22. březen 2006

Bílá škodula

Rubrika: Hundrtky a Litrovky, Přečteno: 19951×, Komentářů: 57, Líbí se Autor: Eminem
My lowrider :-)

13.11.2013

Tento rok jsem na autě měnil lamelu a přítlačák. Lamela už začínala chytat nýty a třípackový přítlačák mě už taky vůbec nebavil. Je tam nový přítlačák s talířovou pružinou (180) i nové ložisko. Záběr spojky je nyní krásně plynulý. Taky jsem vyměnil ohlou řadicí vidličku do převodovky. Do víka jsem dal nový „o“ kroužek, po 42 letech už to potřebovalo. Spoj jsem osadil novou klecí s novými gumovými silentbloky. Dalo se to udělat bez úplné demontáže převodovky.

Auto lítá pěkně, i když se mi asi třou pakny o bubny, jak jsem vydedukoval z rozžhavených poklic. Překvapuje mě to, protože jsem si s tím vyhrál, ale je to v tuto chvíli jediný problém na autě.

Co se týká předních kotoučů, tak jsem dal na místní rady a pouze je osadil novými destičkami a rázy při brzdění naprosto zmizely, hurá! Po proměření jsem zjistil, že původní desky byly sjety křivě a když jsem je nastrkal zpět v jiném pořadí, tak nedosedaly přesně na kotouč. Auto nyní brzdí skvěle.

Na příští rok mám připravený nový olej (zápaďácky Shell Helix HX3 15W-40) . Svíčky od DENSOa (samozřejmě japonské :-D), ale pochybuji, že na tomto motoru pocítím rozdíl oproti BRISKu.

Auto letos zase nic nenajezdilo (50km?) a příští rok hurá na STK.

23.10.2012

Po více jak roce se odhodlávám k aktualizaci článku.

Ještě díky mírné zimy jsem koncem minulého roku dělal v garáži na předních třmenech. Po demontáži třmenů jsem zjistil, že pístky jsou zafixovány korozí. Pokoušel jsem se kvůli poškození povrchu sehnat jiné pístky, ale nebyl jsem úspěšný a Aukro mi neposkytovalo přijatelnou cenu. Sehnal jsem alespoň stovkové těsnící gumičky, ale prachovky jsem tam dostal ze 120 sady. Navíc jsem pístek pod prachovkou namazal vazelínou, abych zabránil opakování koroze. V zásadě vše funguje skvěle, protože se dají brzdy konečně dávkovat. Bohužel radost mi zkazilo, že jsem si nepoznamenal rozložení podložek na hlavních třmenových šroubech, tím pádem mi to při prudším brzdění kope do řízení, ale to se pořeší.Vzhledem k tomu, že všechny práce probíhaly při svíčkách, protože byl v garážích vypnut proud, tak jsem velice spokojený. Natahování obou nových trubiček mi taky dělalo vrásky. Na levém třmenu totiž byla trubička vedena venkem nikoliv vnitřkem. Ono to i funguje, pokud se daná trubička šikovně vytvaruje, ale není to žádná sranda. Po dvou dnech plných zoufalství jsem narazil, tuším, na Čapounovy fotky a vše mi najednou došlo. Následně jsem trubku otočil a bylo za půl hodiny po problému. Dosud nechápu, proč byla vrchní trubička vedena venkem.

Z jara jsem auto nějak ladil stroboskopem. Hodně jsem si s tím vyhrál a auto lítalo jako splašená střela. Sám jsem to auto nepoznal. Jezdil jsem většinou po večerech, abych nekouřil za bílého dne. Ale to jsem tam už dal Natural 95. Plný očekávání jsem jel po státnicích na STK. Na emisích mi řekl, že ani nemá smysl, aby mi je měřil. Nu což, ne že by neměl pravdu, ale chtěl jsem poté udělat v klidu GO. Ještě ten den jsem pln elánu na ostrém červnovém dni odstrojil vše až na motor. Bohužel výměna proběhla až o měsíc později.

Nahodil jsem neznámý kdysi dovezený stovkový motor, který by měl mít také cca 80tKm. Řekl jsem si, že horší to nebude a že jej konečně vyzkouším. I tak se stalo. Poprvé jsem oživil odstavený motor! Transplantoval jsem rozdělovač a karbec a nějak to fungovalo. Poté už běžné seřízení nebylo problémem. Jen jsem opomněl seřídit spojku, což jsem napravoval přes spojkový válec. Nicméně auto se rozjelo a jelo, voda nemizela, motor mazal, ale teplota chodila výše než jsem byl zvyklý. Za studena motor sice ještě trochu kouří, ale po zahřátí je vše OK. Je pravda, že mi to po všech těch letech velice spravilo náladu. Na emisích mi ještě seřídili bohatost a předstih.

Starý motor je rozebraný, vyčištěný a uskladněný v mém pokoji. Prozatím je stavba nového odložena na neurčito. Na očistu jsem použil Jardou doporučovaný servošampon od Velvany a dělalo se s ním dobře. Písty mají při bližším pohledu místy výrazné vertikální rýhy, kroužky byly asi v pořádku a válce vyleštěné a v dráze pístních kroužků znatelně opotřebené.

Tak jsem vyrazil směr TK o 40 metrů vedle. Až na nějaké prkotiny byl hlavní problém v zadním levém bubnu, kde pronikl olej. Takže stahovák a boj s časem. Stahovák ložiska poloosy byl fajn, jen byl dělán na 120 a tak měl vůli, kterou se mi nedařilo vymezit. Po litém souboji s černým vnitřním guferem už to vše šlo rychle. Ložisko tam stejně muselo pomalu gumovým kladivem, protože se stahovák kýval. Ale dojel jsem na TK, brzdy prošly, ještě jsem si seřídil světlomety a jel spokojeně (a po dlouhé době legálně) domů. Auto jsem odstavil, vyndal baterku a bude čekat na příští sezonu, kdy si jej po šesti letech konečně budu moci užívat bez modrých oblak dýmu.

12.10.2011

Tak pár novostí přibylo. V autě je 55A alternátor, silnější dobíjecí vodič a moderní svorky na akumulátoru. Na burze jsem z vystavovaného auta, které dělalo reklamu pro kovošrot, zachránil dvě hliníkové podložky pod SPZ. Vyzkoušel jsem přídavné opěrky hlavy, ale šly zase pryč. Momentálně mám vyndaná světla a sundanou rakvičku. Vyčistil jsem hrnce a dám zpět paraboly. Zkusím tam dát halogenové žárovky R2.

Auto plánuji využít pro svou bakalářskou práci a je možné, že motor definitvně padne za vlast.

17.5.2011

Kilo jelo na podzim ještě trasu Nový Jičín-Ostrava a zpět. Vlastně tutéž trasu jsem jel i teď na jaře, kdy jsme měli ve Visteonu Autopalu exkurzi do fabriky vyrábějící světla. Valil jsem si to 80Km/hod, sluníčko krásně svítilo a dokonce jsem našel i pěkné místo k zaparkování. Po exkurzi jsem přišel k autu, nasedl, dal sytič, otočil a auto nechytalo :-( tak napotřetí jsem si vzpomněl, že bych mohl vrátit palec do rozdělovače :-D, pak krásně chytlo.

Jízda byla skvělá, ale musel jsem svítit. Ke konci cesty mi chodily hůře kvalty, což bych svedl na povolené táhlo. Při rozjezdech jsem se pořád halil do modrého dýmu. Jak jsem se pasoval do garáže, tak jsem se toho smradu nadýchal až mi bylo ještě večer špatně.

Musí se s tím něco udělat! Jakmile skončí zkouškové, tak to nejspíše překroužkuji. Mám jakési francouzské kroužky pro Š 100, tak to zkusím. Kdyby to vydrželo i jen pár tisíc, tak budu rád. Ukazuje se, že jsem zvolil dobrou teplotu svíček, protože auto pořád jede a to už bude mít asi 700 Km bez čištění svíček, což je rekord. Dal jsem na klapku karbecu pružinu, kterou jsem zahnul za zadní nohu filtrboxu, tím se klapka dotlačila a klade větší odpor, což mi vyhovuje.

Jak vlítnu na motor, tak ještě vyměnim palivové čerpadlo za novější, protože z něj teče olej. Bohužel ani 2*35km a vytočený motor nestačilo k dobití baterie dynamem, takže další věc bude altík, ačkoliv dynamo je po GO. Potom bych mohl zvažovat i halogeny. Nebylo by od věci nějak dále odhlučnit kabinu, protože 80 na 4q je prostě moc. Nevyhnutelné je i sundání předních blatníků a oprava postižených míst.

7.9.2010

HG 2010

Tak jsem napotřetí splnil svůj slib a životní cíl a dorazil jsem po vlastní ose na HGéčko. Hurááá! Cesta na HGéčko byla pohodová, na okrskách 80Km/hod. Držel jsem se za Tomem , který za litříkem táhnul Skiffa a v uctivé vzdálenosti za mnou jel Robert s rápidem, aby nemusel čichat spálený olej.Cestou se stala pouze jedna nepříjemnost a sice že mi spadlo táhlo ze šaltrpáky.

Při výjezdu z Poděbradského náměstí si k nám přisedli další pacienti. Ke mně to byl Afro a Kubaembecko. Přijel jsem, vybalil jsem, zadekoval jsem, přehodil jsem plachtu a hotovo. Naštěstí kroupy nepřišly, ale i tak nevěřím těsnění kolem dveří. Další den auto stálo a jel jsem AOS s Robertem. Když jsem po příjezdu přicházel k autu, tak jsem se zarazil, protože jsem měl dva plastové kelímky za předním nárazníkem.

Kilo si večer na chvíli vyměnilo pozici s fáčkem od známého, který se přijel podívat až z Prahy. Cestou jsme v protisměru potkali příslušníky, bohužel cestou zpět už tam nebyli.

V neděli jsem auto nadobro oddekoval a jel s ostatními na letiště. Sprintů jsem se neúčastnil. Ale účastnil jsem se po návratu skvělého guláše!

Poslední rozloučení a ještě naposledy jsem se s mnohými viděl na benzince směrem na Hradec Králové, kde jsem se trhnul, protože se vyskytly problémy u jiných členů a Tom říkal, že mám jet napřed. Inu jel jsem. Raději jezdím alespoň ve dvojici, ne snad proto, že bych se ztratil, ale protože auto není rozježděné a kdoví co se může přihodit. Do HK jsem dorazil přes druhý kruháč a pak přes vilky na hlavní tah a dále na kruháč, kde jsem potkal Hudyse :-D Tak jsme jeli spolu až za Vysoké Mýto, kde se odpojil. Tom pořád nikde i když jsme na něj čekali u benzinky, tak jsem jel na Mohelnici. Tento úsek cesty jsem si opravdu užil, protože nebyl až tak hustý provoz a bylo už celkem sucho a příjemný vzduch. Na této trase taky leží jeden překrásný úsek cesty, kde je nádherná široká cesta a překrásný výhled po okolí. Právě na tomto úseku jsem uhýbal řidiči kamionu, protože 70 je moje rychlost. Uhýbal jsem mu co to šlo a několikrát. Odměnou mi bylo moc hezké poděkování. Poděkování jsem za celou cestu viděl asi 5 krát, ale o to více potěší!

S Tomem jsem se shledal až na benzince před Mohelnicí. Prý pojede rychlou cestou domů, což sice jel, ale nestačil jsem mu. Byly to samé serpentiny a hodně polepená cesta. Takže mi s embéčkem a Skiffem ujel. Dostal jsem se do Litovele , kde jsem zkoumal mapu. Zajel jsem si na plácek, ale jak foukal vítr, tak mi šla kolem auta od výfuku brutální kouřová clona. No raději jsem rychle zase jel. Objel jsem Olomouc a dostal se na Šternebrk. V něm jsem opět koumal cestu. Bylo asi kolem 21:00 a zapnul jsem si osvětlení kabiny. Jenže to mi zhaslo stejně jako výstražná světla. Nepotěšilo, hlavně ty směrovky. Ale na první odbočce zase fungovaly. Tak jsem jel nahoru na Mor. Beroun a Opavu, Ostravu. Jedu si do kopečka a najednou se přede mnou vynoří svodidla a ostrá zatáčka. Následovaly serpentiny ve stoupání. Takže jsem si to celé vyjel v klidu 50Km/hod. Jak jsem se vyškrábal na kopec, tak jsem si vzpomněl, že jsem tudy jel kdysi s Tomem v litru z HG 2008! Tehda jsem seděl rozvalený za řidičem a kochal se dozadu pohledem na zapadající slunce. Později jsem zastavil, načerpal síly a dolil olej u přejezdu v Ondrášově.

Právě na tomto úseku cesty jsem si užil toho, oč jsem snil už roky. Jenom já, auto, tma a opuštěný kraj, místy dokonce mlhy přes cestu. Jel jsem 60-70km/hod protože mám pořád asymetry a taky by tam mohla skočit zvěř. V kabině jsem si to náramně užíval, motor si hezky duněl a od vyleštěných dvěří se mi odráželo světlo z kapličky.

Po ceduli "Vítejte v MS kraji" byla natažena nádherná nová cesta , dokonce i hustě osázená patníky. To mi velice ulehčilo, protože odrazky fungovaly perfektně i daleko ve tmě přede mnou. Dorazil jsem k Opavě, ale tam mě zastihl déšť, pak jsem se vymotal na Porubu a z auta jsem v garáži vystupoval přesně o půlnoci.

Celková bilance je 638Km, dost benzínu a 3l oleje a skvělé zážitky.

HGéčko bylo fajn, ale pro mě byla už samotná cesta cílem ;-)

18.12.2009

Konec sezóny 2009

Poté, co jsem dal motor na místo, a nasadil hlavu(nové těsnění), tak následovala očistná fáze s Arvou. Poté také martýrium s vodní pumpou, 4krát jsem celé napouštěl a vypouštěl, až mi došla trpělivost a koupil jsem novou pumpu.

Vyloženě jsem si užil fázi natírání. Původně jsem sice chtěl dát motor do původních barev, ale kupovat pixlu barvy na těch pár drobností mi přišlo škoda.Ačkoliv se nezdá, tak hlava je stříkána na šedo. Začal jsem vzduchovým filtrem (bleděmodré kladívko). Poté jsem si řekl, že je lepší to mít v neorigo barvě než rezavé, takže to schytal i plech pod karbec, trubka vody, olej. fltr. Výfukové potrubí a výfuk natřen stříbřenkou. Víko na hlavě a vana natřeno na černo.

Jenomže když jsem to měl pořád vypuštěné, tak jsem si řekl, že zkontroluji topící okruh a dobře jsem udělal. Obě hadice jsem vyměnil, neboť byly už rozlepené. Po otevření topného tělesa jsem se nestačil divit (Odra se snažila), ale topilo to i tak dobře.Důkladně jsem propláchl a omyl radiátor a nastříkal alespoň sprejem a bakelit oživila WD 40.

Poté vyvstala otázka GO dynama. Tu jsem si nechal dělat, myslím, že výsledek je moc pěkný a také byly na kotvě uvolněné drátky. Namontoval jsem ho a jel jej seřídit za opravářem. Dobíjelo vzorně, radost pohledět, ale regler dával skoro 17V.

Poté jsem auto postavil na zimní gumy a popřál mu hezký zimní spánek.

V současnosti chodím za autem jednou týdně, abych zkontroloval

baterku, prošlapal pedály a pokochal se :-).

26.7.2009

Ani kapka

Konečně je to tady, něco na čem se hřešilo aspoň 15 let je konečně odstraněno. Jednalo se o výměnu gufera v převodovce a kolem klikovky+oboje ložiska. Práce započala v 7:00, velice mi s ní pomohl Aleš, se kterým pojedu letos na HG. Ani jeden z nás není bůhvíjaký majster, takže práce byla veselá.

Začalo to sundáním domečku pro termostat, který byl přirezlý, dále nebylo čím sundat nosník a už jsme si zoufali až mi došlo, že ta 17 je na klíči na kola a šlo to dolů. Motor nám krásně sklouzl a jelikož jsme měli převodovku zavěšenou na řetězu, tak jsme odtlačili auto.

Převodovka byla OK, jenom vyviklat ven tu trubku z guferem bylo o nervy :-D . Jelikož nelze koupit samotné ložisko, tak jsem musel vzít celý ten domeček. Užili jsme si trochu hlavolam se sponou, ale zdárně jsme to vyřešili.

Následoval přítlačák. Šel dolu klepáním gumového kladívka do goly a krásně povolil. Lamela už měla dost za sebou a tak šla nová. Setrvák měl na kluzné ploše malé povrchové trhlinky, šel dolů taky dobře. Potom šlo pryč staré gufero, papírové těsnění, oboje je nové stejně tak jako ložisko.

Vše šlo zpátky dobře. Lamela se ustředila okem podle ložiska za ní. A teď to nahodit. Podařilo se , lamela nasedla. Nahoře to skoro bylo, ale dole šteft sotva vcházel do díry.Nešlo, nešlo, nešlo. Zvedalo se, podepíralo, spouštělo, prostě nešlo. Domnívali jsme se, že je problém se zaskočením do

ložiska za lamelou. Nakonec nám to zaskočilo. Přišroubovaly se štefty i nosník a bylo tak 17:30.

A měli jsme dost. Tak snad to stálo za to, uvidíme.

Poté jsem sundal vanu, natřel ji a stejně tak víko ventilů.Hlava šla taky dolů, sice jsem se bál, abych neserval šrouby či závity, ale šlo to naštěstí dobře. Jednu 14ku jsem nemohl nasadit šla jen 15, takže to chlapi už kdysi servali a dali tam jiný šroub(?). Hlavu jsem doma vyčistil v Arvě, očistil jsem nahrubo spalováky a smirkem ještě začistil co šlo. V Arvě jsem vykoupal i sání. Vůbec nešlo o metelesku blesku, jen jsem to chtěl trošku zkulturnit. Na tuhle práci jsem si ale koupil už novou golu o 108Ks a práce s ní šla od ruky. Už si chci jen hrát. Možná tam dám původní benálové čerpadlo, seřídím ventily a předstih. Prostě pohoda.

Taky bych chtěl poděkovat rádcům Jarda.r, Kubaembecko, Výska , díky :)

21.7.2009

Ťuk sem, ťuk tam

Tak jsem se konečně dokopal k aktualizaci. Věcí se stalo více než dost.

Nejdříve jsem šiboval s autem, aby se u dědy v garáži mohl udělat pořádek. Pořádek proběhl, našel jsem původní válce, písty a kola rozvodu, dokonce i nádrž na Octávku a benzínový vařič aj. Na cestě zpátky jsem ale viděl , že se mi kouří z levé kapsy. Bylo to chladičem, nechal jsem jej tedy opravit. Natřel jsem jej a důkladně očistil. Ačkoliv auto skoro pořád jen stojí, tak tam špíny bylo dost.

Podařilo se mi i vyměnit šrouby zámku ve futrech za řidičem, dal jsem tam šrouby s menším stoupáním a drží to perfektně.Nahodil jsem ČéeSku. Taky jsem si vyvěsil vlaječku rekrea a interiér vypadá lépe s tou vydrhnutou palubkou. Čekal mě ale velice důležitý úkol a to sice navoskování celého auta. Hádám, že nevidělo vosk tak přes 6 let.

V celé této akci mi pomohlo uchcané počasí, ve kterém jsem auto nechal odmočit, pak jsem na něj vlítl se šamponem a opět to nechal spláchnoput. Karoserie byla vzorně odmaštěná a hlavně zbavená mocné vrstvy prachu. Leštit jsem začal další den. Použil jsem modrý Turtle Wax. Zabralo mi to asi 4 hodiny, ale výsledek stojí za to. Konečně jsem použil autoleštičku. Je to levný typ. Na odstranění zažrané špíny to moc není, ale na vyleštění je to skvělé (pokud pominu ty šílené vibrace).

Večer jsem auto převezl do své garáže, kde čeká na výměnu gufer, spojky a kapalin.

22.6.2009

Dodělávky

26.5. se mi podařilo odmaturovat a čekají na mě dlouhé prázdniny, které chci naplnit kilíčkem. Vše začalo dofoukáním kol, novým akumulátorem (45Ah a zdá se být lehčí než stará 38Ah). Auto chytlo napočtvrté :) No pak se děda rozhodl dělat pořádek v garáži, takže auto se stěhovalo o 50m vedle do garáže. Cestou nazpět jsem si ale v garáži všiml jak mi valí pára z mřížek, dokonce i sahara byla poplivaná, takže jsem laboroval s chladiči, ale skončilo to tak, že musím nechat aspoň jeden opravit.

Taky jsem dával novou strunu plynu, nějak to blbo a praskalo a cvakalo. Vytáhl jsem pedál a bylo to jasné, ještě za svorkou za pedálem, bylo oko jak stodola, které naráželo do tunelu a dělalo neplechu, no teď je tam nová struna a jde to krásně.

Silikonem jsem vystříkal interiér, je to velká změna k lepšímu. Taky přibyla nová 120ková řadící páka, protože jsem chtěl mít škodováckou hlavici.Na původní tyčce byl závit s malým průměrem.

Začal jsem čistit palubovku osvedčeným reálem a čímsi na vany. Výsledek je jasně viditelný.Pohrál jsem si se svítilnami, plasty vyčistil, kov očistil a vyleštil a stříkl na něj bezbarvý lak.

Budou se měnit gufera z motoru a z převodovky vedoucí na spojku a také spojka. Zvažuji i těsnění pod hlavou a sání-výfuk.

Je možné , že si pak troufnu na HGéčko, ale nepředbíhejme.

Vyhrabal jsem další dvě dobovky chuťovky

22.11.2008

Papíry a klid

Kolem auta se sice nic nedělá, ale už mám vlastní garáž o luxusní ploše 24m2, ve které možná i auto převrátím :D

No, a auto je papírově MOJE, jupííííí takže teď už si auta budu naplno užívat a mooc se na to těším.

Nemůžu už se dočkat jara, kdy po maturitě půjdu z obleku rovnou do montérek a budu mazat, kontrolovat, čistit, leštit... jestli vše půjde jak bych chtěl, tak se zase shledáme na HG 2009!

16.7.

Těsníš, těsním, těsníme

Uzrála doba, kdy mám konečně čas dělat na autě a jelikož se mi vůbec nelíbí dolívání oleje po každé jízdě, tak jsem se rozhodl vše pěkně a prvotřídně utěsnit. Spotřeba oleje ku benzínu byla už 1:7 a tento poměr je otřesný, neboť takový poměr nemají ani dvoutakty!

Příprava spočívala v dlouholetém čistě teoretickém studiu katalogů, knih a fotek.

První den jsem se pustil do víka ventilů a rychloměru, který už snad zase na chvíli bude fungovat.

Po vyndání celého systému rychloměru jsem jej prolil přílivy WD-40, abych rozpustil staré sajrajty, které ten rychloměr vlastně zalepily. Šroubováčkem jsem točil a točil, aby se trochu rozeběhl a to se podařilo.

Víko jsem přetěsnil, ale těsnění nepadlo jako ulité , nevybralo všechny rohy na 100%, ale spolu s tmelem těsní.

Další den následovalo sundání benálového čerpadla, vík rozvodů a olejového filtru.Olejový filtr byl v pohodě těsnění jsem vyměnil oboje.Čerpadlo bylo masakr ! Dalo mi hodně práce jej vyndat, protože bylo přilepené starými ostatky různých tmelů a šrouby byly křivé a nešlo a nešlo a nešlo... nakonec se podařilo. Víko rozvodů zato byla symfonie. Ačkoliv jsou zde 4 šrouby,tak jsem narazil jen na jedno jediné zcela rozplajzlé těsnení, zato matiček bylo celkem 6 :D, ale to už mi z vyčerpání padaly klíče z rukou, ani jsem na to už moc neviděl.

Třetí den jsem vyměnil baroskop, který tam držel jako přivařený a našruboval jsem nový.V čerpadle se zabydlela nová membrána. Nasadil jsem nová těsnění a nový plast pod benálové čerpadlo a protmelil , nasadil jsem filtr, zkontroloval jsem víko ventilů a rozvodů. Dolil jsem olej, poutíral jsem celý motor, nasadil filtrbox a vše VELICE důkladně překontroloval, zejména pak palivový systém. Nastartoval jsem napoprvé, což potěší :) a pak jsem se jenom díval a s ubrousky bílými a čistými jako padlý sníh jsem zkoušel kde netěsní. Filtr oleje těsní dobře, tam jsem ani nic jiného nepředpokládal.Baroskop se zdá být taky vcelku schopný, sice tam trochu olej byl, ale to nejspíš odkamsi steklo, možná to byly zbytky, víko těsní a rozvody se zdají být taky v pořádku.

Krom toho jsem taky rozebíral BS 32 (dif 23), který se mi po výletu za Omaretem, dostal do rukou. Celá generálka spočívala vlastně jenom v rozebrání , vyčištění těla a trysek a zpětném složení.Jenom hlavní trysku 120(118) jsem vyměnil. Pohrál jsem si s víkem, které jsem poleštil Silichromem, zejména pak sací trakt.

19. května 2008

Závěrečné zkoušky v autoškole

Vše začalo ráno, bylo krásně hnusně a nad celou naší vlastí se rozprostírala tmavá zlověstná mračna. Já vstával v 5:30, abych v 7:10 byl na magistrátu a čekal na zkoušky. Doběhl jsem pod deštníkem k magistrátu a čekal s empétrojkou v uších až budeme vpuštěni. Již za 20 minut jsme byli vpuštěni, byly nám uzmuty občanky a navrácena lejstra (rejstřík trestů a posudek od doktora, možná ještě něco...) . Upřímně řečeno byl jsem nervozní jako pes a to hlavně před testy, i když jsem je dělal na netu, přesto jsem si zrovna dvakrát nevěřil.

Již asi kolem 8:20 jsme byli zavoláni na testy, ty probíhaly na počítačích. Začali jsme zkušebním testem, abychom si vyzkoušeli ovládání a poté, se jelo na ostro. Jel jsem hezky, všechny otázky mi byly známé, ale víte jak, když člověk neudělá jízdu, tak to je vcelku normální, ale neudělat testy, to je pak pokládán za blbce. Na test bylo 30 minut, které se odpočítávaly. Já jsem test ukončil v čase 16m2s. Hodně jsem se bál, že tam budou chyby, pak jsem se odhodlal to zmáčknout, zeptalo se mě to poprvé, jestli chci skončit, ANO! Zeptalo se mě to podruhé jestli chci skončit ANO! A pro změnu se mě to i napotřetí otázalo, zda chci opravdu skončit ANO! V tu chvíli jsem byl na infarkt, těch pár sekund než se zobrazil výsledek bylo nekonečných. Ale najednou mi razilo do očí krásně zelené pole se 100% úspěšností, v tu chvíli jsem byl opravdu šťastný.

Technika, na tu jsem si věřil celkem hodně. Sice nemám praktické zkušenosti s autem, ale teoretických znalostí mám za ty 2 roky, kdy jsem s chutí hltal všechno okolo Škodovek, opravdu mnoho. Šel jsem tam s chutí a elánem v očích, řekl bych možná, že i s radostí. Vytáhl jsem si spojku a brzdy. Dokážu si sice představit i lepší témata, ale budiž. Tedy u techniky jsem obstál.

Jízdy. Krásně lilo celý den, všude bylo mokro, všechno bylo mokré, mokro bylo všude. Chtěl jsem jet s Fábií ještě s jedním kolegou, který opakoval jízdy. Ale ve 12:00 mají právo zkoušející na oběd, tak jsme si říkali v 11:40, že nás už nevezme. Ale byl to zlatý člověk, vzal nás. Nejdřív jel kolega, který to udělal, jel hezky, v pohodě. Pak jsme se přehodili a já už cítil, že jsem si měl vzít staré dobré boty, ve kterých jsem pořád jezdil. Když se k tomu přidá děšť,auto obtěžkané čtyřmi lidmi a rozjezd do kopce, tak se mi stávalo, že jsem protáčel kola. Což bylo velice nepříjemné. A samozřejmě, že jsme také nesměli obhodit chodce. Byl to dobrý komisař, který člověku řidičák dát chce, ale musí ukázat, že umí jezdit. Nezkoušel žádné chytáky ani nic podobného. No, když tu jízdu pak ten zlatý pan komisař sečetl a podtrhnul tak řekl, že rodiče budou mít jistě radost, že jim budu ničit pneumatiky, ale jedním dechem dodal, že jsem ale žádnou chybu neudělal a proto není důvod mi neudělit řidičské oprávnění. Mám tedy za týden přijít a podat si žádost.

To bylo něco, na co jsem čekal přes dva roky a najednou se to stalo skutečností, nějak mi to pořád nedocházelo, ale radost jsem měl obrovskou ba nezměrnou, a už jsem se viděl v kile. Samou radostí jsem šel v tom dešti s kolegou na tramvaj a oba jsme byli velice šťastní, že to máme úspěšně za sebou.

Ale přecejen s kapkou nostalgie jsem z tramvaje sledoval okolo kroužící vozidla autoškol...

1. ledna 2008

Co se týká rádia, tak to je už uděláno mnohem profesionálněji, hraje parádně, mám i kazetový adaptér.

Nikoho nepřekvapí, že na Silvestra zase v televizi nic nebylo.

Tedy jsem navrhl, že bychom si mohli projít staré fotky, bylo to velice zajímavé. Ve skrytu duše jsem, ale doufal, že se tam najde taky kilčo. A taky že našlo! Nádherné fotky, málem mě dojaly k slzám.

v lepší kvalitě na http://mojekilo.blog.cz/0801/rodinne-stribro

18. ledna 2007

Udělali jsme vyjíždku hned zrána, abychom to přežili. Tak jsem si hrál a fotil a užíval si.

2. červenec 2007

A začaly nám prázdniny! Tedy čas schovat se do chladu garáže a čichat benzínové výpary:-) Jak jsem se tady už rozepisoval, tak mě čekal ohromný úkol, a to sice dostat rádio do auta.

Vše jsem měl v podstatě připravené, čekal jsem tedy jen na volný čas. Rozpočet byl velmi přijatelný: rádio za 130Kč (i s dobírkou), 2*4m měděného dvojtého káblu cca 40Kč, reproduktory jsem vyraboval ze starých televizí a rádií, troška cínu, troška izolačky, 3 dny času, 4 páry elektro spojek (8kč), jedna stará pojistka, jedna plastová krabička od umělěho sladidla :DD (na pojistku).

Po těchto třech odpoledních mám tedy rádio v objímce pod palubkou, 3 reproduktory za sedadly a pojistku pro jistotu v krabičce od umělého sladidla:-D. Tahání káblů nebyl problém, stejně tak pájení reproduktorů. Zato se stalo, že jsem chtěl udělat zespoda do palubovky 2 dírky na objímku pro rádio. Ale všechen vercajk zůstal na horách:-(, ale mladého nadšence nic nezastaví a půjčil jsem si od kamaráda vrtačku a vrtáky do dřeva. Tedy vrtal jsem, čímž jsem vytřepal ještě jakési bahno z palubky. Potom jsem zjistil, že se dá vypnout příklep:-) a hned se to vrtalo líp. Po tomto útoku na palubku jsem úspěšně upevnil rádio.

Z nudy jsem vyčistil 8 starých zaprasený svíček, které jsou ale skoro nové (nebyl tam tehda olejový filtr:O). A pak jsem taky promazal sedadla, aby nebyla problémem lůžková úprava. Holt, člověk nikdy neví:-D. Z nudy jsem koukl do maznice vodního čerpadla, a koukala tam na mě hluboká díra. Okamžitě jsem tam napaplal to červené mazivo. Konečně jsem udělal pořádek pod zadníma sedačkama.

Můj velký sen se splnil, mám rádio! I když zatím jen na kazety ev. počítám s kazetovým adaptérem na mp3 přehrávač. Nechci dělat díry do karoserie kvůli anténě.

Takže ať se prázdniny vydaří! S chutí do toho a máš to hotovo!

7. červen 2007

Zrovna jsem se vrátil z garáže. Jel jsem si takhle spokojeně autobusem ze školy a co nevidím? Máme otevřenou garáž s kilem, protože nás už nejednou otevřeli zloději, tak jsem to šel pro jistotu zkontrolovat. Byl tam děda, venku pařilo slunko (byly dvě odpoledne) a děda zrovna ozdravoval akumulátor pomalým nabíjením a rychlým vybíjením. Tak z dlouhé chvíle jsem přidal historku o Berušce od KDBeho, jak plavali v garáží. Říkal jsem si, ještěže je tak pěkně a že u nás tady na kopci (Porubské garáže) se nemůže nic takového stát. Jenomže pýcha předchází pád... Nad Ostravu přišla průtrž mračen a menší, ale hojné kroupy. Do garáže stihl doběhnout i strejda, pak se tam zavřel a čekal (u své Fabie) až to přestane. Mezitím přišel monzun, jinak se to nazvat nedá. Vznikla doslova mlha z deště, viditelnost byla malá. Tak jsem byl s dědou v garáži a říkal si, jak je skvělé, že jsem mu nedávno vyčistil střechu od mechu.... To jsem ovšem ještě nevěděl co se děje za zdí. Děda však ano. Děje se to tam od dob co v garáži parkoval Populár, Octavie, Stovka a i Favorit, celých 40 let jsou tam garáže uspořádané do jistého účka, jenomže za nimi se díky Dopravního Podniku již celých 40 let tvoří bazén asi s jedním metrem vody. Voda byl sice ještě pod naším okýnkem, ale furt přibývala. Ještěže děda má slušně izolovanou garáž. Přestalo pršet, já zaběhl pro nového majitele vedlejší garáže, aby se taky podíval na tu lagunu. Voda se samopzřejmě opět dostala do garáže. Odteká pouze škvírami mezi garážemi, či přes zdi garáží. DP má totiž nad námi velké asfaltové parkoviště, takže vody tam bylo dobrý metr. Fotky snad nepotřebují komentář. Mezi garážemi je vidět nádherný pramen. Fotky ale jsou na mých stránkách.

http://mojekilo.blog.cz/0701/fotogalerie

28. únor 2007

Táák poklice 4 chromované kousky jsou už na cestě 150Kč + něco dobírky zdají se být dobré

31. ledna 2007

Autorádio Kamosonic Hamburg došlo, je už i zevrubně vyzkoušené na autobaterii. Je v nádherném stavu. Velice se mi líbí. Suma sumárum za 130Kč i s poštovným a balným. Veliká radost. Nyní se poohlížím po tzv. kazetovém adaptéru (pro mp3 player).

7. ledna 2007

Sháním autorádio. Musí však být funkční, musí přehrávat kazety a musí být staré, aby tam sedlo. Nehodlám do něj dát víc jak 200Kč, takže uvidíme....

Day D (den D)

V garáži jsme byli asi kolem 8:20 a v 9:11 jsme dorazili na místo.

A čekali a čekali..... mezitím jsem skočil do Lidla přes cestu pro vodu a čtyři rohlíky, však se podívejte:-). Vzhledem k to mu, že ve stínu bylo asi 30 stupňu, tak na tom plácku se nám auti pěkně smažily:-(, na foťáku jsem radši dal clonu, aby tam nebyl velký bílý flek:-). Byl za námi jeden pán s krásnou bílou 120, opravdu jak z montážní linky.

Konečně v 10:57 jsme se dostali na emise. No, tak jsem to fotil z úctyhodné vzdálenosti jak jde vidět:-)

No motor při cca 3200 ot. se pěkně čertí:-). Řekl nám servisman, že to prochází jen proto, že to je staré auto. A při vyšších otáčkách má vyšší splodiny. Technik si pohrál s bohatostí směsi a dědovi se valil nádherně bílý dým z výfuku. Tak jsem byl rád, že to je za námi. Do 15 minut to bylo hotovo.

Technický stav. No, čekáme dále v hicu až nám teprve protřepou auti.

Šlo to kupodivu mnohem rychleji.

A je to tady.

Vystoupil jsem z auti a modlil se....

Podvozek, světla proletěl. Doporučuji dávat lékarničku i trojúhelník (radši i vestu) na zadní sklo, ať se tam nemusíte hrabat. Ten technik jen hodil letmý pohled a byl pokoj s výbavou.

Třepání jsme taky ustáli:-)

A teď se jen modlit...... BRZDY

Děda předal klíčky a sám se počal modliti. Válce se roztáčí a? Jde to šejdrem... Aha to musí ještě "vynulovat". Tak se to roztáčí....

brzdí... rafiky tam tancují jak na žhavém popelu, ale nakonec se ustálí tak, že se téměř kryjí:-). Takže OK a ještě zadní...

Vše se opakuje, ale rafiky se v žádném případě nekryjí:-( ani napoprvé ani napotřetí...... nakonec to bral jako lehčí závadu.

[

Už nás chtěl pustit, když si uvědomil, že nám nezkontroloval světla.

tak vzal jakýsi ten přístroj a už děda rozsvěcel světla. Technik tam chvili luxoval předek a kroutil hlavou:-( Světlo u řidiče je v pořádku, ale světlo u spolujezdce svítí křivě. Nakonec to bral jako lehčí závadu:-)

11:48 to máme za sebou.

Závady :

  • klasické netěsnosti
  • světla
  • brzdy

díkybohu na nefungujicí rychloměr nepřišli:-)

Opět uplynul nějaký ten čas a já mám konečně fotky. Mezikruží se mi vždy líbilo, a tak jsem si říkal, že jej někde seženu, ale že to nespěchá. V inzerátech to bylo kolem 50 - 100Kč za kus a to se mi moc nelíbilo.

Jednoho nedělního rána mě ale mamka vyhnala, že si mám přesně zjistit, kde se konají taneční. Inu šel jsem. Našel jsem. Řekl jsem si, že když už tady jsem tak ať z toho taky něco mám. Zeptal jsem se teda dědy, jestli ještě pořád existuje jistá autoburza, na které jsme byli před X lety. Bylo krásné počasí a ani jednomu z nás se nechtělo domů. Tak jsme tedy šli. Můj neklid v duši ustal velmi brzy. Potkali jsme týpka s chladičem v ruce (asi to byl kilčo chladič). Oči se mi rozzářily. A čím blíže jsme danému místu byli, tím více tam bylo národa. Vstupné 10Kč bylo ještě přijatelné. No a teď se jen koukat. Bylo tu úplně všecko: dvoukomoráky, hlavy válců, dokonce i 5q, prý za cenu hliníku ve sběru:-). Našli byste zde i mnoho tuningových dílů, repráky, rádia... a další věci (možná i pochybného původu). Protože ale máme vzadu na kilču nové gumy a utíkal nam vzduch (teď už ne), tak jsme se koukali na duše. Kus za 30 Kč je vcelku přijatelná cena, děda ji ale nekoupil, prý že máme. Tak jsem prohlížel ty super věci:-) a zahlídl jsem MEZIKRUŽÍ!!!! Bohužel to však nějáký duševně ochořelý jedinec natřel na modro 8(. Poptal jsem se co za to? Prý že kilo za 4 kusy. Nadzvedl to nechutně modré mezikruží a ukázaly se další čtyři zašlé, ale nenabarvené kousky. A bylo to jasné. Myslím, že s cenou 27,50Kč za kus (počítám do toho i vstupné) mám asi nejlevnější mezikruží. Tak to by bylo MAM HO!!!!

A jak z toho udělat čtyři lesknoucí se prstence? Po důkladné sprše jsem se rozhodl následovně. Je to hliník? Je. A čím nejlíp vyleštím hliníkový příbor? Jasně! Real. Zkoušel jsem i NEOXYD ale od r. 1986 již pozbil svých schopností a dalo se s ním jen leštit. Takže?

+ + =

A dlouho jsem drhnul i leštil. Na hliníku se za X let na povrchu vytvořily jakési ďolíky, které mě pěkně prudí. Nic jsem s nima nakonec neudělal, leda že bych to ručně vybrousil Realem 8(. Práce to byla pěkná! Ale výsledek stojí za to:-))

Naše Škoda 100

Naše Škoda 100 byla vyrobena roku 1971. Děda měl tak trochu štěstí, když ji v Sazce tehda vyhrál. Stála tehdy 55 000 Kčs. Jel si pro ní do Bílé labutě. Bylo to v lednu 1972. Cesta domů byla velmi vypjatá (jak vzpomíná mamka), ale dojeli šťastně až do Ostravy.

Děda si auta velmi vážil (jeho první auto byl Popular) a tak nechal konzervovat dutiny metodou ML.

Roku 1975 generálka karoserie (všechny blatníky podlaminované).

V roce 1980 generálka motoru. Nějakou netěsností do něj protekl Fridex a zadřel se.

Roku 1990 si děda koupil Favorit a strejdovi předal klíčky od Š 100.

Ještě víc se dělo po roce 1997. Garáž stála v Nové Vsi, což je kousíček od Nádraží Svinov, bohužel. Rozlila se Odra a auto bylo zanedlouho více jak 4m pod hladinou vylité řeky. Muselo se čekat až voda opadne....

Pak ji děda a strejda vytlačili ven. Celá byla od bahna a celý motor byl plný bahna. To byl ještě dlouho velký problém, pořád se odněkud bralo... Až jednou vyměnili olejovou vanu. Pak jsme to vozili ke známému do autoservisu na další a další dodělávky. Žralo to olej a strejda toho měl dost a koupil si Fabii. Pak přišla další pohroma, mamka, jezdila s ní hlavně do práce.

A zjistilo se, že nám v servise nedali olejový filtr, prostě ho ti fušeři nenasadili, jen našroubovali kryt.

No ale teď vlastně čeká na mě. Až budu moct, udělám si řidičák a bude.

Za celou tu dobu už se autu vytvořila taková "duše". Jednou děda najížděl do garáže a otřel se osvěrák, ten důlek byste tam ještě našli. Potom zase strejda parkoval ve společné garáži a přes nějaké mřížované dveře mu tam prý děcka házela šutry na auto. No, srovnával to kovovým kladívkem a výsledek jde vidět na čumáku vpravo. Myslím si, že když auto má nějakou tu "značku" tak to je dobře, protože má svoji historii a svůj život a to k autu patří.

Ještě pár slov k výbavě. Vše je originální od potahů přes desku až k vaku na ostřikovače Gejzír. Samozřejmě, že motor po povodních je místy obměněn.

Taky máme dvě houkačky, to je zvuk!

Do budoucna:

  • já bych to chtěl pořádně vyčistit: kufr, motor, interiér, vše totiž ještě není ani zdaleka tak jak by mělo, jde to vidět na fotkách(18.12.09-snaha průběžně plnit)
  • trošku odhlučnit motor, no a až bude opravdu MOJE, tak jej znovu hodit do původních barev, vzd. filtr, chladič, a vždy mastné víčko na olej (18.12.09-téměř splněno)
  • no a uvažuje se (i když zatím jen velmi teoreticky), že z něj uděláme veterána (18.12.09-kvůli pojistky, ale ta stejně spadla na minimu, takže už neřeším)
  • vyměnit čelo(18.12.09-čela by byla, ale kvůli odstínu uloženo k ledu)

Tak jsme před technickou a protože jsme nechali vše na poslední chvíli, tak jedeme ve slušném tempu. Nějaké nové fotečky. Děda našel ve sklepě starou čéesku. Tak jsem ji zbavil barvy a hle jaká to krása!! Zrovna tam kde by se ale měla tyčit je taková nevkusná mlhovka:-), ale to se nějak vykutí. Taky jsem nafotil raritku na hrdle palivové nádrže. No a na poslední fotce je naše řadící páka a na ní je takové pěkné autíčko zalité v plastu. Krásně to padne do ruky. Budou další a další aktualizace, ale nevím jak bude čas. Každopádně jak něco budu mít, tak se s vámi o to podělím.


Rubrika: Hundrtky a Litrovky, Přečteno: 19951×, Komentářů: 57, Líbí se Autor: Eminem
Hm,letos si s tím moc nenajel 😀.
Ty sis zrušil stránky svojeho kila?
Tak když je auto,čas se musí najít 🙂! Já už nemám čas ani na jedno a ani jedno 🙂. Embo až vyjede tak budu asi důchodce..
Auto by bylo, teď už jen mít čas.
Takže už s tím konečně začneš jezdit i na srazy ? 🙂
Modernizace sice probíhá, ale jedná se o zcela vratnou úpravu (všechny vodiče jsem schoval a zbylé nechal ve svazku). Hlavně se už nemusím obávat když někam jedu jestli nastartuji.


Klasická R2 je pouze obyčejná řárovka s dvěmi vlákny a nuznou svítivostí. Jak jsem jel minulý rok z HG tak jsem měl na vybranou. Buď vidět alespoň něco před autem, nebo zapnout dálkáče a vidět odrazky patníků v dáli. Potkávací světla jsou pro jízdu ve vyšší rychlosti celkem riskantní, jednak kvůli výkonu a druhak kvůli dosvitu. Dálkáče zase tak chabě svítí, že se dá nanejvýš odtušit kam pokračuje cesta. I když ten žlutý svit má něco do sebe :-*


Je třeba natřít okraje parabol, objímky parabol a spony protože už trochu reznou. Budu taky poprvé seřizovat světla. Ještě mi chybí zaizolovat fastony.
Žiarovky R2 niesu halogenové, alebo sa mýlim?


Takže pozerám, že svoju 72jku modernizuješ. Alternátor a pod. Tak nech ti dobre jazdí🙂
Tak aspon malý pokrok letos🙂.
Je fakt, že od doby, čo som vyhodil držiak výfuku, je v aute tichšie. On ten domorobo nerezák nepasoval presne a šponovalo sa to ...





Ten istý jav nastáva u priečky prevodovky a priečky motora - povoliť, auto pár metrov potlačiť, dotiahnuť.





K prekrúžkovaniu, no, myslím, že rýchlejšie, lacnejšie a menej pracné bude vziať iný schopný motor. Pri tom, čo najazdíš za rok, to bude myslím si postačujúce riešenie.
odhlucneni v eRku je horsi, kdyz to budes zkoumat, tak zjistit, ze se hluk prenasi pres "dekl" za zadnimi sedackami, kterej je u eRka vetsi. Odhlucneni je vetsinou problem prepeti na vyfuku + ten pulmesic. To se musi presne spasovat podlozkama, aby to nikde netahlo. Jinak odhlucneni kila je lepsi nez eRka.





pruzinu u karbecu muzes vyresit podobne jako u 120 - tj. pruzinka od tahla k noze filtrboxu - tam to nebude zadne hridelky namahat.





na prekrouzkovani se vykasli, dej tam celou sadu (vlozky, valce, krouzky)





i s prevodovkou 4.444 by nemel byt problem jet trvale pres 100 km/h. pokud das prevodovku 4.222, bude auto linejsi. Ja se svym eRkem (4 kvalt, ale hodne upraveny motor) nemam problem na dalnici pelasit dlouhodobe 160 km/h (tedy petky netreba).





Stanley
Nebudeš mít jednodušší vzít ten funkční motor ode mě?? A odhlučnění..se svez v něčem ještě hlučnějším a bude to vyřešené😀. POřád jezdiš ve fabce tak co chceš po kilu😉..
RST: což o to, já si vystačím se 70, ale řidičům kamionů to nestačí.


Myschak: kompletní sadu mám (písty, válce, ojnice), ale má to najeto jen 40tKm od GO, tak nevím co s tím může být, zkusil bych nejdříve ty kroužky. Ale pokud bych viděl, že jsou válce opravdu poškozené, tak samozřejmě komplet. Je mi záhodou proč to do utopení nebralo a teď se dolívá po litrech. Při jednom nechám dát gufera na ventily.


Pružina na karbecu je dobrá, protože klapka chodí axiálně (v ose hřídelky) a to má za následek psí kusy při rozjezdu. Cely systém vedení je v pořádku.


Hlučnost mi vadila, protože jsme na sebe museli v autě řvát, jinak mi to nevadilo. Řekl bych, že eRko je o něco lépe odhlučněné díky použitým materiálům v interiéru.
Ještě jedna drobnost - s tou pružinou navíc na karbecu to není žádná výhra... Výsledkem bude podstatně dřív vymačkané uložení hřídelky karburátoru. Raději bych dal do pořádku vedení struny, přepákování, eventuálně pedál, než to řešit přidáním pružiny. Pokud je v pořádku původní systém, chodí to pěkně i bez pružiny navíc.
Zrovna dneska ráno, cestou do práce erkem, jsem si zhruba ve 100km/hod říkal, jak si ten motor krásně přede...





A na překroužkování se vykašli. Za pár stovek kup novou sadu válců s pístama a vyměň to celé. Práce je na tom stejně a rozhodně to vydrží víc jak tvých očekávaných pár tisíc.
80 je moc na 4q? Kolik by jsi chtěl jezdit? Já si se 4q u eRka docela vystačím, akorát na dálnici bych uvítal něco navíc.
Jarda: nálepky?





Kubaembecko: zimní tam jsou a myslím, že na zadních kolech, ty gumy se už na nic jiného nehodí a mám další dvě sady (maboro a OR6) j
To Eminem:Akorát nechápu,proč ty zimní gumy,když zimu beztak odjezdíš po garáži😉..
Barvičky, nálepky, rozdělovač.. ale tak hlavně že to jezdí🙂
Alespoň, že jsme to nakonec zdárně zvládli. 🙂) A Luboši, díky za uveřejnění mého jména 🙂))
Seš fakt dobrej,na to žes to nikdy nedělal sis zvolil opravdu hodně úkonů a zvládáš to perfektně😉.
Bordel za 38let a 80 000Km, co se dá dělat. Zmínil jsem to jen okrajově, ale to ložisko co je přímo v klikovce je vyměněné, ale staré bylo v pořádku. Když už jsem to dělal, tak jsem to vzal z gruntu, jen 800Kč za přítlačák mi přišlo zbytečných. A včera jsem zjistil, že tam byly studenější svíčky N15, takže jsem dneska koupil NR17C.
Pěknej bordel kolem setrváku 🙂


A jedna maličkost - když už to máš takto venku - vyměň i ložisko v klikovce. Často je přidřený.
Nádherné dobové fotky.
Úplně jsem viděl sám sebe před 14 lety😀 Blahopřeji🙂





A doufám, že nedopadneš jako já...





Měsíc po tom, co jsem dostal papíry jsem našim zrušil auto........





Na druhou stranu: kdo neboural není řidič. Až po tom ti dojde mnoho věcí a začneš jezdit jinak🙂
Dobový fotky jsou super!!!


Je paráda, jak to auto přežilo se všim všudy dodnes, klobouk dolů 😉
Tak repráky jsou za sedadly a káble mám natáhnuté mezi tunelem a krycí gumou, pak nahoru mezi sedadla a do prostoru za sedadly k reprákům, zatím je to velice provizorní, ale funkční. Budu dělat takové menší lešeníčko na repráky, aby se tam volně neválely, protože to je nepraktické a taky nebezpečné (nějaký šlus atp.)🙂
A keď už sme pri tom, repráky máš kde, a kade ťaháš drôty?
Rádio je luxusné 🙂 podobné ale maďarské mám odložené u strýka...
Mám lepší fotečky tady 🙂 http://mojekilo.blog.cz/0609/skoda-100,


text nečtěte je stejný, dole jsou fotky a anketa 😀 (hlasovat lze pouze jednou).
Neoxyd to byl evergreen českých drogerií. Dneska už se snad ani nedá koupit, ale s úspěchem lze použít např. silichrom, nebo silichromex či jak se ta pasta jmenuje. Je to lehce abrazivní pasta s přísadou čpavku která naruší horní zoxidovanou vrstvu hliníku. Já s úspěchem používám zahraniční derivaci s názvem AKO polish, a výsledky...? Kdo neviděl neuvěří, fakt dobré, ale větrat, tlačit na hadr a kroutit a kroutit, úspěch na sebe nenechá dlouho čekat. Nedávno sem dělal taky mezikruží a vypadaj pěkně.
Sorry některé fotky jsem odstranil, až tam bude ta STK tak to poopravim 🙂
taky jsem řešil otázku 1 nebo 2 komory ve š110L. Vyzkoušel jsem asi 4 dvoukomoráky a nakonec jsem tam vrátil klasiku BS-ko. Když je dobře udělanej, tak je prostě bezkonkurenční. Kam se na něj hrabou Webery...🙂)


Jinak nádherná škodověnka!!!
Ahoj, no podle mého názoru bych tam dvoukomorák nedával ani náhodou. Jednokomoráky na stovce jsou dobré. Nízká spotřeba při dnešních cenách benzínu je myslím rozhodující. Měl jsem ho na erku a spotřeba 6 - 6,5 litru. Teď jsem tam dal zase origo EDSR. Zatím...
....jinak auto i Tvoje záměry s ním parádní 🙂
no prostě je to pusinka a z čistě osobních důvodů jsem ráda, že se množí bílá kila, viď Luc 🙂))
Doplním Výsku :Výroba od srpna 71 (model 72) až do konce výroby.
to Hannes: Škdody 110 LS se vyrobilo 40.057 ks (Zdroj knila "Let okřídleného šípu"😉.
Dvoukomorá ani omylem!!!


Ten krásnej s jednou klapkou je the best of. Motor má větší razanci a na údžbu je suprovej. Chtěl sem si hudrt krbec dát i do 125L ale pak sem nesehnal žádnej pěknej.
Já mám na kilu dvoukomorák SEDR ze 105 - zkušenosti - horší starty, lepší přechody a nejspíš i výkon, větší rozptyl spotřeby - prázdný auto ve dvou, piánko tak kolem 70 - 80km/h spotřeba 6,3 l/100 km, plný s naloženou zahrádkou, 5 lidí(přední zástěrky 1cm nad vozovkou 🙂 a dost těžká noha (spěch) - 8,5 l/100km
to Výska a další kiláci - kolik vlastně bylo LS-ek a kdy se vyráběly??





Jinak - každé kilo dobré, držím palce. H
Tak to je dobrá historie, auto zaplavený řekou, to tu ještě nebylo, smekám před dědovou a strejdovou houževnatostí, spoustu lidí by to asi odvezlo rovnou na vrakáč. Je dobře že se dala zpět do původního stavu.





Jinak co se týče karburátoru, rozhodně bych na tom autě nic neměnil a nechal tam originál BSko nebo DIFko. S dvoukomorovym by to už nebyla 72ka.





Toto auto, pokud bude v originálním stavu má vcelku hondotu.
PS: pekne doplněný článek😉
Odpověď na příspěvek [ zpět ]
Zrušit
petkar: ja se nehadam, ja nemluvila o roku vyroby, ale o modelu😉
Lucko a Eminene, ono je to tak, že nový modelový rok nabíhal ve škodovce po celozávodní dovolené, t.j. od konce srpna daného roku, čili modelový rok 1972 se začal vyrábět od konce srpna 1971, takže máte oba pravdu. Je to model 1972, ale vyroben v roce 1971....
je to model 72 - tzn. stale kliky ven na dverich a na prednim cele znacek - rakvicka, ale ma typicke prvky pouze pro tento model - uz ma odpori modelu 71 odvetravaci mrizky na sloupich - to 71 nemely a na jiny typ otvirani nadrze - oproti modelu 71 uz neni v sipecce se znackem, ale oproti mladsim modelum 73 a vyse je vicko nadrze umisteno nize v blatniku...koukni se na moje kilecko, petkarovic kilecko a na to sve a porovnej tydle veci, ktere jsem napsala...ver tomu, ze todle kilicko je model 72 🙂
tak jsem se poptal je to 71 ročník v 72 ji koupili
vskutku pekne...)))
Nádhera, jen tak dál.
No, jo model 72\' jak má být, prostě krása...


Střež ji, Škůdku, jako oko v hlavě ;-/
Kráááááááása, konečně někdo další mýho vkusu!!!Nádhera...