18. říjen 2005

Petrovo eRko - 2005 - 2010

Rubrika: Přestavby a renovace, Přečteno: 32116×, Komentářů: 152, Líbí se Autor: Petr
Jak se mi s autem žije

Průběh stavby tohoto eRka najdete zde

Protože článek začíná být neúnosně dlouhý a mě se nechce jej trhat na další části, zařazuji novinky vždy na začátek. Takže:

CO JE NOVÉHO

05.01.2014 - THE END

Auto po několika prodejních peripetiích skončilo kdesi na jihu Rakouska.

___________________________________________________________________________________

12.8.2005

Uplynula již delší doba a já zjišťuji, že zanedbávám informovat, co se děje. No v podstatě se toho moc neudálo. Na tachometru přibylo cca 20 tis km, s autem jsem absolvoval mimo jiné několik různých srazů, zúčastnil jsem se při těchto příležitostech i několika sportovních zápolení a párkrát jsem byl i na volných jízdách v autoslalomu v Milovicích.

Kromě běžných prací spadajících do pravidelné údržby se na autě nic zásadního dělat nemuselo až na tlumiče Sachs, které se ukázaly, jako šmejd. Třeba jsem měl smůlu na špatné kousky, ale po půl roce provozu se z nich staly pumpičky bez funkce :-( Na jejich místě se zabydlely přitvrzené a repasované seriovky od Vláďi Dubského, s kterými jsem naprosto spokojen. Kam zatočím, tam jedu a auto sedí za všech podmínek. Auto taky dostalo nové obutí osvědčeného rozměru a výrobce a brzdové segmenty jak vpředu, tak vzadu.

Vzhledem k tomu, že do rodiny čtyřkolých přibyl další kousek ve formě Š 100, četnost ježdění s eRkem znatelně oslabila. Malinko jsem slevil i z původních záměrů a představ a i když umístění, kterých jsem v soutěžích dosahoval byly myslím celkem uspokojivé vzhledem ke konkurenci, přeci jenom jsem zjistil, že motor, ač ve vynikající kondici, bude žádoucí posílit. Původní záměr byl, že oživím stávající motor výměnou vačky a úpravou hlavy, ale na předávání cen z akce pražského Škoda-Klubu ve Všechově, kam jsem byl pozván a nějaké ocenění jsem získal, mi Schwejk učinil nabídku, které jsem nemohl odolat. Částečně i proto, že moje zaměstnání mi nedovoluje vyčlenit dostatek času na tyto záliby. Proto jsem zakoupenou vačku doplnil o další 136 fa motor, který jsem poměrně lacino sehnal v sousední vesnici, Schwejkem požadovaný karburátor, vše jsem naložil do pick-upa a 31.7.2005 jsem uháněl směr Schwejkova dílna.

Uvidíme, co se z toho vyvine, ale prognózy jsou víc než příznivé - chvílemi až děsivé :-))

Z auta jsem vymontoval původní agregát a za současného připravování nějakých drobností souvisejících s montáží nového jsem plný očekávání, kdy že ta bestie bude dokončena.

26.9.2005

Už je to čtrnáct dní, co mám nový motor doma a týden, co je namontován v autě. Po malém přemlouvání se ochotně usadil na svém místě a po ještě menším přemlouvání poprvé naskočil. Nemám, co bych k tomu řekl. Slibované parametry jsou dodrženy a řekl bych i překročeny. Po týdnu kamarádění a seznamování se s ním jsem zajel ke Schwejkovi na doladění a seřízení. Cestou zpátky jsem moc soupeřů nenalezl :-))

K tomu, co v motoru je, toho moc neřeknu, protože také ne všechno vím a něco zůstalo pochopitelným Schwejkovým kuchařským tajemstvím. Odhadovaný výkon je přes 100 k a okolo 5 až 6 tis otáček neskutečný kroutící moment. Brzy dodám oficiální hodnoty. Bude odbržděno.

První setkání

Po namontování

Jelikož Schwejk poskytuje plný servis, tak u oživování nesměl chybět

První dojmy: Každému, kdo chce mít kvalitně udělaný výkonný motor, mohu Schwejka doporučit. Je to investice, která se opravdu vyplatí a protihodnota je obrovská. Za své peníze dostanete komplet skvěle fungující agregát a v mém případě ještě k danému motoru upravený a seřízený karburátor, rozdělovač a olejovou náplň. Polosyntetika 10W40. Také jsem zjistil, že pneumatiky, ač zánovní, prostě již motoru nestíhají sekundovat, takže v nejbližší době bude nutno pořídit i jiné kvalitnější obutí.

18.10.2005

Jak jsem již předesílal, bylo vyměněno obutí. Dal jsem na doporučení a osobní zkušenosti několika lidí a zakoupil jsem Semperit Sport Life v rozměru 175/60 R13. Bylo mi řečeno, že teprve teď poznám, co je to rychlost :-) Byla to pravda. 14. - 16.10. jsem se s již lehce zaběhaným motorem zúčastnil srazu v Běšinech u Klatov. Mini rallye, která je hlavní součástí sobotní části srazu, jsem absolvoval za vydatné pomoci Fida, coby spolujezdce a motivátora v jedné osobě... :-) ( Fido díky ) a byl jsem sám překvapen, kam až lze v rámci fyzikálních zákonů zajít. Auto poslouchá na slovo. Kam zatočím, tam jedu, výkon je doručen na požádání bez jakékoli prodlevy. Sice jsem s nějakým umístěním ve skrytu duše počítal, ale výsledek mě dost překvapil. Vítězství ve své třídě a šesté místo v celkovém pořadí.

Motor v provozu a nové luxusní osvětlení značky od Ládi Ladiče

Nové pneumatiky

21.11.2005

Číselník počítadla kilometrů se od namontování nového motoru posunul o necelých 1.300 km a objevil se první problém. Projevovalo se to jako vadné těsnění pod hlavou - tlakování do chladící soustavy - a ačkoli jsem tomu nechtěl moc věřit, tak po vyloučení závady na víčku expanzky šla hlava dolů. To co se pod ní objevilo, bylo celkem překvapující. Těsnění, které vypadalo ne jak po třinácti stech kilometrech, ale jak po padesáti tisících... zřejmě šmejd. Už vzhled materiálu, z něhož bylo vyrobeno se od standartních těsnění dost lišil.

Po výměně těsnění vše O.K. a vše zase funguje tak jak má.

V uplynulém týdnu jsem využil státního svátku a následujících dnů, které mi poskytly nezvyklý dostatek času a na auto přibyla další "maškaráda" :-) kterou jsem konečně dodělal. Dobře vidět je důležité..... Použitý materiál nerez, dvě světla o průměru 160 a dvě o průměru 180. Svítí to opravdu hodně :-)

15.12.2005

Dnes dopoledne jsem auto odevzdal známému, který jej odvezl ke svému známému a ten zprostředkoval změření výkonu na válcovém měřícím zařízení u svého známého :-) ( Známí známých jsou asi jediná cesta, jak dosáhnout vyjádření oficiálních hodnot výkonu za rozumnou cenu ) Auto se mi vrátilo v pořádku zpět a společně s ním i protokol z měření... Myslím, že Schwejkovy odhady nebyly vůbec vzdálené realitě.

17.03.2006

Téměř za pět minut dvanáct jsem zjistil, že dvouletá perioda platnosti technické kontroly se již nezadržitelně blíží ke svému konci a tak jsem se ihned objednal na STK. Vše šlo ráz na ráz a tak jsem dnes s autem technickou prohlídku absolvoval. Výsledek je na přiložených fotkách.. :-)

21.04.2006

V rámci příprav na blížící se sraz v Běšinech jsme se Schwejkem po čtrnáctidenním zkoumání příčiny jedné závady, o které se zde nebudu rozepisovat nakonec odhalili banální zdroj potíží. Špatná tepelná hodnota svíček. Zkrátka u takovéhoto motoru není nikdy nic předem jasně dáno... Nicméně problém byl odstraněn a vyrazil jsem s autem na sraz v napjatém očekávání závodu s ním spojeným. Auto fungovalo skvěle a až na drobné lapálie s prasklým držákem alternátoru a jeho příruby. Přišlo se na to ve chvíli, kdy do startu do první etapy závodu již mnoho času nezbývalo. Následovalo rychlé sehnání klasického alternátoru ze stodvácy, držáku, relátka - zde bych rád poděkoval Filipovi Špačkovi z Klatov za bleskurychlé poskytnutí dílů, Radkovi, Hance a Schwejkovi za morální a technickou podporu :-)) - a po jejich rychlé montáži hurá na start. Jenže něco bylo špatně a já celý závod inhaloval výpary z vařící se baterie. Mezi první a druhou etapou jsme se Schwejkem zkusili vyměnit ještě alternátor za další, ale dle předpokladu se to minulo účinkem. Až po závodě jsem díky Medvědovi sehnal jiné relé a vše bylo uvedeno do standartního stavu. Nicméně závod se opět vydařil a výsledek je na následující fotografii.

30.06.2006

Během uplynulé doby jsem byl poctěn žádostí Chrobáka o účast na jeho svatbě, co by řidič. Takové pozvání se nedá odmítnout a myslím, že auto nebylo ve svatební koloně ostudou.

Více najdete zde

Jinak nic zásadního. Pouze pokračovalo laborování s vhodnými svíčkami. Snad už je u konce a byly nalezeny takové, které nárokům motoru snad vyhoví. Pro ilustraci dva obrázky, jak dopadly Brisky 14, které zatím byly to nejlepší, co jsem vyzkoušel.

08.09.2006

Z kraje srpna tohoto roku se auto zúčastnilo již tradiční akce nazvané Hundertgang v Poděbradech. Jelikož já jsem jel stylově s Modrou , řízení eRka jsem svěřil kamarádovi Jirkovi Davídkovi, který se jej zhostil velmi dobře. Článek o této akci zde

20.srpna jsem byl v Milovicích na autoslalomu pořádaném pražským Autoslalom Klubem. Den na to jsem zjistil nezvykle velkou vůli v otáčení pravého zadního kola. Vědom si toho, že každé blbnutí je u škodovky po zásluze potrestáno :-) putovalo auto na zvedák. Viníci vůle byli záhy odhaleni.

Díky Radkovi RST, který mi přijel přiložit pomocnou ruku k opravě, byla promptně dodána jiná poloosa i kvalitnější kameny s drážkou a vše bylo vyměněno.

Při této příležitosti jsem vyměnil již značně spotřebované silentbloky zadních podélných ramen.

No a když už jsem byl v tom pracovním nadšení, tak jsem kromě běžných údržbových prací a několika dalších drobností oživil po 7 letech i vzhled kol.

25.09.2006

Během minulého týdne v rámci příprav na sraz v Běšinech u Klatov jsem celé auto prohlédl, abych se ujistil, že není nic, co by mne mohlo při závodech zradit. Nic jsem neobjevil a tak jsem se jen už těšil na den odjezdu. Jen tak mimochodem se najednou objevilo doma tohle ..

eRko dostalo také nový výfuk. Vzhledem se nijak neliší od toho, co na autě byl dosud, ale oproti němu je to tzv. plnoprůstřel. To znamená bez přepážek, jen děrovaná trubka v obalu s železnou vlnou. Motor tím získal zas nějaké koníky v horním spektru otáček, kam se teď šplhá daleko radostněji a rychleji. Také jeho akustický projev dostal více ostrosti.

Díky tomu všemu se mi podařilo již potřetí za sebou obhájit vítězství ve své třídě v závodě o pohár škodateamu.

19.10.2006

Jelikož jsem si vědom pravidla, že tisíc malých zlepšení utváří celek, rozhodl jsem se pro výměnu sedaček. Nechtěl jsem žádné anatomy, skořepiny, prostě nic extra, jen něco jiného, než ty původní koženkové, které už byly značně spotřebované, popraskané a rozvrzané. Navíc mi na nich dost vadilo, že na nich jakýkoli potah klouže a vůbec... :-)

Ve zdejší inzerci jsem narazil na celkem solidní od Dakose. A hned komplet do celého auta. Jsou z nějakého fordu. Jsou konečně látkové a jsou o dost vyšší. A protože jsem nechtěl odstraňovat most pod sedačkami, snížil jsem jen původní držáky na nejnižší možnou mez a poté zhotovil nové držení kolejnic. Ve výsledku je sedačka o cca 4 cm výše než původní, ale mě to s mými 172 cm naprosto vyhovuje a jsem s nimi spokojen. Zadní nevyžadovaly žádných úprav. Sedly tam, jako by byly pro eRko dělané.

Při odříznutí držáků kolejnic původních sedaček jsem objevil hotové poklady, které se tam za 28 let života vozu nastřádaly :-)) To muselo být neúspěšných pokusů o nasazení matky na šroub upevňující sedačky ...

No a protože podmínkou toho, abych mohl dělat radost sobě, je především povinnost dělat radost i rodině, pořídil jsem jí povoz vskutku rodinný. Není to sice český sen simply clever oktávka f kombíku, f metle a f tédéíčku z bazaru, ale našim potřebám to plně bude dostačovat.

r.v. 96, nalítáno 75 tis. výbava GLX, skvělý stav, uspokojivá cena a hlavně když už tak už ;-) motor samozřejmě benzín, protože nafta patří do náklaďáku a plyn do kamen, ale 1.6 obsah.

20.10.2007

Rok se s rokem sešel a já nemám pomalu o čem psát. Od srazu v Běšinech na podzim 2006 spadlo eRko tak nějak z lopatky :-)) Na vině byla jakási nechuť cokoli vylepšovat, velké pracovní vytížení a spousta dalších okolností, kteé mne vedly k tomu, že jsem na svoje záliby neměl skoro čas a v důsledku toho ani náladu. Vyústěním toho všeho bylo, že jsem na jarní sraz v Běšinech jel Modrou a jel jsem pouze na kukačku bez závodění.

Nicméně k pár občasným vyjížďkám došlo. Při jedné z nich jsem blbnul tak, až jsem v zatáčce svlíknul pneumatiku z disku. Na vině bylo zřejmě nedostatečné nahuštění bezdušové pneu. Patka se odtlačila od ráfku natolik, že to fouklo a bylo vymalováno.

Poté jsem auto opět odstavil do garáže a až před podzimním srazem v Běšinech jsem začal opět uvažovat, že by nebylo od věci tomu věnovat trochu pozornosti a jet s tím na sraz. Takže jsem nechal opískovat a stříknul na stříbrno další disk, do pneumatik vzadu nacpal duše jako prevenci před opakováním té nemilé příhody, překontroloval vše důležité, předělal držáky sedaček, které byly pořád ještě nějak moc vysoko a týden před srazem jsem s autem něco najezdil po okolí, abych se ujistil, že je vše, tak jak má být. Vybavení vozu obohatila ještě nová baterie. Původní jaksi již pozbyla schopnosti udržet se v nabitém stavu déle jak jeden den.

V pátek 5.9.2007 jsme společně se spolujezdcem m8rinkem a několika dalšími posádkami z blízkého okolí vyrazili směr Klatovy. Počasí nám přálo, auto fungovalo skvěle a sraz se vydařil. V závodě se v tvrdé a nelítostné konkurenci silnějších vozů a ostřílených závodníků podařilo dosáhnout na třetí místo ve skupině a na 14. místo v celkovém absolutním pořadí z osmdesáti posádek, které dokončily závod. Svůj podíl na tom má i mitfára m8rinek, jemuž zde děkuji za skvělou spolupráci.

09.02.2008

14.02.2008

20.02.2008

Takže po předchozí obrázkové dokumentaci beze slov ( není třeba vše složitě okecávat, že ) přicházím v předvečer startu do soutěže s názvem 1. Severočeská Monte Carlo Rallye viz http://www.automuzeum.cz/report.php3?r_id=1527 zase s nějakým povídáním a samozřejmě opět obrázky :-)

Dnes mi byl doručen objemný balík od našeho známého eRkaře, poety, fotografa, hundrtkáře a krejčího v jedné osobě, zkrátka od Ládi Ladiče , jenž kromě spousty jiných předmětů obsahoval i jeho vlastníma rukama precizně očalouněný volant. Součástí volantu je i apartní ochraný futrálek :-) Byl neprodleně podroben montáži.

Dále jsem na auto nalepil startovní čísla dodaná pořadatelem soutěže.

No a protože je to Monte Carlo a pořadatelé slibovali sníh a ačkoli tomu vůbec nic nenasvědčuje, tak kdyby se přesto nahoře zbláznili a třeba nečekaně něco nasypali, je díky Radkovi RST připravena alternativa obutí.

Zítra, tedy 21.2.2008 vyrážím směrem na Jablonec nad Nisou a společně s m8rinkem, který mi dělá spolujezdce, se zúčastníme avizované soutěže.

24.02.2008

Jak bylo avizováno, zůčastnil jsem se 1. Severočeské Monte Carlo Rallye. Akce byla původně naplánována pořadatelem ( Automuzeum ve Vratislavicích nad Nisou ) na čtyři dny. Pro absenci sněhu však byl program zkrácen na tři dny. I tak celková délka tratí činila přes 400 km. Vzhledem k tomu, že mám z akce tak trochu rozporuplné pocity, tak bych o ní něco napsal, pokud bude zájem to číst, v jiném samostatném článku včetně fotografií velmi různorodého startovního pole zúčastněných vozů.

Zde jen v krátkosti. Soutěž byla rozdělena do tří etap. Josefodolská, Českolipská s měřenou zkouškou na autodromu v Sosnové a Jizerská. Poděkování patří m8rinkovi za výborně odvedenou práci spolujezdce a za ubytování, jež bylo nadmíru příjemné.

No a nyní pár obrázků:

Velmi pozorný divák na autodromu v Sosnové :-)

Tratě byly velmi různorodé a pro ilustraci, kudy také se dá jet amatérská rallye, pohlédněte na následující fotky.

Na nějaké lepší umístění v jízdách pravidelnosti nebylo v konkurenci ostřílených veteránistů majících tento typ zkoušek v krvi ani pomyšlení, ale na autodromu v Sosnové se mi díky perfektně fungujícímu autu podařilo získat 3. místo a sympatie diváků :-))

15.05.2008

Tuto sobotu, tedy 17.května tohoto roku se chystám jet závod do vrchu zde na Boleslavsku. http://www.hobbyautocross.cz/dovrchu.html No a protože bez platné technické prohlídky bych nebyl ke startu připuštěn a platnost té dosavadní skončila před měsícem, zajel jsem dnes na STK.

Výsledek beze ztrát, vše v nejlepším pořádku, kontrolní známky vylepeny a zase za dva roky nashledanou ...

Také jsem si kvůli závodu pořídil sadu speciálních vrchařských pneumatik i s disky od renomovaného výrobce, se sploštělým běhounem pro maximální přilnavost k vozovce.

23.05.2008

Jak jsem avizoval minulý týden, účastnil jsem se závodu do vrchu Jemníky - Bojetice. Závod byl součástí Triola Cupu a pod záštitou Dobrovických pořadatelů byla, jako bonus, vypsána divize hobbycrossových speciálů.

Startovní pole bylo velmi pestré a z valné většiny je tvořily vrchařské speciály s obrovským výkonem ( např BMW M3 se 440 k ), týmem mechaniků, drahým vybavením a vůbec .... z počátku jsem si tam připadal, jak chudej příbuznej :-D

Vzhledem k malému počtu aut s obsahem do 1.400 ccm bez rámu ( dle propozic Triolacupu tzv. seriovky ) jsem byl zařazen mezi dvoulitry. I přesto se mi podařilo zajet slušné časy a umístit se na 6. příčce z devíti závodníků v této třídě, přičemž na prvního s Hondou Civic Type R jsem ztrácel necelých 10 vteřin, zatímco pátý v pořadí s BMW 325 mi nadělil na 2,5 km dlouhé trati vteřin 7. Abych porovnal porovnatelné, tak např. Petr Zadražil se Škodou 130 RS zajel 1:32,77 oproti mým 1:28,81 :-)

Se závodem jsem plně spokojen, trať mi naprosto vyhovovala, auto fungovalo bezvadně, organizačně to bylo dobře připravené a při další příležitosti se půjdu svézt znovu.

Fotku mám zatím jen jednu a to ještě hooodně mizernou. Jak budou nějaké další, vložím je sem.

09.11.2008

Letošní rok pro mne z hlediska eRkaření a hundertkaření nebyl z mnoha důvodů nijak zvlášť plodný, spíše hluboko pod průměrem. Proto s aktualizací přicházím až nyní.

Kromě akcí, o nichž jsem zde již poreferoval, jsem s eRkem navštívil i Výskův komorní slet nazvaný Severní okruh je krutý, konaný v oblasti Jetřichovic. Obrázky pocházejí z objektivu Davesova fotoaparátu.

No a protože vím, že oblíbenost obrázků nad textem má zde jasné vítězství, předložím něco z tohoto soudku. Při nostalgickém prohlížení rodinných alb s fotkami jsem objevil i několik těch, co zachytily eRka, která prošla mýma rukama. Pouze to červené s kachním ocasem na kapotě se u mne nijak neohřálo, protože bylo stavěné vyloženě na kšeft.

Takže se pokochejte. První fotky jsou datovány rokem 1992 :-)

26.06.2009

Při nedávném úklidu garáže jsem objevil v koutě zastrčené a výhodně zapomenuté luxusní nerezové prahové lišty od našeho kolegy Mototechny ze Slovenska. Ačkoli byl dnes pařák, že se mi do ničeho nechtělo, přeci jen jsem se přemluvil a lišty jsem namontoval.

Já vím, ty poslední dvě fotky toho s lištami moc společného nemají, ale když já nemohl odolat :-)

27.06.2009

Dnes jsem si dal malé pokračování a konečně po několika letech jsem se donutil vyměnit nefunkční stahovačku okna v levých dveřích.

Zvažoval jsem pojednat to v samostatném článku, ale protože již máme na toto téma články zde a zde a informace o stahovačkách lze najít i jinde na netu, např. u Davese, rozhodl jsem se, že to vložím sem.

Po odstrojení tapecíru a vymontování stahovačky jsem ji rozlousknul a vypadl na mně viník, který způsoboval, že okno nešlo stáhnout. Či spíše vytáhnout, dolů to nějak šlo samospádem :-)

Stahovačku, jež jsem hodlal použít, jsem nechal tak jak byla, včetně uchycení lanka v bubínku. Lanko bylo v dobrém stavu, byť vytahané na délku, a proto jsem to nerozkuchával.

Následovalo namotání lanka na bubínek a zajištění závitů proti rozmotání lepící páskou. Prostě to je zapotřebí úplněbrutálněcelývoblepitvole :-D Volné konce lanka je dobré ponechat ve směru ke kladkám s ohledem na polohu stahovačky po montáži do dveří.

Stahovačku s namotaným lankem, zajištěným lepící páskou jsem vložil na své místo a chytil jen jedním šroubem, abych měl zajištěnu dostatečnou vůli lanka při navlékání do kladek. Následně jsem lanko přeštípnul v místě uchycení do linety skla, protože bylo již natolik vytahané, že by nebylo možné je po konečné montáži napnout. Poté jsem napnul konec lanka, který prochází vrchem dveří a chytil je pod příložku v místě, kde jsou na protikusu takové packy. Šroub jsem utáhnul jen trochu, aby lanko drželo, ale aby zároveň na druhé straně byl prostor pro vsunutí druhého konce lanka pod příložku.

Pak jsem natáhnul druhý, spodní konec lanka, vsunul pod příložku a šroub dotáhnul.

Vodící lišty skla jsem promazal cajkem obsahující teflon, kladky a mechanismy WD-čkem a po montáži převodky elektromotoru stahování a tapecíru byla oprava zdárně u konce

03.12.2009

V uplynulém období se událo následující:

Autu jsem za vcelku výhodných podmínek pořídil dělená kola.

Kola jsem odevzdal kamarádovi Matymu , který přislíbil vyleštění límců do bezvědomí.

Dále jsem byl nucen vyměnit tekoucí vodní pumpu. Zřejmě nejsou konstruovány na otáčky, které produkuje motor ...

Na sklonku prázdnin jsem se jel podívat na Láďu Ladiče a Michala K. na jejich zahajovací ráno Expedice Valašsko. Chvíli jsem s nimi pojezdil po začátku jejich trasy a pak se díky jiným povinnostem zase odebral zpět domů.

Rovněž jsem se zúčastnil prestižní akce, na kterou jsem byl organizátory přizván, a to foto seance Severka 2009 pod taktovkou Láďi Ladiče . Výstupem z tohoto pracovního setkání by měl být kalendář pro rok 2010 s fotografiemi zúčastněných vozů.

No a také jsem konečně zaslal Martymu fotografie a přihlášku do jeho neuvěřitelného projektu Fotokatalog Š 110 R.

A na závěr jedna fotka, jak je to eRko směšně malé oproti i obyčejným soudobým autům :-) O to víc je elegantní.

Ach, málem bych zapomněl. Jelikož jsem byl při silniční kontrole zdupán, že těch světel je vepředu nějak moc pane řidiči a že je jistě překročena povolená svítivost a zároveň mi bylo doporučeno zakrytí přídavných světel, že pak to bude jakože v pohodě, tak jsem požádal Ladiče a ten mi spíchnul na světla slušivé stylové převleky, jak je vidět na fotkách. Tímto LLáďovi veřejně děkuji.

27.07.2010

Jelikož jsem poslední dobou eRko poněkud zanedbával a po většinu času strávilo nečinně v garáži, pokusím se mu to vynahradit a začal jsem účastí s ním na vynikající, již skoro tradiční akci, s názvem Hundertgang v Poděbradech. Sraz proběhl tento víkend, opět pod taktovkou Klárky a Jirky Caimanovic a protentokráte byly tématem Vánoce :-)

Podařilo se získat i nějaké ocenění v disciplínách Rychlostní zkouška na čtvrt míle a Jízda zručnosti. Kromě diplomů a medailí jsem obdržel i množství drobných hodnotných cen.

No a protože tématem srazu byly Vánoce, každý z účastníků dostal i Vánoční dárek. Dárky přivezli všichni účastníci a rozdávání proběhlo večer samozřejmě pod vyzdobeným vánočním stromkem se vší parádou. Dokonce i sníh padal :-) Můj dárek je zde.

Krom uvedeného probíhala i soutěž s názvem Adventní kalendář, kterou jsem rovněž vyhrál a cenou nebylo nic jiného, než obrovský adventní kalendář. Po rozbalení a pootvírání jednotlivých okének na mne vykouklo spousta drobností.

Jinak auto funguje stále k plné spokojenosti a to je prozatím vše.

06.09.2010

28. srpna tohoto roku jsem s autem navštívil Východočeský kraj a zúčastnil se ojedinělého srazu v historii eRkařství v zemích Českých. Tím srazem byl Martyho Sraz ke 40. výročí od zahájení výroby eRka . Super akce. Jelikož svoje auto jsem nějak nefotil, krom pohledu shora, zbylé fotky jsou od jiných účastníků a s drzostí sobě vlastní je zde použiji bez jejich svolení.

Při tvoření nápisu na parkovišti Škodovky jsem byl součástí písmenka U ve slově VOZU úplně vpravo nahoře :-)

Až se zase něco bude dít, přinesu informace.

Závěrem několik poděkování.

Džonovi za tyto úžasné a ojedinělé stránky, kde jsem nalezl spoustu podnětů, inspirace a kontaktů na stejně "postižené"

Radkovi za sehnání výfuku a zveřejnění tohoto nudného a dlouhého článku

Vláďovi za propojky na brzdiče a tlumiče

Jurovi za to, že mě konečně nepřímo donutil toto sepsat a předat k zveřejnění

Všem prodejcům, kteří ještě prodávají nové díly na tyto skvělé vozy a díky nimž jsem mohl za ně utratit spoustu peněz :-)

Za všechny alespoň:

  • Autoelektrika Šťastný Ml. Boleslav
  • Auto-Moto Sucharda Dobrovice
  • Prondo Ml. Boleslav
  • Cartec Ml. Boleslav
  • Mototechna p.Fajk Ml.Boleslav
  • p.Svoboda - Ostřešany u Pardubic
  • Jirka Mach - Písková Lhota
  • p.Ledr

Manželce za pochopení a tolerování mé nemoci 110R

Láďovi za odtažení

Pavlovi za špičkové nalakování a trpělivost

Tchánovi a sousedům za kibicování a podporu typu "Stejně to nikdy už nedáš dohromady"

Karlovi Šimečkovi za zapůjčení CO svářečky

Schwejkovi za skvělou nabídku na skvělý motor


Rubrika: Přestavby a renovace, Přečteno: 32116×, Komentářů: 152, Líbí se Autor: Petr
Nemám.
A máš ještě nějakou škodovku nebo jsi s nima musel skončit nadobro 🙁?
Minulý rok jsem se dostal do nějakých sraček a taky jsem o prodeji Erka hodně vážně uvažoval. Nakonec jsme to nějak zvládli a auto sem si mohl nechat za což sem rád.


Holt ta doba je fakt těžká 🙁
Aprýl ještě není! Co se děje kluku jeden?
Jo a ty návleky jsou opravdu zdařilé.
Ty policajti už neví co, když nesvítíš je zle, a když zas svítíš o trochu víc tal je to také špatně. 😀
Mustanga s huculem ... 🙂))





Rozesmálo mně to.
No Petře uvidíme, jak se leštění zadaří. Ale věřím, že až kostkáče na kola posadíš, tak to bude masakr. Páč tyhle kola k našim autum prostě patří. "Kola dělaj auto"
Petře,k tvému fotu č.159 si dovolím vznést námitku a nesouhlas s tím,že eRko je malé oproti i obyčejným soudobým autům (užitkovým zduřelinám)😋 Nelze srovnávati mustanga s huculem😀


Tady porovnávej: http://www.flickr.com/photos/etnawalk/2816251415/sizes/l/
No Petře, jak často říkám, existuje určité kriterium kvality srazů a sice - jestli tam Houška dorazil, či zda jej vypustil a o to více si cením, že na pár akcí se nám Tě podařilo nalákat. Byla to teda kolikrát složitá jednání s manažery s nutností zapojit kreativitu při vytváření rafinovaně lákavých benefitů, ale zadařilo se, letos nad očekávání 😀DD
Odpověď na příspěvek [ zpět ]
Zrušit
2 Petr: Eeee, tyhle Falkeny jsem měl přesně v tomhle rozměru a byly žalostně hubený, takže jsem je měl na Kóče asi týden a šly pryč (na spotřebáka). Nebyl jsem moc spokojenej 🙁
Ty pneumatiky jsem zakoupil normálně v obchodě s penumatikama. Ale už to je čtyři roky zpět a mezitím se tento typ přestal vyrábět, takže již nejsou ani k sehnání. Jako vhodná alternativa se jeví například toto:





http://www.az-pneu.cz/index.php?goto=vypis&zalozka=pneu&idnabidka=1561
Zdravím, chtel bych se zeptat, kde jsi zakoupil tyto pneumatiky semperit sport life 175/60 r13, slyšel jsem na ně samou chválu, tak přemýšlím o jejich koupi, dekuji moc
Láďa-Ladič: To máš recht, tomu ne, originálním heverem z oceli Poldi to bolí 😀


Ale zapomněl jsem dodat, že takto zbastlený kus už budu rovnou shánět, a nejlépe s chybějícím/vyhořelým interiérem, protože to je jediné místo, kde se můžu a chci realizovat 😀
Ne já opravdu nechtěl zavést téma na to, kdo má jaké znaménko před jménem. To zavedl grafik stránek. I kdybys tam měl Petře černé X nepřihlášeného, zainvestoval jsi do své aury, máš jí, vnímáme jí, měj jí rád i když obecné povědomí halt někdy zrovna neosvobozuje, ale zas v mnohém jiném pomáhá 😉
Ládíku, vlastně máš tak trochu pravdu. Mám tady jakýsi status a to hvězdičkou označený titul supervisora. Lepší už je jen Muf Supermuf ...





🙂))
GauneRe! Jardovi bys to do očí neřekl!!! 😀
Láďa-Ladič: A tyhle pány taky sjednocuje spolehlivý moderní vůz, který je odveze z bodu A do bodu B bez ohledu na roční dobu, atmosférické vlivy, akce Kryštofff a hranice cizích států 😀


Jako svoje "jednou možná" budoucí éRo vidím nějaký pro originalisty beznadějně zbastlený kus, kompletně vyvařený třebas i rovným plechem a obaleným opovrhovaným laminátem s kusem celohliníku pod kapotou 😀
No Filipe již v tak útlém mládí ses dostal do skupiny tzv. aftereRkařů, což jsou zpravidla starší pánové, jež my, co ještě eRko máme 😀, potkáváme na pumpách, placených parkovištích atd. a tyhle pány sjednocuje vzpomínka s vlhkým zrakem, že eRko někdy v životě měli, někomu ho prodali, dodnes o něm stále sní a s láskou vzpomínají 😀 No ale Ty jseš ještě mladej, tak se s tim nějak popereš nebo prostě, když nebude zbytí, koupíš jiné ;oD
Každý si staví svoje autí k obrazu svému a s odstupem času zjišťuje, že by ledascos mohl udělat lépe. Ale jednoduše stárneme a lenivíme 😀 To se pak předělává hůře 😀 Třeba pokud máme v autech nějaké věci, čistě z nostalgie, nebo z praktičnosti, je to jedině dobře. A jak psal Jezevec: Je to MOJE auto 🙂 LLáďo to je fakt, nějak to erkaření Briana rychle přešlo 🙂 Filipe neváhej a jdi do toho 😀
Láďa-Ladič: No, jak jsme spolu v neděli mluvili, seděl jsem u stolu a fakt o tom přemýšlel 😀 Ale na virtu je téma uzavřeno s tím, že auto už bylo prodáno. Komu, kam a za jakými účely netuším.
Filipe neboj, samozřejmě že nejsi normální ;oD





Navíc teď máš výjimečnou šanci si své auto od Bryana zpět koupit, dohoda o ceně prej možná 😀
Tak jo, diskutujte ať koláč roste !!!!!!!!! Já musím jít také něco dělat -o). Mějte se fajn a zatím..... Jirka.
...no a podle mých náročných představ, tato palubní deska oplývá až zahambujícím nedostatkem budíků (vzhledem k výkonnosti agregátu) 😀 Teplota oleje, voltmetr, ampérmetr, hodiny, podtlak v sání, tolik veličin co se dá měřit!





Tohle mi zbylo po prodeji Žluté Rakety a nějak se s tím nemůžu rozloučit. Jsem normální? 😀





http://fotoalba.cz/fotky/18265528
Jirko o komentování a názorech ta fóra přece jsou. Naopak lidi se začnou bavit a číst, když se debata rozvine a koláč sledovanosti roste.





A k těm názorum - ano je to můj názor, ale je halt i od admina, co s tím nadělám 😀 a je zveřejněný, takže musím být schopen buď si ho veřejně obhájit a nebo si veřejně posypat popel na hlavu, když se ukáže, že má kořeny v Mimoni 🙂
Tu LL) máš právo na svůj názor a já Ti ho nechci zakazovat - takže nic ve zlém, ale já s tím prostě nesouhlasím, já chtěl vždy aby moje auto bylo MOJE !!





P.S. ale neodpustím si jedno přátelské dloubnutí : jsi admin a tak je Tvůj publikovaný názor jen Tvůj názor ?????


Ale prosím Tě neřeš to !!! Já jen s úsměvem reaguji na to, co píšeš -nic víc v tom nehledej -o).
OK Petře, přesvědčil jsi mě, že takhle to máš prostě rád 🙂 To jsem si potřeboval vyjasnit 😀





Ale ač se Ti to líbí nebo ne, leta se prezentuješ, aktivně se účastníš společenského dění, samá veskrze pozitivní činnost, díky za to!!! No a to má za následek, že byť se píšeš "jen" Petr, nejsi zde přece reálně branej jako nějakej Petr, ale pro nás Ten Petr a nemáme na Tebe metr jako na nějakého Petra. Nepřijmutí toho a chtít být stále považován za nějakého Petra se nazývá "falešná skromnost", protože šanci na nějakého Petra jsi sám dávno zahodil svou ochotou angažovat se. Sžití se s Tím Petrem, tím naším, co už zde má svoje odpracováno, nese jisté závazky a já nepochybuji, že Ty je hravě uneseš ;oD A nebo se teda klidně tvař jako jen tak nějakej Petr a my budem jako dělat, že to tak je, aby jsme Tě tím zostřeným vnímáním osob ve středu dění nepoplašili, O.K.? 😀
Hi hi hi, he he, cha cha cháááá .... teď jste mne opravdu rozesmáli a pobavili, prskám do klávesnice ... 😀





Já a lídr ? Já, ten co píše pravidla ? Stůjte na zemi. Nikdy jsem se tak necítil a nikdy se tak ani cítit nebudu. Lídr - možná tak vesnickej 🙂) Jsem pouhý řadový eRkař, co má svoje auto rád, rád se vněm vozí, dělá mu to radost, jen rád čte, sbírá informace a snaží se býti vzdělanější a sem tam občas rád pomůže radou, či službou ostatním. Ostatně, jak již naznačil Radek, nebýt Džona, jeho žlutého eRka v nekonečné přestavbě a v konečném důsledku tohoto webu, který vlastně zpočátku byl o tom žlutém kupé, nikdy bych o eRku nevěděl tolik, co vím dnes. A asi bych taky nikdy neměl eRko v podobě, v jaké jej mám. Měl-li bych vůbec eRko ... Takže jestli je někdo lídr a ten, co určuje pravidla, je to rozhodně někdo jiný 😉 Byť se přestavba jeho eRka ztratila v záplavě jiných daleko důležitějších skutečností a skončila na hodnotě nekonečno a původní význam stvoření jeho webu se přesunul kapku jinam.





A ještě když se tu už diskutuje podoba mého auta, něco málo k tomu:





Ano, má spoustu nedostatků a designových úletů, o kterých vím, jsem si jich vědom, ale to jsou právě ty detaily, jež je činí vyčnívajícím z řady a tvořící jeho osobitost. Namátkou nárazníky polepené tou, jak trefně poznamenal Láďa, gumorohožkou. Jo, řešení horkou jehlou a znouzectnost proti rezatým spodkům nárazníků. Ano, mohl bych je shodit a dát lepší, celochromované, nebo je udělat stříbrné, černé, ale proč ? Tím bych se právě přiblížil onomu nepsanému standardu, který se snaží nastolit většina.





Pak třeba ta šílená palubka s ještě šílenějším středovým tunelem. Taky úchylnost. Ale právě mě se to do jisté míry líbí pro svoji výjimečnost a nemalou roli hraje i to, že ta přeukrutná sestava byla už v prvním eRku, co jsem si pořídil a v podstatě se to stěhuje jen z auta do auta. Nostalgie ? Srdeční záležitost ? Nevím, ale určitě bych to nenahradil masověji montovanou palubkou v původním provedení a třeba s chromovanýma kontrolkama, i když by to bylo určitě hezčí.





Z minulosti tygrované chlupatice na sedačkách. Zašátráme-li v paměti, jistě si vzpomeneme, jaký to byl tehdy hit a kdo neměl tygra, byl absolutně odepsanej 🙂 Jo, z toho jsem časem vyrostl, ale ty sedačky, co tam jsou dnes, tam jsou z čistě praktického hlediska a na estetiku příliš v tomto případě nehraju.





A mohl bych zřejmě pokračovat dál a dál. Celé to však jen vyjadřuje to, co napsal Jezevec, i když trochu nadneseně, a to, že prostě nemám potřebu se řadit do nějaké škatulky, jít s davem a mít na autě za každou cenu, to co je in, to co montují ostatní, nebo, co je současným trendem.





Jo, a v neposlední řadě jsem taky posledních pár let pěkně zlenivěl. Takže i možná pohodlnost cokoli měnit 🙂
Jirko nepíšu nic jiného než svůj vlastní názor, žádné obecné pravidlo.





Jinak ano, myslím si, že všichni si věci nějak zařazujeme, škatulkujeme a že vlivní lidé mají ke svému vlivu závazky.





Máš Jirko pravdu, že napsaný text má někdy jakoby jinou váhu než ten samý názor "pouze" vyřčený. Takže nijak extra vážnou výtku jsem sem nepsal, jen tu klasicky dál pitvám již vyřčené, za což se omlouvám! Ona pak i relativně nepodstatná informace jakoby nabývá, byť je pořád stejně nepodstatná 🙂
tedy LL, já zírám -o) !!!!!To myslíš vážně ? Škatulky, modly a jejich závazky ? Viď že ne, že si jen děláš srandu...?!!!!!








P.S. Petře promiň, kdyžtak to pak smažte, ale tohle téma mě děsí !!! Můj názor na Vaše auta znáte všichni 3 = každý jste mi v něčem dobrým vzorem, ale tohle ne !!!!! tuhle dobu jednobarevnosti, sektorového vybavení vozů skupiny STANDART a jednotného hlasu zhůry snad už máme za sebou ne ?????? ......
Radku rozdíl mezi Tvým a Petrovo projektem, víme o kterých vozech hovoříme, vidím v tom, že Ty jsi udělal kompletní renovaci vozu s nějakou v tu chvíli ujasněnou vizí, zvenčí i zevnitř a od doby zprovoznění jsi ji nijak zásadně nezměnil, nepřekopal. Samozřejmě něco odžívá, odchází, opravuje se, ale je to pořád ten jeden koncept z roku cca 2004. Zatím co Petr jak naznačil, udělal kostkáče ku radosti své, výrazný vnější design s několika fígly, interiér (dle mých náročných představ) malinko improvizovaně, ještě si pamatuju i ty tygří podušky 😀 atd.. Ale Petr narozdíl od Tebe Radku vůz nadále lehce modifikuje. Ze začátku vylepšil motorizaci, pak nasadil ty lepčí plyšové sedačky a tam už jaksi interiér začal žít svým vlastním životem 😀 Jak však neustále apeluji, třeba wo tohle vůbec nejde a jde o ten lidský zdroj eRkařského hnutí 😉 Jen si zároveň myslím, že lídři, jakým Petr rozhodně je, vytvářejí chca nechca obecné normy, píšou pravidla a tak 😀 a to je (nás) zavazuje k určité zodpovědnosti ve vlastním prezentovaném konání, jak společenském, tak pracovním. Chce se po nich více než po průměru bez nároku na slevu 😉





Já dávám Petrovu vozu mnoho bodů za nápad, živou současnost, dravost, prima řidiče 🙂, ale výtku za některé laciné designově degradující detaily a mírnou ztrátu koncepce, nedoladěnost. Každý ať si z toho vybere dle svých priorit.
Jj, přitom první s takovouto koncepcí tu byl Džon, takže vlastně jsme všichni pouzí plagiátoři Džonova eRka.
Pohled zvenčí je vždy odlišný 🙂 Ovšem mám v živé paměti, jak kdysi jeden nejmenovaný prohlásil, že Radek si postavil eRko a další dva to od něj zkopírovali. Taky pohled zvenku ...
Až teď jsem se dostal k přečtení aktualizace a komentářů a zahlédl jsem v jednom LL příspěvku i zmínku o mojí maličkosti. Převelice si vážím LLadičovy poznámky, že moje auto má nějakou ucelenou koncepci. To mě fakt překvapilo, protože mě to tak nikdy nepřipadalo a měl jsem vždy dojem, že moje a Petrovo eRko jsou skoro sourozenci vyjma agregátu a pár detailů. Zajímavý pohled zvenčí.


Každpádně zub času a koroze hlodá i na R.S. a časem bude potřebovat opět nějakou rozsáhlejší renovaci, tak uvidíme, co z toho někdy vznikne.
"Michale, ale já nikde nepsal, že se jich chci zbavit 🙂"





Petře, já vím, já to jen zkusil, co kdyby🙂
Leštit límce je brnkačka 🙂 Takový sání na Webery a nebo Webery samotné bude větší vopruz, ale výsledek bude stát za to 🙂 Sorry Petře, že ti to tu zasírám 😉
No to nemám strach ;oD
Jó ARCčka, jsou krásná kola a pro mě bude čest je leštit. A řekl bych LLáďo, že na nich nestrávím o moc víc mládí než na tvých loukotích 😀
No kdybych Ti oponoval, vypadalo by to, jako bych vyjadřoval nějakou zásadní nespokojenost, ale to víš, jednou jseš eRkařská celebrita, pořadatel významného srazu, mnohokrát oceněný závodník i hundertleštěnkář, takže na Tebe už nikdo nebude používat stejně volný metr jako na pana bezejmenného 😉





Jako jasně, i takhle je to zcela fpoho, můžeš to dál jen zpatinovávat, ale prostě pořád tam vidim rozpor, že někde se pracuje na výsledném efektu hodně a jinde najednou jako výpadek energie, což je prostě škoda, páč to jsou převážně blbiny, jinými slovy detaily, ale škoda je vypouštět.





Abych byl konkrétní a jen to tu nepolejval nicotnou omáčkou - představme si třeba, že za rok, né-li už letos, připravíš ty krásný ARCéčka s vyleštěnými límci, co na nich Maty nechá kus mládí, šoupneš je na eRko, které má spoustu dobrého, ale mimojiné i nárazníky polepené nějakou gumorohožkou (jen té antisportovní váhy navíc 😀). To jsou ty nevyváženosti, na které Tě tu navádim a neni to o tom na to už prdět a střádat si postřehy na jiné budoucí auto, ale prostě se k tomu postavit a v rámci nějakého jarního upgradu těch pár již přežitých disharmonií odstranit, odladit, srovnat to do hodnot aktuálního směřování vozu.
No LLáďo, nikdy jsem z tohoto eRka nechtěl mít vyloženě leštěnku a sbírat ocenění na srazech. To bych musel již od začátku jít jiným směrem ... Spíš mě lákalo využít jeho sportovní potenciál, ale zase jsem nechtěl a nechci, aby z něj byl čistokrevný závoďák.





A proč jej vlastně mám a sem tam mu dám nějakou péči ? Především pro vlastní potěšení a pro svoji radost, kterou mi poskytuje při ježdění s ním. Bez ostatního jmenovaného bych se asi obešel.





Proto má takový vzhled, jaký má a proto je to průřez mezi jednotlivými rádobyškatulkami a je na něm spousta věcí tak, jak by je někteří jiní na svém eRku třeba nesnesli. A že bych do budoucna nějak zásadně měnil jeho vzhled a koncepci, je vcelku nepravděpodobné. To spíš bych pořídil jiné, další ....
No když bys opravdu chtěl něco na voze měnit a nějak na něm pracovat, můžeme o si tom na Valašsku povídat celé večery 🙂 Ono vždycky je co zlepšovat, také cokoliv se dá degradovat, na vše je potřeba nějaká energie a je to prostě o úvaze a prioritách, jestli tu energii do toho usměrňovat, či zda to nechat žít svým životem a že Tvé eRko bohatý život dosud mělo 😉





Já na Tvém eRku vidim dobrý základní koncept, který neutrpěl, ale pár věcí, které jsou otázkou osobního vkusu či vlastních přístupů, se mi zdá, že by se mohlo být jinak. Něco si přibalil čas atd., ale jednou Ti selžou nervy nad bujením kvítků, dáš mu zas nový kabátek a s ním zas v té době zralou ucelenou koncepci, třeba jako když Radek spáchal R.S..





Nakonec já to mám stejně. Spousta věcí v mém GéDérku jsou aktuálně přežité, pro první ligu už neakceptovatelné, tak to beru, že mám pořád čas vymýšlet tu ideální "zralou" koncepci a jednou přejdu z téhle pracovní verze na nějakou o stupínek opravdovější, třeba . . . a třeba taky ne ;oD





V neposlední řadě je to o tom, proč ta eRka máme a pěstujeme. Jestli proto, abychom měli doma krásnou dokonalou věc či pro ten fenomenální bujarý společenský život, jenž se odehrává koukol nich ;oD
Láďo, chceš říct, že jako naleštěné eRko sportovního charakteru se znaky spotřebáka ?





🙂)





Ono to bude fakt evolucí. Vzniklo a chvíli bylo používáno jako spotřebák, dokonce i přes zimu, ovšem pořád jsem se snažil, aby na kráse utrpělo co nejméně. Ale postupem času jsem mu vtiskl spíše sportovního ducha a tak je z toho ten Tvůj podivný úhlopříčný mix nezařaditelný do žádné škatulky 😉
No Petře abych se přiznal, tak to přeshraniční evoluční pojetí - ani závoďák, ani leštěnka, ani spotřebák, LLáďu puntičkáře malinko LLechtá 😀DD Rád bych ho zaparkoval do nějaké kategorizované škatulky, ale ono mi tam stojí jakoby na každém plácku kousek a ještě k tomu úhlopříčně. Ale Ty to všechno hravě vyvažuješ osobním charisma ;oD Navíc mojí ženě se tuze líbí Tvé kostkaté pozadí a toho bych se držel 😉
Michale, ale já nikde nepsal, že se jich chci zbavit 🙂





Jardo, svatá pravda. Má to již spoustu šrámů a znamení. V některých místech se objevují krásné puchýře velikosti pětikoruny a ta střecha ....škoda mluvit, modří vědí 😀 No, ale jak jsi psal, není posláním tohoto auta dělat srazovou leštěnku.
Petře jestli necháš doma modrou tak to bych možná mohl s Pomněnkou uvažovat o lepším umístění😀


Jinak, máš to pěkné, ale zblízka je vidět, že to je především závoďák🙂
Jen na okraj, těch původních prahových lišt se rád ujmu...
Já občas upřednosňuji zadní i jiné partie našich autí, před manželčinými, také krásnými partiemi 🙂
Michale, možná uvidíš. Zvažuji přetrhnout nit a na letošní HG přivézt právě tohle.
Já ho ještě neviděl🙁
Děkuji za pochvalu 🙂 Jo, já jsem na tu siluetu zadních partií taky vysazenej. Teď samozřejmě mluvíme o zadních partiích kupé 😉