23. duben 2003

Jurovo eRko

Rubrika: Přestavby a renovace, Přečteno: 21244×, Komentářů: 106, Líbí se Autor: Jura
Jura se pustil do opravy eRka

PRO AKTUÁLNÍ INFORMACE MRKNĚTE NA Jurovo eRko 2004

Úvod:

V roce 2001, jako čerstvý maturant, jsem zatoužil po voze, který by byl víc než jen přibližovadlem. A tak jsem přišel ke svému prvnímu autu, Škodě 110R. Z nedaleké vesnice jí táta koupil, snad za 14000, což bylo dost, ale bylo údajně celé vyvařené. Možná to byla pravda, ale tak před 15ti lety.

A tak tam stálo, krásné nablýskané červené erko. Byla to láska na první pohled. Rozhodl jsem se, že se o něj budu hezky starat a hned jsem si koupil červenou leštěnku. Ono to auto vypadalo doopravdy dobře, ale skelet byl úplně shnilý, což jsem tehdy nevěděl. Vůbec mé znalosti o automobilech nedosahovaly zrovna profesionální úrovně a mou největší starostí bylo, jak udělat podsvícení budíků. Později, když mi nějaký člověk nabízel, že ho se mnou vymění za Rapida a pak řekl, že je špatný skelet, moc jsem ho nechápal. Později jsem pochopil...

Postupně jsem z auta sundal všechny nálepky, tažné zařízení, udělal jsem podsvícení budíků, namontoval samonavíjecí pásy, ale na víc jsem neměl odvahu.

Asi po roce ježdění se mi při přejezdu přes provizorní most po záplavách utrhlo rameno zadní nápravy. Vyndal jsem zadní sedačky, odplepil umně přilepené koberečky a zjistil, jak předchozí majitel dokonale oblebil celou tu hrůzu, která se skrývala pod vrstvami ipy a tapecírunku. Jeho zručnost v tomto směru skutečně hraničila s dokonalostí. Jen si zkuste zalepit díru, kterou prostrčíte ruku a šáhnete si na kolo! grrr... Začal jsem uvažovat o vyvaření celého skeletu. To by znamenalo najít kus zdravého plechu (ale to byl snad jen středový tunel, na který by se postupně navařovaly podlahy). Začal jsem sáhodlouze přemýšlet a denodenně jsem sledoval Annonci, jestli nenajdu něco, co by mě zaujalo. Zaujalo. Kupodivu Erko. Mkové nápravy, údajně komplet vyvařené, předek snížený, střešák. To vše za 10000 bez TP. Jelikož jsem tehdy ještě byl při penězích, neváhal jsem, zavolal a doufal, že ten pán, který se na to prý měl přijet podívat, nepřijede. Stalo se. A tak jsme s tátou uskutečnili smělou výpravu do obce, jejíž obyvatelé se považovali za Pražany.

Erko vínové metalízy v kombinaci se základovkou na mě skutečně zapůsobilo. Po předchozích zkušenostech jsem skelet skutečně považoval za vyvařený, a v podstatě i byl. Jen napůl utržené rameno zadní nápravy a podivná díra ve dveřích zavařená ještě podivnějším způsobem srazily cenu na 7000, a tak jsme s bratrovým bavorákem na káře dotáhli tento vůz až do jeho dílny, kde jsme ho postupně odstrojili. Během měsíce jsem očistil spodek, stříknul gumoasfaltem, táta zavařil těch pár direk, co tam bylo, přivařil zadní rameno, taky jsme vyměnili vaničku v kufru za novou (stará už dost rezla). Každopádně mým nejoblíbenějším nástrojem se stala flexa s brusným kartáčkem (kam se hrabe ocelový kartáč!:o)). Táta navařil úchyty na nové sedačky, namontoval jsem je, jsou super a hlavně zadarmo. Mezitím jsem prodal staré erko, za 3000,- bez TP (mohly by se hodit;o)) a dal jsem mu sbohem kamsi do Sokolova. Dílnu jsem ale musel rychle opustit, vypadalo to, že velectěný bratr tam bude končit, takže jsme nandali motor, já jsem "zapojil" elektriku (rozuměj, aby to svítilo a aby blinkry blikaly) a odjel směr domov. Tam bohužel nemám garáž, takže přes celou zimu 2002/2003 jsem se pomalu na nic nezmohl, až na jaře, kdy už začalo být venku trošku příjemněji, jsem vyházel z interiéru úplně všechno až na plech (kromě palubky), vzal jsem svůj oblíbený nástroj a brousil a brousil... Pak jsem vzal Hostagrund a celý vnitřek kompletně natřel asi 2ma silnými vrtsvami, někde třema. Pak jsem použil vrchní email a znovu vše natřel, taky jsem si koupil Body a natřel jsem místa u zadních podběhů. Když bylo vše hotovo, vzal jsem medvědí h***o a zapatlal všechny dírky, které jsem našel.

Deník:

Březen: Vnitřek budiž hotov, dávám zpět sedačky (kupodivu i zadní sedačky jsou zaklapnout, no krása), snažím se utěsnit pravé dveře, teče tam a nechci tam dát koberečky, dokud to nebude v pořádku).

30.3.2003 - Konečně jsem namontoval nová zrcátka Beskyd Sport, chystal jsem se na to týden. Vzhled oproti starým kapkám (nějaký Taiwan) je o 100% lepší, nehledě na to, že už mě snad nebudou oslňovat. Dveře jsou snad už konečně utěsněné, uvidíme, jestli zaprší. Jestli ne, otestuju to se kbelíkem vody.

První dubnový víkend - Tak dveře se mi stále ještě nepodařilo utěsnit. Test se dvěma litry vyšel negativně. Pořád se v interiéru objevuje tak třícentimetrová loužička. Myslím, že největší problém je netěsnost té gumy co je těsně u okna. Uvažuju o tom, že bych si ji objednal novou od chlápka, co to dělá, i s gumou do předního okna. A koupím silikon a ještě to trochu poupravím. Jinak jsem obrousil všechnu lišku, co na autě byla a vybroušená místa a komplet prahy jsem natřel hliníkovým hostagrundem. V kombinaci s vínovou metalízou to vypadá opravdu zajímavě. Taky jsem vybrousil některá místa na spodku, co chytala rez, a natřel je Body. Ještě na to ale musím mrknout, není natřené všechno. Pak jsem sundal pravé zadní kolo, obrousil jsem buben a natřel ho základovkou. Bude to vypadat super. V neděli byla hrozná zima a sníh mi překazil plán natřít buben červenou barvou. Alespoň jsem v dílně obrousil plech pod motor a natřel ho základovkou. Bude taky červený. Nevím, jak dlouho tam ta červená barva může vydržet, ale bude to vypadat dobře. Přes týden jsem volal chlápkovi, co prodává hundrtku se spoustou náhradních dílů, mezi nimiž je i 2 oké čelo a oba přední blatníky, což potřebuju. Snažim se ho ukecat jen o ty díly, ale nechce, prý jen s hundrtkou. To mam jen tak vyhodit 3 tisíce, abych se pak tý hundrtky složitě zbavoval? Doufejme, že se toho nezbaví, mam zavolat za 14 dní, pak mi to prý možná prodá samotné. Ach, jak by mi ulehčil situaci. O víkendu bych mohl konečně udělat nějaké fotky a dát je na web.

Druhý dubnový víkend - Půl víkendu jsem strávil na vrchním velitelství (ne tak doslova:o)), takže na auto jsem se dostal až v neděli, naštěstí jsme ještě v pondělí měli ve škole volno, takže jsem měl dost času. Rozhodl jsem se nekompromisně utěsnit dveře jakýmkoliv možným způsobem. Pomocí vystříhaných kusů PVC a medvědího tmelu jsem postupně utěsnil všechny průřezy ve dveřích, vše jsem pak pro jistotu ještě přelepil lepenkou, taky aby se člověk zbytečně neumazal od tmelu, kdyby tam zase někdy lez. Řešení je to levné, časově nenáročné (i když mě to zabralo asi 5 hodin) ale hlavně to funguje a přes dveře už neproteče ani kapka. Dvojnásobný test s dvoulitrovou láhví, kterou jsem vyléval podél celého okna byl úspěšný. Po dvouměsíčním snažení a zkoušení všemožných způsobů, jak to utěsnit, se mi ulevilo a konečně jsem mohl dovnitř nandat všechny koberce. Taky jsem natřel zadní buben na červeno, stejně tak plech pod motor. Ten jsem dal sušit ven, protože v dílně by mi to hned tak neuschlo, leč zvedl se vítr a na mokrou barvu se nachytalo spousta prachu a smetí. Musím počkat až to uschne, pak to obrousím a natřu znova. Taky se mi konečně podařilo půjčit si digitál a mám fotky. Ozval se mi hundrtkář, má přední čelo, levý blatník, stahovák na bubny a ještě všemožnou spoustu věcí, za 800,- je to prý moje. Beru, ale dostanu se tam tak za 14 dní. Podařilo se mi prodat basové kombo (+5000) a dostanu peníze za praxi (+2000) Taky se mi ozval jinej chlápek, má prý nové oba blatníky i čelo, tak to taky beru. Jen se mu nemůžu dovolat. Prý to může přivézt. Super.

Třetí dubnový víkend - Natřel jsem levý zadní buben, barva červená, vzhled super, kdo chodí kolem, kouká. Zvedl jsem předek a zkoumal přední nápravu. Moc se mi to nelíbí. Jsou tam zkrácené pružiny a díky tomu asi 1,5 cm na dorazy. Pravé kolo se mi zdá vytočené, v řízení je vůle. Myslím, že náprava byla bouchlá. Ale zatím to musí vydržet. Ozval se chlápek, co prodával tu hundrtku, že mu zbyly nějaké náhradní díly. Mamka mi nabízí, že se projedeme, tak proč ne? Směr Jindřichův Hradec. U benzinky zastavuje dodávka, mává na mě. Potřásáme si rukou, on otvírá zadní dveře a já se nestačím divit. Nové dvouoké přední čelo, nový levý blatník, snad nikdy nepoužitý hydraulický stahovák bubnů a další 3 krabice dílů. Chce za to 800. Dobrý člověk ještě žije. Doma jsem přehraboval poklady, našel jsem tam ještě nové paraboly, nové manžety, novou akcelerační pumpičku... Jinak hormada harampádí, něco zrenovuju, něco jsem vyhodil. Ale kup výtečný. Rozmyslel jsem se a tomu druhému člověku, co chtěl za čelo 940 a za blatník 860 jsem dal vědět, že už to nechci. Jo a zastavil se u mě jeden místní erkař, vida že na autě čile makám, dal se se mnou do řeči. Říkal, že už na auto nemá moc čas, že to bude asi prodávat nebo co, a že má spoustu náhradních dílů, tak prý budu první, komu se ozve. Jo taky jsem zavolal na tel. číslo zveřejněné tady na stránkách a objednal jsem si přední spoiler, s dobírkou za 1000. Jediný kus plastu, který hodlám na erko dát. Jinak jsem poklidil dílnu, s erkem o víkendu končím, musím dělat seminárky do školy.

Plány:

  • Sehnat dvouoké čelo, udělat ho ála 130 RS (tahokov mám slíbený od Zazyy), udělat náporové chlazení:

11.4.2003 - Čela budu mít dvě, na jednom to asi zkusím (na starém). Tahokov v Klatovech. Přední chladič mám (ze 120).

19.4.2003 - Čelo mám jedno, musí to stačit, svěřím to odborníkovi, nechci to zkazit.

  • Sehnat budíky s chrom. obroučkami (Michal ? říkal, že je má) a předělat trochu elektriku u palubky. Plánuju jí odpojovací, přes počítačové zdrojové konektory (4-pinové) Taky polepit palubku koženkou, trochu ji zrenovovat: Michal se neozývá. Asi si to rozmyslel. Palubka funguje, musí zatím počkat. Možná se vykašlu na chromové obroučky. Ale potřebuju sehnat alespoň tachometr a palivoměr. Kdybyste to někdo měl, ozvěte se.
  • Sehnat plato z hundrta, navařit do pření kapoty: Slyšel jsem o nějakých vrakáčích v okolí, v blízké době se tam vypravím.
  • Chromové nárazníky (sehnat): Nevíte o něčem?
  • Kulaté lemy (sehnat), navařit dozadu: Kouknu na ty vrakoviště.
  • LAK - tmavomodrý, myslím: Uvažuju i o vínové metalíze. Ale bude to těžký dělat doma. Zeptám se táty, co si o tom myslí. Ani červená by nebyla k zahození. Fakt nevím. (Co takhle anketa, Džone? Jaká barva erku sluší nejvíc? Ty škodovky jsou tam už půl roku:o))
  • Topení: Ještě jsem ho nesháněl, erkové musí být nahrazeno, takhle to dál nejde, asi Felicie.
  • Výfuk: Původně jsem o něm neuvažoval, ale ten Radkův příčňák je fakt super. Měním návrh erkového rozpočtu a zbude mi na něj.
  • Kola: Jednoho krásného dne si pořídím loukotě
  • Motor: Maximálně 130tka, kombinace s pětiklvaltem, ale to je ještě za obzorem. Momentálně mi stačí 110tka, jezdí spolehlivě a já stejně nejsem závodník. Jediné co mi vadí je spotřeba, proto chci 5tikvalt a ten si s klasickým erkovým motorem moc dobře nerozumí.
  • Nějaké skvělé tuningové doplňky jako: Žluté zástěrky z PVC, liščí ohon na anténu, samolepky Tunning, plastové imitace sání na přední kapotu, přední spoiler z Felicie, zadní křídlo ve stylu Rychle a zběsile, rychlé pruhy na dveře, pořádná Audioaparatura Keywood 10x50W, podsvícený volant a další skvělé doplňky zvyšující rychlost a výkon motoru. Jo a samozřejmě NOS;o)
  • Celkově udržovat auto bez jakékoli koroze a ve 100% technickém stavu. Moc s ním nejezdím (za půl roku max. 1000km) takže by se mi to mohlo dařit.

Jarní sraz v Klatovech mi ukázal, jakou cestou se mám vydat. Začal jsem vydatně pracovat, abych se za svoje erko nemusel stydět.

Květen / červen 2003

Dveře jsem konečně utěsnil - jak, to si můžete prohlédnout na obrázku. Vystříhal jsem kusy PVC podle tvaru otvorů ve dveřích a pak je přilepil pomocí tmelu. Poté jsem PVC zvenku ještě

přelepil lepící páskou. Není to řešení zrovna praktické. Pokaždé, když se budete chtít dostat na mechanismus otvírání dveří nebo stahování okýnek, musíte příslušný PVC zase odlepit. Na druhou stranu je to řešení efektivní a v kombinaci s dobrým vnějším těsněním si můžete být jisti, že vám do auta nepoteče. (Tedy alespoň skrz dveře)

Natřel jsem podběhy - sundal jsem všechny blatníky, obrousil staré nátěry a vše natřel Tlumexem.

Udělal jsem přední čelo - Není zrovna nejpovedenější. Dnes bych už tolik nespěchal a dal si s ním víc práce.

Nakonec jsem auto kompletně odstrojil a odvezl k tátovi, kde mělo pře prázdniny dostat nový kabátek. Sám jsem pak odjel na 3 měsíce do USA.

Září / říjen 2003

Auta se pochopitelně přes prázdniny nikdo nedotkl, ale nemrzí mě to, v podstatě jsem si to i trochu přál. Společnými silami jsme pak s tátou a švagrem udělali následující věci:

Do přední haubny přišla navařit mřížka z hundrta. Bohužel je asi o centimetr křivě, snad to nebude moc znát. Zadní blatníky dostaly kulaté lemy. Lemy jsou dost vysoko, a tak jsme zárověn upravili lem podběhu - viz. obrázek. Podběhy jsou měněné poměrně nedávno a jsou jako nové. Bohužel prahy jsou 100vkové,

původní majitel uříznul spodní část erkových blatníků, která se nasazuje na původní práh, a tak jsme řešili situaci, co s tím, jelikož vzniklá mezera mezi blatníkem a podběhem byla příliš velká. Nakonec jsme blatníky k prahům nabodovali a výsledek přetmelili. Jsou tam napevno, bohužel jiné řešení se nenašlo. Na druhou stranu to teď všechno pěkně těsní a nebude se tam dostávat bahno z podběhů.

Spousta tmelení a broušení - to asi každý z vás zná. Tmelení je pakárna, kterou se snad nikdy pořádně nenaučím, ale znáte to, chce to praxi. Z auta jsem sundal i dveře, jinak blatníky se budou stříkat na autě povolené.

To je asi tak vše - prozatím. Už během 14 dní by mělo auto jít do plniče a následného nového kabátku, který

bude naprosto originální, a to červený:o)

Prosinec 2003

Už nějaký ten čas je auto po laku, ale foťák jsem sehnal až teď, takže proto fotky tak pozdě. Jak asi vidíte, je na něm ještě moře práce. Motor na obrázku už tam není, nahradil ho novější, erkový, nedávno zgenerálkovaný. Nic silnějšího zatím neplánuji, uvidím, jak motor pojede. Co je hotovo a co plánuji: Hotov je vpodstatě vnější vzled auta. Zbývá nandat všechny ty lišty, nárazníky, atd. Neplánuji žádné další spoilery nebo liščí ohony na anténu. Jediné, co mi chybí ke spokojenosti, jsou nějaká pěkná kola, nejlépe škodovácké loukotě. Uvažoval jsem i o redukčních podložkách a pořádných kolech, ale nakonec jsem se rozhodl, že nechci mít problémy s policií a s technickou. Proto do auta půjde maximálně motor 130tka a žádné další úpravy už nebudou. Pouze budu dolaďovat již hotové věci -nějaké pěkné barvy motoru, repase náprav, řízení, atd. Dále mě čeká nová elektrika. Petr mi říkal, že se dá koupit komplet udělaná, a i když mě od toho zrazoval, asi do toho půjdu. Stávající elektrika je v dezolátním stavu. Dodělat chci i palubku, na kterou bych rád sehnal všechny chromované budíky. V kombinaci s červenou to, myslím, bude vypadat pěkně. Do auta chci dát i nějaké lepší topení a dodělat náporové chlazení, které je zatím hotovo pouze vizuelně. Vnitřek teď bude potřebovat moc a moc práce, takže mi držte palce, ať to do jarních Klatov k něčemu vypadá.

Kdybyste věděli o nějaké garáži k pronajmutí na Prachaticku nebo Strakonicku, o budících s chromovanými obroučkami a o chromovaných náraznících, dejte mi vědět! (723361955)

Závěrem udávám pár užitečných čísel a odkaz:

Přední spoiler: 606802592. Posílají na dobírku, cena s poštovným a balným někde kolem 900Kč.

Těsnění kolem oken a dveří: 604144614. Dobírka, těsnění př/zad okna 450Kč, kolem dveří se sametkou 150Kč/ks, mají i kufrové těsnění a těsnění mezi dveře a karoserii - cena nezjištěná.

Zrcátka beskyd sport: beskydky.wz.cz. Kdo je ještě nemá, ať si pospíší!

Poděkování:

Džonovi - Za všechny rady, návody, inspiraci, nadšení a taky za zveřejnění.

Tátovi - Za pomoc, když si s erkem nevím rady, za vyvařování, za náhradní díly, za shovívavost a za kibicování

Haničce za trpělivost

Bráchovi - Za odvoz a za poskytnutí krátkodobého azylu pro mé erko

Picmochovi za tmelení

Radkovi za výfuk, těsnění, inspiraci a aktualizaci

A taky tomu člověku, co mi prodal tak levně všechny ty nové věci.

Zdravím:

Radka, Petkare, Machoně, Zazuu, Rastose, Ondru, Petra a další pravidelné i nepravidelné návštěvníky pokecu Online.

Erkům zdar.

Jura T. (723361955)

PRO AKTUÁLNÍ INFORMACE MRKNĚTE NA Jurovo eRko 2004


Rubrika: Přestavby a renovace, Přečteno: 21244×, Komentářů: 106, Líbí se Autor: Jura
Tuu mriezku zozenies s autobusu s Karosy konkretne s predneho čela...ja som ju dokonca kupil novu za 2000 Sk
Ale kde se sezene ta mrizka na to celo?
Já to zkusil, lepší než adrenalinový sporty, zvlášť když potkáš policajty 🙂
Komu by se to nelíbilo bez nárazníků, ale zkus si s tím jezdit...
Pekny auto, me se to libi bez tech narazniku, nechal bych to tak.
Cawes vsichni.Potrebuji poradit.......Juro,z akiho auta maš tu masku?Chci si stejnú zehnat ale nevim odkud.Prosim porad,dik.Zdar všetkim eRkarum.
kde si kupil to predne lizatko
Stres neni zdravej!!!Zase to na tom chatu bylo těsný!!Já oděšel ve stejný minutě jk tys přišel....máme pech.
Na chatu už nejsem tolik, páč jsem ve stresu🙂 Momentálně je všecko ve hvězdách...
čus Juro jak je???Vždycky se s tebou minu na chatu!!!!!Pojedeš na Hundertgang???
No vidis ze to jde kdyz se chce 🙂)
Kuk sem 🙂).





Mel by jsi sem pridat odkaz na pokracujici clanek. Je skoda aby lide nevedeli jak to auto pekne vypada tedka.
Chrobak: Že ta díra není hezká? No čelo budu ještě předělávat. Ale ať si radši děvče hledí svého, taky jí nepomlouvám to, co ona pomlouvala mně🙂. O stavu fialového (vlastně toho samého ale před lakem) vypovídá nejvíc asi tohle foto: http://www.unicos.cz/skoda/akce/jaro2003/jaro2003/c1010016.jpg





Pro web jsem měl tendenci fotit to z neškodných úhlů. A jinak si myslím, že Hanďulda ještě změní názor, jen co doplním nové fotky.





To mi připomíná Džon: Myslím i na tebe.





A jak to tu tak sleduju a slyším jeden název za druhým, pomalu se smiřuju s tím, že ho asi nechám beze jména. Prostě je to moje erko a mám ho rád.
A čo tak: JIRKOERKO
Ja bych se přimlouval za toho eRkulaka 🙂)
Co eRkulka nebo eRkulák 🙂 ?
Co takhle mu říkat třeba Piroska?🙂





(musíš to číst Piroška) a je to maďarský a znamená to Červená Karkulka🙂
Hanďulak ti vzkazuje, že ta dira vepredu neni hezká ( tím myslela ten náporák 🙂) ) a pry to fialove bylo hezci - červený ma prý každý.
souhlas s Petrem - auto jméno mít nemusí, ale může. Já jsem auto pojmenoval,ale spíš pro potřeby netu, stejně je to furt eRko, rozlišuju jen nový a starý. Co takhle Rudý Blek? (RedFlash). K jazykové polemice-osvém autě občas mluvím i jako o Červeném Stínu. K těmto názvům mě inspiroval Rolce Royce. Významá auta holt mívají jména -))).
Nic si z toho nedělej. Mě na moje auto taky nic \"inteligentního\" nenapadlo. Nakonec, musí mít auto vůbec jméno ? 🙂
No není to špatný, ale ještě to není ono... Já taky usilovně přemýšlím, ale pořád nic...
Však já přijdu na něco originálního, zatím mě napad akorát tak Rudý šíp 🙂)
No, je to vcelku dobrý, originální a budící respekt, jen to až tak nevystihuje charakter auta😉 🙂))
Říkal jsi v jakémkoli jazyce ? Tak co třeba ﻈﺄ ﭫשּ 🙂)
Pánové! Jelikož se vnější podoba mého autíčka chýlí ke svému konečnému stádiu, hledám pro svůj vůz nějaké slušivé jméno. Je jedno jakým bude jazykem, ale mělo by budit obdiv, respekt a zároveň by mělo být zřejmé, že jde o auto.





Tak sem s návrhy!
Tak loukoťáčky jsem byl včera nechat obout a vyvážit. Padlo na ně devět plátků nalepovacích závažíček!!! Byli na mě moc hodní, jedno stojí 25 korun a oni mi naúčtovali dvě kila🙂 Takže tam pojedu ještě jednou, protože jedna duše byla špatná a kolo ušlo🙁





Jedno kolečko jsem zkusil nasadit na zadek a vypadá to naprosto nádherně. Přestávám litovat těch peněz, co jsem do toho vrazil. O příštím víkendu zajedu za tátou a vyměníme všechny štefty, nasadíme kolečka a v podnělí by třeba mohly bejt i fotky! Takže se těšte na moje krásné autíčko s novými kolečky🙂
Tak koukej dodat fotky. Co ty Alu kola uz je tam mas??.


Chtelo by to obcas zaktualizovat...
Tak koukej dodat fotky. Co ty Alu kola uz je tam mas??.


Chtelo by to obcas zaktualizovat...
Nárazníky? Ty už jsou dávno na autě. I když máš pravdu, že takhle to vypadalo hodně dobře, ale jezdit s tim bych si teda nedovolil.
Budeš dávat nárazníky?? Je to sice o ústa ale takhle to vypadá dost dobře ( skoro okruhově 🙂 ) Někdy mě ty předpisy fakt ser....
To máš recht, ale pořád to auto myslím udržuju na nějaké myslím že tolerovatelné hranici.





Fotky budou, dočkej času🙂
Jenomže když se vykašleš na předpisy tak se nedoplatíš. To můžu rovnou udělat nejakýho speciála ( RS 2000 ) a na srazy to vozit na vleku.





Jak to je s tema hlinikacema, uz jsi je nasadil?? Dodej nejaké foto.
Budu mluvit za sebe:


Pozor na příčný výfuk. Před policií skrývat, na technickou dát klasiku.


M nápravy jsou povolené. Nevím jak je to s technickou, jestli musíš přijet na 14tkách, když je máš napsané v TP. Ale asi jo. Policajti ti za ně nic nemůžou.


Náporový chlazení - netušim.


Motor - běžnej cajt nepozná ani favo od stodvácy, ale na technickej musíš mít známýho, jinak nemáš šanci.


Kola - na klasický škodovácký (apolla, loukotě) by fízli neměli mít námitky, ale oficiálně nejsou na erko povolený jiný než plecháče. Takže zase technická.





Obecně jsou asi 3 cesty, jak na to:


1. Mít originál a tudíž všechno v cajku


2. Zachovávat originální vzhled a úpravy na hranici povolených


3. Na všechno se vykašlat, jít vlastní cestou, platit pokuty a na STK mít známýho🙂
Zajímalo by mě, s čím bys mohl mít potíže (o kterých nikdo nepíše) na STK a jak je popřípadě vyřešit. Já budu určitě auto používat denně...
Zajímalo by mě, s čím bys mohl mít potíže (o kterých nikdo nepíše) na STK a jak je popřípadě vyřešit. Já budu určitě auto používat denně...
Se divíš, takovžý fáro jako kočkolap by mělo bejt na čele🙂
Jasne ze vim, ale popravde jsem to nepouzil. Ta ohromne sledovanost Kockolapa me fakt prekvapila.
Nóóó... Myslím, že Chrobák ví taky. Ale co. Mohli jste si taky nahrabat!😀 Kdo zaváhá, nemá koláč.
Odpověď na příspěvek [ zpět ]
Zrušit
Já bych tu první otázku komentovat mohl, protože vím........ že Juro 🙂) Ale nebudu. Prostě je to kára, jak má být.......🙂
To první nebudu komentovat🙂





Jinak úpravy nejsou zas až tak velké, jak by se mohlo zdát. Auto je už celé nastrojené. Takže má nárazníky, SPZtky, stěrače a všechny lišty. Chlazení je stále vzadu, je zatím hotové pouze co se klempířiny týče. Nechtěl jsem po laku zase něco řezat, tak jsme to udělali ještě před ním. Jediné co by tedy mohlo policii vadit je ten příčný výfuk, ale jelikož s autem téměř nejezdím, tak je to jedno... Na STK půjde výfuk samozřejmě dolů.





Počítám udělat nějakou další aktualizaci, hned co autíčko vylepším loukotěma, abych si zase ukousnul kus koláče sledovanosti🙂
To by me zajimalo jak se tohle auto mohlo dostat na celo zebricku 🙂.





Tak a tedka trochu vazne - vypada to celkem dobre ( na me uz dost velike upravy ). Uz se tesim az ho potkam nekde na silnici.


Jinak co tumu rika STK?? Pripadne dopravni policie??
Sakra teď si každej novej člověk ještě bude myslet, že tahle moja šunka je to nejlepší na tomhle webu😋
No, troška trpělivosti a dobré připojení, a hned tu máme nejčtenější článek. No dobrá, je tam chybička🙂
ZKouším si sem hodit komentář.
4zufo:


Nějaký fotky časem přibudou, až to dostrojím, a až to bude všechno podle mých představ. Zatím tomu pořád něco chybí.
super kára ale nemáš to vyfocený aj zezadku?
teda po tom laku to mas moooc pekny
tych 165 a 300 je v korunach ceskych za tesnenia.Som to pisal vecer narychlo....
Medzi karoseriu a dvere 165 a kufor 300.Tiez som si objednaval pred. a zad. tesnenie okna+dvere.Ale este sa mi neozval ci to poslal.Tak uvidim.Celkom pekna farba.Tiez sa na to xystam tak v marci.Ale najprv treba zohant vsetky diely,rozsirit napravy a tak...Inac s tymi diskami som mal tiez taku dilemu.Ale mam kopretiny-zrenovovane tak som sa ukludnil.Mam to na denne jazdenie takze policajti by boli stale problem.Praci cest....Rasto
Koukám, že v noci mi to moc nemyslelo. Takže:


Vyvrtat nějaký otvor - každopádně. Prostě jako je to u dveří. Ale problémem je, že tam nebude zůstávat jenom voda, ale hlavně bahno. Řešením je to pořádně ošetřovat a pravidelně čistit. Možná tam zkusím nějak přidělat kus plastového podběhu z jiného auta, ale nevím jak.