6. duben 2006

Sikiho éRo

Rubrika: Přestavby a renovace, Přečteno: 11164×, Komentářů: 33, Líbí se Autor: Siki
...aneb jak jsem (ne)chtěl eRko..... :-)

Zdravim všechny fandy škodovek staršího data výroby a eRek obzvlášť. Na začátek musím poznamenat, že se SiKim psáno s velkým K mě spojuje jenom shoda nicků.....tak neplést. :-)

Tak jak to všechno začalo:

Jezdil jsem Škodou 120 GLS rok výroby 1986, kterou odložil při koupi nového auta táta a přemejšlel jsem, že si jí trochu poupravím....ale dlouho nebyl čas :( a auto muselo jezdit. Tak jsem si říkal: "Siki sneslo by to sporťáka!" A jal se shánět Rapida....no bohužel (nebo bohudík?) jsem nic rozumnýho nesehnal. A loni v pozdním létě se to zlomilo, táta si prohlížel fotky starých závodních škodovek na netu a mě se strašlivě zalíbila Škoda 130RS. To by bylo něco kdyby...Ale bral jsem to jako nápad z říše snů a dál sháněl Rapida. No a jednou jsem mluvil s jedním známým, který dělá do závodních aut a ptal se, jestli by o něčem nevěděl a on se mě s klidnou tváří zeptal, jestli bych nechtěl ERESO. No málem mi vypadli oči. Jenže z něj vylezlo, že jde o rozestavěný auto, který jeho dosavadní majitel zatím nedodělal a byl by ochotný to prodat. Tak jsem se sebral a jel se na to podívat, ale prostě to nebylo ono. No co se dá dělat budu dál shánět. No denní pročítání inzerátů na tomhle webu mi dalo dost zabrat, ale nakonec jsem našel, co jsem hledal (tehdy jsem si to myslel).

Tak podle těhle fotek jsem se rozhodoval....

No a 19.1. tohoto roku jsem se stal majitelem Škody 110R r.v. 1980....

No tak to by byl zdlouhavý popis "Jak jsem se stal eRkařem...."

A teď už k autu.

Vypadalo docela slušně, až na prahy a zadní podlahu, ale to se dá vyvařit. Bylo už prohnané úpravami:

  • motor Favorit 135, snížená hlava a odlehčený setrvák
  • přední sedačky Hyundai Accent, u řidiče výškově stavitelná
  • kola BBS 6"x13 ET 13, rozteč 4x100 udělaná přímo v nábojích
  • vepředu náporák - novej chladič z Favorita
  • pár drobnějších úprav v interiéru i exteriéru, který nestojí za řeč
  • dost pokaženej pokus o stříbrnou metalízu

Takhle jsem to nafotil už u nás na dvoře u dílny.

No měl jsem utkvělou (a zcestnou) představu, že to trochu projdu, vychytam pár much a budu jezdit. A až mi na podzim propadne technická, tak se pustim do přestavby na něco jako Š130RS. Chyba lávky, když jsem se do toho pustil, tak jsem zjistil, že některé úpravy jsou řekněme "zajímavě" technicky provedené a hlavně: Ty prahy a podlaha spíš chybí, než aby byly jenom děravý.... :-( A když zadní ramena skoro jenom levitujou nad asfaltem, tak není čas na hrdinství...

:-(((((

Takže se holt eRko udělá zgruntu! A přiznam se, že jsem se mezitim do klasických eRkových tvarů tak zamiloval, že z eresa nic nebude, bude to takový decentně poladěný eRko.....No a tak jsem se dal do odstrojování:

No a zatim jsem se dopracoval sem....

Naštěstí kromě prahů a podlahy to není až tak tragický a půjde to zazáplatovat. S čímž mám bohaté zkušenosti z poslední větší opravy naší stodvácy.......Podlahu už mám a prahy budou následovat. Teď to začnu vyztužovat, aby sem moh vyřezat podlahu bez rizika zlomení.

11.4.06

Tak jsem se pustil do vyztužování...No asi jsem se moc rozjel, protože jsem na dvoře nenašel nic jinýho, než regály ze silnostěných trubek, tak bude ten rám dimenzovanej spíš na parní lokomotivu středních rozměrů. To by v tom byl čert, aby se ta kastle hnula.... :o) Ještě, že nemam žádný kolejnice....:o)))) No a ve volných chvílích jsem si trochu pohrál s pískovací pistolí - zadní světla a boční mřížky a leštící pastou - volant, kterej si ještě musím nechat pošít, přece jenom "původní" elektrikářská páska nevypadala nic moc....a taky vytočit na soustruhu mezikus, protože ten volant potřebuju dostat výš, aby mi nedrhnul o kolena.

8.5.06

Tak se mi po delších prostojích povedlo vyoperovat motor a dodělat vyztužování, abych mohl přikročit k výměně prahů a podlahy. Pár nezasvěcených kolemjdoucích si dokonce myslelo, že jde o pokus o bezpečnostní rám závodního auta......no když se podívam na dílenský zpracování tak si asi o mě musej myslet pěkný věci... :o) No a protože nemůžu nechávat eRko v dílně na jednom místě tak jsem mu dodal novej ryze sportovní podvozek.....připravenej na pohon o síle dvou koní (případně volů - těch je víc).

Bohužel se objevuje víc a víc zkorodovaných míst. Takže mě čeká docela zábava s vyvařováním. No dalo se to čekat, ale víte jak naděje umírá poslední. Tak postupně brousim a brousim a občas taky brousim, popřípadě brousim, abych odstranil letitý vrstvy rádobyochranných nátěrů. No a při té příležitosti se mi povedlo vypustit do luftu i velkej kus pravýho zadního podběhu, no co se dá dělat, to že vypadal zdravě ještě neznamená, že byl..... :-((

No a i když to zatim nevypadá moc růžově, tak se občas i zadaří.....V pátek jsem ze dvora vyvážel starý železo a v místní sběrně jsem narazil na podvozek z Wartburgu, který právě prohrával svůj marný boj s autogenem. No a na přední nápravě čtyřpístový brzdiče. Slovo dalo slovo a za chvíli jsem byl jejich novým majitelem. A protože ta sběrna patří známýmu tak byly zadarmo. A aby nebylo náhodám konec, tak mi jeden ze zaměstnanců zmíněného kovošrotu po chvíli povídání si o autech říká, že támhle na hromadě je náprava ze škodovky a tam jsou úplně stejný. 8-) Nevěřil jsem, ale nekecal. Takže další dva čtyřpísty a zase zadarmo, no to je ale pech, co? Tenhle objev oprášil moje před časem zavrhnutý plány o montáži zadní vlečný nápravy s kotoučovýma brzdama na eRko. Ale to bych předbíhal. Nevim ani v jakym stavu ty čtyřpístky jsou, ale dva dopředu z nich budou určitě.....

26.09.06

Tak pro ty, co si už myslí, že jsem to vzdal..... Nevzdal. To jenom kombinace lenosti, nedostatku času a tvůrčí krize vykonala svoje. Je fakt, že už dva měsíce jsem na eRko něšáh, ale to je dáno i tím, že poslední měsíc jsem věnoval přípravě svojí "civilní" Š120GLS na pohár Škodateamu. Což bylo rozumný, protože: za a) to byla paráda a za b) vidět tolik supr eRek naživo to člověku vrátí vůli pokračovat v práci. :-)

Takže v současný době se věci mají tak, že mám hotovej předek. Pravej podběh se povedlo vyvařit, protože byl jenom urezlej dole, ale levej se rozpadnul na prach, takže je vyměněnej za novej. Teď přijdou na řadu prahy a podlaha. Což jsem sice chtěl už mít taky dávno z krku, ale nikdo holt nejsme dokonalej. A ono sledovat tu rezavou potvoru v dílně a vzpomínat, jak to vypadalo docela hezky a přitom nacházet další a další a další rezavý místa není nic moc. Asi nejsem jedinej, komu to na čas vzalo elán. I když to teda nikomu nepřeju..... Snad se mi povede s tím co nejvíc hnout. Až jo tak dodam i fotky, protože publikovat pořád ty stejný obrázky hromady rezavýho plechu už mě nebaví. ;-)

I když je fakt, že jsem od poslední aktualizace článku tak úplně nezahálel: zatim u mě přistála vlečka i s pětikvaltem z Rapida (na repasi se pracuje), další sada čtyřpístů z kamarádova nabořenýho garde (už jsou po repasi a jak panečku na eRZetách v Běšinách brzdily), origo eR chladič oleje po repasi, plechařinu mam taky komplet připravenou..... Jenom se asi nenavaří sama.

4.10.06

Tak a dneska se poved přivařit levej práh..... Už začínam mít pocit, že se to snad nerozpadne. I když to co jsem tam dal za výztuhu asi radši ani nenapíšu. :-) A chladič a la 130RS byl už taky zadán do výroby.

24.10.06

Tak se to zase trochu hnulo. Mám už oba prahy a teď pracuju na vyztužení sloupků.... Až to dodělam, tak konečně můžu vyřezat ten rám co mi to držel pohromadě a udělat podlahu.

Mezi všim tim vyvařováním jsem předběžně začal řešit i další věci jako třeba kola. No moc by se mi líbily dělítka MTX a tak když jsem dostal echo, kde maj jednu sadu tak jsem se tam rozjel.... Metalexy už neměly, předběh mě totiž jeden známej, co si staví RS. Ale ono to nakonec až tak nevadí..... Poslední závodní kola, co na tom vrakovišti ležely jsem sice nikdy neviděl, ale asi jsem měl vnuknutí a taky se mi docela zalíbily, tak jsem je koupil stejně.....

....rozměrově to jsou 7x13 a 9x13. Nemaji díry pro šrouby, ale maj na dosedací ploše zápichy jako pro nějaký kolíky na náboji či co v rozteči 4x100 a taky osazení pro středovou matici....

Myslel jsem, že nemaj se škodovkou nic společnýho, ale přece je nenecham jen tak hnít v kopřivách, ne??? Jak já se mýlil! Po konzultaci s věhlasnými odborníky na tomhle webu....

http://www.skoda110r.cz/forum.php?thread=3354

.....jsem prostě a jednoduše zjistil, že ty samý kola byly na prototypu Š130RS pro skupinu A5, což je podle mě ta nejneskutečnější škodovka jaká kdy vyjela.... No potěš pánbůh, to mě teda dostalo. Tímto děkuji Láďovi-Ladičovi, Petrovi a Schwejkovi, že mi osvětlili, co sem to vlastně získal... Jenom poznámka: Láďo, málem si mě měl na svědomí, taky si to moh podat šetrnějš.....já myslel, že to se mnou sekne. :-)

No kažkopádně budu uvažovat, jestli by se na mý eRko tyhle kolečka přece jenom nějak nemohli obout. Jsou sice dost široký, ale třeba to nějak půjde. Tak jsem zadal do design department SiBra Motorsportu požadavek na návrh vzhledu mýho éRa..... a takhle to dopadlo:

...no má to sice mouchy, ale vzhledem k tomu, že to můj vrchní návrhář, spolujezdec a kamarád v jedný osobě Braby musel sedmkrát předělávat, tak už jsem ho nechtěl moc dráždit.... :o)

A moje plány do budoucna??? Tady jsou:

  • vyvařit, očistit, nastříkat skelet - není co řešit
  • emková přední náprava, zadní široká vlečka s pětikvaltem
  • posilovač brzd + vepředu čtyřpísty, vzadu (zatim :o)) bubny
  • náporák jako 130RS
  • možná lehce víc polechtanej motor fa, použiju ten co tam je.....
  • tmavě modrej lak doplněnej o chromový nárazníky, mřížky atd.
  • spousta dalších "drobností" na který si zrovna nevzpomenu.....

Takže mi prosím držte palec.....

A díky všem co píšou na tenhle web, ty rady a inspirace jsou k nezaplacení.

Škodovkám zdar a eRkům zvláště.....


Rubrika: Přestavby a renovace, Přečteno: 11164×, Komentářů: 33, Líbí se Autor: Siki
Já myslím, že štěstí jsi měl i bez dělítek a MTX až až 😀DD





Teď už jenom k těm kolum adekvátně doladit to auto, tak ať Ti nadále vítr fouká do plachet!
No Láďo, můžu tě ujistit, že docela snadno..... A ten majitel vůbec neměl ponětí, k čemu je to dobrý, čemuž naštěstí odpovídala i cena. škoda, že jsem to netušil dřív, mohl jsem bejt bohatší o dělítka ze 130RS a MTX
No troufám si říci, že spolu s wladovo objevem testovací civilní verze motoru 130LR jsou ta kola jedním ze zdejších největších objevů sezony. NEUVĚŘITELNÝ, že se to mohlo jen tak válet někde na vrakáči v kopřivách!!! 😮O
Ale to je přece v pořádku, já tvojí káru přece nehodnotim jako nějakou leštěnku. Ta patina k tomu prostě patří..... Všim jsem si např. prasklýho lízátka. Vim jak vypadá moje stodváca. Letos má už 17000. A od posledního laku 8 let... a tak 100000 🙂
Siki: no ještě, že jsi mi auto nepřišel okukovat zblízka... to už bys možná tolik nezáviděl... Spousta věcí nedoděláno, spousta chyb, nějaký místa, co už začínaj zase reznout... no ale zase je to 4 roky po laku a 3 roky se s tím jezdí kolem 5 tis. ročně, zpravidla ne zrovna vycházkovým tempem.
Jo a díky za ten pokus o roztlačení....
Já vim, že si jel za mnou. Viděl jsem, poznal jsem, záviděl jsem.... 🙂 Já mam motor fa, protože původní LS po cca 350000 nejetejch kilometrech už moc nemaže. A ten Fa jsem dostal gratis, takže nebylo co řešit....
A ty mas v 120LS jinej engine, ze jezdis N2? Asi jo, ze jo... no ja se jen tak blbe ptam, aby rec nestala ..))))
Jo tááák, to ty jsi ten vykuk, co to na nás zkoušel, abysme ho RZ6 prostrkali ;D))))) Tak tedy těší mě a jsem rád, že k další virtuální existenci mám reálnou osobu. Startoval jsem za tebou s Shadowem.
to RST: No víš, vzpomínáš si na toho tragéda co mu to před šestou erzetou nestartovalo???? Tak to byla 120GLS N2 nějakýho Sikiho. 🙂
Se kterou 120LS jsi radil v Besinach? A v N1? Vnimal jsem bohuzel spis eRka aspol., tak se mi pripomen, treba st. cislem. A jsem rad, ze te neopustila chut a sila do dodelat, fakt to stoji za to.
čus Siki,tak mám ero v laku je to zelena bugina. Takže teťka nastrojuju, a scháním nějaké díli, tak se zeptám i tebe jestli nemáš boční okno u řidiče, ty postraní lišty jak jsou zvenka u bočních oken? Napiš dík moc! Jak si na tom ty?
🙁( Ach jo to se tak někdo má......No i když broušení je taky hezkej vopruz, tak si to užij 😉
Hele zejtra dobrousim vnitřky,a o víkendu se začne brousit celý ero a ke konci týdne se jede do lakovny.
Kadýl110: No vidíš, tak to buď rád, že si ho nekoupil.....nebyl bys tak daleko jak jseš teď. Už se těšim, až někde potkam tvý éro dodělaný.....
Nazdar Siky,tak si prectav ze to tvije cupatko znám. Když jsem schaněl svoje tak jsem se byl na toto podívat. Jinak to teť vypada hustě. Caau ozvi se Michal naprava
>>RST: Nechci vypadat jako úplnej debil, ale já myslel, že jsou ty držáky stejný jako na dvoupístech. Alespoň v katalogu ND jsou pod stejnym číslem. Takže jsem je nezkoumal a nechal ležet na tý jinak dost poničený nápravě.... 🙁
Radku se musim pochlubit já když takhle sehnal svoje první 4písty vzal jsem je i s kusem ramen a svoje druhý jsem vzal i s nápravnicí 😀
Doufam, ze ty 4pisty ze skodovky jsi vzal i s drzaky...
Siki ten rám je hodně brutální!!!!!!
Vzhledem k tomu že tvoje dílo skázy bude hotovo dřiv než to moje, teda budes mitž driv podlahu v aute, posli mi detailni fotky tvyho ramu na zpevneni kasliku - pro inspiraci 🙂 m8rinek@email.cz
To tě můžu uklidnit, tahle pistole se určitě na pískování skeletu nehodí. Trvalo by ti to asi tak 150 let. Je to jenom taková malá jakoby stříkací pistole. Výrobce tuším Schneider a ten "písek" je ve skutečnosti mletá vysokopecní struska, zrnitost 0,8 mm. Kompresor stačí relativně obyčejnej. Je to ale jenom na drobnější věci, největší, co jsem dělal byla sada pěti kopretin a trvalo mi to dva dny. Jinak povrch není nijak strašně hrubej. Ofouk jsem tim dokonce i ten hliníkovej střed toho volantu a šel v klidu vyleštit a bylo....


Jo a ta pistole stojí tak 1500 ale to už je kvalitní, žádnej supermarket, 25 kilo písku tak 300 (na disky potřebuješ tak 15 kg - podle stavu).
Ahoj Siki, zajímá mě to tvoje pískování - jak si to pískuješ sám !! čím? a jak to máš potom hrubý??





Chci pískovat celý skelet ale dost lidí mě odrazuje že se tím hodně zeslabí ten plech. A taky ten povrch co jsem viděl opískovaný je strašně hrubý a ostrý - doslova jako rašple...





Takže jeký používáš písek, pistoli a kompresor - prostě jak to děláš.





Dík Marty
Jo Siki to se ti povedlo a řeknu ti tady veřejně jednu věc.Vyser se na vaše,oni tě v tomhle budou vždycky potápět.Spoléhej jen na sebe a na kamarády,kteří ti budou vždy fandit.Popřípadě na lidi co ti tady něco napíšou 😀
Ferdo mravec: Já tu díru pro náporák nedělal a určitě jí upravím, ona je navíc posunutá o 1 cenťák ke straně 🙂 prostě ten kdo to měřil říznul na jedný straně trochu míň, no..... A ten náporák byl mimochodem přidělanej tak že byl jenom položenej za čelem, protože k čemu šrouby, ne????? 🙁





Jinak díky všem.....
Odpověď na příspěvek [ zpět ]
Zrušit
Z tých plánov musím usúdiť, že to bude nádherné eRko. Ale musím povedať, že ak tam chceš nechať náporák (čo si myslím, že ho tam necháš), tak sa pokús upraviť to predné čelo. Mám na mysli tú dieru v čele. Chcelo by ju trochu zmeniť (niečo ako v štýle RS, predľžiť ju ku svetlám). Koniec koncov, je to tvoje eRko, tak si ho uprav ako chceš, ale musím uznať, že asi viac na ňom bude sedieť diera v štýle 130 RS.
Z tých plánov musím usúdiť, že to bude nádherné eRko. Ale musím povedať, že ak tam chceš nechať náporák (čo si myslím, že ho tam necháš), tak sa pokús upraviť to predné čelo. Mám na mysli tú dieru v čele. Chcelo by ju trochu zmeniť (niečo ako v štýle RS, predľžiť ju ku svetlám). Koniec koncov, je to tvoje eRko, tak si ho uprav ako chceš, ale musím uznať, že asi viac na ňom bude sedieť diera v štýle 130 RS.
Gratuluju a přeju hodně sil 🙂)) Vlastně je ten příběh skoro vždycky takřka stejnej 🙂)) Vítej v klubu těch co jsme koupili spoustu práce 🙂))
Jo, jo ceka te fura prace, ale vzal jsi to za spravnej konec, tak preju, at se ti to zdari. Jsem taky priznivcem klasickych tvaru a jak ty rikas "lehce poladeny".
Siki jak uz jsem rikal az na korozy to mas mooc pekny a dal ses do toho naplo, to u me vymena podlahy jeste nejakej patek potrva 🙁 ale ja nepecham 🙂
Tak Ti držim palce ať Ti všechno klapne, hlavně Ti přeju hodně výdrže při opravách a těch úpravách a taky peněz, kterých je potřeba. Hodně štěstí 🙂 Honza GREEN ERKO
ty kola sou bomby, ale jinak držim palce, ale ty kola sou prostě nádherný, jednou chci taky takový....