Sikiho éRo
Zdravim všechny fandy škodovek staršího data výroby a eRek obzvlášť. Na začátek musím poznamenat, že se SiKim psáno s velkým K mě spojuje jenom shoda nicků.....tak neplést. :-)
Tak jak to všechno začalo:
Jezdil jsem Škodou 120 GLS rok výroby 1986, kterou odložil při koupi nového auta táta a přemejšlel jsem, že si jí trochu poupravím....ale dlouho nebyl čas :( a auto muselo jezdit. Tak jsem si říkal: "Siki sneslo by to sporťáka!" A jal se shánět Rapida....no bohužel (nebo bohudík?) jsem nic rozumnýho nesehnal. A loni v pozdním létě se to zlomilo, táta si prohlížel fotky starých závodních škodovek na netu a mě se strašlivě zalíbila Škoda 130RS. To by bylo něco kdyby...Ale bral jsem to jako nápad z říše snů a dál sháněl Rapida. No a jednou jsem mluvil s jedním známým, který dělá do závodních aut a ptal se, jestli by o něčem nevěděl a on se mě s klidnou tváří zeptal, jestli bych nechtěl ERESO. No málem mi vypadli oči. Jenže z něj vylezlo, že jde o rozestavěný auto, který jeho dosavadní majitel zatím nedodělal a byl by ochotný to prodat. Tak jsem se sebral a jel se na to podívat, ale prostě to nebylo ono. No co se dá dělat budu dál shánět. No denní pročítání inzerátů na tomhle webu mi dalo dost zabrat, ale nakonec jsem našel, co jsem hledal (tehdy jsem si to myslel).
Tak podle těhle fotek jsem se rozhodoval....
No a 19.1. tohoto roku jsem se stal majitelem Škody 110R r.v. 1980....
No tak to by byl zdlouhavý popis "Jak jsem se stal eRkařem...."
A teď už k autu.
Vypadalo docela slušně, až na prahy a zadní podlahu, ale to se dá vyvařit. Bylo už prohnané úpravami:
- motor Favorit 135, snížená hlava a odlehčený setrvák
- přední sedačky Hyundai Accent, u řidiče výškově stavitelná
- kola BBS 6"x13 ET 13, rozteč 4x100 udělaná přímo v nábojích
- vepředu náporák - novej chladič z Favorita
- pár drobnějších úprav v interiéru i exteriéru, který nestojí za řeč
- dost pokaženej pokus o stříbrnou metalízu
Takhle jsem to nafotil už u nás na dvoře u dílny.
No měl jsem utkvělou (a zcestnou) představu, že to trochu projdu, vychytam pár much a budu jezdit. A až mi na podzim propadne technická, tak se pustim do přestavby na něco jako Š130RS. Chyba lávky, když jsem se do toho pustil, tak jsem zjistil, že některé úpravy jsou řekněme "zajímavě" technicky provedené a hlavně: Ty prahy a podlaha spíš chybí, než aby byly jenom děravý.... :-( A když zadní ramena skoro jenom levitujou nad asfaltem, tak není čas na hrdinství...
:-(((((
Takže se holt eRko udělá zgruntu! A přiznam se, že jsem se mezitim do klasických eRkových tvarů tak zamiloval, že z eresa nic nebude, bude to takový decentně poladěný eRko.....No a tak jsem se dal do odstrojování:
No a zatim jsem se dopracoval sem....
Naštěstí kromě prahů a podlahy to není až tak tragický a půjde to zazáplatovat. S čímž mám bohaté zkušenosti z poslední větší opravy naší stodvácy.......Podlahu už mám a prahy budou následovat. Teď to začnu vyztužovat, aby sem moh vyřezat podlahu bez rizika zlomení.
11.4.06
Tak jsem se pustil do vyztužování...No asi jsem se moc rozjel, protože jsem na dvoře nenašel nic jinýho, než regály ze silnostěných trubek, tak bude ten rám dimenzovanej spíš na parní lokomotivu středních rozměrů. To by v tom byl čert, aby se ta kastle hnula.... :o) Ještě, že nemam žádný kolejnice....:o)))) No a ve volných chvílích jsem si trochu pohrál s pískovací pistolí - zadní světla a boční mřížky a leštící pastou - volant, kterej si ještě musím nechat pošít, přece jenom "původní" elektrikářská páska nevypadala nic moc....a taky vytočit na soustruhu mezikus, protože ten volant potřebuju dostat výš, aby mi nedrhnul o kolena.
8.5.06
Tak se mi po delších prostojích povedlo vyoperovat motor a dodělat vyztužování, abych mohl přikročit k výměně prahů a podlahy. Pár nezasvěcených kolemjdoucích si dokonce myslelo, že jde o pokus o bezpečnostní rám závodního auta......no když se podívam na dílenský zpracování tak si asi o mě musej myslet pěkný věci... :o) No a protože nemůžu nechávat eRko v dílně na jednom místě tak jsem mu dodal novej ryze sportovní podvozek.....připravenej na pohon o síle dvou koní (případně volů - těch je víc).
Bohužel se objevuje víc a víc zkorodovaných míst. Takže mě čeká docela zábava s vyvařováním. No dalo se to čekat, ale víte jak naděje umírá poslední. Tak postupně brousim a brousim a občas taky brousim, popřípadě brousim, abych odstranil letitý vrstvy rádobyochranných nátěrů. No a při té příležitosti se mi povedlo vypustit do luftu i velkej kus pravýho zadního podběhu, no co se dá dělat, to že vypadal zdravě ještě neznamená, že byl..... :-((
No a i když to zatim nevypadá moc růžově, tak se občas i zadaří.....V pátek jsem ze dvora vyvážel starý železo a v místní sběrně jsem narazil na podvozek z Wartburgu, který právě prohrával svůj marný boj s autogenem. No a na přední nápravě čtyřpístový brzdiče. Slovo dalo slovo a za chvíli jsem byl jejich novým majitelem. A protože ta sběrna patří známýmu tak byly zadarmo. A aby nebylo náhodám konec, tak mi jeden ze zaměstnanců zmíněného kovošrotu po chvíli povídání si o autech říká, že támhle na hromadě je náprava ze škodovky a tam jsou úplně stejný. 8-) Nevěřil jsem, ale nekecal. Takže další dva čtyřpísty a zase zadarmo, no to je ale pech, co? Tenhle objev oprášil moje před časem zavrhnutý plány o montáži zadní vlečný nápravy s kotoučovýma brzdama na eRko. Ale to bych předbíhal. Nevim ani v jakym stavu ty čtyřpístky jsou, ale dva dopředu z nich budou určitě.....
26.09.06
Tak pro ty, co si už myslí, že jsem to vzdal..... Nevzdal. To jenom kombinace lenosti, nedostatku času a tvůrčí krize vykonala svoje. Je fakt, že už dva měsíce jsem na eRko něšáh, ale to je dáno i tím, že poslední měsíc jsem věnoval přípravě svojí "civilní" Š120GLS na pohár Škodateamu. Což bylo rozumný, protože: za a) to byla paráda a za b) vidět tolik supr eRek naživo to člověku vrátí vůli pokračovat v práci. :-)
Takže v současný době se věci mají tak, že mám hotovej předek. Pravej podběh se povedlo vyvařit, protože byl jenom urezlej dole, ale levej se rozpadnul na prach, takže je vyměněnej za novej. Teď přijdou na řadu prahy a podlaha. Což jsem sice chtěl už mít taky dávno z krku, ale nikdo holt nejsme dokonalej. A ono sledovat tu rezavou potvoru v dílně a vzpomínat, jak to vypadalo docela hezky a přitom nacházet další a další a další rezavý místa není nic moc. Asi nejsem jedinej, komu to na čas vzalo elán. I když to teda nikomu nepřeju..... Snad se mi povede s tím co nejvíc hnout. Až jo tak dodam i fotky, protože publikovat pořád ty stejný obrázky hromady rezavýho plechu už mě nebaví. ;-)
I když je fakt, že jsem od poslední aktualizace článku tak úplně nezahálel: zatim u mě přistála vlečka i s pětikvaltem z Rapida (na repasi se pracuje), další sada čtyřpístů z kamarádova nabořenýho garde (už jsou po repasi a jak panečku na eRZetách v Běšinách brzdily), origo eR chladič oleje po repasi, plechařinu mam taky komplet připravenou..... Jenom se asi nenavaří sama.
4.10.06
Tak a dneska se poved přivařit levej práh..... Už začínam mít pocit, že se to snad nerozpadne. I když to co jsem tam dal za výztuhu asi radši ani nenapíšu. :-) A chladič a la 130RS byl už taky zadán do výroby.
24.10.06
Tak se to zase trochu hnulo. Mám už oba prahy a teď pracuju na vyztužení sloupků.... Až to dodělam, tak konečně můžu vyřezat ten rám co mi to držel pohromadě a udělat podlahu.
Mezi všim tim vyvařováním jsem předběžně začal řešit i další věci jako třeba kola. No moc by se mi líbily dělítka MTX a tak když jsem dostal echo, kde maj jednu sadu tak jsem se tam rozjel.... Metalexy už neměly, předběh mě totiž jeden známej, co si staví RS. Ale ono to nakonec až tak nevadí..... Poslední závodní kola, co na tom vrakovišti ležely jsem sice nikdy neviděl, ale asi jsem měl vnuknutí a taky se mi docela zalíbily, tak jsem je koupil stejně.....
....rozměrově to jsou 7x13 a 9x13. Nemaji díry pro šrouby, ale maj na dosedací ploše zápichy jako pro nějaký kolíky na náboji či co v rozteči 4x100 a taky osazení pro středovou matici....
Myslel jsem, že nemaj se škodovkou nic společnýho, ale přece je nenecham jen tak hnít v kopřivách, ne??? Jak já se mýlil! Po konzultaci s věhlasnými odborníky na tomhle webu....
http://www.skoda110r.cz/forum.php?thread=3354
.....jsem prostě a jednoduše zjistil, že ty samý kola byly na prototypu Š130RS pro skupinu A5, což je podle mě ta nejneskutečnější škodovka jaká kdy vyjela.... No potěš pánbůh, to mě teda dostalo. Tímto děkuji Láďovi-Ladičovi, Petrovi a Schwejkovi, že mi osvětlili, co sem to vlastně získal... Jenom poznámka: Láďo, málem si mě měl na svědomí, taky si to moh podat šetrnějš.....já myslel, že to se mnou sekne. :-)
No kažkopádně budu uvažovat, jestli by se na mý eRko tyhle kolečka přece jenom nějak nemohli obout. Jsou sice dost široký, ale třeba to nějak půjde. Tak jsem zadal do design department SiBra Motorsportu požadavek na návrh vzhledu mýho éRa..... a takhle to dopadlo:
...no má to sice mouchy, ale vzhledem k tomu, že to můj vrchní návrhář, spolujezdec a kamarád v jedný osobě Braby musel sedmkrát předělávat, tak už jsem ho nechtěl moc dráždit.... :o)
A moje plány do budoucna??? Tady jsou:
- vyvařit, očistit, nastříkat skelet - není co řešit
- emková přední náprava, zadní široká vlečka s pětikvaltem
- posilovač brzd + vepředu čtyřpísty, vzadu (zatim :o)) bubny
- náporák jako 130RS
- možná lehce víc polechtanej motor fa, použiju ten co tam je.....
- tmavě modrej lak doplněnej o chromový nárazníky, mřížky atd.
- spousta dalších "drobností" na který si zrovna nevzpomenu.....
Takže mi prosím držte palec.....
A díky všem co píšou na tenhle web, ty rady a inspirace jsou k nezaplacení.
Škodovkám zdar a eRkům zvláště.....
25. říjen 2006
25. říjen 2006
5. říjen 2006
5. říjen 2006
27. září 2006
27. září 2006
27. září 2006
27. září 2006
27. září 2006
27. září 2006
1. červenec 2006
23. květen 2006
23. květen 2006
22. květen 2006
21. květen 2006
9. květen 2006
9. květen 2006
9. květen 2006
9. květen 2006
17. duben 2006
17. duben 2006
17. duben 2006
17. duben 2006
9. duben 2006
9. duben 2006
8. duben 2006
8. duben 2006
8. duben 2006
7. duben 2006
6. duben 2006
6. duben 2006
6. duben 2006
25. říjen 2006