a pošlete mi to na mail ,
V pondělí vyšel v MF DNES asi dvoustránkový článek o škodovkách je tam i to kombi nebo třeba MBX... Docela pěkný článek
Nemá ta 100 s 1000 střechou taky nějaký jiný kliky? Řek bych že to nejsou klasický \"kliky ven\", vypadá to jako že je pod nima ještě nějakej žlábek/prolis/ďůlek/mistička (nevim jak to správně popsat, ale jsem si jist že mě chápete 🙂
zdravím lidi, mám doma ještě nějaký dobový plakáty stovek a erek, tak je třeba někdy nafotím a přidám na 110r. jinak s tím Embesem combi je to tak, opravdu existuje, videl jsem ho na vlastní oči, hlavní problém, proč se nedostalo do výroby byla zadní náprava tohoto vozu. jinak třeba 120 s motorem v předu je taky hustý🙂 mejte se
v depozitu škodováckého muzea je mnoho vozu o kterých se vám ani nezdá,měl jsem tu možnost se s pár lidmi s mbx kulubu do něj podívat a byl jsem jak alenkaa v říši divu,mnoho aut je bohužel už jen na fotkách.třeba mbx cabrio je udajně jeden kus ze dvou,ale neví se kde,kombíky jsou dva jeden v soukromé sbírce a jeden v muzeu.mě nejvice mrzí že se bohužel nedochoval model škoda 100mbx,co zde máte na fotce,je to něco mezi normálním mbxem a erkem.
Petkar: No nevim jak se tam dostat, ono je to snad přístupný veřejnosti?
dík pochvala potěší🙂
výborný auta, nejlepší je ta tisícovka kabrio, to je bomba
dík lě jen mátla ta fotka jak je ta fotka hnutá (kombik)
Kabrio i kombík v prototypech skutečně vyrobeny byly. Kabrio neprošlo z důvodu malé tuhosti v krutu a tudíž příliš velkých nákladech.
jarda.r: A co ti brání?
Depozitář škodováckýho muzea je muj sen🙂
Vláďo, ten kombík byl prototyp 990 Favorit a skutečně měl klasický litrový motor, ale byl prostě pod podlahou zakrytý víkem a byl naležato. Ve škodovce se tomu autu v té době údajně říkalo v jejich hantýrce \"hajaja\" . Ale pro politické změny té doby a techn. potíže s řešením koncepce se vůz do sériové výroby nedostal, stejně jako kabriolet postavený na stejném základu. Obě auta jsou uložena v depozitáři muzea.
to ondruv tatomechan.: ta 100vka s 1000covkovou střechou byla vymyšlena v roce1964 tak proto. to totiž ještě 100vková střecha byla ve výzkumu
to ondruv tatomech.:budes se divit ale ten kombik má motor vzadu pod podlahou. leze se do něj zvadnutím podlahy kufru (když je plnej věcí po střechu tak to musíš všechno vyházet - promyšlený co 😀
Škoda,že nelze získat více technických údajů.Mně třeba vrtá hlavou to MB kombi!


Jestli tam neměl být nějaký \"placatý\"motor něco jako VW Variant/taky kombi s


motorem v zadu/tak to strácelo jako kombi smysl!


Prototyp stovky ze starou střechou MB je taky úlet,když poslední MB měly už střechu srejnou jako pak stovka !


1000MB jako kupé je vlastně parodič našich eRek !


Druhého předka bych viděl právě v té dvoudvéřové stovce.


Spolu pak počaly krasavce a daly mu jméno 110 R !!!!!!!!!!!!
Jó, historie není nikdy dost! Mě se líbí ta dvoudveřová stovka. Těžko se na to kouká, že mnohé ty vozy nedostali zelenou.
to falcon: taky si nejsem s těma kolama jistej ale asi to budou ty sprinty. nebo třeba nějaký podobný na vývozní modely ale přikláním se k sprintům
Moc hezký, díky, já tyhle fotky vidim poprvé. To eRko na tý výstavě či kde je super, copak je to za kola? Jako puklice Sprint 14\" to nevypadá 🙂
to jenik: 😀 protože mám foťák u kterýho nejde vypnout ale oni ty fotky jsou už v originále dost vybledlý.
Obrazky prinejmensim zajimave, ale proboha 🙂 , proc jsou focene s bleskem ?
ty jo...ty prototypy stovek byly husty...nektere znam, ale priznam se ze ne vsechny..jinak pekne obrazky🙂