5. říjen 2001

Mikův Žluťásek

Rubrika: Vaše eRka, Přečteno: 7954×, Komentářů: 10, Líbí se Autor: RST
další žluté eRko

Technická data:

rok výroby: 1974

karoserie 2 roky po generální opravě, ale nic moc. Auto bude sloužit dokud nepořídím nějaké pořádné přibližovadlo a pak začneme s Mikem stavět skutečné eRko, které bude mít vyvařený a zdravý skelet na rozdíl od tohoto "skvostu" (předchozí majitel sice opravil a nastříkal auto, ale skelet není nic moc). Nicméně při pokusu o zvedání na plošině s otevřenými dveřmi se nezlomil a ani neprohnul...

Pětistupňová převodovka ze škody 130 (stálý převod 3.9), motor Favorit 135 (najeto cca 170.000 km), přislušenství motoru částečně domaděl.

Široká zadní náprava (mezi blatníky a kolem je jenom 2 cm místa).

Specialita je výfuk přidělaný na pravé straně (prý z nějakého fiata), připojen na původní svody.

Exterier nic moc a interiér ještě horší. Tachometr ukazuje špatně a neukazuje ujeté kilometry, tlakoměr oleje neukazuje vůbec, protože není připojen. Kastlík je zavařený, v panelu díra po rádiu... No prostě šíleně práce, do které se nám nechce, protože auto nemá ani posilovač brzd a ani hřebenové řízení a hlavně skelet je v hrozném stavu, takže zatím bude na ježdění a potom se postaví jedno pořádné eRko (možná na základě toho vozu nebo na nějakém jiné kastli, ale z dílů ze Žluťáska), které už bude mít eMkové nápravy, posilovač brzd, hřebenové řízení (možná kotoučové brzdy na zadní nápravě a vlečnou zadní nápravu, ale opravdu jenom možná), pořádný interiér a všechno funkční, hlavně bude zdravý skelet.

Zde je pár fotek pro představu, jak vypadal Žluťásek, když ještě jezdil:

Aktualizace:

Protože se množily dotazy ohledně chlazení a favo motoru, přidávám pár fotek ze srpna 2003, kdy bylo auto rozebrané a nafocené, snad dojde i na generálku. Pro zájemce je zde vidět i zajímavé řešení výfuku:-):


Rubrika: Vaše eRka, Přečteno: 7954×, Komentářů: 10, Líbí se Autor: RST
To Rabrit: To auto už s tím šouplým chladičem a karburátorem LEKR z favorita bylo koupeno... Myslím, že Petr Houška tam měl taky motor z favorita a kardburátor SEDR z rapida. Mezi chladičem a karburátorem zbylo pár mm místa...
uchladí se ten motor favo normálním origo chladičem? jo a ja si ciste teoreticky myslim ze se ten chladic nemusel soupat na stranu ,razat podběh,... nestačilo by tam dát prostě karbec z rapida 136 (je mensí!) není v něm prece sitic🙂 nemám to sice vyzkoušený ale popřemyslej nad tím.
Peppa: Přidal jsem fotky, jak je to udělané, můžeš se podívat.
Peppa: Doufám, že ještě není pozdě🙂 Takže ten chladič je udělaný tak, že je z levého podběhu vybráno cca 8-10 cm a celá příčka chladiče je posunuta o 8-10 cm doleva. Chladič je tím pádem jakoby zapuštěn do podběhu. Ničemu to nevadí (nevadilo).
Odpověď na příspěvek [ zpět ]
Zrušit
jo ale ma 100 ne rko!!!!
hej kamo jsi první kdo ma facko a k tomu nema naporak a ja to delam taky !!jenze se mi tam nevejde svody na karbec jsou moc velke a nevejde se mi tam karbec kvuli chladici otec chce delat svody nase ale me se to moc nelibi ale zase naporak moc prace ma ctyři svetla!!takze nevím co mam delat ty mi urcite poradís jsem z melnika a ty asi z prahy takže bych se mohl i přijet podivat tak mi kdyztak napis jak jsi to vyresil ale rychle nes se do toho otec da!!vejfuk sem tam už dal ten je oka a chlazeni taky sem to nak splacal dohromady strejda vaří hlinik🙂 ted uz chybi jen ten karbec!!kdyztak napis ... nedved.pepa@post.cz
to RELIN: Chcípní Hade!
to RELIN: Chcípní Hade!
Vrat to na vrakac
Čau kámo, občas tě vídám stát v Kobylisích a dneska ráno jsme přijeli z pařby a ráno jdem na oběd a moje erko nikde. Můžes mi s tim nějak pomoct? Nemáš nějaký kontakty, kdo vykupuje a tak? Jinak máš dobrou káru! Čau Zsolti (to druhý žlutý erko s černou střechou) 0602 876 689 Zavolej a zajdem na pivko k Jarolímkům.