Žlutej Ďáblík
Historie:
Auto sem koupil 19.12.2004 za 6000 z Těrlicka. Tvrdil že je vyvařené a připravené na sezonu. Po menších komplikacích sem si ho dovezl domu. Bylo v celkem zachovalém ale ubohém stavu. Stálo pod stromem všude pavučiny jak v motorovém prostoru tak i interieru a dokonce bylo po domácku stříkané ve stodole na žluto:o))))
Menší problémy sem měl s našima Technikami v Opavě. Na motoru bylo přidělené číslo a nikde nebylo ani číslo karoserie. Nakonec sem ho objevil pod nalepeným kobercem na pravém podběhu zase bylo přidělené. Takže buď majitel boural na zadek nebo koupil vrak a snažil se ho opravit. Taky sem měl problém se zápisem 13ctek, ale nakonec to zapsali.
24.12.04
Dostalo pod stromeček zrepasovaný 5Q, M-kové nápravy s hřebenem které byly nachystané dlouho do Kila.
29.12.04
Se motor konečně poprvé zatočil. Po vyměně rozdělovače, svíček, kabelů a vyčištění jiného Karburátoru. Proto že ve vzduchovém filtru co tam byl se uhnízdily vosy. Po naletí vody a trochu benzínu auto začalo vrčet. nalil sem brzdovku a jel ho kolem baráku zkusit. Vše celkem fungovalo v normálu. Radost veliká ale nezvyk z Tatíkova upraveného Kila. Pomalu sem odstrojoval a nacházel díry.
Na inzerát sem koupil: přední 2oké čelo, laminátové přední blatníky a před. A zad. Okno, všechny podběhy ale nepoužil sem je. Mezitím sem dostal Kliky z Felicie a gumy do oken.
15-22.1.05
Se zabudovala tyčka řízení ze Š120 na hřeben co sem vrakoval Dědovi.
21.01.06
Karosář dokončil svou asi 2měsíční práci. Udělal nové prahy, zadní podběhy, zavařil díru v podbehu na nalévací hrdlo a heftl kliky z feldy na dveře.
22.01.06
Koupil sem na Inzerát z Bolatic u Opavy fungl nové Mkové nohavice.
Momentalní stav po vyvaření
Budíky jsem dělal podle vzoru od Džona (základ) barvy a zbytek vlastní fantazie, ala "Lada". Tak zbytky z modrého jsou ve šrotu jako ramena trubky atd.
13.3.06
Mi došly z OB světýlka a chrom obroučky do čtyř oka.
Moje verze Budiku:
Pačky z feldy a upravená tyč řízení:
A tady je foto šaltr páky obě vytažené ze Š125
22.4.06
Jsem si z Bolatic tady kousek od Opavy dovezl funglovku 4oké čelo
17.5.06
jsem se rozhodl motor z fáva prodat a momentálně tam asi nechám origo erko
23.5.06
Zdravotní důvody zakazují práci na auti a tak jsem zrepasoval Hl.Spojkovej a Brzdovej válec z eMka co jsem šrotoval. Ty z Ďábla letí do šrotu.
5-6.6.06
jsem očistil Domky, Kozlíky, držáky spodních tyček a čepy kol jen natřít a nalisovat svisláky
7.6.06
Očistil jsem jednu eMkovou nohavici a i držáky nohavice-rameno a pomalinku dělám GO náprav
8.6.06
Mi přišla na dobírku nová kapota, vanička kufru a těsnění světel
15.8.06
Venku prší tak jsem repasoval světýlka
27.8.06
Šlo erko na bok pomocí kolébky
29.8.06
jsem brousil už je 3/4podlahy čisté na plech a natřeno odrezovačem ale taky jsem našel nedostatky karosáře menší dírku jinak je to zatím v poho foto bude ale jen přes Mobil:o((((
12.9.06
Tak jsem dostal fungl nové zástěrky a hnedka jsem si ještě naježil Voltmetr od VDO a asi si naježím ještě od VDO teplotu Oleje s čidlem
19.10.06
Otec sehnal olej. chladič z Olcitu
11.11.06
Mobagi jelo do Frýdku pro nové díly: Dveře, Zadní Blatníky? a Prahy
28.4.07
Začalo se zase pracovat na podlaze
12.6.07
Sehnal jsem si budíček. Zítra konečně přijde COčko tak se pohneme z místa:-)
20.8.07
dovezl jsem si kolesa. Možná půjdou na erko, jsou to Italy 5.5J13H2 Pneu 185/60R13 a 175/70R13
A takhle vypadjí na Mobagim
3.2.08
Naježil jsem si jednu sadu 5ti Kopretin se střed. pukličkama za pusu a taky jedno Ventil víko AVON
20-21.06.09
Přední náprava je konečně namontovaná:) a začíná jse dělat na zadní:)Jinak máme prozatímní srdíčko do ďáblíka je z Mobagiho.
Nějaká fotečka držáku posilovače z felicie. Majitel je soused, který pořád laboruje s brzdama.
17.09.10
Konečně došlo i na zadní nápravu, poloosy, nohavice jsou složené a zrenovované.
27.09.10
Od tohoto data jse začalo dělat na úpravě tunelu na 5Q + nové výztuhy pod přední sedačky:)
15.08.10
Aktualizace: zástavba posilovače z felicie a úprava hřídele řízení kvůli hřebenové nápravy.Hřídel se při svařování trochu zkřivila, tak se bude muset rovnat.
07.12.10
Konečně jsem sehnal poslední drobnosti na zad. nápravu.
Prodal jsem nějaké ND: prahy, zadní blatníky nové a sundané z erka a dveře.
18-20.03.11
Jsme se s otcem dohodli, že uděláme motor na bratrové fiestě. Počasí nám velice přálo, pršelo i sněžílo. V pátek v 11hod. se začalo pracovat na demontáží motoru, u kterého nastaly první problémy. Nešel sundat katalizátor na kterém se zalomily šrouby a pak i výfukové svody. Nastoupila proto improvizace a musela se sundat celá hlava se sacím a výfukem. Nakonec se zadařilo a v 8 večer tam byl již druhý motor. V sobotu po celodenním odvrtávání svorníků na katu, zapojování el. instalace, vody atd. proběhla testovací jízda. Motor krásně běžel tak jak má, jen začal rachotit alternátor:(. Muselo se tedy znovu zaimprovizovat a naklonovat alternátor z felicie. Momentálně má motor najeto cca 800 km po absolvování cesty Opava-Brno a zpět se musely znovu udělat ventily a svíce, protože auto jelo v koloně na 3 válce a taky řemen, který byl popraskaný:(
30.03.11
Jse na dalším autě dělalo. Tentokrát to byla spojka na peugeotu 206 po 4 hodinách byla vyměněna a přišel další dáreček na erko al ventilové víko.
06.07.11
Trubky natáhnuté. Teď jen dodělat držák posilovače a brzdy budou OK:)
23.07.11
bude ten den
D
20.08.11
O víkendu byla menší zábava a taky montáž posilovače.
18.02.12
Dneska jsem zkusil jak budou vypadat blatníky a spoiler:) co dorazil od p. Krajanského.
07.06.12
Malá ochutnávka střechy
29.08.2012
Momentální stav u karosáře... střecha nalepená blatníky po úpravě i pasují:)
Po zjištění, jak vypadá nanýtovaná střecha budeme celou předělávat:(
08.12.2012
Provedena přestavba na původní kliky:), dále započata zástavba držáku sedaček
03.02.2013
Pustil jsem se do řízení a dotáhl matici na tyčce. Výměnil silentbloky na převodovce a testnul opravené kola:)
23.02.2013
Dnes byla cesta do Ostravy pro sportovní sedačku
23.02.2013
Dneska byla znovu provedena cesta do Ostravy, z důvodu závady na spodní části sedačky:/ nešly tam namontovat šouby... dost podstatná závada.
19.11.2014
Menší dárek na palubovku. Jinak stavba se odkládá na druhou kolej. Kompletní renovace Baráku
Budoucí majitelka
19.08.2013
Aktualní stav
05.12.2016
Aktualní stav: auto konečnš stojí na všech kolech, byla udělána přestavba na chlazené kotouče.
Teďka se renovoval barák, ať můžeme kde bydlet a díky tomu není moc času na erko:(
12.02.2017
Budoucí chladič z Hondy. Už se upravuje na zástavbu.
05.12.2016
Převoz dopadl v pořádku. Teďka bude čekat na stoleček:(
Poděkování:
- Ženě
- Kocián Aleš
Plánované úpravy:
1) Podvozek:
Přední náprava: připravena
- Emková s hřebenem -Pružiny 100 nebo 120 volná délka 276 průměr drátu 12
- Třmeny v žluté barvě
Zadní náprava: připravena
- Emková
- Pružiny původní erko
Převodovka: připravena
- 5kvalt se SP 4,22
Kola:
- Loukotě , Kopretiny nebo .......
- Pneu asi 175/60R13
2) Interiér:
- Startování tlačítkem
- Zadní sedadla pryč
3) Exteriér:
- Červený lak ??
- Přední spoiler 1150ka
- Bílé přední blinkry
- Beskydy v barvě
- Bezpečnostní spony na přední haubně
- Karoserie podle vzoru Š1150LR
4) Motor:
- Zatím srdíčko z Mobagiho
- Altík 70A z Felicie ???
- Startér upraveny z Felicie - připraven
- Náporový chladič do nárazníku nebo pod něj
- ETZ zapalování originál 70. léta s automatickou regulací
- Sportovní Filtr
- Příčný výfuk
- Topení klasické s fava radiátorem/nebo jinačí topení popř. 2ks topení
1. září 2012
1. září 2012
11. červen 2012
11. červen 2012
11. červen 2012
11. červen 2012
11. červen 2012
21. únor 2012
21. únor 2012
23. srpen 2007
23. prosinec 2006
14. listopad 2006
14. listopad 2006
27. říjen 2006
19. říjen 2006
12. září 2006
3. září 2006
16. srpen 2006
18. duben 2006
16. březen 2006
16. březen 2006
14. březen 2006
14. březen 2006
13. březen 2006
24. únor 2019