16. leden 2006

Otův eRoň

Rubrika: Vaše eRka, Přečteno: 11136×, Komentářů: 26, Líbí se Autor:

Otův eRoň

Konečně jsem se odhodlal seznámit Vás s autem, kterému jsem postupně úplně propadnul a ejhle - nemohu najít fotky.

Mé eRko sjelo z výrobní linky Kvasinecké automobilky v listopadu roku 1978 (je o tři roky starší než já). Počátkem roku 1979 ho můj táta přivezl domů. Mělo lak v barvě citronová žluť. Pořídil ho za 68 000 Kč (i s příplatkem za střední panel, poklice a řadící páku).Okamžitě po koupi vozu nechal vystříkat všechny dutiny resistinem a natřel podběhy i podlahu gumoasfaltem (za což mu dnes děkuji).

Za dvecet let provozu s námi eRko bez větších problému absolvovalo 78 tis. km. V roce 1999, vzhledem ke stavu v jakém se auto nacházelo, bylo rozhodnuto, že náš rodinný vozový park je nutné obměnit (rodiče si pořídili jiný vůz). Po dlouhém přemlouvání, že eRko není vrak a že plechařina se dá vyměnit, jsem si ho mohl nechat. Po zimě jsme ho odvezli do garáže ke strýci, u kterého zůstal asi měsíc. U strýce se na něm „vyřádila“ celá rodina a došlo k úplné rozborce, vyvaření podběhů (hlavně zadních), výměně všech blatníků, předního čela, a repase přední nápravy včetně řízení (rád bych poděkoval hlavně mému strýci a rodičům, kteří při opravách strávili hodně času.). Oprava i s lakem, který jsme dělali sami, vyšla cca na 18 000 Kč (celá moje novorozenecká pojistka splatná před pár měsíci :)), ale s ohledem na to, že mě eRoň přivezl domů z porodnice, byly tyto výdeje zasloužené :).

Nehodlám se zde zmiňovat o všech radostech a starostech, které jsem já eRku nebo ono mě způsobil, ale vzhledem k tomu, že na prozatím uvedených fotografiích je eRko bez zadního kola, zmíním se jak k tomu došlo.

V roce 2004 mi 10 km od domova doslova upadlo zadní levé kolo (závit poloosy). Měl jsem štěstí, že jsem jel za nakladačem asi 20 km/h. Kolo zůstalo v podběhu a proto auto nešlo na břicho. S bratrem a tátou jsme se rozhodli, že ho dostaneme domů sami. Nebudete tomu věřit, ale přivázali jsme náš rudlík na popelnici (táta na něm nešetřil:)) k zadnímu ramenu a pomalu tahli eRko bratrovým eRkem k domovu. Vzhledem k tomu, že kolečka rudlíku nebyla ložisková, už po 2 km se první z nich, i přes hojné mazání a chlazení vodou, uplně rozsypalo. Dál jsme nemohli nechat nic náhodě (čekalo nás jěště 8 km), proto jsem zvýšili dávky oleje a snažili se levé straně co nejvíce odlehčit (řidič seděl na místě spolujezdce). V rekordním čase asi 3 hodin jsme konečně dorazili domu. Krom zničeného rudlíku, poloosy, nepatrného odření barvy z prahu a opotřebení bratrovy spojky se naše anabáze zdařila. Mimochodem preventivně jsem vyměnil obě poloosy.

Současný stav:

plechařina - vše krom blatníků, předního čela a plechu pod chladič je původní

motor -najeto 110 tis.km, vše původní i spojka (začíná zlobit)

interiér - krom berušek a vyříznutého panelu na rádio je bezezměn (kdyby jste někdo měl funkční rádio z té doby, rád bych ho koupil-díky)

Plány do budoucna:

provést kompletní rozborku

pokusit se dát vše zpět na své místo

uvést auto do origo stavu (odstranit anténu, nešikovně umístěnou zadní mlhovku...ta mi pije krev, chromované názazníky, hlavu si lámu s černou „koženkovou“ barvou na střeše...je i po těch letech od doby, co jí táta dělal, v perfektním stavu a je jí škoda, navíc se mi tam líbí)

nový lak (původně citronová žluť, ale raději bych červenou)

Až bude čas, tak zde pověsím i další fotky. Ty co uvádím jsou foceny poté, co jsme dotahli naši „popelnici“ domů.

S pozdravem eRku zdar!

Ota


Rubrika: Vaše eRka, Přečteno: 11136×, Komentářů: 26, Líbí se Autor:
Oto stav tvýho vozu bych neřešil.Důležitý je že je to ero byť ve stadiu rekonstrukce .V katalogu u martyho jsou podobný stroje viz:


http://www.skoda110r.com/kniznica.php?info=379





Jinak hodně zdaru v rekonstrukci.
Ahoj Martine, děkuji Ti za nabídku, ale můj vůz bohužel není v dobré kondici...pokusím se s ním do příštího roku nějak hnout. A současně aktualizovat tuto stránku 🙂 Ota
Ahoj, nemáš tu email proto píšu jen komentář.





Popřemýšlej prosím nad účastí v projektu Foto-katalog š110r na webu www.skoda110r.com





Aktuálně je registrováno 157 eRek (včetně různých přestaveb na RS a kříženců 110r/1000MB ) z 10ti zemí světa.


Dalších cca 50 je ve zpracování. Včetně exotických zemí jako Austrálie, Nový Zéland, Malta, Španělsko ....


Dalších 100 mám slíbených od majitelů co to nechávají na poslední chvíli.





Nikdo mimo majitelů jejich miláčky nekomentuje – není cílem katalogu hodnotit a nebo kritizovat,


ale zachytit současný stav populace š110r, bez ohledu na technický stav i stupeň úprav.





Protože se čas krátí - uzávěrka je do konce roku - prosím o využití posledních slunečných dní k fotografování.





Bylo by škoda propásnout tuhle jedinečnou šanci zapsat svoje stroje do historie 🙂





Veškeré podrobnosti jsou na webu, nebo klidně napiš mě na eamail.





Ahoj Martin
Teda eště že ta ,,popelnice" v poslední větě je napsaná v uvozovkách, protože vypadá docela pěkně. Jinak co se týče cesty do porodnice, to si samozřejmě nepamatuju, ale prej nás tam táta vezl Tudorkem, kterýho máme dodnes. Takže bylo uplně jasný co ze mě bude...🙂
mě vezla do porodnice sanytka ,tak navim co s toho bude no😕
Se mnou si to máma odřídila do porodnice sama 😀 Trabant 601 Combi 🙂 Což mi dalo do života řídit se vždycky svou vlastní cestou 😀
Odpověď na příspěvek [ zpět ]
Zrušit
A co mám říkat já? Se mnou do porodnice došli po vlastních🙁 Měly to k ní 600 metrů🙁(( Takže asi do konce života budu chodit😀
Moc krásný autíčko a ta barva mu fakt sluší, tak hodně radosti.





Budu se muset zeptat čím sem se vezl do porodnice já 🙂
Budeš se divit, ale ve vyšším stadiu těhotenství jediný auto ve kterým ji nebolely záda byl právě závoďák se skořepinama. Navíc jsme byli v porodnici natošup. Jenom cestou říkala : já zase tak nespěchám, uber.


Ona totiž byla jeden čas můj mitfára.


/Navíc v den porodu to byl jedinej pojízdnej auťák v rodině./
Ondrův Tátomechanik: Chudák tvá žena, cesta do porodnice v zavodnim autě ji asi moc neuklidnila a ještě vydrncana ve skořepině 😀
jůůůůů...krasne...tak se starej pekne 🙂





OT: neco na tom bude...mě táta vezl v mámině bříšku do porodnice Kilíčkem 😉





eRkum zdar a Kilum zvlast!!§


Lu
Já jezdil taky s Tatrou (oranžovou)🙂, ale pro písek tam už moc místa nebylo...seděl tam i brácha🙂
Podívám se doma ,měl bych mít nějaká rádia značky Tesla z let 70-80 tých.Pokud jo tak se ozvu.
A to bylo naposledy, co jsem někomu předpovídal budoucnost podle auta kterým se vezl do porodnice ZADARMO !
No vždyť ode mne to byla samozřejmně taky nadsázka, nejsou tu smajlíci,jinak by ten u mého komentáře měl hubu od ucha k uchu !


Petrovi : To je taky zajímavá cesta na svět !


Tatra plná písku = hrál sis jako dítě hodně na písku, nebo ne ?


No a ta hravost už Ti zůstala ! Jinak by sis těžko pořídil eRko a několik hudrtek


/Všiml jsi si, že vlastně všechny naše cesty i když začínají v Tatře plné písku


dojedou k těm eRkům ? alespoň když teda chceme/


Pro úplnost :smajlík 😮pět ta huba od ucha až k druhému uchu
Ahoj. Všem Vám děkuji. Ta popelnice byla samozřejmě nadsázka - nikdy bych to nemyslel vážně. Zátra naskenuji lepší fotky a dám je sem. Zatim ahoj.
Oto: PĚKNÝ Erko já bych tu střechu možná nechal takovou vrásčitou černou jako je teď.





Ondrův tátomechanik: no on tou popelnicí asi myslel to že jej přivezli na tom rudliku🙂 (tady alespoň doufám)
Vláďo - OT: Zajímavá úvaha 🙂 K čemu bych pak měl mít vztah já. Jel jsem k svému vykouknutí na svět stojedenáctkou..... a naloženou pískem 🙂
Uff,ještě že se "Vám"(Tobě a erku) nic vážného nestalo...Teď už jenom spoustu


kilometrů bez poruch a nehod.


PS.Jako popelnice tento vůz opravdu nevypadá....
A neřákej takhle pěknýmu eRku popelnice, prosím.
Já si myslím, že čím se kdo vezl v mámině bříšku do porodnice jednoznačně předurčuje jeho další motoristický život.eRko vstupuje do krve již v prenetálním stavu.


Příklad z teamu mého potomstva :


Ondra se vezl do porodnice Š 120 S Rallye a jak dnes řídí může potvrdit každý kdo se sním svezl. Ono spěchat k vlastnímu narození se 100 kobylama a dvěma 40 DCOE za zády se na člověku nějak podepsat musí.


Dcera se vezla kdo porodnice žlutou 110 R, a dnes řídí Rapida, s bravurou


nevídanou./eRKO je pro ni nejlepší auto, když ji pučím "našeho Žluťáka"


je to pro ni svátek/


Mladší syn jel ke svému zrodu také eRkem, a tak spěchal na svět, že jel


na 30tce okolo radaru 130 /a policajti nás už nedojeli, fotku neměli,takže bez postihu. Zatím nemá řidičák, je mu teprve 17.No uvidíme.


Tím chci říct, že tvoje eRko je zcela určitě v těch správných rukou, když jste svázáni pupeční šňůrou.


Udělala jsi moc dobře, že jsi ho zachoval v rodině a vlastně jsi tak získal i rodinu novou, totiž nás podobně postižené "pacoše"
Paráda 🙂 škoda by byla takového kouska 🙂 Hodně zdaru. Už se těším na fotečky 🙂))
Myslím, že mám někde dobové rádio Modrý puntík (Blaupunkt) s mech. předvolbami. Schovávám ho, že se někomu třeba bude hodit...Tak kdyby se ti hodilo, ozvi se mailem, pošlu příp. fotku. Myslím, že k tomu byl i měnič na současné VKV, bylo to původně vybaveno "Východní normou".
Chyba není v poloose ale ve vytlačeném kuželu v bubnu
No dobrý, a četl jsem to správně, že brácha má taky erko? Že by další eRkodinastie? 🙂))))
Sympatický vůz a ještě lepší příběh🙂 Hodně zdaru přeje Jura😉