9. prosinec 2001

Martinův "Mazánek"

Rubrika: Vaše eRka, Přečteno: 22788×, Komentářů: 138, Líbí se Autor: Džon
přechod od eRka k RS

Úvodní slovo (Džon):

Martin nás pozval osobně si prohlédnout jeho Š 130 RS. Do nedávna se snažil veškeré své úpravy držet pod pokličkou, ale znáte to - na srazech se nic neutají. Takže se rozhodl, že se o své úpravy s námi podělí. Tady to je:

Jak to začalo:

V listopadu roku 89 jsem si koupil svou žlutou Š 110 R. Byla tehdá obyčejná jen s hliníkovými disky (kopretinami) a eMkovými zadními světly. Jinak bez úprav.

Postupem času jsem na ní začal dělat různá vylepšení a už za necelý rok měla široké nápravy, 5ti rychlostní převodovku, motor 136, náporový chladič a další drobné úpravy.

Za tu dobu dostala také dvakrát nový kabát. Nejprve červenou "Apollo" a posléze po předělání masky chladiče a kapoty elegantní tmavě zelenou metalízu.

Někdy v roce 92 mě napadlo éro ještě jednou předělat, tentokrát do stylu 130 RS - tedy s širokými laminátovými blatníky. První verzi jsem dokončil v roce 97 - éro mělo sice blatníky široké, ale rallyové, tedy užší verzi.

Letos (2001) na jaře jsem se ale rozhodl opět trochu změnit image a zastavěl jsem do auta zadní nápravu s vlečenými rameny z Rapida a současně s tím vyměnil zadní blatníky za ještě širší - okruhovou verzi.

Na podzim 2001 jsem vylepšil brzdovou soustavu o kotouče na zadní nápravu a kapalinovou ruční brzdu

Nynější stav:

Karoserie a interiér:

  • karoserie rozšířená sadou okruhových laminátových blatníků
  • střešní okno (musí pryč - narušuje tuhost karoserie a zatéká tam)
  • šroubovaný ochranný rám
  • palubka ála 130 RS
  • budíky s bílými podklady (imitace VDO)
  • páčky pod volantem z Felicie
  • klakson na 4-rameném sportovním volantu
  • sedačky skořepinové - originál MTX (dříve jsem měl sedačky Fussino)
  • 4-bodové pásy Moravan
  • pokovená skla

Interiér:

Co se skrývá pod kapotou:

  • motor s obsahem zvětšeným na 1300 ccm
  • odlehčené ojnice
  • odlehčený setrvačník (5,45 kg)
  • vyvážené písty
  • vačka 285/280
  • lehce zvýšený tlak mazání a dobře vymezená vůle u čerpadla oleje
  • karburátor SEDR ze Š130 - přetryskovaný
  • KN vzduchový filtr
  • snížená hlava, kompresní poměr 10,7:1
  • zvětšené a slícované kanály v hlavě a v potrubí
  • odlehčené ventily
  • upravené spalovací prostory
  • příčný výfuk, dlouhé svody
  • maximální rychlost asi 200 km/h při 6300-6500 ot/min
  • maximální rychlost na II. stupeň je asi 90-95 km/h, na III. asi 130-135)
  • spotřeba asi 8-10 litrů / 100 km
  • 5 st. převodovka se stálým převodem 4,22
  • spojka se zvýšenou přítlačnou silou
  • chladič vpředu - originál ze 130 RS, s vrtulí z Lady 1600
  • trubky k chladiči nařezané a upravené ze stodvacítkových, tažené vnitřkem.
  • chladič oleje - eRkový
  • mřížka v přední kapotě je navařená - z autobusu.

Podvozek, brzdová soustava:

  • přední široká náprava z eMka s hřebenovým řízením
  • zadní náprava z Rapida
  • pružiny vpředu sériové zkrácené o třičtvrtě závitu
  • pružiny vzadu 120kové, zkrácené o závit
  • všechny tlumiče přitvrzené
  • přední brzdy čtyřpístové, kotouče s vnitřním chlazením zapojené celé na jeden okruh
  • zadní brzdy kotoučové - nožní brzda zapojená na jeden pár pístků, kapalinová ruční brzda zapojená na druhý.
  • větší hlavní brzdový válec a posilovač - posazené naležato
  • disky třídílné MTX, šířka 6,5" vpředu, 7,5" vzadu
  • pneu 195/55 - 13

Šup zpátky pod střechu:

Dále plánuji:

  • vyměnit střechu kvůli střešnímu oknu (nechci ho tam)
  • ještě dále upravit motor

Aktualizace červen 2003:

Předělal jsem interiér a mám nový motor. Ten je osazen karburátory Weber 40DCOE, vzduchový filtr ITG, vše je zatím v záběhu. Nový interiér a barevná kombinace motoru byly navrženy za spolupráce mé ženy.

Poděkování:

Rád bych touto cestou poděkoval lidem, kteří se zasloužili o to, že mám to co mám. Jsou to:

  • František Jokl
  • Ing. Martin Čepek
  • Radek Chaloupecký
  • Velký dík power by Tomáš Hlávka
  • Velké poděkování patří také Dáše, bez jejíž podpory bych to těžko dostavěl do této podoby.

Pokud na mě máte nějaké dotazy, můžete psát na email martinRS@c-box.cz nebo volat na telefon 0602/33 69 03.


Rubrika: Vaše eRka, Přečteno: 22788×, Komentářů: 138, Líbí se Autor: Džon
Je to pravda fakt nekecám.
Ahoj, cože, prodáno ? Fakt? Apríl byl včera....
A je prodáno. Martin RS
Budíky jsou ze Š 120 a pasujou stejně jako rkový. Polepy mi dělal kamarád. Je to stejně ocejchovaný jako polepy na Favorita.
Martin tie biele budiky co mas v aute si robil ty alebo kupene?Ak mas nejaky navrh v elektronickej podobe mozes mi poslat mailom?A staci prehodit budiky z 120 alebo 130 na erku? netreba nic upravit pasuje to? Dik
Caw Martin poslal som ti mail koukni se.
ahoj martine mas jeste ty vodlitky toho sani- myslym ty spodky.
Naprosto souhlasím s Peťkarem a hlavně,když se ani ten dotyčný nedokáže přiznat k svojí identytě tak nemá cenu se snažit o vysvětlování.Je to jako házet perly sviním.Variant je opravdu mnoho a nezáleží ani tak na tom jestli jde o originál nebo kopii,ale jde spíš o to že to stálo mnoho odříkání,času a práce.A většina těchto komentátorů se nezmůže ani na solidní údržbu dnešních produkčních vozů.Taky jsem to tak dříve hodnotil a věřte,že na to nejsem nijak hrdej.Fandím každému kdo projeví jen trochu snahy a pokud se zeptá rád mu řeknu své zkušenosti a nebudu to nafukovat jako balón.Zdar všem škodovkářům.A hodně úspěchu v novém roce přeje Schwejk
Otázka není, jestli tohle je nebo není RS, ale spíše co je RS a co RS není🙂?





Pokud bych byl ortodoxní, tak řeknu, že RS musí mít technický průkaz na RS, všechny komponenty tovární RS a další podobné \"nutnosti\". Ovšem v tu chvíli jsi někde úplně jinde a takovéto auto se se všemi těmito náležitostmi prodává za cenu slušně vybavené oktávie II.





Další možnost definice je mít všechny RS komponenty v autě, které nemá RS \"papíry\". Je tohle skutečné RS? Každý si odpoví sám, ale zhlediska historické hodnoty vozu to RS není, nicméně pro většinu z nás je to schůdnější varianta jak vlastnit \"originál\" eReSo.





Pak je třetí varianta: do erka s RS karoserií nacpat co nejvíce komponent ze sériových škodovek (vlečenou zadní nápravu z rapida, která je principiélně podobná RSové, široké přední nápravy...) Auto vypadá jako RS, v jízdních vlastnostech se jí vzdáleně přibližuje...





Poslední a (bohužel) nejčastější varianta je nasadit na erko RS sadu blatníků a zbytek nechat netknutý a tradá, mám eReSo🙂





A teď si vybe, do které kategorie toto auto patří, já ho viděl na vlastní oči a i když to není originál RS, rozhodně toto auto vyvolává nemálý zájem okolí...
Pokud vim, tak tohle auto je jedno z prvních eRek prestavenjch do podoby RSa, ktery bylo uz na puvodnim webu. Mě se líbí
Zase další ERko s blatníkama (sice je docela pěkné), ale s eresou nemá nic společného! (Až na ty blatníky)
Ochranný rám v TP zapsán není, dělal mi ho kamarád, výkresy žádné nejsou. Tlumič výfuku je vyroben dle výkresové dokumentace na těchto stránkách na Škoda 130L/A. Tlumiče mi přitvrdila jedna firma tady v Praze. Přední spoiler na zeleném voze je originál škoda 110R. Nevím, kdo ho vyrábí. Martin RS
Joj, hodne velka forma! Chtel sem zeptat, co je to za predni lizatko na fotkach s autem v cernym? Da se sehnat? Popr. kde a za kolko. Dik.
Nazdar ja sa chcem opytat jak mas urobeny tlmic vyfuku. Ak mas nejake plany alebo nakresy a mozes mi poslat na mail. A tlmice si ako pridvrdil?
ochranný rám sis dělal? nebo je odkud? máš ho zapsaný v TP? za kolik a jak? dík
Rychle a zběsile už tady bylo!
Ahoj kotouče na zadku jsou seriové z předku. Podložka pod zadním kolem je cca 20 mm. Hlavně záleží na tom jaká kola chceš použít a jak máš širokou nápravu. Je rozdíl mezi ARC BRNO,MTX . Martin RS
zdary pár bych otázeček:





1) jaký máš vzadu kotouče,sériovky ze 130, nebo kde si je sehnal??


2) píšeš že máš větší posilovač - z čeho je??


2) když máš okruhovou verzi, používáš podložky pod kola, aby nebyly tolik zalezlý anebo když máš dělítka tak nemusíš???





díkec
Asi budeš muset udělat díru do čela blatníku, tak aby se tam ten zámek vešel.Klidně zavolej. Martin RS
Čau hele mam takovej problem taky stavim RS, mam okruhovou sadu od p.Práška, ale když dám zadní blatniky, a dám prez ne zámky, vubec to nesedí....jak si to resil, pokud si mel podobny problemy.Je mi jasný, ze se musej blůatniky uspusobit, ale s timhle si fakt nevim rady a nerad bych je nejak ponicil...
Vážení přátelé, nějaký vtipálek neví, co by roupama dělal, tudíž buďte v klidu, nic se neprodává a ani nebude.


Krásný Nový Rok všem, co to mají v hlavě v pořádku.
Tak to musi byt hodne tvrde rozhodnutie predat taketo auto-tolko prace....co tak?
co doslechly se usi me, ty prodavas sveho mazanka ?!!
Jak si tady prohlížím ty erka tak to tvoje je určitě nej


tomu říkám tuning
Dá se říci, že ten výfuk je postaven podle plánu na Š 130 LR/B. Výkres najdeš někde na těchto stránkách tam kde jsou další odkazy na škodovku.
Pozdravujem zo Slovenska, ja by som sa chcel spýtať že ten výfuk si robil podža akých nákresov.Mohol by si mi je poslať na email.Díky marcoboy@centrum.sk
Pozdravujem zo Slovenska, ja by som sa chcel spýtať že ten výfuk si robil podža akých nákresov.Mohol by si mi je poslať na email.Díky marcoboy@centrum.sk
Ahoj, v Praze ho neseženeš. Tipy mimo Prahu máš správné. Martin
Mam taky jedem dotaz.Kde se da a za kolik sehnat ten vzduchovej filtr.Zatím jsem vypatral ze prej snad Krenek motorsport a pak nekde u Boleslavi.Ja bych spis neco v Praze-Nemel by jsi pro me tip?
Ahoj kluci mam erko a chci ho předelat na RS.Kde mam sehnat laminatovou soupravu.(Blatníky, nárazníky ...)
ahoj martine sorry ze jsem ti uz nebrnknul ale nejak jsem se k tomu nedostal. jinak ten znamej co mi bude delat prevodovku tak prestavuje barak a rikal ze tu prevodovku mi postavi tak za 1,5 roku, coz se mne hodi pac mi auto se bude akorat tou dobou strojit. jinak bude ji stavet z koleck z 1203- jsou prej distancovany na mnohem vetsi silu ! takze vydrzi vic ! jinak taky prevodovky stavy prasek- ale te je dela dost draho !! jinak taky budu mit vsechny pripravky na skodoivackou prevodovku, tak bych ti je mohl treba pujcit !
Tak martas difuzory jsou 32mm trysky 120 vzdusniky 170 a na emulzni trubici je F 12-tot moje webery 40 DCOE. sorry ale driv sem se k tomu nejak nedostal ! zatim jsem nesehnal ty odlitk jen hotovy sani se ctvercema za 5000,- nic vic !
z ceho je ten novej motor ?
diky za nabidku, ale je toho hodne, a tak bych radsi ten email...
Odpověď na příspěvek [ zpět ]
Zrušit
Ahoj Michale, pokud něco potřebuješ, zavolej na výše uvedený mobil v článku. Čau Martin
jo muj email je michal.ajm@allenovery.com - tak mi dyztak prosim posli nejaky email a ja Te pak zahltim otazkami. Dik. M.
Ahoj Martine, poprosil bych o emailovou adresu, ktera nema fatalni problemy... - ze prej user unknow... Rad by Ti poslal email s mymi otazkami, na ktere bych potreboval odpovedi... Diky Michal
Petře zavolej,jak jen budeš moc. Něco ti poradím.
A je to lehká úprava s tím předním kotoučem? Můžu Ti zavolat, aby jsi mi poradil??Zrovna nemám moc peněz a Rebel club za to chce něco ke čtyřem tisícům a koupit to beru jako poslední variantu.
Kotouče mají v Rebel clubu Ústí nad Labem a to jsou originál co byly používané na Škodě 130 LR. Já tam mám kotouče přední přišroubovaný a zkolíkovaný k náboji kola.
Ahoj Martine, chtěl jsem se zeptat, jak máš dělané ty kotouče vzadu??Máš to podle plánků, co se dělaly na LR?Z čeho tam máš ty kotouče???
ta barevna kombinace schvalne kdyz uz mu to netoci 8000 tak at to aspúon hezky vypada 🙂 ne sorry martine delam si srandu !
Auto máš hezký, taky mám v plánu stavět ereso, ale proč ta barevná kombinace na motoru? Stejně to sleze a bude to hnusný. Podle mýho je lepší jenom čistej motor i co se týče chlazení. Je to prostup tepla stěnou a takhle to bude zbytečně teplý.
Jaké závody jsou na mysli? Občas se jedu podívat na sprint. Bohužel plány na ochraný rám nejsou,dělal mi ho kamarád,ale bohužel nemám na něj telefon.Výkresy na rám jsou možná v muzeu auto Škoda.
Ahoj Martine.Taky si stavim eReSko a chci se zeptat na ten ochranný rám.Dělals ho sám??Máš na to nějaké plánky??A co na to říkají cajti nemáš s tím problémy?Kdybys mi mohl poslat plány nebo cokoli byl bych ti moc vděčný.Když tak napiš na mejl m.sula@atlas.cz.Jo a fakt to chválím doufám že tak bude vypadat i to moje až ho dám dokupy.Dík a ať ti to jezdí
Ale na zavodech uz jsme byli jestli se nepletu tak jsi byl v Hradci ale videl jsem te jen na sprintech.
Marťas, a co takhle vyrazit s tím na závody???


Nebo budeš pořád jenom leštit a ukazovat fotky???
Nerikam ze se mi libi tocit 8000 ale ten vykon pri tech otackach se mi libi !
Pro PETRA motor je funglovka vše nové a závodní.Je upraven tak,aby něco vydržel netočí 8000 jak se to líbí Pepínovi,ale snad to pojede.Vše je ve stádiju ověřování a testování.Problém je bohatost paliva.S Webrama nejsou žerty.