17. prosinec 2003

Karburátor z Fuega

Rubrika: Motor a převodovka, Přečteno: 25151×, Komentářů: 62, Líbí se Autor: Džon
Zástavba karburátoru WEBER 32 DARA z Renaulta Fuego 2.0

Úvod:

Vůbec o možnosti zástavby tohoto karburátoru do vozů Škoda jsem se dověděl minulý rok. Od té doby jsem se po něm pokoukával. Až letos jsem k němu přišel, a to velmi výhodně. Renaultů Fueg se vyrábělo více verzí s různými motory. Já jsem natrefil na Renault Fuego 2.0, kde má karburátor průměry difuzorů 24 a 26 mm, vybaven předehřívaným sáním a automatickým sytičem, který je regulován teplotou chladicí kapaliny (viz. další odstavce).

Pozn.: je možno vynechat předehřívané sání - je totiž realizováno pomocí samostatné odnímatelné "podložky" , kterou prochází chladicí kapalina. Ale ochudíme se o výhody tohoto systému a zvláště o velmi příznivý vliv na průběh a velikost točivého momentu, protože ta "podložka" je zhruba 1cm vysoká. Jediná výhoda bez tohoto tkví v tom, že ubyde jedna vodní hadice - zabere se méně prostoru. Já jsem se rozhodl pro a musím říct, že to stojí zato.

Parametry karburátoru:

  • Typ: WEBER 32 DARA
  • Difuzory: 24 a 26 mm
  • Specifika: vertikální, dvoustupňový s mechanickým ovládáním 2. stupně s automatickým sytičem a pomocným podtlakovým ovládáním sytiče

Problematika zástavby:

  • dlouhé štefty na přidělání - vemte je rovnou s karburátorem z vybrakovaného Fuega, ušetříte si shánění
  • páčka klapek má obrácený smysl otáčení => jiná koncepce táhla plynu u motoru
  • napojení na chladicí okruh
  • karburátor vyžaduje jiný filtrbox nebo upravený Škoda
  • delší palivová hadička, co možná nejkvalitnější - bude ve velkém ohybu

Štefty:

Pokud chceme mít předehřívané vysoké sání, musíme vyměnit původní štefty za delší. Já je vyšrouboval rovnou na vrakovišti a tak sem je pouze přehodil. Jinak jsou delší asi o 1 cm a neměl by to být problém.

příruba karburátoru, předhřívané sání, parohy

Ovládání plynu:

Pro mě to byla makačka na mozek, myslím, že každý by to asi udělal svým způsobem a rozhodně by se našel lepší způsob, ale každý má své výhody a nevýhody. Já použil řešení takové, abych nemusel měnit či jinak upravovat bowden od plynu, či ho vést jinudy.

Potřebujeme k tomu:

  • ovládací "páku", která je použita u karburátorů EDSR
  • táhlo ke karburátoru ze Škody 100 i s páčkou od karburátoru (odšroubovat matici klíčem č.12) a podobných typů
  • šroubek M3 - asi 5mm dlouhý

mechanismus ovládání plynu

Já jsem táhlo plynu vedl pod osou klapky, abych eliminoval obrácený smysl otáčení klapek. A to má za následek nadcházející úpravy.

Základním předpokladem úspěchu je mít možnost sešplápnout plný plyn. Musí se tedy dodržet, vzhledem ke stejným převodovým poměrům všech pák, shodný úhel mezi klapkou a pákou na karburátoru jako u Jikovu. Pro jednoduchost jsem tento úhel vztáhnul mezi páku táhla plynu a páku klapky karburátoru (viz. obr).Toto spojení získáme tak, že z karburátoru ze Škody 100 odmontujeme tuto páčku povolením a sundáním matice (klíč č.12), jež je zajištěna ohebnou podložkou. Karburátor WEBER má naprosto shodný průřez osy klapky jako naše Jikovy, a proto z něj také pouze tuto matici odšroubujem a rovnou pod ní nandáme tu páčku odmonotvanou z Š100 a komplet (zatím slabě) přitáhneme jednou ze zbylých matic. V praxi to znamená, aby šroubek, který bude spojovat obě páčky, byl co nejvíce u kraje páčky na karburátoru.

Celý komplet musí být v jedné ose, jinak to nebude fungovat správně. Je proto nutné příslušně ohnout plech mechanismu EDSR, jež je přidělán k parohům a to tak, že celý tento komplet přihneme směrem nahoru, v praxi tzn. vytáhnout ho nahoru. Přesněji vlastně zmenšíme jeho tupý úhel (bude ostřejší - obrázek napoví).

Pokud vše zkompletujeme, zavoláme si pomocníka (i třeba pomocnici), který bude šlapat na plyn a my kontrolujeme, zda se klapka otvírá naplno a také jestli se vrátí na minimum (stačí držet vratnou pružinu kdekoli - pro zkoušku). Pro snažší dosažení tohoto cíle doporučuju úplně odstranit čumprdlík na pedálu plynu. O namáhání lanka při maximu se nebojte, pružina na konci táhla plynu to nedovolí. Takže můžeme dupat do podlahy a nemělo by se nic pokazit.

Výše uvedený obrázek mluví sám za sebe.

Napojení na vodní rozvod:

Já jsem karburátor napojil do rozvodu chladicí kapaliny paralelně s topením, je totiž ještě před termostatem (aby sytič vypnul ihned po ohřátí). To vyžaduje úpravu krytu termostatu a dále rozdvojení vratné hadice ("vratky") od topení. Já osobně mám vyvedenu i hadici z vypouštěcího otvoru bloku motoru a napojenu mám rozdvojku na ní, ale jinak je to jedno, pravidlo musí zůstat stejné a to, aby voda od karburátoru šla zpět k vodní pumpě a do motoru.

Potřebujeme k tomu:

  • šroubovací koncovku na hadici
  • hadicovou rozdvojku
  • asi 1,5m vodní hadice (já použil palivovou hadici o vnitřním průměru 10mm)
  • několik hadicových svorek

orientační schéma rozvodu

Tady opět záleží na individuálním řešení, snad jen trochu připomínek

Vývod na termostatu jsem realizoval v poloze takové, aby byl dobrý přístup k hadici a co možná nejlepší přístup ke šroubku vzduchu (je bohužel umístěn na druhé straně -> velice špatný přístup). Nevím, co se dá použít za hadicovou koncovku - já po ruce žádnou neměl a tak sem si jí vysoustružil, a na jedné straně udělal závit M12. Do termostatu jsem udělal také závit M12 (stěna je úzká, takže je tam pouze jeden závit). Po zašroubování do termostatu jsem tuto koncovku zalepil epoxydem s kovovým plnidlem. Koncovka nesmí přečnívat dovnitř termostatu, pokud máme dlouhý termostat. Pokud je krátký, nic nehrozí.

Odtud vedeme hadici k sytiči, dále na předehřívané sání a nakonec na rozdvojku na vratné hadici, tím je okruh uzavřen.

Rozdvojku jsem sehnal v OBI - je to nějaký silon či co.

Filtrbox:

Z vrakoviště jsem si odnes i filtrbox, avšak po různých variantách (opticky velmi líbivých) jsem se vrátil ke klasickému škodováckému. Je třeba ho slícovat s novým karburátorem. Vyžaduje odstranění materiálu u příruby a u místa, kde je na karburátoru pomocná podtlaková regulace sytiče. Tam vznikne díra, kterou musíme opět vhodným materiálem doplnit (zalaminovat, zavařit kousek plechu, zalepit ... ). Také zacelíme původní dirku pro šroub, kterým byl filtr přidělán k Jikovu.

Filtr je k novému karburátoru přichycen třemi šrouby, bylo celkem obtížné najít na typu tělesa, jakým škodovácký filtrbox je, správnou polohu těchto děr. Ale vzhledem k tomu, že šrouby nejsou nikterak vedeny, menší odychylky (no, i větší...) zase tak moc nevadí.

Palivová hadička:

Na tomto karburátoru je vše obráceně, a tak i přívod paliva není výjimkou. Proto vezmeme delší, ale pozor, v dosti napjatém stavu se nachází ve styku s hadicí od termostatu do chladiče. Toto samozřejmě nemusí nikterak zajímat ty, jež už dávno chladič vzadu zavrhli. (já jsem ho sice zavrhl, ale mám ho tam stále)

Seřízení karburátoru:

Po zkoumání a praxi jsem dospěl k těmto závěrům:

Karburátor má dva seřizovací prvky. První je dle mého šroub vzduchu, který je umístěný právě bohužel pro nás na nejhorším možném místě - zezadu karburátoru šikmo k chladiči. Jeho otáčení vyžaduje speciálně vyvinutý šroubovák a k tomu ještě třikrát zalomenou ruku, odolnou proti žáru zahřátého motoru a tepla od hadic ke karburátoru. Avšak jednou za půl roku se to dá vydržet...

Druhý prvek je doraz klapky prvního stupně (pozor, 1. stupeň je nyní na místě 2. stupně karburátoru Jikov - opět potvrzené pravidlo o všem opačném), jež tvoří šroubek s pružinkou. Seřizujeme takto:

Šroub vzduchu utáhneme a trochu povolíme (asi 2 otáčky) a doraz utáhneme (zdvihneme klapku). Po nastartování motor vyjede do otáček. (samozřejmě seřizujeme zahřátý motor). Dorazem snížíme otáčky na požadovaný volnoběh a posloucháme pravidelnost běhu. V této fázi to určitě bude bohaté. Povolením šroubu vzduchu nám motor vyjede do otáček a opět je snížíme dorazem. Takto postupujeme až do doby, kdy motor nereaguje zvýšením otáček na otáčení šroubu vzduchu a rovněž má pravidelný chod v rozmezí volnoběžných otáček.

Na měření CO jsem nebyl - snad to ani s tímto karburátorem nemá cenu...

Výsledek, dojmy:

Výsledek byl pro mne více než překvapující! Takový rozdíl jsem opravdu nečekal. Auta zkouším vždy na shodném úseku do kopce. Sériová Škoda 120 s výborným motorem tam jede až 95 km/h. Moje eRko tam jezdilo až k 105 km/h (motor 120, vačka 110R, hlava asi -0,3mm) s karburátorem SEDR. Nyní s tímto karburátorem dosahuji až i rychlosti 120km/h!!! A uvědomíme-li si, že odpor vzduchu stoupá se čtvercem rychlosti, je přínos víc než veliký. Do shodného kopce Citroen ZX 1.9D (47kW 190Nm) tuto rychlost nevyvine. Vzhledem k tomu, že eRko je lehčí, domnělý nárůst výkonu bude jistých 7kW (u mého motoru, u jiného to bude jiné, záleží hodně na vačče a ostatním). Další plus je zcela jiný průběh točivého momentu. Nejen že se točivý moment znatelně zvedl, ale i prodloužil. Zátah začíná standardně asi něco před 3000 avšak začíná končit až za hranicí 5000 - předtím mi končil za 4000. Křivka není podle mě příliš lineární, protože je cítit tah od 3000, ve 4000 malinko klesne a pak opět "exploduje" a velmi rychle přeleze přes 5000. A to vše se sériovým výfukem, časem to snad ještě přilepší laděný výfuk.

Nesporným přínosem je též automatický sytič. Za studena motor startuje zcela bezpečně (v mém případě vůbec nepumpuji vzadu pumpičkou) a po třech vteřinách chodu se vůbec nemusím starat o otáčky a motor zabírá naplno a necuká.

Avšak vše má i své zápory. Zanedbat se nedá spotřeba, která velice stoupla, zvláště v dobách testování mi za víkend zmizlo 30 litrů a to prakticky pouze na tom testovacím kopci a přilehlém okolí. Ale když se na to nedupe (těžko se to vydrží...), dá se jezdit úsporně na čtvrt plynu. Další negativum jsou mírné nesrovnaosti v ovládání. Při prudkém přidání je vše v pořádku, avšak při polovičním prošlápnutí, kdy nevstříkne akcelerační pumpička, vznikne v karburátoru zřejmě nedostatečný podtlak pro vysátí směsi z trysek. V praxi se to projeví mírnou reakční dobou. Spolujezdec to necítí - ale citlivá noha tuningáře to pozná zcela bezpečně. V současné době experimetuji s tryskami a pozoruji chování a stav svíček. Závěry snad časem zveřejním. Každopádně je to použitelné na 100% i s původním osazením trysek a vzdušníků.


Rubrika: Motor a převodovka, Přečteno: 25151×, Komentářů: 62, Líbí se Autor: Džon
KUBO: Už to tady bylo x-krát, chvíli hledej, studuj a čti, než se žačneš blbě ptát...





Promiň, že to píšu takhle, ale pokud chvíli budeš hledat, určitě si na to odpovíš sám... Pak se divíte, že vám lidi neodpovídají na vaše dotazy, ale i náš čas je drahý... Takže pokládejte dotazy k věci a smysluplné...
KDYŽ SE TAM DÁVÁ TEN KARBURÁTOR TAK TO JSOU JAKO DVA NEBO SE TAM DAJ DAT DVA,PROTO ŽE SE NĚKDE PÍŠE ŽE INSTALOVALI DVA VÉBRY, TAK ŽE SE TAM DAJ DÁT DVA NEBO JE TO JAKO DVOJTEJ JENOM JEDEN?
Zdravim, jsem student a rozhodl jse m sestže si postavím škodovku 130 RS (něco na ten způsob) chtěl bych si koupit motor z favorita a dát tam dvoitý weber ale nejvěčí starosti mi dělá jestli to tam vůbec půjde(do motoru z favorita), kde seženu na takový karburátor svody a co si vybrat za karburátor. budu vděčný za každou radu děkuju
Tak koukam, ze tento clanek uz tu mam 6let. Jen podotknu, ze z toho tri roky jsem jezdil hodne casto erkem a dalsi tri roky dodnes stoji v garazi 🙁


Nicmene ani jednou jsem nemusel do karburace zasahovat a motor vzdy naskocil. Co me mrzi, ze se mi do auta dostaly kuny a sezraly kabely k reprakum, gumove krytky steracu a buhvi co jeste.. a nadelaly na zadnich sedackach bobky. Erko stoji takhle hlavne kvuli skole, za par dni mam statnice a musim jen doufat, ze erko zase bude jezdit jako driv.


P.S. opravdu nevim, kudy se tam kuny dostaly.. mel jsem jen pres zimu pootevreny sibr asi tak na 2cm aby to vevnitr dychalo.. mozna si ho mrchy nadzvedly
Bavoráci měly nebo spíše mají Solexy se stejnou přírubou takže karbec z takovýho BMW 1,6 😉
Alesi delali mnoho karbecu, buhvi jestli ten cos tam mel byl vubec original, oni to smelili jak se jim chtelo co novej rok to zmena, mam dokonce karbec esedr se dvema akceleracnimi kolinky na jednu komoru, nevim zda je to dodelavane nebo zda original, ani nevim kde sem k nemu prisel vim jenom ze benzinu to zere jak svina ale to zrychleni je taky good, chcio sehnat fuego jak kazdej pise, ale nemel sem moznost, porad po nem pokukuji
uz se tesim az zacnu experimentovat s karburatorama, vsehny co budou pasovat na roztec shade hodim na svoje favo a budu skouset jeden po druhym, dosahnuli nejakeho vyraznejsiho uspechu u daneho typu jiste popisu. zatim mam omezeny pristup ke karburatorum, navstevuji par vrakovist a nejaky kovosroty ale musim si rozsirit obzor.
Nazdar Škodováci, ohledně těch karbeců, já osobně dělám Fiaty a ty mají pochopitelně Webry. Do Škodovky pasují na chlup přesně jako Jikov. Doporučil bych odzkoušet z F 127 1050 70 PS (Weber 34 DMTR 47/250) a 1300cm3 75 PS (Weber 34 DMTR 54/250) , o něco lepší by bylo použít Webry z F Ritmo/Regata 1,5 82 PS (32/34 DMTR 81/250) a 1,6 L 100 PS (32/34 DMTR 92/250). Ve všech případech se jedná o dvojitý spádový karburátor s postupným otvíráním komor. je to námět na výskoušení dalších variant (ze stovky dalších). Pokud by chtěl někdo sehnat Webra z Fiata, může se na mě obrátit, rád pomůžu. Mnoho zdaru při zkoušení.
Odpověď na příspěvek [ zpět ]
Zrušit
kdysi jsem měl erko, prodal jsem ho v r. 1986, mělo výrobní číslo kolem 20, r.v. 1971 a určitě tam byl DDSR z výroby. Po GO motoru tam přišel EDSR a po záběhu se spotřeba držela do 8 litrů, na dálku do 6ti. Uškrcené to nebylo, max rychlost se pohybovala kolem tachometrových 185 km/h. Karburátory SEDR se tam začali dávat s náběhem 105/120 tzn. v r. 1976.
Samozrejme, Stanley sa iba pomýlil a chcel napísať že EDSR sa dávali od 10. 1976.
Ahoj všichni, je blbost, že karburátory EDSR byly na eRka montovány až od roku 1978, já mám auto z r. 1977 a měl jsem tam původně také EDSR. Teď jezdím se stovkovým BS, protože EDSR repasuji a experimentuji s ním. Jinak BS mi bere tak 6,5 - 7 litrů. EDSR bral kolem 12 litrů. Takže dost zvažuji, jestli ho tam budu zpátky dávat, nevím...
Zdravim, škodovky mě nějak neberou, ale našel sem to tady když sem hledal nějaký sofistokovaný způsob seřízení karburátoru. A jinak, Weber 32 DARA mají všechny benzínové Renaulti Espace do r.v. 89.


Na RenaultClub-u je ale neustále zájem o 100% funkční karburátory - odchází sytič. U toho mého zrovna tak, ale po rozebrání sem zjistil že klapky sytiče poněkud \"vlají ve větru\" protože je nic nepředepíná a mechanismus systiče je jeom doraz maximálního zavření. Takže sem rozebral propisovačku, jeden konec nevléknul na táhlo klapek a druhý nebylo kam dát - tak sem to tam k něčemu přidrátoval. 😀


Jestli někdo máte 100% kompletní karkurátor tak ho prosím vyfoťte a pošlete na mejl nebo tady vystavte. Díky, Honza
Musim souhlasit tady s padlym nazorem, ze spotreba se opravdu odviji jen od toho co po tom chceme. Pokud jedete slusne, tak se to neprojevi. Nicmene pro toho, kdo je zvykly jezdit na plny plyn, tak pak to znat je.


Jinak diky vsem za vsechny komentare


Honza
To HYDE: SEDR neni origo do eRka... Do eRka se davaly od pocatku vyroby DDSR (nekdo tvrdi ze uplne prvni auta mela WEBER...) a od roku 1978 typ EDSR.
to milan: napis sem oznaceni nebo naky vyrobni cislo neco podobnyho take schanim !!
to Taxman : to fuego turbo je karbec ?
zdar chlapi ja sem koukal co mam za karbec a mam tam SEDR 32,je to puvodni karbec nebo se do erek davalo neco jinyho, fakt nevim? Dik za odpoved.
chlapi,ja mam vskodovke tiez weber,ale z dvomi32mm difuzormi.Vobec netusim z akeho auta to moze byt,ale zato to robi svoje.
Pani, Fueg som mal uz viacej a myslim ze pre vase potreby by bol lepsi Weber z Fuega 1,6tky GTS co je takisto Weber DARA 32 ale s mensimi tryskami. Taktiez nie vsetky fuegove Webre su rovnake - zalezi podla rocniku, v podstate ziadne funkne zmeny, iba ine umiestnenie stelovacich srobov a inac riesene plynove lanko. Inac su tie karburatory absolutne perfektne a spotreba zavisi iba od toho nakolko ste si ho schopny nastelovat. Ja som jazdil na 1,6tke za 7 kombinovane a na 2litri za 8,5 a to je fuego o hooodne vacsie ako 110R. Mimochodom som velky fanusik eRiek, chcel som jednu aj kupit, len skoda ze tych peknych kusov ubuda. Momentalne sedlam Fuego 1,6 Turbo 🙂
Panda ma weber,ale je to jedno komorak
No teraz som nasiel v jednom starom casopise ze aj fiat Panda mala nejaky Weber?
rovnaki weber mal aj R20TL a podobni R16TS,TX.Odporucam vyskusat aj weber 2v,z difuzormi25-27 z vozu Ford Scorpio.
Pokud se nepletu tak auto uz dojezdilo nebot ho pri zavodech rozstrelili na sracku.Nicmene to uz tam byli webery a tak se jim ten karbec muze valet doma na ponku.Je to chlapku z CHOTEBORE a maji tam i servis na eRka.Tusim ze jse menuji Milerove ale nejsem si jistej.
Ten karbec z Mirafiori vypadá takhle: https://www.skoda110r.cz/article.php?aid=177&olimage=5103 a jezdí v tomhle autě https://www.skoda110r.cz/article.php?aid=177&olimage=5106 a údajně bez problémů. Myslím že to mají konkrétně z obsahu 1.6 DOHC.
je lepsi sedr s tatry 613 a nebo tenhle karbec s feuga ?
Ja som teraz cital nejaky starsi rocnik nejakeho casopisu a tam bolo nieco o fiat mirafiory a okarbeci som precital weber oznaceni si nepamatam a spadovy dvoj komorovy. Nepasuje tam ?
Já tomu moc nerozumím,ale myslím,že PIDU!
Mam na prodej Weber 32 DRTM...chtel by nekdo?
To: Tom


Tak to si narazil asi na jinej, tenhle je typově \"WEBER 32 DARA\" tak se podívej na ten svůj. Jinak co se týče zástavby by teoreticky tohle mohlo být jedno, pokud to má shodnou přírubu.


Hodně štěstí, Honza
Chlapy mě nějak nepasujou ty difuzory. Mám karbec DARA z 2 litra a difuzory 26/26. Jak to že máte 24/26?
Tak tak koukám pod delší době co se mi sem nahrnulo komentářů. Takže:


spotřeba - žádných 50% navíc! Moje zkušenosti jsou super. Pokud na to šlapu, je to samozřejmě přes 10l/100km. Ale (!) měl jsem teď nedávno porouchanou pumpu a s autem nešlo jezdit na plný plyn. A spotřeba, věřte nebo ne, se pohybovala okolo 5l. Sám bych tomu nevěřil kdyby mi to někdo řekl, ale je to tak. S tímhle karbecem si opravdu můžu vybrat, buď rychle za prachyn nebo normálně a levně. Podotýkám že jezdím na kvalitní olej (od záběhu na polosyntetiku) a s motorem ve skvělém stavu a že koukám na ekonoměr. Při normálním provozu kdy nekoukám na ekonoměr je spotřeba stejná jako s pův. karbecem.


Jinak ten karburátor mě vyšel tehdá na asi 300Kč.


Jo a pokud vás zajímá jak je to v zimě, startuje na první škrtnutí i po dlouhé době a automatický sytič také funguje.





Ne.. nemá to zápory, pouze v malé \"díře\" na plynu asi v polovině otevření, ale to je dáno tím že byl konstruován na jiné tlakové poměry.





Tak zdar
No to je lehci dat karburator z BMW 323 2.3i jsem ho tam mel za 1h hozenej akorad kdyz se da plnej plyn tak moc otacek tak se pak musi poradne udelat jeste motor🙂 Ale pasuje na srouby od stareho karburatory ze 120 a predela se tam akorad na lanko. Coz se da ze stareho karburatoru ze skody a pak jen nasadi a vse pridela a melo by to fachcit🙂 a z Tatry 603 jsem take delal ale je to o trochu tezsi🙂
ten clanek je celkem povedenej, jen by me zajimalo na kolik ten karbec zhruba prijde.
jo to je mozny 10% vykonu a 50 % spotreby-ne-li vic !!!!!! !
Prej fuego pridava 10% vykonu
Prej fuego pridava 10% vykonu
-> nejlepis je pouzit sedra s tatry na seriovym motoru to nejni moc znat ale na nakym upravenym to je znat jako prase !prece jen ma prumery difuzoru 23 a 27 !!!!!!!!
takovyhle karburatory se mneli davat do skodovek kde mneli motor o 45stupnu jinak postaveny vemntily, ale v 72 roce se od toho upustily kvily narocnosnosti vyroby hlavy valcu, jinak ten motor byl 1100ccm o vykonu 75 koni !!!!!!!!!!
Pro Michala:


Ahoj, s tim sytičem jsi to tedy vyřešil, VŽDY se musí klapky při ohřívání otevírat. O ostatních věcech nevím. Renault osazoval těmito karburátory asi dost aut, takže v jejich konstrukcích může být dost odlišností.. a to já se v nich nevyznám, psal jsem jen o tom mém typu, jiný jsem ani v ruce neměl. Nicméně volnoběh mi drží i za studena, opravdu se to reguluje hezky samo. Spotřeba je uplně v pohodě, pokud na to nešlapu, žere to stejně jako normálně.
Nie plne som pochopil zapojenie sytica ... moze mi niekto poslat fotky? Pekne dakujem vopred.
jestli chceš schémata weberů tak zkus tuhle stránku, ale musíš se v ní trochu pohrabat někde to tam je:http://www.piercemanifolds.com/products.htm
No tak zas změna zjistil jsem že tepelný sitič na mém karbecu byl obráceně no a tak jsem zjistil ze u meho karbecu je vice serizovacich prvku:


1] Muzu seridit tepelnou pruzinu a zvolit si tak kdy se klapky otevrou na plno


2] Mam tam ten blbe pristupny sroub


3] Asi neco jako sroub podsavani u 2. stupne


4] Volnobeh


Nemate nejakej typ kde je namalovany schema karbecu WEBER 32 ?
Chtěl sem se zeptat tepelný sitič u vás zavírá nebo otevírá ??? Mě při oteplování motoru sitič ty dvě stříbrné klapky, čím teplejší tím se víc zavře. A ještě mám otázku nevíte zda náhodou některá ta fuega neměla tkz startovací páčku? (neboli zvýšený volnoběh po dobu co je páčka vytažená) starší renaulty to maj a má se startovat s mírně sešlápnutým plynem. Já sem na původní páčku sytiče namontoval páčku na seřízení volnoběhu no a hned i za studena můžu jet a nechcípe to díky vyším volnoběžným otáčkám, je taky možný že mám olej 10w a přeci jenom v zimě je odpor za studena tak velkej že o chudák motor nezvládá. Jinam mám motor 120 obsah 1148 ccm. Tlaky sem si nechal měřit a sice nejsou dle představ musím vyměnit pístní kroužky (12,11,11,12). Jinak za tepla bez problému nejdříve sem si mysle že to nestartuje tak sem startoval klidně i tři vteřiny ale pak sem zjistil že stači na čtvrt sekundy startovat a nejdříve motor má malé otáčky a za 1 sekundu vyjedou do normálních. Zatím spotřeba normal po městě 10 až 12l a při stanadardních 90 km 7 až 8l.
Pro Michala: vidis, ja s mym mam problemy spise za tepla, ale castecne to je elektrikou, za studena to chyta vzdy a na 100 i bez slapani plynu a volnobeh drzi okamzite. Jinak po dlouhodobem testovani jsem zjistil ze smes je chuda, takze to musim jeste dotryskovat. A jelikoz je to uz rok co s tim jezdim, casem sem na net dam vysledky a dlouhodoby dojmy a zkusenosti.
Ja mel na sade karbec WEBER 32 DAR z Renaultu 16. Asi bude stejnej, mel jsem 32 DAR a 32 DARA a byly snad stejny.
Zaujal me Vas clanek a a tak jsem to taky vyzkousel, a musim rict ze jsem sehnal taky z FUEGA 2l karbec WEBER32DARA ale ma asi neco navic. To jest u druheho stupne druhy sroub vzduchu. A pridavne nasavani (tepelho vzduchu z motoru) pro kazdy stupen (na vrchu karbecu). Jede to trochu svizneji, ale to startovani za studena. Jestlize drive po tydnu nejeydeni me stacilo treba 4x slapnout na pedal tak ted musim 15x. Asi ten karbec na to neni stavenej. Nevm poradite mi nekdo?. Jinak za tepla bez problemu a dokonce bych rek ze i miseni smesi je lepsi. Tzn. lepsi spalovani.
To nezní špatně asi to také skusím dat do svého auta.
Prosím nevíte kde bych sehnal filtr a kryt na filtr na tento karburator? odepište na bart_bart@volny.cz
Jo jo, BMW některý to měly stejný, ale ty kubatury... obávám se, že pak už by to spíš žralo než jelo. Fuego se mi osvědčilo a zdá se, že při lehké noze není ve spotřebě skoro rozdíl. Ale při těžké noze.... 🙂 to už neeee