17. říjen 2005

Splněný sen

Rubrika: Vaše eRka, Přečteno: 11673×, Komentářů: 28, Líbí se Autor:

Mé Erko sem zakoupil v prosinci roku 2004 od svého kamaráda Ládi. On vlastnil erko zhruba tři roky a provedl na něm méně, či více povedené úpravy. Jednou s hlavních věcí kterou provedl, bylo kompletní vyvaření celého na prach zrezlého auta, za což mu velice děkuji. Další z úprav bylo např. náporové chlazení (špatně řešené), zástavba motoru se škody 120 a celkem pěkný lak.

V zimě sem na autě moc neudělal, hlavní práce začali na jaře kdy sem začal předělávat interiér. To zahrnovalo kompletní změnu koberců za nové zátěžové, dále pak přepostrování přístrojové desky a s tím spojené úpravy obroučků přístrojů a dalších drobností.

Jeden z největších problémů jak sem už podotýkal, byla špatná funkce náporového chlazení (které bylo vedeno zahradními hadicemi vnitřkem auta) a odvod vzduhu od chladiče. Vše sem tedy začal předělávat a začátkem léta sem vše k mé velké spokojenosti dořešil.

Začátkem léta sem se také rozhodl že své Erko rozšířím. Mé rozhodnutí uryhlila velmi rozsáhlá koroze mé staré přední nápravy a ulomení některých jejich částí, čímž na řízení vznikla neúnosná vůle. Sehnal sem si tedy emkovou nápravu s hřebenovým řízením. Po potřebné repasi sme s kamarádem Petrem nápravu do erka namontovali. Čímž bych mu chtěl velice poděkovat za veškerou pomoc s mým Érem.

Další úpravy byly spíše vzhledové, jako například lízátko na předek, předělání blinkrů a odmontování nárazníků, nastříkání častí motoru.

K jiným úpravám sem se zatím nedostal.

Do budoucna:

  • Rozšíření zadní části (emkové poloosy)
  • Sehnání nějakých litých kol (kola prý dělají auto)
  • Zabudování 5 stupňů
  • Nejspíše i změna mororu na silnější (asi favorit)
  • A další vzhledové úpravy

Další fotky budou dodatečně!

15.3.2006

Tak tu mám další změnu. Po dlouhém rozhodování sem se rozhodl, pro přestavbu na 130RS. Takže mé Erko je teď odstrojené a vypadá dost žalostně(foto dodám). Jinak mé plány zahrnují asi toto:

  • Plasty 130RS (K. Krajansky)
  • Motor Favorit 135
  • 5q na širokej nápravě
  • nějaký pěkný kolečka
  • Předělání interiéru
  • Nějakej pěknej lak

No doufám, že to stihnu co nejdříve, abych mohl vyjet. Samozřejmě v průběhu budu dodávat fota i s popisem probíhající práce.

23.4.2006

Tak jsem dovezl od pana Krajanského RS sadu. Vypadá nádherně a pěkně pasuje. Tady je pár fotek jak sem to skousel jen tak nasadit na auto.

Teď budu měnit motor za favorita a možná i převodovku za 5q. Taky bude potřeba pár úprav na karoserii kvůli velkému rozšíření. Tak až budou další fotky určitě dodám.

8.6.2006

Tak tu mám n¨pár nových fotek. Začal sem pasovat palubovku z felicie. Bohužel pomalu to začínám vzávat(je to opdavdu dřina).

Další úprava, kterou se však úspěšně zvládl bylo sestavení a napasování zadní široké nápravy s komplet novýma ramenama, gumama a dalším.

Zrovna pracuju na zkulturnění FA motoru, aby na něj byl pěknej pohled. Až toho dokončím chystám se na pasování blatníků a kapot.

Foto opět dodám.

Tady je dále pár fotek stavu mého miláčka.

]

16.8.2006

Tak se mi to povedlo tak nějak zhruba napasovat. Už to zas konečně vypadá jako auto :-)

Bohuzel zjistil sem že mi opět teče z bubnu olej a skoušel sem to několikrát přetěsnit. Bohužel marně. Už mě to pomalu začíná sr..t. No ale ještě pořád se tak nějak držim. Přikládám opět pár fotek aby ste vyděli nynější stav.

]

18.8.2006

Tak sem to tak nejak spasoval a opet rinasim par fotek.

]

3.10.2006

Tak jsem se po dlouhém přemlouvání zase pustil trochu do práce. Přinutil mě k tomu blížící se sraz vozů Škoda v nedaleké Žirovnici. Po měsíci, kdy sem na auto ani nesáhl, sem se zacal poustet do kompletování mého RS. Nasadil jsem okna, dokončil sem zástavbu sedaček ze Suzuki Swift GTi, spasoval sem zbytek plastů, nasadil přední i zadní světla. Bohužel sem zjistil že nějaký skrat v elektrice způsobil vyhoření pod celou palubní deskou, takže ani světla nechtěla svítit. Nicméně lehnul sem na to a ještě del před srazem sem veškeré osvětlení zprovoznil. Bohužel chtěl jsem mít vše v pořádku a začal jsem se zabývat olejem, který vytékal z prevé poloosy. Rozebral sem tedy zadní nápravu a opětné smontování do druhého dne do rána bylo nad mé síly.

Takže na srazu má RS opět chyběla. Nicméně tento sraz měl velký přínos pro průběh stavby. Dodělal sem věci které byly dlouho odkládány. Nakonec jsem nalakoval i převařáky, které budou sloužit jako dočasné řešení, než budou peníze na ARCčka.

Opět tedy přikládám pár fotek jak po tomto zásahu auto vypadá.

]

]

26.10.2006

Můj další splněný sen 130RC

Tak sem se dal do realizace mého dalšího snu. Teda spíš jen malého sníku. Jedná se o přesný model mé RS v podobě RC modelu.

Už dlouho sem se snažil sehnat karoserii malé š130RS pro stavbu modelu na dálkové ovládání. Bohužel automobilový gigant Škoda má trochu jiný názor na výrobu svých modelů a podporuje pouze modely nové. Jedna z mála (možná že jediná) firma, která měla práva na karoserie 130RS byla firma AirDesign. Ta však o práva na tuto výrobu také přišla. Ale já se nikdy nevzdávám, začal pátrat. Nakonec sem úspěšně zakotvil na stránkách firmy Elva elektro, která ještě na skladech tuko karoserii má. Samozdřejmě že karoserii sem měl během pár dní doma. V balíku krom karoserie je dodáván i základní set samolepek, zrcatka (kapky) a dva druhy vejfuku, pro rally a okruhovou verzi.

Teď už musim jen dořešit na jaký podvozek své RC postavym. Ale ani to nebude trvat dlouho, protože já se na samotnou karoserii dlouho dívat nevydržim.

Jeden z největších problémů je však to že ještě nemám vybranej lak na mou velkou RS, takže i malá RC bude prozatím bez laku.

]


Rubrika: Vaše eRka, Přečteno: 11673×, Komentářů: 28, Líbí se Autor:
Dejvid: Bohuzel sem neudelal zadne foto, tak az budou sedacky nekdy venku tak ja to blejsknu a poslu ti je.
jeje, koukám, že sedačky už jsou na správnym místě. Pošli mi kdyžtak nějakou fotku jak si vyřešil držáky ty...
Ahoj Ondro zavist je hrozna vlastnost....ale kdyz ja ti ho tak závidím🙂
RST: No u toho cela mam velky dilema. Me se to takhle libi. Nechci stavet repliku RS na to nemam finance. Navic chci aby se moje auto necim odlisovalo. No uvidime.
Bořek_Stavitel: Diky za podporu. Sem rad ze se ti to libylo. Doufam ze to uz brzy dokoncim.
no kdyz uz RS, tak predpokladam, ze i to predni celo bude jinak. Cokoli jineho nez puvodni vyrez v cele neni nikdy ono...


Jinak preju at sily vydrzi, jsi teprve na zacatku.
Čau Ondro, fandim ti, jak jsem byl u tebe pro ten 5tikvalt a viděl to RSo, je mi jasný, proč to staví tolik lidí🙂 držim palce a dík
Cau vidim ze si z okresu vysocina,ja taky,treba by jsme se mohli nak domluvit a setkat,muzes mi kdyztak napsat na mejla,ja se potom ozvu,cekam na tvoji odpoved.HUNDRTKARJIRI
ja mam celou sadu od krajanskeho vcetne kapoty a stalo me to cely 14000 a hlinikovy byly i plechy dveri
Je mozny ze byla. I strecha byla hlinikova. Ale ta laminatova je perfektne lehka.
Nebejvala přední haubna spíš hliníková? Jen se ptám...
Odpověď na příspěvek [ zpět ]
Zrušit
To jo no na STK predem zapomen. Teda jestli tvuj tata nejni vedouci STKacka 🙂))) Jinak jsou od pana Krajanskyho. Je to spica jdou perfektne spasovat a ta povrchova uprava nema chybu. Stalo me to 12000kc. Jsou to vsechny 4 blatniky, zadni haubna a predni spojler. Jeste dela Predni haubnu. Ty vypada moc pekne je cela laminatova i s vystuhama. S tou to stoji o 3000kc vic. Mohu jen doporucit.
Krajanskeho blatniky mam taky a je to fakt spica kvalita. Na STK ovsem zapomente... nekonecne tema legalizace prestavby na 130RS...
Moc pěkný, uvažuji taky o RS sadě a ta tvoje resp. od pana Krajanského nevypadá vůbec špatně.


Na kolik tě přišla a jak je to pak na STK. Nemají k tomu připomínky ?
Sakra,sakra,co je to za módu?Složit auto a v zápětí ho znova rozdělat a předělávat?To Vás to montění baví víc než ježdění???
no pokud sem to vycet uplne presne tak je to hlinikovi nebo vysokotazny plech do ktereho se otvori vypali nejcasteji plazmou, popripade vystrizek a pak se natahuje, jak uz bylo receno, no a je to krasny....
když to řeknu lajcky tak tahokov je plech do kterýho jsou nažezaný škvíry a potom ten plech nějaká mašiná roztáhne a vznikne takový kosočtverečný pletivo
no auto vyzera gut.. az na ten napis na tahokove... (subjektivne)... drzim palec...
...a ked ku tomuto pridate dopredu 13\"165-tky a dozadu 14\"155-tky,tak to si teprv uzijete srandy.ja osobne som to mal docasne ako nudzove riesenie,a tam kde som inokedy chodil 60km/h pri tejto kombinacii ma v 40-tke zadok predbiehal.ale ved sranda musi byt,aj ked na chleba neni...
Nezabiješ se .... podařilo se mi rok (25.000 km) jezdit v stejné kombinaci, a žádné pokusy auta zabít mne jsem nezaznamenal....
Tahokov je ta mřížka co se dává např do čela, různých nádechů, otvorů a pod
Kurna, PROSIM, vysvetlete mi nekdo, co je to TAHOKOV, vsude se to pouziva a ja nevim, vo co go 🙁(





A s tema uzkyma zadnima poloosama, to je sranda, jezdil sem tak kdysi taky asi mesic a je to zazitek na celej zivot, kdyz se zadek snazi predbehnout predek 🙂), rychle to dodelej, jinak se nekde zabijes!!! 🙂)
Vlada: No nevym jek moc je to jedno. Hadice totiz pri vysich teplotach straceji svou pevnost a jen v trochu vetsim ohybu se zaskrti. Me se to skrtilo nad prevodovkou. A je snad jasne, ze kdyz voda netece tak se nic nechladi.
Co jsi udělal s tím chlazením? Není to jedno, čím ta voda teče, jestli hadicema nebo trubkama?
martan:Ta dira je docasna uz je do ni pripravenej tahokov.





petrik:Fotky dodam, jen mi tam nejak nesli dat.





Hyde: To vis to je teprv vzruso, behem 14 dnu tam budou siroky poloosy.





Nejni to vubec dodelany!!! tohne je jen mezistupen pred konecnou upravou.
ty mas ve predu eMko a vzadu jezdis s klaskou napravou uzkou jo: No to tda potes pepek 😮.
nelibi se mi ta dira v kapote 🙁
chtělo by to ještě pár fotek