6. září 2006

zachrana eRka

Rubrika: Přestavby a renovace, Přečteno: 9117×, Komentářů: 13, Líbí se Autor:
Sme se rozhodli pro takovou "polorenovaci"

Začátek takove jaksi "polorenovace"

Začalo to tim ze strejda ktere vlastni eRko o kterem tady pisu pozadal me a tatu ze by je chtel "prelakovat" a taky nechat neco vymenit. No tak sme pro ne zajeli a rovnou ho odvezli do servisu s pozadavkem na vymenu tlumicu. Mechanik na to koukl a velice se divil ze to dokonce ma technickou, takze celkem predstava o stavu ze. Nicmene tlumice vymenili... zkontrolovali provozni kapaliny a tak dale a tak dale. Auto sme v servisu o par dni pozdeji vyzvedavali za celkovych 4134,- korun.

1. krok

Na autě byly laminatove kryty prahu a lemy blatniku + vzadu tezke laminatove kridlo od kteryho byly oklepany blatniky seshora jak to do nich pri jizde mlatilo. Po odbrouseni techto kramu z vozu [byly nytovane] sme jaksi zjistili ze zadni blatniky uz nemaji lemy a u prahu pres ne bylo dost dobre videt skrz. Takze sme rozhodli ze se musi sehnat jine. Tim padem sme zacali s rozebiranim. Auto sem zbavil zadnich blatniku, krytu motoru, zadniho cela, krytu kufru i prednich blatniku s celem...takze odstrojena cela vnejsi plecharina.

Takhle nejak to vypadalo

2. krok

Zacalo se s brousenim, vsechny zrezly mista se vzaly flexou s kartacem, coz je dobry zpusob zbavit se rzi a starych anteru a vsech moznych patlanin co na tom byly. Vybrousily se jak podbehy tak vsechny spoje pod blatniky...pod maskama... proste vsude kde to bylo potreba. Po vybrouseni se to vsechno mazlo zakladem a podbehy sme vystrikali gumoasfaltem.

3. krok

Tata sehnal zadni blatniky. Sice ne uplne nove.. ale aspon sou zdravy. Oba za rovnych 1000,- kč . Nebyla s nima skoro zadna prace.. jen se zevnitr trochu prebrousily a foukly spolehlivym gumosafaltem. Tim padem nic nebranilo hodit je na auto. Mezitim sme s vypetim sil vybrousili a porovnali zadni masku kterou nam k autu strejda dal, pac ta puvodni mela taky co delat s tim aby se na aute udrzela vcelku. Mno a nakonec sme to hodili na auto, kde se pak zvenku foukly tyhle dily zakladem.

4. krok

V dalsi fazi sem si musel pohrat s vikem motoru. Zevnitr sem ho poradne prebrousil....ponatiral zakladem...a pred lakovanim ho jeste vezmem zevnitr BODYckem aby to taky trochu vypadalo. Jedinej problem byl spasovat to, panty sou tam celkem solidne vychozeny..tak to dalo nejakou praci..dokonce sem musel davat na ty panty podlozky abych to dostal do roviny s kastli. Ale nakonec je to spasovany a vzhledem k tomu ze sme tam nevraceli to kridlo tak uz to nedre ani o kastli ani o blatniky...takze rozhodne je to v lepsim stavu nez predtim.

Neco malo k interieru

Pri rozebirani auta se taky kompletne vyndaly veci zevnitr, aby se dalo dostat ke sroubum a tak. ale hlavne aby se to nezadelalo od barvy a dalsich takovych veci. Pri ty prilezitosti sem vykuchal otackomer a rychlomer...pac si s stim asi nekdo hral a rysky byly vystrihane kdovi z ceho...cislice byly brane z takovych tech polepu na stitky kazet.. takze celkem hroznej pohled. Tak sem to vyndal...nasel na webu presny rozmery a uhly rysek..mno a udelal vlastni desing budiku....jen je necham nekde vytisknout a pak sem hodim fotku jak to vypada. Jinak dalsi upravy v interieru nebyly a ani je delat nebudu. Vse zase slozim v puvodnim stavu zpatky jak to bylo.

07.09.2006

Taaak dneska sem se dostal k predku auta...tudiz maska a predni blatniky. Blatniky sou zachovany ty co byly.. ale maska jelikoz byla skrz naskrz prorezla...tak je uplne fungl nova : 1060,- kč . Vsechny spoje jako u ostatnich casti plechariny jsou na silikonove lepidlo kvuli utesneni a samozrejme srouby M8 20 a 25mm s velkymi podlozkami. Po dotahnuti jsou jeste jednou vsechny spoje zevnitr kufru utesneny silikonovym lepidlem aby se tam zvenku nedostala spina a voda :))

Pro informaci jeste fotky puvodni masky....jeji vybrouseni a nasledne vykitovani tata vzdal predem i pres existenci skelnych tmelu kterymi dou zalepit dost velke diry.

12.09.2006

Tak dneska sme zase neco udelali...vicemene se lita kolem auta a kituje a brousi..kituje a brousi.. a tak porad dokola..dokonalost holt neco stoji. Jinak foukly se prahy, lemy blatniku, tretina zadni masky, a spodek predni masky + viko motoru a kufru zevnitr, na tom vsem je ted BODYcko. Jednak ta struktura pomuze aby nebyl tolik poklepany lak od odletajicich kaminku..a jednak..komu by se chtely do hladka brousit prahy ze. :))

Dal se taky hodil uz do finalniho laku kufr a viko motoru zevnitr, sice je to kapanek jinej odstin nez prijde na kastli a jeste k tomu nitro...ale to nema vubec zadnej vliv...normalne to videt nejde ze :))

27.09.2006

Auto je už skoro celé přebsoušené pod vodou..tudiž i připravené na lak...který je v plánu zítra po dobroušení ještě nějakých detailů.....fotky budou hned jak to bude ready :))

28.09.2006

Dneska nastal den D. Dobrousily se vsechny potrebne zbytky pod vodou a doslo na lakovani.

Tady je zatim jen par fotek z prubehu lakovani...finalni podobu pridam v sobotu az to vyfotim..pac se mi vybil mobil tak sem to uz po dokonceni nemohl cvaknout :((

01.10.2006

Tady je par fotek uz po laku...je tam uz par veci zpatky slozenejch...a prubezne skladame dal :)) Vicemene vzhledem k tatove pracovni dobe mame uz jen dva dny aby to bylo schopny odjet k majiteli ..tzn. 250km ... v sobotu vyrazime.

06.10.2006

Auto je kompletne hotovy ...dneska se jen doresi par problemu s palubkou...pac neco nejde..ale to snad pude...zitra auto odvazime majiteli ... ze Znojma do Studenky ..cca. 250km ...snad tam dojede :))

  • --------------------------------------------------------------------

Tady hodim par udaju o vydajich :

  • 4134,- nove tlumice a kontrola motoru
  • 1000,- zadni blatniky[ne nove..ale zato zdrave]
  • 1060,- fungl nova predni maska
  • 200,- padesat sroubu M8 delky 20 a 25mm [zbylo jich jen par uz]
  • zakladni barvu nepocitam..to sou zbytky z garaze
  • gumoasfalt ten sme dostali s autem takze neplatili
  • 1700,- barva odstin 8134 [vypalovacka]+redidlo


Rubrika: Přestavby a renovace, Přečteno: 9117×, Komentářů: 13, Líbí se Autor:
Ten kit je uplne normalni 🙂) jenom je to foceny mobilem a blbe nasviceny..tudiz nic moc kvalita fotky...to je cely tajemstvi 🙂)
ten tmel má pěknou barvičku takovou Hošánkovsky božíčkovou 😀
Na fiátka bohužel nemám nic.
Ja osobne vlastim FIAT 850 z roku 68 .... takze bych spis potreboval sehnat nejaky vychytavky na nej..
Jelikoz to neni moje tak mi je jedno co je tam za motor..ale zeptam se majitele a kdyztak dam vedet 😉)
Pokud bys tam chtěl dát erkovej motor tak bych o jednom věděl, ale nevím jak je na tom, možná by vyžadoval generálku. Jakej tam je karbec?
Odpověď na příspěvek [ zpět ]
Zrušit
Rok vyroby je v technicaku 1972...jinak bohuzel tam neni eRkovy motor 🙁( .... je v tom motor z normalni stovky..tudiz nefunguje tlakomer oleje a olejovy chladic i kdyz tam je.. tak neni zapojeny. Puvodni motor pry kdysi nejakej chytrak odvaril. Jinak jelikoz neni moje tak o tom auto nic moc blizsiho nevim. ... k tem podbehum ... osobne sem je brousil a kontroloval...takze problemovy mista se poradne vybrousily... prefoukly zakladem...a jako vrchni ochranou vrstvu sme pouzili zmineny gumoasfalt..
ješě bych chtěl poprosit autora o nějaké informace o autu, možná jsem je přehlédl, rok výroby, a nějaký ty původní informace bych uvítal.





A taky bych doporučil zkontroloval podlahu a podběhy, ono i když se zdá že jsou pod asfaltem v pořádku tak tomu tak vždy být nemusí.
Moc hezké, doufám že se zrodí další pěkný originál. Červená je pěkná, ale oranžová je hezčí🙂
Diky... vytrvalost musi byt 🙂) Jinak barva bude cervena..presne tusim odstin 8134 ... mela by to byt jedna z puvodnich barev davanych na eRka.
Akej farby bude eRko? Žeby červené?
No klube se to dobře, přeju ať se dílo podaří!
Další záchrana na cestě... Respekt! Hodně sil a vytrvalosti!!!