Instalace bezpečnostních pásů zadních sedadel
Mezi řidiči je rozšířeno mnoho omylů, polopravd a mýtů o ...
... o instalaci bezpečnostních pásů na zadní sedadla
legendárního sportovního coupé Škoda 110R
Co jsem zprovoznil eRko, měl jsem stále v plánu instalovat na zadní sedadla bezpečnostní pásy pro upevnění dětské sedačky. Bez upoutání tohoto bezpečnostního výdobitku moderní doby na pevno do vozu nemá celý záchytný system valného smyslu. Zvažoval jsem různé do veterána co nejskrytější varianty. Myslel jsem si, že tam dám samonavíjecí, leč vše obnášelo kompromisy a technická úskalí na úkor správné funkčnosti. Pak jsem viděl na Martyho stránkách http://www.skoda110r.com dobovou fotografii modelu 1973, kde ty pásy byly vzadu vidět a řekl jsem si, že není co řešit. Prostě nainstaluji původní system nesamonavíjecích pásů na matky, které jsou pro tento účel ve skeletu vozu už z výroby a nemusím dál bádat. Abych měl ještě silnější důvod konečně s tím pohnout směrem k realizaci, porodila mi žena druhé dítě :oD
MATERIÁL:
- potřebujete pásy, normální nesamonavíjecí pásy z předních sedadel, pasují i ty z novějších vozů 105/120
- potřebujete si sehnat "samici" pásů na zadní sedadla. Neliší se příliš od zámku předních pásů až na detail, že není na železném držáku ani na potaženém ocelovém laně, ale na kusu textilního pásu s okem (viz obrázek) tak, aby se mohl po upoutání ke karoserii protáhnout štěrbinou mezi sedákem a opěradnem zadní sedačky.
- potřebujete originální škodovácké šrouby pro upevnění pásů, protože mají atypické méně strmé stoupání závitu.
ÚCHYTNÉ BODY V KAROSERII
U prvních modelů úchytné matky ve skeletu pravděpodobně nenajdete. Z diskuse zde na webu vyplynulo, že snad až tak někdy od roku 1973 se staly matky pro pásy zadních sedadel výrobním standardem. Nejinak by tomu mělo být i u bratrských sedanů Š100-110LS.
Jde o tři body na každé straně:
- ve sloupku mezi zadní a bočním vyklápěcím sklem
- na boku v dolním rohu, kde je uchycen i roh zadního bočního tapecíru
- na středovém tunelu.
Vyzvíte-li kde úchytné matky hledat, vypátráte je snadno i přes tapecíry.
Jestli Vás zaujaly šikovně přenesené matice na upraveném rozšířeném tunelu, můžete se na postup jejich inplantace podívat do Ťopajsova článku o zástavbě 5Q do Š110R .
INSTALACE
Když máte připraveno vše potřebné, když máte jasno, kde se skrývají všechny úchytné matky, zbývá zdánlivě to nejmenší - sebrat všechnu odvahu, zmobilizovat v sobě všechen Bohem darovaný um a s výrazem neurochirurga vyvoleného k operaci mozku siamských dvojčat vzít klíč sedmnáctku a zašroubovat těch šest šroubů :oD
Doporučuji při aplikaci zkusit nejprve do každé matky zašroubovat samotný šroub. Není úplně snadné vystihnout hned sklon, pod jakým jsou matice navařeny - co kus, to individuální přístup. Jemný závit Vám neodpustí sebemenší odchylku.
Zbývá připoutat sedačky dle pokynů výrobce, vyštelováním délky přitáhnout a pak už jen pevně doufat, že skutečné poslání celého ochraného systému nebudete muset nikdy doopravdy zakoušet. Já osobně už jedno čelní sklo hlavou rozbil a tak jsem více než názorně došel k poznání, na co že tam ty zacvakávací cáry textilu jsou ;o)
Pohodu na cestách přeji všem!!!
Láďa Ladič
...a hlavně vždy s úsměvem ;oD
19. květen 2009
1. květen 2008
30. duben 2008
30. duben 2008
29. duben 2008
29. duben 2008
29. duben 2008
21. říjen 2006
21. říjen 2006
21. říjen 2006
20. říjen 2006
20. říjen 2006
20. říjen 2006
20. říjen 2006
20. říjen 2006
19. říjen 2006
19. říjen 2006
19. říjen 2006
19. říjen 2006
19. říjen 2006
19. říjen 2006
18. říjen 2006
18. říjen 2006
18. říjen 2006
17. říjen 2006
15. říjen 2006
15. říjen 2006
15. říjen 2006
15. říjen 2006
15. říjen 2006
15. říjen 2006
15. říjen 2006
19. květen 2009